GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 34 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #991
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Minkähämmoinen tommonen Vecnum Moveloc olisi?

    http://vecnum.com/produkte/moveloc/features/


  2. #992
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Onko kokemuksia ks tolppien kestosta viileässä/pakkasessa?
    Kaveri puheli että kestää melko huonosti kylmää....
    Minulla on tuommoinen KIND SHOCK Dropezone toiminut kesät talvet nyt 3,5 vuotta putkeen. Ja olen ajanut kovillakin pakkasilla. Säätö siinä on vivulla satulan alta. Ja nyt näin +6000 km jälkeen alkaa olla selvää klappia satulan pään kiinnityksessä, eli joku 2mm liikkuu satula säteisesti. Tämä on minulla nykyään talvikäytössä ja kesäsin mennään RS tuotteella.

  3. #993
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    510
    Onkohan missään hyviä tarjouksia hissitolpista? =)

  4. #994
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Olisi tarve saada Reverbiin pidempi letku. Onko mahdollista ottaa esim. Elixir 1:sen letku, huuhdella se ja asentaa Reverbiin vai kannattaako suoraan ostaa esim. B-D:stä tämä: http://www.bike-discount.de/en/buy/r...hose-kit-50353 ?
    ben muokkasi tätä : 22.03.2015 at 16.24 Syy: kys.merkki

  5. #995
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eiköhän se käy jos vaan käy liittimiin. Jos vaatii uudet liittimet niin silloin sama tilata tuo linkin setti.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  6. #996
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Mikäköhän Rokkarin Reverbissä hajoaa kun yläasennossa joustaa muutaman sentin? Oheisen Rokkarin huoltovideonkin mukaan silloin pitää viedä huoltoon?

    http://youtu.be/XxgUK3gC_Fk

    Mietin että kannattaakohan 2v vanha tolppa viedä 100e huoltoon jos vielä menee joku extra euro osiin (jos joutuvat vaihtamaan osia esim. Mutteri/pyyhkijä 40e). About tuplahinnalla saisi uuden ja tosta vanhasta joku propellipää voisi jopa jonkun euron maksaakin...
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  7. #997
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    Mikäköhän Rokkarin Reverbissä hajoaa kun yläasennossa joustaa muutaman sentin?
    Siellä on öljyt ja ilmat sekasin.. Aikast yleinen ongelma noissa..
    The end of the road is just the beginning...

  8. #998
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    vrk
    Viestit
    487
    Tekeeköhän tollasella mitään. Luulen että riittäisi tuo satulan alla oleva säätö, käyttö lähinnä alamäkeen lasketaan alas ja ylös ajaessa nostetaan ylös..
    https://www.bike-components.de/en/Ki...modell-p31854/

    Tuo olisi vielä tuolla 2 pultin kiinnityksellä. Ei jaksaisi maksaa tuplahintaa muista, tuntuu tuo kestävyys olevan noissa aikasta heikkoa. Tosin talvella ei ajoja kyllä tolpalle tule.

  9. #999
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Onko Thomsonin Elite dropperista pidempiaikaisia kokemuksia? Lupaavat sen 2v mutta miten sen jälkeen? Missä lähin huolto?

    edit: oli näköjään ketjussa aikaisemmin syksyltä muutama kommentti. Lähinnä tuntuu olevan positiivisia. Toi huolto silti kiinnostaisi?
    Mike muokkasi tätä : 26.03.2015 at 22.49
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  10. #1000
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Tiä huoltopaikasta niin vastaan, Kotona.
    ite jos ja kun olen ettimässä sellasta tolppaa joka toimis pakkasessakin, niin vahvoilla on tämä uus ridemoren kauppaama penkin nostin... http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line-hissitolppa
    Portaaton mekaaninen säätö ja suht kevyt kuullostaa hyvältä, tiedä sitten miten toimii.

    Jos reverbissä on tiivisteet ehjänä, niin kuin luultavasti on jos pakkasessa hajonnut. Niin ei se kovin isoa huoltoa vaatis.

  11. #1001
    Reverbbi painuu vajaa pari senttiä alas kun sitä kädellä painaa. Kovin tekisi mieli itse huoltaa, mutta onko siinä asioita joka aiheuttaa harmaita hiuksia? Ruuvipenkki ja työkalut löytyisi.
    Minkäs servicekitin tarvitsen myös, riittääkö pelkkä tiivistesarja?
    Gibsy muokkasi tätä : 30.03.2015 at 11.10

  12. #1002
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    ite jos ja kun olen ettimässä sellasta tolppaa joka toimis pakkasessakin, niin vahvoilla on tämä uus ridemoren kauppaama penkin nostin... http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line-hissitolppa
    Portaaton mekaaninen säätö ja suht kevyt kuullostaa hyvältä, tiedä sitten miten toimii.
    Mulla on Command Post toiminut mainiosti ympäri vuoden. Juuri tein erittäin vaativan perushuollon ja tarkastin paineet.
    Taas mennään ilman huolen häivää.


  13. #1003
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla on ollut kans toi Command Post viimiset 2 vuotta ja se on toiminu kyllä moitteettomasti sen ajan. Viime kesän Espanjan pölyt taisi olla sille tosin liikaa ja nyt se on huoltoa vailla, koska ei sopivista paineista huolimatta jaksa oikeen nousta omin voimin ihan ylös asti. Oon tehny sille tuon brilleauxin videon mukaisen perushuollon itse, mutta tuon "lukkorenkaan" tiiviste tuntui hieman nihkeältä ja se ei liikkunut kauhean herkästi tuossa liukuputkessa avattuani sen. Se tuntuisi hieman jarruttavan tuota tolppaa, mutta jos sen vaihtaisi niin kaiken järjen mukaan tolppa pitäisi taas alkaa pelittää normaalisti.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #1004
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Kaikki on varmaan ihan hyviä, mutta minä ainakin itse kyllästyin puljaamiseen, säätämiseen ja huoltamiseen.
    Palasin siis takaisin alkuruutuun ja hommasin harhahyppyjen jälkeen taas mekaanisen gravitydropperin.
    Ei huolenhäivää, jihaa!
    No kyllä. Minulla on myös GravityDropper Classic käytössä, ja kyllä käyttövarmempaa toloppaa saa etsiä. Edullinenkin vielä. Jos skegga sisäistyy liukumekanismin väliin, sen saa putsattua ilman työkaluja vaikka kesken lenkin. Ja jos mitä tahansa sattuu/käy, niin tolpan saa aina jumitettua yläasentoon, jos ei muuten niin oksanpätkällä. Oksiahan saa tuolta maastosta, ja maastopyöräillessä maasto on lähellä. Paitsi lapissa, ihan ylhäällä. Jolloin voi vaikka monitoimityökalusta tai pyöränventtiilistä, oravasta ja jeesusteipistä askarrella tapin.
    Varjopuoliakin on toki pari kappaletta; vapautusmekanismi on krouvi käyttää ajossa, varsinkaan tiukassa paikassa ei mitenkään näppärä. Liukuputkesta kuluu väri pois nopeasti, ja sitä kortsuahan EI voi pitää siinä päällä, menee kaikki uskottavuus. Vipu voisi olla hitusen kevyempi vääntää. Ja jos mekanismi on tolpan sivulla, niin se kannattaa pitää edessä jos ankkuroi koskaan pyöräänsä hissillä mäkeä ylös.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  15. #1005
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Oon kanssa ollut tyytyväinen tuohon ICE V8 tolppaan. Tosin kokemusta ei noista hydraulisista olekkaan. Mutta mitä vähemmän vika herkkiä kohtia niin aina parempi. Onko tuo portaallinen säätö edes kovin huono? Itsellä on porattu tuohon tolppaan yksi extra reikä niin saa nopeasti oikealle korkeudelle siirtymiin, helpohkoihin polkuihin, vaikeisiin paikkoihin ja sitten vielä ihan alas kikkailuun ja droppailuun.

  16. #1006
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mun makuun Command Postin(kin) portaallinen on paree. On aina sopivassa kohdassa. Reverbillä sai aina "hakea", sillon kun se toimi...
    ICEV8 oli AM-tykissä, hinta/laatu varsin hyvin kohdallaan.

  17. #1007
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla on nyt uudessa fillarissa tollanen Reverb stealth ja se rupesi heti ekalla lenkillä palelemaan nollakelissä jäämällä ala-asentoon. Autotalliin kun toin sen lämmittelemään niin alkoi taas toimimaan normaalisti. Ei siis ainakaan kovin luottamusta herättävä kapistus.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  18. #1008
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Omiin kokemuksiin ja makuun perustuen, portaallinen on parempi.

  19. #1009
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Lokakuussa hankitun LEV integra huolto tehty. Olipas melkoista soijjaa tuo öljy jälleen. Öljyn vaihdolla pääsee painumasta eroon. Integran huolto onnistuu yhtä helposti kuin edellisten Lev versioiden. Tässä vielä sitä jeesi linkkiä http://forums.mtbr.com/all-mountain/...ld-899659.html

  20. #1010
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla on ollut kans toi Command Post viimiset 2 vuotta ja se on toiminu kyllä moitteettomasti sen ajan. Viime kesän Espanjan pölyt taisi olla sille tosin liikaa ja nyt se on huoltoa vailla, koska ei sopivista paineista huolimatta jaksa oikeen nousta omin voimin ihan ylös asti. Oon tehny sille tuon brilleauxin videon mukaisen perushuollon itse, mutta tuon "lukkorenkaan" tiiviste tuntui hieman nihkeältä ja se ei liikkunut kauhean herkästi tuossa liukuputkessa avattuani sen. Se tuntuisi hieman jarruttavan tuota tolppaa, mutta jos sen vaihtaisi niin kaiken järjen mukaan tolppa pitäisi taas alkaa pelittää normaalisti.
    Jätä se valkoinen muovirinkula kokonaan laittamatta takaisin kun purat tolpan. Itse tein näin(eli rikoin sen) ja nyt tolppa toimii vähän liiankin hyvin. Joutuu minimipaineita pitämään ,ettei kassit mee.
    - Fear is a mindkiller -


  21. #1011
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Tuon Ice V8 tolpan satulan kiinnikkeet aiheuttaneet pientä ärsytystä "naksumalla". Satulakiskon kannakkeiden kiinnitysruuvit kun on vetänyt todella tiukkaan on ääni loppunut, mutta alkaa taas parin lenkin jälkeen.

    Eilen irroitin satulan kun ajattelin laittaa jokaiseen saumaan vähän alumiinitahnaa, niin huomasin että siihen kiskojen alempaan kannakkeeseen, joka makaa satulaputken päällä oli painunut taka osaan noin 1mm syvät urat, joista mitä ilmeisimmin tuo ääni tulee.

    Hieraisin pinnan tasaiseksi, vedin päälle vähän tahnaa ja kokosin satulan, mutta mahtaako jälkien aiheuttaja olla a) pultit olleet ylikireydessä b) kannake päässyt elämään putken päällä c) satula ollut säädettynä niin taakse kuin kiskoissa olleiden merkkien mukaan saa laittaa.

  22. #1012
    Onko kukaan viritellyt Gravity Dropperin tai muun vaijeritoimisen hissitolpan ohjaukseen etuvaihtajaa? Modasin varastossa lojunutta SLX vaihtajaa moiseen käyttöön, mutta nyt ongelmana on vaijerin kiinnitys tuohon vaihtajan päähän. Eli tarttis kai jonkinlaisen "cable stopper"-hässäkän, jolla vaijerin sais ankkuroitua kiinni. Onko tähän olemassa jo tehdasvalmisteisia vaihtoehtoja vai meneekö DIY-osastolle?
    akiheik muokkasi tätä : 01.05.2015 at 13.10

  23. #1013
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Reverbistä hajosi käyttönappi ja ajattelin ostaa tilalle jotakin kätevämpää. Novypartsilla on kuulemma joku vipumalli, joka sopii reverbin liipasimen paikalle, onko kellään kokemusta siitä tai hintaa tiedossa. Ranska ei oikein taivu niin en saa niiden sivuiltakaan mitään infoa siitä. Onko jollakin toisella valmistajalla vastaavaa?
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi

  24. #1014
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akiheik Katso viesti
    Onko kukaan viritellyt Gravity Dropperin tai muun vaijeritoimisen hissitolpan ohjaukseen etuvaihtajaa? Modasin varastossa lojunutta SLX vaihtajaa moiseen käyttöön, mutta nyt ongelmana on vaijerin kiinnitys tuohon vaihtajan päähän. Eli tarttis kai jonkinlaisen "cable stopper"-hässäkän, jolla vaijerin sais ankkuroitua kiinni. Onko tähän olemassa jo tehdasvalmisteisia vaihtoehtoja vai meneekö DIY-osastolle?
    Vaihdevaijeri? Jos nyt ongelmasi oikein piirsin itselleni.
    Oma X9 triggeri toimii Command Postin kanssa kuin unelma. Erittäin suositeltava.

  25. #1015
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Vaihdevaijeri? Jos nyt ongelmasi oikein piirsin itselleni.
    Oma X9 triggeri toimii Command Postin kanssa kuin unelma. Erittäin suositeltava.
    Jeps, normaali vaihdevaijeri.

  26. #1016
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    mieli tekee tolppaa ja jos sitä itseänsä kiusaisi... siksi kysynkin, että kun noita tolppia on käsittääkseni myös eri pituisia, niin mikäs se logiikka/kaava nyt sitten on että saa laskettua omaan fillariinsa sopivan kokoisen?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  27. #1017
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    mieli tekee tolppaa ja jos sitä itseänsä kiusaisi... siksi kysynkin, että kun noita tolppia on käsittääkseni myös eri pituisia, niin mikäs se logiikka/kaava nyt sitten on että saa laskettua omaan fillariinsa sopivan kokoisen?
    Sisäreiden mitta + satulaputken pituus

    Jos satulaputki liian korkea + nosto tolpassa liian korkea niin et saa satulaa yläasentoon kun jalan mitta loppuu kesken

    Toinen on tietty liian lyhyt satulaputki ja sit ei saa jakkaraa tarpeeks ylös että minimum insertion täyttyy tolpan puolelta

  28. #1018
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Sisäreiden mitta + satulaputken pituus
    Niin mikä mitta tällä kaavalla saadaan? Tämä mitta on monesti toista metriä, niin mitä se kertoo käyttäjälle?

  29. #1019
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    mieli tekee tolppaa ja jos sitä itseänsä kiusaisi... siksi kysynkin, että kun noita tolppia on käsittääkseni myös eri pituisia, niin mikäs se logiikka/kaava nyt sitten on että saa laskettua omaan fillariinsa sopivan kokoisen?
    No mittaat sen oman tolppasi ja käytät internetiä.

    Esim:

  30. #1020
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Kiitos sakuvaan ja brilleaux, nyt sujuu hahmottaminen paremmin!!!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •