Minkähämmoinen tommonen Vecnum Moveloc olisi?
http://vecnum.com/produkte/moveloc/features/
Minkähämmoinen tommonen Vecnum Moveloc olisi?
http://vecnum.com/produkte/moveloc/features/
Minulla on tuommoinen KIND SHOCK Dropezone toiminut kesät talvet nyt 3,5 vuotta putkeen. Ja olen ajanut kovillakin pakkasilla. Säätö siinä on vivulla satulan alta. Ja nyt näin +6000 km jälkeen alkaa olla selvää klappia satulan pään kiinnityksessä, eli joku 2mm liikkuu satula säteisesti. Tämä on minulla nykyään talvikäytössä ja kesäsin mennään RS tuotteella.
Onkohan missään hyviä tarjouksia hissitolpista? =)
Olisi tarve saada Reverbiin pidempi letku. Onko mahdollista ottaa esim. Elixir 1:sen letku, huuhdella se ja asentaa Reverbiin vai kannattaako suoraan ostaa esim. B-D:stä tämä: http://www.bike-discount.de/en/buy/r...hose-kit-50353 ?
ben muokkasi tätä : 22.03.2015 at 16.24 Syy: kys.merkki
Eiköhän se käy jos vaan käy liittimiin. Jos vaatii uudet liittimet niin silloin sama tilata tuo linkin setti.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Mikäköhän Rokkarin Reverbissä hajoaa kun yläasennossa joustaa muutaman sentin? Oheisen Rokkarin huoltovideonkin mukaan silloin pitää viedä huoltoon?
http://youtu.be/XxgUK3gC_Fk
Mietin että kannattaakohan 2v vanha tolppa viedä 100e huoltoon jos vielä menee joku extra euro osiin (jos joutuvat vaihtamaan osia esim. Mutteri/pyyhkijä 40e). About tuplahinnalla saisi uuden ja tosta vanhasta joku propellipää voisi jopa jonkun euron maksaakin...
________
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy
Tekeeköhän tollasella mitään. Luulen että riittäisi tuo satulan alla oleva säätö, käyttö lähinnä alamäkeen lasketaan alas ja ylös ajaessa nostetaan ylös..
https://www.bike-components.de/en/Ki...modell-p31854/
Tuo olisi vielä tuolla 2 pultin kiinnityksellä. Ei jaksaisi maksaa tuplahintaa muista, tuntuu tuo kestävyys olevan noissa aikasta heikkoa. Tosin talvella ei ajoja kyllä tolpalle tule.
Onko Thomsonin Elite dropperista pidempiaikaisia kokemuksia? Lupaavat sen 2v mutta miten sen jälkeen? Missä lähin huolto?
edit: oli näköjään ketjussa aikaisemmin syksyltä muutama kommentti. Lähinnä tuntuu olevan positiivisia. Toi huolto silti kiinnostaisi?
Mike muokkasi tätä : 26.03.2015 at 22.49
________
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy
Tiä huoltopaikasta niin vastaan, Kotona.
ite jos ja kun olen ettimässä sellasta tolppaa joka toimis pakkasessakin, niin vahvoilla on tämä uus ridemoren kauppaama penkin nostin... http://www.ridemore.fi/9point8-fall-line-hissitolppa
Portaaton mekaaninen säätö ja suht kevyt kuullostaa hyvältä, tiedä sitten miten toimii.
Jos reverbissä on tiivisteet ehjänä, niin kuin luultavasti on jos pakkasessa hajonnut. Niin ei se kovin isoa huoltoa vaatis.
Reverbbi painuu vajaa pari senttiä alas kun sitä kädellä painaa. Kovin tekisi mieli itse huoltaa, mutta onko siinä asioita joka aiheuttaa harmaita hiuksia? Ruuvipenkki ja työkalut löytyisi.
Minkäs servicekitin tarvitsen myös, riittääkö pelkkä tiivistesarja?
Gibsy muokkasi tätä : 30.03.2015 at 11.10
Mulla on ollut kans toi Command Post viimiset 2 vuotta ja se on toiminu kyllä moitteettomasti sen ajan. Viime kesän Espanjan pölyt taisi olla sille tosin liikaa ja nyt se on huoltoa vailla, koska ei sopivista paineista huolimatta jaksa oikeen nousta omin voimin ihan ylös asti. Oon tehny sille tuon brilleauxin videon mukaisen perushuollon itse, mutta tuon "lukkorenkaan" tiiviste tuntui hieman nihkeältä ja se ei liikkunut kauhean herkästi tuossa liukuputkessa avattuani sen. Se tuntuisi hieman jarruttavan tuota tolppaa, mutta jos sen vaihtaisi niin kaiken järjen mukaan tolppa pitäisi taas alkaa pelittää normaalisti.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
No kyllä. Minulla on myös GravityDropper Classic käytössä, ja kyllä käyttövarmempaa toloppaa saa etsiä. Edullinenkin vielä. Jos skegga sisäistyy liukumekanismin väliin, sen saa putsattua ilman työkaluja vaikka kesken lenkin. Ja jos mitä tahansa sattuu/käy, niin tolpan saa aina jumitettua yläasentoon, jos ei muuten niin oksanpätkällä. Oksiahan saa tuolta maastosta, ja maastopyöräillessä maasto on lähellä. Paitsi lapissa, ihan ylhäällä. Jolloin voi vaikka monitoimityökalusta tai pyöränventtiilistä, oravasta ja jeesusteipistä askarrella tapin.
Varjopuoliakin on toki pari kappaletta; vapautusmekanismi on krouvi käyttää ajossa, varsinkaan tiukassa paikassa ei mitenkään näppärä. Liukuputkesta kuluu väri pois nopeasti, ja sitä kortsuahan EI voi pitää siinä päällä, menee kaikki uskottavuus. Vipu voisi olla hitusen kevyempi vääntää. Ja jos mekanismi on tolpan sivulla, niin se kannattaa pitää edessä jos ankkuroi koskaan pyöräänsä hissillä mäkeä ylös.
Oon kanssa ollut tyytyväinen tuohon ICE V8 tolppaan. Tosin kokemusta ei noista hydraulisista olekkaan. Mutta mitä vähemmän vika herkkiä kohtia niin aina parempi. Onko tuo portaallinen säätö edes kovin huono? Itsellä on porattu tuohon tolppaan yksi extra reikä niin saa nopeasti oikealle korkeudelle siirtymiin, helpohkoihin polkuihin, vaikeisiin paikkoihin ja sitten vielä ihan alas kikkailuun ja droppailuun.
Mun makuun Command Postin(kin) portaallinen on paree. On aina sopivassa kohdassa. Reverbillä sai aina "hakea", sillon kun se toimi...
ICEV8 oli AM-tykissä, hinta/laatu varsin hyvin kohdallaan.
Mulla on nyt uudessa fillarissa tollanen Reverb stealth ja se rupesi heti ekalla lenkillä palelemaan nollakelissä jäämällä ala-asentoon.Autotalliin kun toin sen lämmittelemään niin alkoi taas toimimaan normaalisti. Ei siis ainakaan kovin luottamusta herättävä kapistus.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Omiin kokemuksiin ja makuun perustuen, portaallinen on parempi.
Lokakuussa hankitun LEV integra huolto tehty. Olipas melkoista soijjaa tuo öljy jälleen. Öljyn vaihdolla pääsee painumasta eroon. Integran huolto onnistuu yhtä helposti kuin edellisten Lev versioiden. Tässä vielä sitä jeesi linkkiä http://forums.mtbr.com/all-mountain/...ld-899659.html
Tuon Ice V8 tolpan satulan kiinnikkeet aiheuttaneet pientä ärsytystä "naksumalla". Satulakiskon kannakkeiden kiinnitysruuvit kun on vetänyt todella tiukkaan on ääni loppunut, mutta alkaa taas parin lenkin jälkeen.
Eilen irroitin satulan kun ajattelin laittaa jokaiseen saumaan vähän alumiinitahnaa, niin huomasin että siihen kiskojen alempaan kannakkeeseen, joka makaa satulaputken päällä oli painunut taka osaan noin 1mm syvät urat, joista mitä ilmeisimmin tuo ääni tulee.
Hieraisin pinnan tasaiseksi, vedin päälle vähän tahnaa ja kokosin satulan, mutta mahtaako jälkien aiheuttaja olla a) pultit olleet ylikireydessä b) kannake päässyt elämään putken päällä c) satula ollut säädettynä niin taakse kuin kiskoissa olleiden merkkien mukaan saa laittaa.
Onko kukaan viritellyt Gravity Dropperin tai muun vaijeritoimisen hissitolpan ohjaukseen etuvaihtajaa? Modasin varastossa lojunutta SLX vaihtajaa moiseen käyttöön, mutta nyt ongelmana on vaijerin kiinnitys tuohon vaihtajan päähän. Eli tarttis kai jonkinlaisen "cable stopper"-hässäkän, jolla vaijerin sais ankkuroitua kiinni. Onko tähän olemassa jo tehdasvalmisteisia vaihtoehtoja vai meneekö DIY-osastolle?
akiheik muokkasi tätä : 01.05.2015 at 13.10
Reverbistä hajosi käyttönappi ja ajattelin ostaa tilalle jotakin kätevämpää. Novypartsilla on kuulemma joku vipumalli, joka sopii reverbin liipasimen paikalle, onko kellään kokemusta siitä tai hintaa tiedossa. Ranska ei oikein taivu niin en saa niiden sivuiltakaan mitään infoa siitä. Onko jollakin toisella valmistajalla vastaavaa?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
aloittelevatriathtleetti.blogspot.fi
mieli tekee tolppaa ja jos sitä itseänsä kiusaisi... siksi kysynkin, että kun noita tolppia on käsittääkseni myös eri pituisia, niin mikäs se logiikka/kaava nyt sitten on että saa laskettua omaan fillariinsa sopivan kokoisen?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Sisäreiden mitta + satulaputken pituus
Jos satulaputki liian korkea + nosto tolpassa liian korkea niin et saa satulaa yläasentoon kun jalan mitta loppuu kesken
Toinen on tietty liian lyhyt satulaputki ja sit ei saa jakkaraa tarpeeks ylös että minimum insertion täyttyy tolpan puolelta
Kiitos sakuvaan ja brilleaux, nyt sujuu hahmottaminen paremmin!!!
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Kirjanmerkit