FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 110 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3271
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Ehkä tässä Yeti kohussa on paljon kyse siitä, että jos pelkkä runko maksaa todella paljon, niin olettamus on että tämmöiset asiat eivät kuulu tuotteeseen. Tässä aika monelle tulee varmaankin ajatus, että miksi maksaa lähes kaksinkertainen summa verrattuna johonkin muuhun jostain jonka laatu on huonoa. No totta, että mokia sattuu, mutta myös tuotteen hinta mielestäni velvoittaa ja vastuuttaa enemmän. Tuskin jonkun Raadonin rungon hajoamin suurta kuohuntaa aiheuttaisi.

  2. #3272
    Tänään tuli postissa YT Capra AL1, L-koko. Laadukkaan oloinen ensivaikutelma, jämäkän oloinen pyörä. Muutenkin luottamusta herättävän oloinen kapine. En malta odottaa että pääsee kunnolla mettään testaamaan.
    Vielä ei kaduta ainakaan yhtään että päädyin tähän



  3. #3273
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    On kyllä nätti capra

  4. #3274
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Hyvältä näyttää ja hinta/laatusuhde parasta mitä tarjolla. Alumiininen Trek Slash vastaavilla palikoilla maksaa tuplat mitä toi Capra.

  5. #3275
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Asiasta enduroon, kuin moni on huomannut tän testin mistä kuvankaappaus on, (täysjousto)läskipyörä on deehooradalla nopeampi kuin Canyon Strive..



    ...kukahan tuo ekana läskipyörän suomen enskakisoihin??

  6. #3276
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ei kisoihin, mutta eiköhän tolla läskillä taas ens kesänä myös enskaa(kin) ajeta.
    brilleaux muokkasi tätä : 25.03.2015 at 17.30

  7. #3277
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Hyvältä näyttää ja hinta/laatusuhde parasta mitä tarjolla. Alumiininen Trek Slash vastaavilla palikoilla maksaa tuplat mitä toi Capra.
    Se on totta että YT:n hinta/laatusuhde on kyllä ihan parasta, mutta näitä isojen-merkkien esim. Trek pyöriä saa sitten kivijalkaliikkeestä ja esim. tarvittaessa takuuasioita on helpompi hoitaa sitä kautta. Ja saa niistä kivijalkaliikkeistäkin pyöriä hyvään hintaan, kysyy tarjouksen... ne hinnat ei ole apteekin hintoja niinku nuo nettikauppojen pyörät. Itsekkin meinasin Capran kuitumallin ostaa, mutta toimitusaika oli silloin jotain ihan älytöntä.

  8. #3278
    Kivijalkaliikkeet on tärkeitä, mutta ei se ole tae siitä että takuuasiat hoituu sen nopeammin tai paremmin.
    Ja ennemmin suuntaisin hintakritiikkiä sinne valmistajan ja maahantuojan suuntaan. Hyvä että tällaiset firmat kuin YT ja Canyon pistää isot valmistajat miettimään uudestaan strategioitaan. Jännä muuten kuinka paljon nämä "halpis"merkit synnyttävät hintaperusteluhaluja meidän kuluttujien suunnalta. Kuinka taitavasti pyörämerkit on onnistuneet aivopesemään meidät, että meidät pitää valmistajan puolesta perustella muille kuluttajille miksi pyörästä kannattaa maksaa niin paljon enemmän kuin toisesta, suurinpiirtein samanlaisesta pyörästä.

  9. #3279
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu S Katso viesti
    Itse tilasin SB6C:n ihan sokkona, pelkästään SB66:n kokemuksien perusteella. SB66 on aika ylivoimaisesti paras pyörä mitä mulla on ollut. Tuo pinkbiken arvostelu SB6C:stä oli tosiaan vähän nihkeä, mutta muut mitä olen lukenut niin ovat kyllä olleet varsin positiivisia. Itselleni riitti se, että sen sanottiin olevan hyvin samantyylinen ajaa kuin SB66... ja tietysti se että näytti kuvissa hienolta Nuo hajonneet takahaarukat olivat ymmärtääkseni jotain ensimmäistä erää mitä oli tehty vain jotain 15kpl ja niissä oli virheellinen materiaalivahvuus, en usko että niitä on enää myyntimalleissa. Mutta jos hajoaa niin sitten hajoaa, kai niitä saa uusia. SB66:n epäkeskösysteemi on muuten toiminyt täysin ilman huoltoa 2.5 vuotta nyt, ei mitään ongelmia, toisin kuin monien muiden pyörien normaalit laakerit ja nivelet mitä saa rasvailla kerran kuussa etteivät nitise ja natise. En tiedä onko ollut vaan hyvä tuuri mutta mulla on kova luotto Yetiin tuon uudenkin systeemin suhteen, toivottavasti ei joudu pettymään
    Uijui.....Laita ihmeessä raporttia kun saat pyörän ja kilsoja alle. Tommen tai sitten pikuveli SB5 on meitsin unelma kunhan vaan sais massit kokoon.

    Chris Conroy kertoo tosiaan ,että ovat vahvistaneet takahaarukaa ja nämä testeissä hajonneet ovat jostain pienesta erästä ja takakolmion virheet on korjattu.
    We design our bikes to be durable, even when wrecked, and this frame didn't perform to our standards. Nobody likes a broken frame... Nobody likes excuses, either, so we're not making any. We'll give you and your readers a little insight into what happened and let them decide for themselves. The frame you tested came out of an original ''press'' run of twenty frames. We were able to pull other frames from that initial run and, after measuring wall thickness and then burning down other frames to confirm the lay-up, we discovered that it was not made to our specifications. This resulted in the wall thickness being thinner and could explain why it didn't handle the impact as well as we would have liked. We have updated our process controls with the vendor to ensure our production parts meet our specifications. Additionally, we added material to our seat and chain stays for better impact resistance. This increased the weight of the rear triangle by 45 grams. All production parts have this updated process/layup.

    The SB6C was tested to our gravity standard, so impact aside, it is the strongest frame we've made to date. Jared Graves and Richie Rude have recently demonstrated the frame's strength in DH racing by taking wins in the Oceanias and Toowoomba national round in Australia. We stand behind every frame we make, so if a customer ever had a problem, we'd make it right.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #3280
    Kas, El Guapo 29erit taas ilmaantuneet. Hinnat vaikuttaa aika kohtuulliselta, halvempi malli 1733€ Pikellä.
    Tai kai tuolla taas on jotain sekoilua, "view all availability" klikkaa niin kaikissa lukee no shock vaikka näkyy kyllä olevan kun pistää koriin ja customize.
    No kuitenkinkin noilla tiedoin jos tuo olis ilmestynyt pari kk sitten niin nyt voisi super raw mennä koriin mulla.

    https://www.on-one.co.uk/i/q/CBTIELG...-mountain-bike

  11. #3281
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    Kivijalkaliikkeet on tärkeitä, mutta ei se ole tae siitä että takuuasiat hoituu sen nopeammin tai paremmin.
    Ja ennemmin suuntaisin hintakritiikkiä sinne valmistajan ja maahantuojan suuntaan. Hyvä että tällaiset firmat kuin YT ja Canyon pistää isot valmistajat miettimään uudestaan strategioitaan. Jännä muuten kuinka paljon nämä "halpis"merkit synnyttävät hintaperusteluhaluja meidän kuluttujien suunnalta. Kuinka taitavasti pyörämerkit on onnistuneet aivopesemään meidät, että meidät pitää valmistajan puolesta perustella muille kuluttajille miksi pyörästä kannattaa maksaa niin paljon enemmän kuin toisesta, suurinpiirtein samanlaisesta pyörästä.
    Jotkut kattoo merkkiä ja jotkut kyylää vaan osalistaa. Molemmat on ihan yhtä väärässä/oikeassa. Fakta on se, että YT Capra on jäätävää settiä hinta-laatusuhteeltaan. Mutta yhtälailla on fakta, että esmes Cruzin Bronsson tuli niin päräyttäen sisään skeneen, jotta kertaheitolla siirtyi pyörien ominaisuuksien vaatimukset pykälän tahi kaksi etiäppäin.

    Kolmas fakta on tietty se, että kaikki trendikäs on kallista. Bisnis on bisnistä.

    Jokainenhan sitä miettii (toivottavasti) että mikä on ittelle tärkeetä ja mikä ei. Mulle oli parasta vastinetta rahoille Heckler+Pike-kompo hissitolpalla ja 3 eturattaalla....

  12. #3282
    Moro,

    Nyt alkaa olemaan aika päivitellä Mojo HD:lle kaveria, hiukan raskaammasta suunnasta. Tällä hetkellä kirkkaimpana mielessä pyörii Capra CF Comp 1 joten heitänkin foorumille kysymystä, että löytyykö samassa hintaluokassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Pyörähän tulee myös lenkkiajamiseen, siksi vielä yritetään pysytellä edes melko kepoisissa vehkeissä. Koko hiukan myös mietityttää itseä, mutta pitkien vertailujen jälkeen 180cm pitkänä 87cm inseamilla olisin päätymässä L-kokoon, pidemmän pyörän ollessa itselle luonnollisemman ja tutumman tuntuinen valinta.

    Mites "Joku Muu", miltäs Capra tuntuu ja olisiko mahdollista tietää mielipidettä tuosta koosta kun olet pyörällä päässyt ajelemaankin?

  13. #3283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Jotkut kattoo merkkiä ja jotkut kyylää vaan osalistaa. Molemmat on ihan yhtä väärässä/oikeassa. Fakta on se, että YT Capra on jäätävää settiä hinta-laatusuhteeltaan. Mutta yhtälailla on fakta, että esmes Cruzin Bronsson tuli niin päräyttäen sisään skeneen, jotta kertaheitolla siirtyi pyörien ominaisuuksien vaatimukset pykälän tahi kaksi etiäppäin.

    Kolmas fakta on tietty se, että kaikki trendikäs on kallista. Bisnis on bisnistä.

    Jokainenhan sitä miettii (toivottavasti) että mikä on ittelle tärkeetä ja mikä ei. Mulle oli parasta vastinetta rahoille Heckler+Pike-kompo hissitolpalla ja 3 eturattaalla....
    Itselle ei osalista näytellyt mitenkään suurta osaa päätöksessä, en sokaistunut speksilistoja lukiessa. Kokonaisuus tässä hintaluokassa ratkaisi.

    Olisin voinut muuten tuossa kommentissani mainita, että kaksi edellistä pyörää ovat olleet Cruzeja, niitä edellinen Trek ja Cannondale ja rehellisyyden nimissä täytyy myöntää että olisin saattanut kävellä Sportaxiin ja hankkia Nomadin tai Bronsonin jos budjetti ei olisi ollut rajallinen. Muttamutta... maastopyöräilyn maailmasta muutaman vuoden etäisyyttä ottaneena huomasin kuinka trendeillä ja merkeillä on aiemmin ollut suhteettoman suuri merkitys päätöksenteossa, nyt en usko että olisin pystynyt perustelemaan itselle monen tonnin pyörän hankintaa. Ja selvää tietysti on, että 5-10v. sitten ei näillä budjeteilla ollut mitään tämäntasoista tarjolla. Ja kyllä premium-merkeilläkin alkaa olemaan kovia pelejä jotenkin järkevissä hinnoissa. Kaikkien etu että hintakilpailua tulee ja painetta valmistajille tuottaa parempaa laitetta halvemmalla. Uskon että tämä olisi myös kivijalkaliikkeen etu.

  14. #3284
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Jotkut kattoo merkkiä ja jotkut kyylää vaan osalistaa. Molemmat on ihan yhtä väärässä/oikeassa. Fakta on se, että YT Capra on jäätävää settiä hinta-laatusuhteeltaan. Mutta yhtälailla on fakta, että esmes Cruzin Bronsson tuli niin päräyttäen sisään skeneen, jotta kertaheitolla siirtyi pyörien ominaisuuksien vaatimukset pykälän tahi kaksi etiäppäin.

    Kolmas fakta on tietty se, että kaikki trendikäs on kallista. Bisnis on bisnistä.

    Jokainenhan sitä miettii (toivottavasti) että mikä on ittelle tärkeetä ja mikä ei. Mulle oli parasta vastinetta rahoille Heckler+Pike-kompo hissitolpalla ja 3 eturattaalla....
    Bronson tuli sopivasti 27,5 hypeen ,mutta ei se kyllä tarjonnut mitään uutta muuten. Spessulla on ollut enduromallisto iätajat ja muitakin polkien ylös kovaa ala pyöriä löytyi.
    Cruzilla on ongelma geometrioidensa kanssa. minusta bronsonissa pitös olla 66 keulakulma ja solossa 67. Silloin voisin harkita.
    Kuvaavaa on et minun 2010 vuoden 125mm joustavassa yetissä on samat kulmat kun bronsonissa +se on pidempi.

    Ihmiset vierastaa loivaa keulakulmaa vaikka minusta siitä ei ole kuin hyötyä jopa trailpyörissä. Yeti joutui aikoinaan valehtelemaan jälleenmyyjilleen
    ja laittamaan spekseihin että niiden legendaarisessa 575:sessa on 69,5 asteen keulakulma vaikka todellisuudessa se oli loivempi.(68)
    Kukaan jälleenmyyjä ei olisi ottanut yhtään pyörää myyntiin jos ne ois sanonut et siinä on 68 asteen keulakulma.
    Yllättäen siitä tuli hitti.

    SC osu kyllä bronsonilla hetkeen ja tekivät hurjasti massia sillä mutta muuttasivat sen solon kulmia nyt perk....

    Niin asiaan. Minä uskallan väittää ,että ns. buotigue (yeti ,santa cruz ,intense) merkkien rungot on parempia ja siksi niistä saa maksaa enemmän kuin radoneista ja canyoneista jotka ovat vaan kopioineet jousituksensa vuodesta toiseen kehittämättä mitään uutta.
    Asiaan tosin tuli onneksi muutos Canyonin kohdalla. Elekee kivittäkö.
    - Fear is a mindkiller -


  15. #3285
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Bronson tuli sopivasti 27,5 hypeen ,mutta ei se kyllä tarjonnut mitään uutta muuten. Spessulla on ollut enduromallisto iätajat ja muitakin polkien ylös kovaa ala pyöriä löytyi.
    Cruzilla on ongelma geometrioidensa kanssa. minusta bronsonissa pitös olla 66 keulakulma ja solossa 67. Silloin voisin harkita.
    Kuvaavaa on et minun 2010 vuoden 125mm joustavassa yetissä on samat kulmat kun bronsonissa +se on pidempi.

    Ihmiset vierastaa loivaa keulakulmaa vaikka minusta siitä ei ole kuin hyötyä jopa trailpyörissä. Yeti joutui aikoinaan valehtelemaan jälleenmyyjilleen
    ja laittamaan spekseihin että niiden legendaarisessa 575:sessa on 69,5 asteen keulakulma vaikka todellisuudessa se oli loivempi.(68)
    Kukaan jälleenmyyjä ei olisi ottanut yhtään pyörää myyntiin jos ne ois sanonut et siinä on 68 asteen keulakulma.
    Yllättäen siitä tuli hitti.

    SC osu kyllä bronsonilla hetkeen ja tekivät hurjasti massia sillä mutta muuttasivat sen solon kulmia nyt perk....

    Niin asiaan. Minä uskallan väittää ,että ns. buotigue (yeti ,santa cruz ,intense) merkkien rungot on parempia ja siksi niistä saa maksaa enemmän kuin radoneista ja canyoneista jotka ovat vaan kopioineet jousituksensa vuodesta toiseen kehittämättä mitään uutta.
    Asiaan tosin tuli onneksi muutos Canyonin kohdalla. Elekee kivittäkö.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #3286
    Tänään pääsin ekaa kertaa Capran selkään, joitakin pintapuolisia havaintoja.. Taustaa sen verran että tosiaan taukoa on ollut maastossa ajelemisesta n.5v. Viimeksi olen ajanut Dh:ta, pyöränä silloin oli Santa Cruz VPFree, vaikka nyt ei ihan puhdasverinen dh-pyörä, mutta 200mm edessä ja takana vaahtokarkkijoustoa vpp-perällä ja edessä oli Marzocchi 888, myöskin hyvin herkkä ja jämäkkä keula.
    Capra siis L-kokoa ja mulla mittaa 185cm. Vpfreen reachiä ei tiedossa, mutta satulakulmasta ja yläputken pituudesta päätellen vähemmän kuin Caprassa. Tästäkään syystä en ollut huolissani Capran koosta. ensimmäiset koeistumiset kertoivat että pyörä tuntui luonnolliselta, tavallaan tutulta samantien.

    Näillä taustoilla painelin maastoon, ensin keulaan ja taakse 25% sagit, reboundit käsituntumalla kohdilleen ja menoks. Heti lipat ekassa loivassa alamäessä kun pääsen maastoon, jää yllätti
    Ensimmäinen yllätys oli kuinka hyvin pyörä kiipeää, sillä oikein mielellään polkee juurakkoista mäkeä ylös. Todella jyrkkä ensimmäinen mäki olisi noussut kevyesti jos kuski ei olisi näin ruosteessa. Perä imee juuret ja takapyörä pysyy kiinni maassa. Loiva etupää vaatii tietysti tarkkuutta painonsiirrossa.

    Sitten ekat alamäkityypit. Hyvin muuten 5v tauon jälkeen homma muistui mieleen! Kertoo ehkä pyörästä aika paljon. Loiva ohjainkulma, tuttu geometria, tarpeeksi toimivaa jousitusta (mikä vielä paranee kun saan säädöt kohdalleen), luottamusta herättävä jämäkkä fiilis. Pyörää tekee mieli heitellä kivistä ja kummuista ilmaan ja lähtee kuin jänis makuulta kun polkaisee vauhtia lisää. Tämä on mun ensimmäinen horst-linkkuperäinen pyörä ja täytyy kyllä sanoa että luulin että olisi notkunut polkiessa enemmän. Tiukkoihin jyrkkiin mutkiin tullessa huomattavaa oli että perä lähtee irti helposti, mutta tajusin että se johtuu lähinnä 200mm jarrulevystä, perä lukkiutuu ehkä turhan herkästi. Ja kovempi seoksisista renkaista mihin on tottunut. Toisaalta oli hienoa heitellä perää mutkiin puolivahingossa Hyvin pyörä seivasi kuskin mokat. Samoissa jyrkissä bermeissä etupää tuntui uppoavan turhan syvälle, mutta tämäkin hoitunee keulan säädöillä. Seuraavalle lenkille yksi token sisään ja varmaan tilanne paranee. Ja tietysti tämä on myös tottumuskysymys, kun vertauskohteena on Marsun 888 ja korkeammalla ollut tanko edellisessä pyörässä. Ohjainkulmat suurinpiirtein samat. Oikeastaan kun miettii niin yllättävän hyvin pärjäsi Capra näissä mutkissa, vertailukohtana siis dh-pyörä.. Ekat mutkat aiheutti spontaaneja hihkaisuja, niin hyvältä pyörä tuntui heti alkuun. Tuli sellainen olo, että Mustavuoren dh-pätkät olisi tällä päässyt nopeammin alas kuin vanhalla pyörällä!

    Ja koosta vielä. Missään kohtaa ei tuntunut että pyörä on liian lyhyt. Edes jyrkissä alamäissä ei tuntunut että olen liikaa etuakselin päällä tai että tanko olisi sylissä. Tanko saisi olla mulle hieman korkeammalla, toivoisin että YT olisi jättänyt enemmän kaulaputkea keulaan, nyt etupäätä ei saa korkeammalle kuin siirtämällä yhden 5mm spacerin stemmin päältä alle. 150mm Reverb voi lyhyemmillä/lyhytjalkaisilla tuottaa ongelmia. Mulla nyt tolppa 5mm ulos rungosta, tällä setupilla mitta polkimen keskeltä satulan päälle on 92cm, eli alimmillaan noin 91,5cm.

    Kun vielä saan renkaat litkutettua, keulan ja perän säädöt kohdilleen ja kuskille lisää ajokilometrejä, tullaan tällä menemään vielä kovaa ens kesänä

  17. #3287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minä uskallan väittää ,että ns. buotigue (yeti ,santa cruz ,intense) merkkien rungot on parempia ja siksi niistä saa maksaa enemmän kuin radoneista ja canyoneista jotka ovat vaan kopioineet jousituksensa vuodesta toiseen kehittämättä mitään uutta.
    Millälailla parempia? Laadukkaampia? Millä tavalla laadukkaampia? Kuinka paljon laadukkaampia, kaksi kertaa laadukkaampia? Pääseekö niillä kovempaa? Tämä ei ole kivittämistä vaan kyseenalaistamista

    Horst-link on kyllä ihan museotason keksintö, ihme homma muuten että se on vielä hengissä, niin epätrendikästä, ehkä jopa retroa jo. Tarviikohan siitä maksaa vielä lisenssimaksuja muuten..?

  18. #3288
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    Millälailla parempia? Laadukkaampia? Millä tavalla laadukkaampia? Kuinka paljon laadukkaampia, kaksi kertaa laadukkaampia? Pääseekö niillä kovempaa? Tämä ei ole kivittämistä vaan kyseenalaistamista

    Horst-link on kyllä ihan museotason keksintö, ihme homma muuten että se on vielä hengissä, niin epätrendikästä, ehkä jopa retroa jo. Tarviikohan siitä maksaa vielä lisenssimaksuja muuten..?
    Psykologiastahan tässä on kyse. Ja pitkälti mielikuvan luomisesta, mikä on hyvän markkinoinnin seuraus. Me polkupyöräilijät ollaan siinä kohtaa kuin muutkin ihmiset, että meille myydään mielikuva jostain, ja me ostetaan se. Tietysti tämän maineen luomiseen menee vuosia, ja yksi iso tekijä on varmasti että nämä "boutique" merkit ovat ikäänkuin homman laittaneet alulle, ja ovat isossa roolissa olleet kehittämässä lajia. Ja saaneet myös alan legendoja mukaan markkinointiin, niin homma alkaa olemaan kasassa. Tämä sama virsihän liittyy lähes kaikkeen kulutushyödykkeisiin. Nykyään, siis täällä fillareista puhuttaessa, nämä "taso" erot ovat kaventuneet lähes minimiin, tuotannon ollessa lähes kokonaan samoissa tehtaissa Aasiassa merkistä riippumatta, osista puhumattakaan. Meistä vaan tehdään faneja, ja avot se on siinä. Korostan loppuun että en sulje itseäni tästä pois mitenkään, samanlainen lammas olen kuin monet meistä muistakin! Nytkin oli pakko saada Eastonin Havoc tanko, koska se on vaan niin siisti! Jonkun ime Funn:in olis saanu halvemmalla, mutta kun se ei ole "kova" merkki se... Ja muistetaanhan nyt sitten että on hyvä nauraa itsellemme, eikä vedetä palkokasveja nenään.

    Edit. Anteeksi off topic, mutta työni puolesta olen ihmisen psyykkeen kanssa tekemisissä, niin en malttanut olla hiljaa....
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  19. #3289
    Näinhän se menee! Pointti olikin juuri tuo, että hyvä että hintakilpailua tulee, pysyy ehkä premium-merkkien hinnat jotenkin aisoissa. Minäkin varmaan taas seuraavaksi hommaan jonkun "uskottavamman" pyörän, kunhan nyt ensin antaudun taas speksaushysterian vietäväksi

  20. #3290
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    Millälailla parempia? Laadukkaampia? Millä tavalla laadukkaampia? Kuinka paljon laadukkaampia, kaksi kertaa laadukkaampia? Pääseekö niillä kovempaa? Tämä ei ole kivittämistä vaan kyseenalaistamista

    Horst-link on kyllä ihan museotason keksintö, ihme homma muuten että se on vielä hengissä, niin epätrendikästä, ehkä jopa retroa jo. Tarviikohan siitä maksaa vielä lisenssimaksuja muuten..?
    Nimenomaan laadukkaampia, Hiljaisempia, kauniinmia , ihanaisempia kaikki asiat otettu paremmin huomioon ja yksityiskohtiin paneuduttu. Iskarit tuunattu niin ettei tartte heti cane creek db ostoksille. Mulla ei ole kun yetin runko joka aikoinaan on ollut kallis itselläni. Santa cruzeja ,pivottia oon kokeillut ,hipelöinyt.

    2010 asr-5 ja 4600e (koko pyörä) enduro evon rungossa on aivan huima ero yetin hyväksi. Kaikki hitsaukset ja muut pikku yksityiskohdat oli kuin yöllä ja päivällä. 2 Vuotta uudempi spesssu näytti aika orvolta siinä rinnalla.Niinku ois jonkun tunturin hinannu olmon viereen.

    Minä tykkään pienistä firmoista jotka yrittävät kokoajan kehittää jotain uutta. Ovat täysin keskittyneet kisahommiin . Pidän myös siitä ,että lähes kaikki yetin työntekiät suunnittelusta kokoamiseen ovat entisiä pro kuskeja. Osa kilpailee vieläkin. Ei nämä pienet firmat voi kilpailla kuin laadulla. Se laatu näkyy ja tuntuu ja valitettavasti maksaa.

    Onhan muillakinmerkeillä ,Trek,Cannondale,spessu,yms..runkoja ja pyöriä jotka maksaa yhtä paljon ja ovat vähintään yhtä laadukkaita ,mutta jos koko pyörän saa esim yetin rungon hinnalla niin miksi koko yeti on edes enää olemassa. Eikö ne tyhmät ihmiset tajua ,että parempia pyöriä saa pariin
    tonniin saksasta.
    Ja se huomio vielä ,että näillä ns. buotigue merkeillä on ehkä uskollisin asiakunta. En usko että niin olisijos niissä ei sitä jotain olisi.

    Kovempaa niillä ei välttämättä pääse. Minä pääsin. Noh. Tämä on minun mielipide. voin olla väärässä. Lumimies laitto meitsin pään niin pyörälle ,että vaikea ois merkkiä vaihtaa.Vielä kun on tottunut ,ettei mikään nitise ja natise jatkuvasti.

    Osan rahoista saa takaisin pyörää myydessä. YT Capran hinta tippuu luultavasti hieman jyrkemmällä käyrällä vaikkapa sb6.seen verrattuna.
    - Fear is a mindkiller -


  21. #3291
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Kiilaan sinut ojaan enskesänä.
    - Fear is a mindkiller -


  22. Onhan niillä isommilla ja edullisemmillakin merkeillä tallikuskinsa ja pyöriä kehitetään näiden toiveista jatkuvasti. Esimerkkinä Canyon, Giant jne.
    Suuret valmistajat pystyvät kilpailemaan hinnalla paremmin suurten tuotantomäärien kanssa. Ja kyllä pieniltäkin tulee sutta pihalle, esimerkkinä nyt ei-niin-kovin-hyvin onnistunut Pivot Firebird 26-> 27.5 mallimuutos.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  23. #3293
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    ....
    Horst-link on kyllä ihan museotason keksintö... Tarviikohan siitä maksaa vielä lisenssimaksuja muuten..?
    Eikö se loppunut viime vuonna? Vai jo edellisenä?


  24. #3294
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö se loppunut viime vuonna? Vai jo edellisenä?
    Eikös tuo viime vuonna rauennut. Ja eikös se niin ollut, että koski vaan Amerikan ihmemaata?
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  25. #3295
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti

    Kiilaan sinut ojaan enskesänä.
    Lupaatko?

    Olen kyllä syklopaatin kanssa samoilla linjoilla.Itsekkin arvvostan pienempiä merkkejä vaikka itsellä niistä on ollut vain yksi,transition.Nykyään mennään Konalla jolla on sama slogan kuin transulla:

    ​Rider owned,for life.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #3296
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Bronson tuli sopivasti 27,5 hypeen ,mutta ei se kyllä tarjonnut mitään uutta muuten. Spessulla on ollut enduromallisto iätajat ja muitakin polkien ylös kovaa ala pyöriä löytyi.
    Cruzilla on ongelma geometrioidensa kanssa. minusta bronsonissa pitös olla 66 keulakulma ja solossa 67. Silloin voisin harkita.
    Kuvaavaa on et minun 2010 vuoden 125mm joustavassa yetissä on samat kulmat kun bronsonissa +se on pidempi.

    Ihmiset vierastaa loivaa keulakulmaa vaikka minusta siitä ei ole kuin hyötyä jopa trailpyörissä. Yeti joutui aikoinaan valehtelemaan jälleenmyyjilleen
    ja laittamaan spekseihin että niiden legendaarisessa 575:sessa on 69,5 asteen keulakulma vaikka todellisuudessa se oli loivempi.(68)
    Kukaan jälleenmyyjä ei olisi ottanut yhtään pyörää myyntiin jos ne ois sanonut et siinä on 68 asteen keulakulma.
    Yllättäen siitä tuli hitti.

    SC osu kyllä bronsonilla hetkeen ja tekivät hurjasti massia sillä mutta muuttasivat sen solon kulmia nyt perk....

    Niin asiaan. Minä uskallan väittää ,että ns. buotigue (yeti ,santa cruz ,intense) merkkien rungot on parempia ja siksi niistä saa maksaa enemmän kuin radoneista ja canyoneista jotka ovat vaan kopioineet jousituksensa vuodesta toiseen kehittämättä mitään uutta.
    Asiaan tosin tuli onneksi muutos Canyonin kohdalla. Elekee kivittäkö.
    Juuh, tarkoitus mulla olikin vain demota, että ei sitä huippurungossa pelkästä nimestä maksa. Bronssuuni vaan tul ekana mielen esimerkkinä.


  27. #3297
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    Horst-link on kyllä ihan museotason keksintö, ihme homma muuten että se on vielä hengissä, niin epätrendikästä, ehkä jopa retroa jo. Tarviikohan siitä maksaa vielä lisenssimaksuja muuten..?
    Mikäs Horst-linkistä museokamaa tekee? Käsittääkseni ihan toimiva keksintö, jonka senkin voi toki toteuttaa monella tapaa, hyvin tai huonosti... Spessun patentti koski vain jenkkilää ja raukesi jossakin kohtaa viimevuonna...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  28. #3298
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Lupaatko?
    En tietenkään. ei legendaarista konaa voi ojaan pakottaa. sinusta ei väliä. pyörästä oon huolissani.
    Pitäs tulla quadron kaa testaa teikäläisen kotipolkuja jahka tässä saa ittensä ees jonkinlaiseen ajokuntoon talven sohvaperunakuurin jälkeen.

    Sorry off topic
    .
    - Fear is a mindkiller -


  29. #3299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Mikäs Horst-linkistä museokamaa tekee? Käsittääkseni ihan toimiva keksintö, jonka senkin voi toki toteuttaa monella tapaa, hyvin tai huonosti... Spessun patentti koski vain jenkkilää ja raukesi jossakin kohtaa viimevuonna...
    Se oli sarkasmia, huonoa sarkasmia.

  30. #3300
    Tänään kun kävi Ibiksen kanssa pari tuntia taluttelemassa niin alkoi kyllä selventymään idea, pakko testata modernimpaa ja raskaampaa kalustoa ja heti ei viitsi lyödä mihinkään Nomadiin rahoja kiinni. Mielessä tiivistynyt nyt kahteen ehdokkaaseen Canyonin Strive CF 8.0 Raceen ja YT Capra CF Comp 1:een. Hiukan mietityttää Striven alamäkeen meno suhteessa Capraan ja taas toisinpäin Capran kiipeämiskyky suhteessa YT:seen. Mahtaako joltain löytyä jo kokemuksia Shapeshifterin toiminnasta? Onko turha ylimääräinen painolisä vai toimiva juttu (vrt. hissitolppa) ?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •