ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 16 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #451
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Linkkiä aiheeseen?
    Yhtä linkkiä ei ole, enkä edes muista kaikkia lähteitä, mutta aika monessa lähteessä asiaa on käsitelty ja

    Työryhmiä riittää
    http://lib.eduskunta.fi/Resource.phx...ikennelaki.htx

    Kaikenlaista käy mielessä:
    http://www.hs.fi/kotimaa/a1402196956...-art-artikkeli
    "Yhtenä aiheena meneillään olevassa tieliikennelain kokonaisuudistuksessa on, voisiko taajama-alueiden kevyen liikenteen väyliin liittyä automaattisesti erillinen nopeusrajoitus"
    Tuossa on yksi raportti, joka käsittelee aihetta.
    www.lvm.fi/lvm-mahti-portlet/download?did=134366

    Nopeaan pyöräilyyn tai mopoiluun rinnastettavat kevytajoneuvot – ryhmään kuuluvat
    tilankäytöltään pyöräilyä vastaavat, mutta käyttönopeudeltaan normaalia nopeammat
    ajoneuvot. Tyypillinen käyttönopeus on 25-40 km/h. Ajoneuvot kuitenkin käyttävät osin
    pyöräilyn kanssa yhteistä katu- ja kaupunkitilaa, mikä tunnistettiin erityisenä haasteena
    näiden ajoneuvojen käytön yleistymiselle. Kuitenkin myös ajoneuvojen ohjaaminen suoraan
    ajoradalle koettiin ongelmalliseksi. Näille ajoneuvoille ajoradan käyttö suuremmilla nopeuksilla
    ja silloin kuin ajoradan yleinen nopeusrajoitus on alle 60 km/h, tulisi kuitenkin kuljettajan niin
    halutessa olla aina mahdollista.
    Ja sivun 10 taulukossa listattu ryhmän tyypillisiksi ajoneuvoiksi:
    mopot, sähköpolkupyörä 45 km/h, kilpapyörät

  2. #452
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Jos nyt kuitenkin lähdettäisiin siitä että kevyenliikenteenväyliä ei tehtäisi enää koskaan missään minnekään niin ei tarvitsisi miettiä tuollaisia älyttömyyksiä. Helsinki on käsittääkseni jo linjannut että nuo saavat siirtyä historiaan ja toivotaan että ajatus leviää muuallekin. Ajoneuvot ajoradoille ja jalkakäytävät jalankulkijoille, kiitos!

  3. #453
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Nyt sitten löytyy täysjoustoläskipyörä sähköavustuksella
    http://www.maxx.de/en/bikes/fatbikes...URAXDAX&id=145

    Tuohon saa optiona tällaisen 200W keskiömoottorin 9Ah akulla. Vähän suolainen hinta 2900e mikä tulee pyörän n. 4000e päälle. Vaan eipä näy moottoria missään kun on satulatolpan sisällä.
    http://www.vivax-assist.com/en/produ...ssist_4-0.html

  4. #454
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Jos nyt kuitenkin lähdettäisiin siitä että kevyenliikenteenväyliä ei tehtäisi enää koskaan missään minnekään niin ei tarvitsisi miettiä tuollaisia älyttömyyksiä. Helsinki on käsittääkseni jo linjannut että nuo saavat siirtyä historiaan ja toivotaan että ajatus leviää muuallekin. Ajoneuvot ajoradoille ja jalkakäytävät jalankulkijoille, kiitos!
    Joo. Tuossahan puhutaan siis ajoradan käytön vapaaehtoisuudesta, ei pakollisuudesta. Pohdinta on siis liberalisoivaa, ei rajoittavaa.
    Euroopassa tehdään nopeille pyörille jo omia väyliä. Kelvit ovat ratkaisuna lähinnä autoiluyhteiskunnan jäänne.

  5. #455
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Kuulostaa äkkiseltään aikamoiselta pykälähelvetiltä. Meillä on jo nyt tämä yksi liikenteellinen epäryhmä, eli fillaristit, joita koskee täysin randomisti jalankulun ja ajoneuvoliikenteen säännöt ja velvoitteet, ja jos tähän rinnalle tehdään vielä hieman vastaava kevytajoneuvojen luokka niin niin... Ja mitenköhän tuossa on ajateltu tuon yhdistetyn pyörä- ja jalankulkuväylän merkin merkitys, sillä se on pyöräilijöitä velvoittava ja tuota velvoitetta ei voida kansallisella lainsäädännöllä purkaa. Eli kun kuljen sillä kevytajoneuvofillarilla, niin velvoittaako merkki kevarin käyttöön - sillä 10km/h kulkevalla sähköpotkulaudalla voinee ajella yksiselitteisesti ajoradalla.

  6. #456
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Nyt sitten löytyy täysjoustoläskipyörä sähköavustuksella
    http://www.maxx.de/en/bikes/fatbikes...URAXDAX&id=145
    Bulls'ilta löytyy valmista pakettia: http://www.bulls.de/bikes/show/monster-e-fs/ Löytyy myös pari muuta mallia etujouston kera ja ilman. Omaa KTM:ää tässä on nyt odotettu koko talvi, toimitus siirtyy koko ajan eteenpäin. Viimeisin info huhtikuun alku...

  7. #457
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Haibikellä on kanssa e-läski etujoustolla, Boschin vehkeet.

  8. #458
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Kuulostaa äkkiseltään aikamoiselta pykälähelvetiltä. Meillä on jo nyt tämä yksi liikenteellinen epäryhmä, eli fillaristit, joita koskee täysin randomisti jalankulun ja ajoneuvoliikenteen säännöt ja velvoitteet, ja jos tähän rinnalle tehdään vielä hieman vastaava kevytajoneuvojen luokka niin niin... Ja mitenköhän tuossa on ajateltu tuon yhdistetyn pyörä- ja jalankulkuväylän merkin merkitys, sillä se on pyöräilijöitä velvoittava ja tuota velvoitetta ei voida kansallisella lainsäädännöllä purkaa. Eli kun kuljen sillä kevytajoneuvofillarilla, niin velvoittaako merkki kevarin käyttöön - sillä 10km/h kulkevalla sähköpotkulaudalla voinee ajella yksiselitteisesti ajoradalla.
    On monta paikkaa, jossa en todellakaan halua autoliikenteen sekaan millään kevytajoneuvolla. Mun työmatkastakin 80%. Koko tuon matkan saa mopoillakin ajella yhdistetylla pyörä ja jalankulkuväylällä. Tuo kovempaa kulkeva kevytfillarihan rinnastetaan mopoon, eli sitä ei mielestäni voi mitenkään pakottaa pyörätielle, mutta sen voi sallia lisäkilvellä siinä missä moponkin. Kaupungissa taas nopeat fillarit autojen sekaan on ihan ok, samoin 25 km/h nopeusrajoitus kevyenliikenteenväylille, mutta en minä lapsia olisi ajamassa autoliikenteen sekaan, eikä siitäkään tule yhtään mitään, että lapset ajaisi jalkakäytävällä ja heidän vanhempansa autoliikenteen seassa. Joten pyöräteiden poisto ja fillarien ajo autoliikenteen sekaan merkkais kyllä mulle samaa, kuin lasten kanssa autolla kaupunkiin, maaseudulla fillaroidaan.

    Tuohan oli työryhmän raportti lainsäädännölle, jossa oli mielestäni pohdittu ihan kohtuullisen hyvin asioita. Läinsäätäjä vetää todennäköisesti mutkia suoraksi, mutta oiottaessa toivottavasti otetaan riittävästi näkökohtia huomioon.

    Itse kannatan esim. tuota ajatusta, että yhdistetyllä jalankulku - pyörätieväylällä on yleisnopeusrajoitus 25 km/h esim aina kun väylää ei ole sallittu erikseen mopoille lisäkilvellä. Jos on sallittu mopoille, niin sitten saisi ajaa saman mitä ajoradalla vieressä (tai max 45 km/h, niin ei tarvi ohitella mopoja). Ja samalla sitten sallittaisiin ajoradalla ajo nille joilla on kiire.

    Ehkä tärkeintä näissä lukemattomissa raporteissa on kuitenkin se, että nykylainsäädännön heikko tila on tajuttu ja fillarien, sähköavulla tai ilman, tehokkaiden sähköpyörien, sähkömopojen, ym potentiaali on tajuttu ja lainsäädöntöä edes yritetään saattaa fiksummaksi. Ei käy kyllä kateeksi lainsäätäjää, mutta yritys hyvä ja pohjatyö kohtuullinen sanoisin kuitenkin.

  9. #459
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801

    Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

    Se että fillaristien tai kevytajoneuvolla kulkevien ei tarvitsisi onnettoman liikennesuunnittelun seurauksena pujotella jalankulkijoita ei meinaa automaattisesti ajoradalla ajoa. Nuo yhdistetyt kelvit on suomalainen erikoisuus ja muualla Euroopassa pärjätään vallan mainiosti ilman niitäkin.

    Se yhdistetyn kelvin merkki on siis kaikkialla muualla merkki erikoistilanteita varten, joissa pyöräily on jostain syystä poikkeuksellisesti pakotettu kulkemaan jalankulun seassa - sitä ei ole missään tapauksessa tarkoitettu kylvettäväksi joka risteykseen.

  10. #460
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Onkos kukaan rytyyttänyt kovempaa noilla Bafangin kittien kammilla? Uskaltaakohan vai halkeeko... Vai onko porukka pistänyt suoraan niihin omat kammet, ilmeisesti pystyy vaihtaan ja ihan standardikamaa?

  11. #461
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Omaa KTM:ää tässä on nyt odotettu koko talvi, toimitus siirtyy koko ajan eteenpäin. Viimeisin info huhtikuun alku...
    SWEET!!1! Mikä hinta ja mistäs tuollaisen saisi?

  12. #462
    Onkos noissa boschin moottoroimissa sähköpyörissä joku napavaihdeviritys vielä keskiössä? Kun ei mulle oikein ole selvinnyt, mutta eturatashan on tod pieni ja takapakka ihan normikamaa?

  13. #463
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Bulls'ilta löytyy valmista pakettia: http://www.bulls.de/bikes/show/monster-e-fs/ Löytyy myös pari muuta mallia etujouston kera ja ilman. Omaa KTM:ää tässä on nyt odotettu koko talvi, toimitus siirtyy koko ajan eteenpäin. Viimeisin info huhtikuun alku...
    Paljonkos kotarille tuli hintaa?

  14. #464
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Onkos noissa boschin moottoroimissa sähköpyörissä joku napavaihdeviritys vielä keskiössä? Kun ei mulle oikein ole selvinnyt, mutta eturatashan on tod pieni ja takapakka ihan normikamaa?
    On, vakiovälläri trek boscheissa tais olla 38t vastaava.

  15. #465
    Noin filosofiselta kannalta jos ajatellaan sähköistä maastopyöräilyä, niin kumpaan suuntaan kallistuisi; Sähköläski vai sähkötäpäri? Periaatteessa läski vetoaa kaikin puolin, mutta jos kuitenkin on niin, että sähköllä haetaan vauhtia maastoon, niin eikö silloin kapearenkainen 29-täpäri ole kuitenkin loogisempi valinta. Kuitenkin kun vauhti kasvaa, niin läskillä ajo menee pompotteluksi vs oikea iskunvaimennettu laiheliini?

    Näin ainakin minä äkkiseltään olettaisin. Ja se 25hän on todella kova vauhti poluilla... eli rajoitettukin pitäisi kulkea metsässä kuin pieni eläin.

  16. #466
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Reilun kuukauden kokemuksella täpäri vaikuttaa oikealta valinnalta jos haluaa vauhditella poluilla, istuu siihen täydellisesti, sehän on niinkuin veisi 20kg painavaa enduroprätkää taitaa teknisimmissäkin paikoissa olla ketterämpi kuin läski. Mulla 27.5", vaikutelma ok, tosin kokemusta ei muusta.
    e-tracker muokkasi tätä : 26.03.2015 at 12.12

  17. #467
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Noin filosofiselta kannalta jos ajatellaan sähköistä maastopyöräilyä, niin kumpaan suuntaan kallistuisi; Sähköläski vai sähkötäpäri?
    Ei tuollaista valintaa tarvitse tehdä. Sähkötäpäriläski on sun filosofia.


  18. #468
    Nyt on vaan niin, että massit ei riitä ihan mihin vain...

  19. #469
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Paljonkos kotarille tuli hintaa?
    3199€, tuolla on tilauslaput vetämässä: http://www.elektrofahrrad24.de/2015-...plus-26-e-bike

    Suolainen hinta ja siinä taitaa olla jonkinverran läskilisää, vastaava 29"/27.5" jäykkäperä on jotain 2.5-3k, Yamahan moottorilla vielä parisataa tuosta pois. Mutta minkäs teet, kun tuollainen on saatava :-D

  20. #470
    No jos vertaa tuota etujousitettuun sähköttömään läskiin, niin minusta hinta on varsin jees.

  21. #471
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Näin ainakin minä äkkiseltään olettaisin. Ja se 25hän on todella kova vauhti poluilla... eli rajoitettukin pitäisi kulkea metsässä kuin pieni eläin.
    Itte ottaisin etujousitetun läskin, vähän joustoa satulatolppaan ja ajaisin sitä vauhtia mitä mukavasti pääsee ja katselisin maisemia. Läskiä puoltaa ympärivuotisuus. Syksyn ja kevään pehmoisemmat kelit ja talvella lumi. Sähköllä ei läskin raskaus haittaisi. Tuo KTM:n sähköläski sairastutti fillaeikuumeeseen, mutta enköhän vielä hetken jaksa vastustaa ja toivoa jos vaikka tulis 29+ täpäri sähköllä tarjolle. Tilavilla haarukoilla oleva 29 täpäri konvertoituna semiläskiksi 27,5+ kumeilla ja sähköllä vois olla aika pähee peli myös.

  22. #472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Onkos noissa boschin moottoroimissa sähköpyörissä joku napavaihdeviritys vielä keskiössä? Kun ei mulle oikein ole selvinnyt, mutta eturatashan on tod pieni ja takapakka ihan normikamaa?
    Boschin keskimoottorissa on se ikävä puoli ettei oikein välityksiä helpolla pääse vaihtamaan!

    Itselläni on parikin sakemannien Kalkhoff sähköfillaria missä Panasonicin keskimoottorit. Välityksien vaihto on todella helppoa, kun vetoratas on koneen ulkopuolella ja niitä rattaita on halvalla saatavissa monen kokoisia.

    Normiratas sellaisessa laillisessa 250W/25km/h fillarissa taitaa Panalla olla niinkin pieni kuin 9-hampainen. Sen kun vaihtaa esim. 13 hampaiseksi saa kummasti lisää vauhtia ja avustusta. Sanottakoon nyt vielä, että vaikka moottorin nimellisteho on vain se lain sallima 250W, niin siitä irtoaa ilmeisesti hyvin paljon enempi tehoa jos virtaa vain on tarjoalla (kuten sen vetorattaan vaihtamisen myötä tapahtuu).

    Tämän olen siis käytännössä kokeillut hyvin tuloksin Kalkhoffin parin Rixe fillarini kanssa. Sanottakoon nyt vielä, että se toinen Rixeni on ns. sakemannien "schnellen pedelec" ja siinä kun reippaasti suurensin eturatasta niin esim. täydellä avustuksella ja kääsikaasu myös täysillä, niin vehje pitää ylämäessä aikamoista "mourunaa", ihan kuin kone kohta laukeaisi! No, sitä ei vielä onneksi ole tapahtunut.

  23. #473
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Tuolla näkyi olevan jotain pölinää sähköpyöristä, myös yli 250W ja kiteistä:
    http://www2.liikennevirasto.fi/julka...yorien_web.pdf
    Nopeasti silmäillen, sieltä täältä lukien ihan positiivinen arvio näyttäisi olevan. Kypärän käytön tosin sanotaan olevan velvoite, mitä se ei ole.

  24. #474
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Useimmat keskiömoottorit, erityisesti bosch on hankalia maastossa. Niissä ei ole pohjapanssaria ja aika varmasti moottorien runko tms. leviää kun sen pari kertaa reissulla kilauttaa kiveen.
    Boschilla eivät ilmeisesti oikein tykänneett kun kysyin muutama kuukausi sitten millaisen pohjapanssarin siihen saa, kun eivät vielä ole vastanneet. Nykyisen ei-sähköisen täpärin bash ring on kyllä aika kamalassa kunnossa iskujen vuoksi mutta täyttää tehtävänsä edelleen suojaten rattaita.

    Maastossa pitäisikyllä ehdottmasti olla kaasukahva, välitön reagointi ja tietysti vähän enemmän potkua.
    Teknisesti ottaen mitä noita pyöriä on tullut vertailtua niin Maxx:n Huraxdax on ultimate mutta kaipaisi sähköä. Maxx taitaa olla ainoa valmistaja mikä esittää mittakuvissa myös takahaarukan mitoituksen ja siihenhän menee 4.8" mikä pyörässä onkin vakiona. Huraxdaxin satulatolppamoottori vaan on kallis ja vähän tehoton.

    Odotellaan... ja ajellaan semifätillä täpärillä

  25. #475
    IncBuff Guest
    Vai ei maastoonkaan jakseta mennä enää ilman sähköjä...

  26. #476
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Katselin Saksassa Yamahan keskiömoottoria, näytti huomattavasti järkevämmältä, kuin Bosch:

    https://www.e-bikeshop.co.uk/blog/po...overview-2015/

    Mutta kun yritin pyörän nostaa, kiinnostus lopahti, turhan painavaksi sellaiset on vielä tehty.

  27. #477
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    ^Se painohan tavallaan häviää kun napsauttaa sähköt päälle.

  28. #478
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti e-tracker Katso viesti
    ^Se painohan tavallaan häviää kun napsauttaa sähköt päälle.
    Ei kuopissa eikä rotvalleissa. Kevyitähän nuo tehdaspyörät ovat. Oma cruiseri painaa 20kg jo ilman sähköjä. Sähköjen kanssa pyörivää massaa 12kg (8kg+4kg). Rauhoittaa kyllä kivasti
    Kyllä keskiömoottori on silti paras metsään. Suoravedossa ei ole vaihteistoa, alavääntö aika aneemista. Miksei tietysti vaihdemoottorikin, niiden muovialennusvaihteet vaan sietää aika huonosti metsäajon rynkyttävää väännättämistä pienellä nopeudella. Jonkin aikaa tietysti kyllä.

  29. #479
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Miten tommosen sähköpyörän saa kerrostalossa lataukseen, jos ei ole sähköpistokepaikkaa autolle? Keula pystyyn ja hissiin? Mitä ne painaa?

  30. #480
    IncBuff Guest
    Akku irti ja kantoon?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •