^Voihan noilla Porschenkin ylimaalata eli luulis saavan metsäfillariin sopivaa pintaa helposti
Klik
^Voihan noilla Porschenkin ylimaalata eli luulis saavan metsäfillariin sopivaa pintaa helposti
Klik
Jukkis muokkasi tätä : 18.03.2015 at 22.30
Laitoin viikonloppuna Shimanon laakerit keskiöön kun orkkis FSA kulahti. FSA:n keskiholkkikin sopi edelleen melkeen justiinsa. Aika tiukassa oli kinkkien jäljiltä osat vaikka jostain jäljtti kierteiden avaussuunnatkin. Porasin keskiön pohjaan pienen reiän veden poispäästämiseksi runkoputkista. Koeajolla eka kevytsisuri petti ekaa kertaa huonouttaan venttiililiitoksen ja sisurikumin rajasta. Joitain tonneja kestivät kyllä talvikulutusta et ei auta valittaa. Paitsi minipumppua, jonka kanssa oli pukata soijaa tyhjän Bulldozerin kanssa.
Liha tottelee kuria ja kai iso kumivasarakin auttaa. FSA:ssa on jotain ihme pikkuspooreja kiusana, mutta sinne se meni. Pitää vissiin ajaa nuo loppuun josko irtoaisivat sitten kiltimmin. Mitään muuta järkeä tuossa ei ollut kuin että hyllyssä ei ollut kuin Shimanon (muistaakseni XT) keskiö eikä perusliikkeissä läskin 10 senttisiä keskiösettejä näkynyt myynnissä.
Täällä lähti muutama päivä sitten Whiten runko ja haarukka soodapuhallukseen
![]()
"Hiilari versio soodapuhallukseen??? Täh?"
No kun ei sitä viitsi oikein hiekka tai lasikuulapuhaltaakaan 😀
Ehkä tullaan tässä keväämmällä näkemään vähän erilainen White
Täytyy myöntää että en tiennyt että hiilarille voi tehdä niinootan mielenkiinnolla lopputulosta
Meinaan teettää omalle alurungolle saman operaation kunhan ehdin
Gravity, what a heartless bitch.
^ Koska minuakin on ruvennut pikkuhiljaa hävettämään tuon ulkonäkö, niin teen minäkin todennäköisesti tuossa ilmojen lämmettyä värin vaihdon. Tosin puhaltelut on mun mielestäni ruosteisten autonromujen operaatioita; minä turautan vain kumimaalin pintaan
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Tonni takana ja Megaexo alkoi naksumaan. Mitäs suosittele tilalle ?
Soodapuhallus ei oikein yksinään pysty ruosteeseen. Joutuu sekoittamaan hiekkaa, mutta kyllä soodapuhallus on nimenomaan maalinpoistoon hyvä. Soodalla lähtee taitavan puhaltajan käsissä maalit ja lika puusta, raudasta, kuidusta muovista, kumista jne. On soodalla puutalojakin putsattu. Ittekin kun omat säkkini hain yhdeltä puhaltajalta, niin oli taloa puhaltamassa puhtaaksi.
Joitain satoja kilometrejä White Litellä takana. Tänään ensin alkoi kuulua silloin tällöin rutinaa/pauketta vapaarattaasta, jatkoin sitten hiukan varovaisemmin lenkkiä kunnes lopulta veto loppui ja löi tyhjää. Kait se vapaarattaan kynsi sitten hajosi. Kun kerran on takuuta jäljellä, niin enköhän vie pyörän huoltoon ettei takuu raukea omilla aloittelijan tutkiskeluilla.
Siitä Whiteä alle http://www.menopelimarket.fi/epages/...hite%20Fat2%22
^Siis abaut tuplahinnalla vs xxl? Ookke. No sehän ei ole tyhmä joka pyytää.
Onhan tuossa hintaa, mutta vähän eri osaakin kiinni. Kuitukeula, 907 vanteet, rf kammet 1x10, surly natet jne. Että luultavasti ostettu xxl:stä pelkkä runko ja sen ympärille rakennettu.
Olisivat samalla maalanneet tuon uudelleen niin saattais kauppa käydäkin
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Joku mystinen naksaus kuuluu pyörästä kun seisaalta polkaisee oikealla polkimella, kuuluu helpommin jos paino on vasemmalla puolella. Naksunan lähdettä hakenut hermojen menoon asti, mutta ei meinaa löytyä. Ajattelin vaihtaa keskiön laakerit vielä, oliko niille jotain tyyppiä tai tuon fsa keskiölle korvaavaa?
Tämän ketjun ensimmäisessä viestissä on hyvä kooste varaosista ja niiden yhteensopivuudesta.
Keskiölaakerihan tuon aiheuttaa. Mulla oli tuo paksukainen ekassa perushuollossa juuri ja tonnin ajelun jälkeen keskiölaakeri sökö, vaikken tuolla ole missään rypenyt niin että keskiö olis uinut. Aika höpöhöpöviritykseltä tuo vaikutti kun sitä huollosta mukaani saamaa vanhaa osaa käsissäni pyörittelin. Vaikka tuon tarkan tyypin muistaisinkin, tuskin se sua auttaa kun ainakin oletan, että Fat1 ja Fat2 keskiöt ovat eri levyiset. Takanapa ainakin on, koska ykköseen mahtuu taakse vain kaponen nelituumainen.
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Rungot taitaa olla samat 2fat pro- ja lite-malleissa. Joo kun pulttaatte uutta yhteensopivaa osaa hajonneiden tilalle, niin se voidaan editoida ensimmäiseen viestiin. Pitää vain vaivautua sen verran, että mainitsee asiasta tässä ketjussa.
Joo tuolta löysin nuo fsa bb7100 ja bb7000 mutta meneekö samoille kammille esim. joku laadukkaampi keskiö tai voiko pelkät laakerit vaihtaa? Tyyppi?
^Kuinkakohan monta noita FAT1 Pro malleja Suomessa seilaa ? Tai eihän siinä siis tuota numeroa nimessä ollut vaan myyntinimi ole White Fat Pro ja saitilla ilmoitetut speksit vain nämä
Runko tuossa siis ainakin takahaarukan leveyden osalta eri, keskiön leveydestä mulla ei harmainta aavistustakaan. Käynyt jossain vaiheessa mielessä, että ostais 299 hintaan kakkosen rungon niin sais tulevan talven lumille ahterille enämpi kantopintaa. Vaikka tuolla aiemmin talvella keuhkosinkin olevani tyytyväinen yhdistelmään 4.8" Surly edessä ja kapoinen Nate takana, tuli tuossa myöhemmin talvella sellaisiakin kelejä eteen, jolloin olis ollut leveämmästä takanakista etua ja jopa selvää hyötyä![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Voin illalla himassa tsekata, mitä siinä vanhassa laakerissa ja sen boksissa lukee ellei joku ehdi mua ennen. Tuossa keskiössähän ne laakerit on siinä ihan ulkokehällä (kun taas juuri käpistelemässäni Spessun Octalink cartridgessä ne on umpinaisen metallirungon sisällä näkymättömissä) Laakereiden välissä poikittain peukalon paksuinen ohutseinämäinen muoviputkilo. Ei muuten ole Whiten keskiössäkään reikää, josta kondenssi- tai muu vesi pääsis valumaan pois. Spessussa tuo reikä oli, mutta "fiksusti" kokoonpanolinjalla tukittu,,,
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Sopiiko tuo proon kammille ja rungolle?
http://www.hi5bikes.fi/~aKxCx0000001...=RF-BBXTMDD100
^^ No nyt kävi niin, että kaappeja siivotessani olen laittanut tuon johonkin fiksuun jemmaan. Vielä kun muistais mihin ? Äidillä on Alzheimer ja ei näytä minunkaan tulevaisuuteni kovinkaan valoisalta
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Joo eli toi racefacen keskiö sopi suoraan paikalle. Naksuna ei silti hävinnyt eli se johtunee jostain etuhaarukasta tai vaijereista tai vastaavasta.. Naksukoon
Noi kammet kun kiristää ohjeen 40Nm niin hiukan keskiölaakerit tiukkeneee eli ei pyöri kammet ihan niin kevyesti kuin ennen kiristystä. Onko normaalia vai meneekö liian tiukkaan?
Kirjanmerkit