GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 41 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #1201
    noniinno Guest

  2. #1202
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Mulla on edelleen takakiekkona tuo FW Atmosphere SL comp race 1540g setistä. Etukiekko sai osumaa kaverin maantiepyörän etukiekosta ja se meni samantien kasaan.
    Täytyy se sanoa, että onhan tuo SL-kehä kyllä pehmeä. Eilen neljän tunnin lenkin loppusuoralla käännyin loivasti alamäkeen viettävältä kadulta vasemmalle, kaartaen klv:lle. Käännöksen kohdalla lumipinta petti takarenkaan alta ja perse penkissä kun ajoin, niin takakiekko muljahti sivulle nytkähtäen. Lopputuloksena nopeasti tutkittuna toista senttiä heittoa kehällä, pinnat ehjät. Sen verran vitutti, että en alkanut asiaa eilen enempää tutkimaan.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  3. #1203
    Citec trekking X disc kiekot maksaisi settinä noin 400 euroa. Painoraja olisi jo hyvällä tasolla, 120 kiloa. Löytyykö tietoa tai kokemusta kyseisistä kiekoista?

  4. #1204
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Mitä teen väärin, kun DT 350 -navat eivät vain kestä kuraa ja vettä?

    1000km jälkeen etunavassa olivat laakerit lopussa ja takanavasta vapaaratas joutui remonttiin. Nyt 200km huollon jälkeen takanapa alkoi pitämään semmoista kuivaa kitinää ja vinkumista ja huomasin, että laakerit pyörivät jähmeästi ja epätasaisesti.

  5. #1205
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Itellä kolmessa eri kiekkosatsissa noi 350 navat ja ajellu kesät talvet maastoa uuseemman tuhatta ilman minkäänlaisia oireiluja..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #1206
    Tuollaiseen n. 500€ budjettiin näyttäisi saavan kiinalaisia hiilikuituvanteita Novatec'in navoilla, tai sitten vähän (n. sata grammaa) kevyempiä vanteita ZTR Crest alumiinikehillä ja paremminlla navoilla. Esim noi: http://www.ebay.de/itm/ZTR-Crest-29-...item234ba469f1

    Kummassahan olisi raha paremmin käytettynä? Kiinan vanteissa taitaa ainakin olla aika iso riski laatuvaihtelulle..

  7. #1207
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Täytyy se sanoa, että onhan tuo SL-kehä kyllä pehmeä. Eilen neljän tunnin lenkin loppusuoralla käännyin loivasti alamäkeen viettävältä kadulta vasemmalle, kaartaen klv:lle. Käännöksen kohdalla lumipinta petti takarenkaan alta ja perse penkissä kun ajoin, niin takakiekko muljahti sivulle nytkähtäen. Lopputuloksena nopeasti tutkittuna toista senttiä heittoa kehällä, pinnat ehjät. Sen verran vitutti, että en alkanut asiaa eilen enempää tutkimaan.
    "Sen pituinen se ja muita satuja"
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  8. #1208
    IncBuff Guest
    Kiitos JTK raportista. Taidan unohtaa nuo Atmospheret omista speksailuistani kokonaan.

  9. #1209
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Tässä vielä kuva potilaasta. Palanen on etukiekkovainaasta..



    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  10. #1210
    Tällä viikolla sain fillarini huollosta, jossa oli käynyt ilmi, että olen painanut menemään viime kesänä takanavan mutterit löysällä, joka puolestaan on aiheuttanut kukumaa navan kartioille. Tämän huomaa lievänä "jyristyksenä" kun pyöräyttää takarenkaan pyörimään. Pitäisi olla nyt sellaisessa säädössä, että ajamaan pystyy, mutta omaa tietämättömyyttäni vahinko on jo tapahtunut ja jossain kohtaa täytyy todennäköisesti etsiä uutta takakiekkoa.
    Missä hinnoissa tuollaiset harrastelijan peruskiekot metsäpoluille pyörii ja mitä pitää ottaa huomioon kiekkoa ostaessa. Pyörä on -13 ostettu Drössiger TNA 3.2 jäykkäperä 29".

  11. #1211
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    eipä tuo kummempaa tarvi ku kattoa että akseli sopii, jos on tarve perus kiekolle perus ajeluunparilla satkulla saa setin jo helposti, fulcrumit ollut hallituksella ja hyvin on toiminut! varmaan perus pikalinkkua haet, niin siinä tapauksessa 10qr..

    olisikohan jollain niksejä konsteja pro2evo takanavan vapaarattaan takaisin paikoilleen naksauttamiseen?? ei tahdo ainakaan hullun raivolla mennä, ja houpin äijä vaan naksauttaa sen juutube videossa paikalleen! tosin sillä on se "työkalu"...
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  12. #1212
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Työntele vaikka rengasmuovilla se tiiviste rauhallisesti paikoilleen.

  13. #1213
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Mahtia, kiitos! Huomenna uudestaan!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  14. #1214
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ropsu Katso viesti
    Missä hinnoissa tuollaiset harrastelijan peruskiekot metsäpoluille pyörii ja mitä pitää ottaa huomioon kiekkoa ostaessa. Pyörä on -13 ostettu Drössiger TNA 3.2 jäykkäperä 29".
    Ihan peruskiekot (siis etu- ja takakiekon) saa jo satasella esim. Shimano WH-MT15. En tiedä, mitä se harrastelijan kiekko tarkoittaa, mutta ei noissa tuollaisissa yleensä mitään vikaa ole. Kestävät sen, minkä kalliimmatkin. Usein jopa enemmän, kun ei ole äärimmäistä keveyttä haettu ohentamalla rakennetta.

  15. #1215
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ropsu Katso viesti
    Missä hinnoissa tuollaiset harrastelijan peruskiekot metsäpoluille pyörii ja mitä pitää ottaa huomioon kiekkoa ostaessa. Pyörä on -13 ostettu Drössiger TNA 3.2 jäykkäperä 29".
    Mavic Crossone Disc, Fulcrum Red Power XL, DT Swiss M1900 Spline. Siinä muutaman hyvät tasoiset konelaakerinavoilla olevat peruskiekot, joita saa Saksan webbikaupoista parilla satkulla. Mielestäni tuon verran kannattaa panostaa ja konelaakerinavat niin ei käy uudestaan sama homma. Noissa Shimanoissa on aina irtokuulanavat, joten voi käydä kuten sinulle on käynyt.

  16. #1216
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Työntele vaikka rengasmuovilla se tiiviste rauhallisesti paikoilleen.
    Yritin, ei mee voisko olla et laakeri kantaa sen verran et se tiiviste ei pääse napsahtaa paikoilleen? Vaikka mielestäni kyl sain sen lakrun kohillee...
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  17. #1217
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tarkistus on onnistumisen äiti

  18. #1218
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.159
    Se tiivisteenpullautintyökalu maksaa about kympin.

    Olisko joku imurin putki tms. sopiva halkaisijaltaan?


  19. #1219
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tarkistus on onnistumisen äiti
    Totta tuokin! Se työkalu tuli tilattua eilen pienissä lämmöissä mutta ennakoivat puolitoista viikkoa paketin saapumiseen! Odottavan aika jne... Toi imurin putki oli hyvä kans, painun kokeilemaan!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  20. #1220
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Pienestä on kiinni putken kanssa.. Ottaa kiinni vaparin ulkoreunaan..
    Tos on noi lakrut jos yhtään auttaa toi huono kuva.. Onks ne okei?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  21. #1221
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Ihmettelin samaa kuin groovyholmes kun huolsin oman pro2evon. Vaikka oli oikea työkalu niin tiiviste ei napsahtanut paikalleen. Kun hommasin uuden tiivisteen niin johan napsahti. Huomasin että vanha oli pois ottaessa muuttunut just sen verran väljäksi ettei enää pysynyt siellä urassaan. Tää oli eka kerta kun kyseisen navan purin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  22. #1222
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    ^^Kyllä se ihan hyvältä näyttää, tiiviste vaan koloonsa.

  23. #1223
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    No piru! Toivottavasti ei tarvii tiivistettäkin alkaa metsästämään! Josko zen vielä illalla löytyisi niin voisi yrittää sen viimeisen kerran!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  24. #1224
    Kiitoksia vastanneille. Jatkaisin vielä edellistä asiaa, että onko se järkevämpi hommata kokonaan uusi kiekko/kiekkosetti, jos pelkästään navassa on ongelma vai mahdollisesti hommata vain uusi takanapa? Tällä hetkellä takanapa on mallia Deore M525A ja vanne Mach1 Neo. Käsittääkseni sieltä edullisemmasta päästä nuo osat. Tykkään kumminkin ajaa ihan kunnon metsäpolkuja, että mielellään saisi olla sellaista osaa, että kestää.

  25. #1225
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ropsu Katso viesti
    Jatkaisin vielä edellistä asiaa, että onko se järkevämpi hommata kokonaan uusi kiekko/kiekkosetti, jos pelkästään navassa on ongelma vai mahdollisesti hommata vain uusi takanapa?
    Kuka sen navan vaihtaa ja mihin hintaan? Eikös se ole olennaisin seikka tuossa? Koska jos se hoituu järkevässä ajassa ja hinnalla, niin sittenhän uusi napa on tietysti paljon halvempi hankinta.

  26. #1226
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    ^^Jos osaat itse vaihtaa/kaveri vaihtaa kaljapalkalla navan, niin se on halvin ratkaisu. Muutoin halvinta hankkia kiekkosetti, tai pelkkä valmis takakiekko.

  27. #1227
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Halvin ratkaisu ei aina ole paras ratkaisu.. Jos ropsu tykkää paukuttaa oikeita polkuja, niin itse hommaisin uudet kiekot. Alta kakssataa, ja ne saattaisivat ehkä olla jopa kevyemmät, jäykemmät ja herkemmät kuin nykyiset. Sitäpaitsi harrastukseen kuuluu myös upgreidaus!!!
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  28. #1228
    Todennäköisesti huollossa vaihdattaisin, jos pelkän navan hommaan. Uudet kiekot nyt uskon itsekkin saavan paikalleen heh. Taitaa se uusiin/uuteen kiekkoon kallistua.

  29. #1229
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Halvin ratkaisu ei aina ole paras ratkaisu.. Jos ropsu tykkää paukuttaa oikeita polkuja, niin itse hommaisin uudet kiekot. Alta kakssataa, ja ne saattaisivat ehkä olla jopa kevyemmät, jäykemmät ja herkemmät kuin nykyiset. Sitäpaitsi harrastukseen kuuluu myös upgreidaus!!!
    Paras riippuu asetetuista tavoitteista. Jos haluaa ilmeisesti ihan käyttökelpoiset vanteet, kun ei niissä mainittu olevan vikoja, edullisesti jatkokäyttöön, niin silloin ei ole parasta ostaa uusia, jos navan vaihtaminen onnistuu edullisesti. Pyöräilyharrastus on aika eri asia kuin pyöräharrastus. Pyöräilyharrastus vaatii hyvin harvoin tuota osien päivittelyä kalliimpiin, vaikka tällä palstalla hyvin usein päinvastaista annetaankin ymmärtää. Hyvin usein puhutaan tuosta keveydestäkin, mutta kuinka moni puhujista osaa sanoa, montako ylimääräistä wattia tarvitaan kompensoimaan vaikkapa puoli kiloa lisää painoa vanteissa ja kuinka paljon se on sekunneiksi muutettuna jollain matkalla. Pyöräharrastuksessa nämä asiat usein unohtuvat, kun speksien kiilto silmissä ostetaan uutta ja hienompaa.

  30. #1230
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Paras riippuu asetetuista tavoitteista. Jos haluaa ilmeisesti ihan käyttökelpoiset vanteet, kun ei niissä mainittu olevan vikoja, edullisesti jatkokäyttöön, niin silloin ei ole parasta ostaa uusia, jos navan vaihtaminen onnistuu edullisesti. Pyöräilyharrastus on aika eri asia kuin pyöräharrastus. Pyöräilyharrastus vaatii hyvin harvoin tuota osien päivittelyä kalliimpiin, vaikka tällä palstalla hyvin usein päinvastaista annetaankin ymmärtää. Hyvin usein puhutaan tuosta keveydestäkin, mutta kuinka moni puhujista osaa sanoa, montako ylimääräistä wattia tarvitaan kompensoimaan vaikkapa puoli kiloa lisää painoa vanteissa ja kuinka paljon se on sekunneiksi muutettuna jollain matkalla. Pyöräharrastuksessa nämä asiat usein unohtuvat, kun speksien kiilto silmissä ostetaan uutta ja hienompaa.
    Tottahan tuokin. Omalla kohdalla uuden navan ~30e joutuisin asennuttamaan huollossa, joka yhden liikkeen hinnaston mukaan olisi ~45e. Eli navalle tulisi hintaa ~75. Toisaalta saisin uudet mahdollisesti myös hieman laadukkaammat kiekot ~150e, jotka pystyisin itse laittamaan kiinni. Kyllähän tuo napa loppuviimeen tulee aika kalliiksi suhteutettuna uusiin kiekkoihin. Sit olisi tosiaan asia erikseen, jos joku tuttu osaisi navan pyöräyttää paikalleen tai itselläni olisi pelit ja rensselit joilla kokeilla onneaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •