Laitan vielä kerran..
http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-137681.html
tai
http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-160934.html
Laitan vielä kerran..
http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-137681.html
tai
http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-160934.html
Täytyy se sanoa, että onhan tuo SL-kehä kyllä pehmeä. Eilen neljän tunnin lenkin loppusuoralla käännyin loivasti alamäkeen viettävältä kadulta vasemmalle, kaartaen klv:lle. Käännöksen kohdalla lumipinta petti takarenkaan alta ja perse penkissä kun ajoin, niin takakiekko muljahti sivulle nytkähtäen. Lopputuloksena nopeasti tutkittuna toista senttiä heittoa kehällä, pinnat ehjät. Sen verran vitutti, että en alkanut asiaa eilen enempää tutkimaan.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Citec trekking X disc kiekot maksaisi settinä noin 400 euroa. Painoraja olisi jo hyvällä tasolla, 120 kiloa. Löytyykö tietoa tai kokemusta kyseisistä kiekoista?
Mitä teen väärin, kun DT 350 -navat eivät vain kestä kuraa ja vettä?
1000km jälkeen etunavassa olivat laakerit lopussa ja takanavasta vapaaratas joutui remonttiin. Nyt 200km huollon jälkeen takanapa alkoi pitämään semmoista kuivaa kitinää ja vinkumista ja huomasin, että laakerit pyörivät jähmeästi ja epätasaisesti.
Itellä kolmessa eri kiekkosatsissa noi 350 navat ja ajellu kesät talvet maastoa uuseemman tuhatta ilman minkäänlaisia oireiluja..
The end of the road is just the beginning...
Tuollaiseen n. 500€ budjettiin näyttäisi saavan kiinalaisia hiilikuituvanteita Novatec'in navoilla, tai sitten vähän (n. sata grammaa) kevyempiä vanteita ZTR Crest alumiinikehillä ja paremminlla navoilla. Esim noi: http://www.ebay.de/itm/ZTR-Crest-29-...item234ba469f1
Kummassahan olisi raha paremmin käytettynä? Kiinan vanteissa taitaa ainakin olla aika iso riski laatuvaihtelulle..
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Kiitos JTK raportista. Taidan unohtaa nuo Atmospheret omista speksailuistani kokonaan.
Tässä vielä kuva potilaasta. Palanen on etukiekkovainaasta..
![]()
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Tällä viikolla sain fillarini huollosta, jossa oli käynyt ilmi, että olen painanut menemään viime kesänä takanavan mutterit löysällä, joka puolestaan on aiheuttanut kukumaa navan kartioille. Tämän huomaa lievänä "jyristyksenä" kun pyöräyttää takarenkaan pyörimään. Pitäisi olla nyt sellaisessa säädössä, että ajamaan pystyy, mutta omaa tietämättömyyttäni vahinko on jo tapahtunut ja jossain kohtaa täytyy todennäköisesti etsiä uutta takakiekkoa.
Missä hinnoissa tuollaiset harrastelijan peruskiekot metsäpoluille pyörii ja mitä pitää ottaa huomioon kiekkoa ostaessa. Pyörä on -13 ostettu Drössiger TNA 3.2 jäykkäperä 29".
eipä tuo kummempaa tarvi ku kattoa että akseli sopii, jos on tarve perus kiekolle perus ajeluunparilla satkulla saa setin jo helposti, fulcrumit ollut hallituksella ja hyvin on toiminut! varmaan perus pikalinkkua haet, niin siinä tapauksessa 10qr..
olisikohan jollain niksejä konsteja pro2evo takanavan vapaarattaan takaisin paikoilleen naksauttamiseen?? ei tahdo ainakaan hullun raivolla mennä, ja houpin äijä vaan naksauttaa sen juutube videossa paikalleen! tosin sillä on se "työkalu"...
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Työntele vaikka rengasmuovilla se tiiviste rauhallisesti paikoilleen.
Mahtia, kiitos! Huomenna uudestaan!
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Ihan peruskiekot (siis etu- ja takakiekon) saa jo satasella esim. Shimano WH-MT15. En tiedä, mitä se harrastelijan kiekko tarkoittaa, mutta ei noissa tuollaisissa yleensä mitään vikaa ole. Kestävät sen, minkä kalliimmatkin. Usein jopa enemmän, kun ei ole äärimmäistä keveyttä haettu ohentamalla rakennetta.
Mavic Crossone Disc, Fulcrum Red Power XL, DT Swiss M1900 Spline. Siinä muutaman hyvät tasoiset konelaakerinavoilla olevat peruskiekot, joita saa Saksan webbikaupoista parilla satkulla. Mielestäni tuon verran kannattaa panostaa ja konelaakerinavat niin ei käy uudestaan sama homma. Noissa Shimanoissa on aina irtokuulanavat, joten voi käydä kuten sinulle on käynyt.
Tarkistus on onnistumisen äiti![]()
Se tiivisteenpullautintyökalu maksaa about kympin.
Olisko joku imurin putki tms. sopiva halkaisijaltaan?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Pienestä on kiinni putken kanssa.. Ottaa kiinni vaparin ulkoreunaan..
Tos on noi lakrut jos yhtään auttaa toi huono kuva.. Onks ne okei?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Ihmettelin samaa kuin groovyholmes kun huolsin oman pro2evon. Vaikka oli oikea työkalu niin tiiviste ei napsahtanut paikalleen. Kun hommasin uuden tiivisteen niin johan napsahti. Huomasin että vanha oli pois ottaessa muuttunut just sen verran väljäksi ettei enää pysynyt siellä urassaan. Tää oli eka kerta kun kyseisen navan purin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
^^Kyllä se ihan hyvältä näyttää, tiiviste vaan koloonsa.
No piru! Toivottavasti ei tarvii tiivistettäkin alkaa metsästämään! Josko zen vielä illalla löytyisi niin voisi yrittää sen viimeisen kerran!
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Kiitoksia vastanneille. Jatkaisin vielä edellistä asiaa, että onko se järkevämpi hommata kokonaan uusi kiekko/kiekkosetti, jos pelkästään navassa on ongelma vai mahdollisesti hommata vain uusi takanapa? Tällä hetkellä takanapa on mallia Deore M525A ja vanne Mach1 Neo. Käsittääkseni sieltä edullisemmasta päästä nuo osat. Tykkään kumminkin ajaa ihan kunnon metsäpolkuja, että mielellään saisi olla sellaista osaa, että kestää.
^^Jos osaat itse vaihtaa/kaveri vaihtaa kaljapalkalla navan, niin se on halvin ratkaisu. Muutoin halvinta hankkia kiekkosetti, tai pelkkä valmis takakiekko.
Halvin ratkaisu ei aina ole paras ratkaisu.. Jos ropsu tykkää paukuttaa oikeita polkuja, niin itse hommaisin uudet kiekot. Alta kakssataa, ja ne saattaisivat ehkä olla jopa kevyemmät, jäykemmät ja herkemmät kuin nykyiset. Sitäpaitsi harrastukseen kuuluu myös upgreidaus!!!
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Todennäköisesti huollossa vaihdattaisin, jos pelkän navan hommaan. Uudet kiekot nyt uskon itsekkin saavan paikalleen heh. Taitaa se uusiin/uuteen kiekkoon kallistua.
Paras riippuu asetetuista tavoitteista. Jos haluaa ilmeisesti ihan käyttökelpoiset vanteet, kun ei niissä mainittu olevan vikoja, edullisesti jatkokäyttöön, niin silloin ei ole parasta ostaa uusia, jos navan vaihtaminen onnistuu edullisesti. Pyöräilyharrastus on aika eri asia kuin pyöräharrastus. Pyöräilyharrastus vaatii hyvin harvoin tuota osien päivittelyä kalliimpiin, vaikka tällä palstalla hyvin usein päinvastaista annetaankin ymmärtää. Hyvin usein puhutaan tuosta keveydestäkin, mutta kuinka moni puhujista osaa sanoa, montako ylimääräistä wattia tarvitaan kompensoimaan vaikkapa puoli kiloa lisää painoa vanteissa ja kuinka paljon se on sekunneiksi muutettuna jollain matkalla. Pyöräharrastuksessa nämä asiat usein unohtuvat, kun speksien kiilto silmissä ostetaan uutta ja hienompaa.
Tottahan tuokin. Omalla kohdalla uuden navan ~30e joutuisin asennuttamaan huollossa, joka yhden liikkeen hinnaston mukaan olisi ~45e. Eli navalle tulisi hintaa ~75. Toisaalta saisin uudet mahdollisesti myös hieman laadukkaammat kiekot ~150e, jotka pystyisin itse laittamaan kiinni. Kyllähän tuo napa loppuviimeen tulee aika kalliiksi suhteutettuna uusiin kiekkoihin. Sit olisi tosiaan asia erikseen, jos joku tuttu osaisi navan pyöräyttää paikalleen tai itselläni olisi pelit ja rensselit joilla kokeilla onneaan.
Kirjanmerkit