ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 63 / 125 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 3734

Aihe: Fillareita muksuille

  1. #1861
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    627
    Lapselle 20" fillaria ostamassa. Jalan sisämitta 55 cm.

    Paikallisessa pyöräkaupassa myynnissä olisi Tähtipyörä Moxie 203, paino 12,5 kg varusteltuna hintaan 369 €. 3 vaihdetta ja jalkajarrut.

    KUBikesin 20 CUSTOM-9 vertaa, laskin, että 8,3 kg samalla varustuksella (lokarit, tavarateline, soittokello extrana). Hintaa 579 € + toimituskulut (30 €?).

    Olisihan tuossa KUBikesin vermeessä toki noi vaihteet hienommat ja käsijarrut, mutta oikeastaan itselläni eniten pohditutaa tuo pyörän massa. Aika hurja ero tuo yli 4 kg niin absoluuttisesti kuin prosenteissakin.

    Kuinkakohan merkityksellinen tuollainen massaero sitten oikeastaan on lapsen ajaessa? Tarkoituksena on kaupunkiliikenteessä tuolla pärjätä.
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  2. #1862
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    http://m.evanscycles.com/products/ri...-bike-ec101398 Tuosta saat lähes tähtipyörän hinnalla kubikesin kevyisen pyörän. Oli tyttöjenki malli... Eihän keveys autuaaksi tee, mutta antaa omien havaintojeni mukaan osviittaa pyörään puskettujen osien laadusta...

  3. #1863
    Moro.

    Onko kellään kokemuksia noista xxl:n 16 tuuman white xc 160 Jr lite:stä? Hinta on houkutteleva noinkin keveään vehkeeseen. Poika (täyttää elokuussa 4) on nyt pari kesää ajellut pienimmällä jupiterilla ja ajattelin laittaa paremman pyörän seuraavaksi. Viime kesä mentiin ilman apurattaita. Kilometreistä puhuttaessa mentiin varmaan jo sataluvuilla. Kävivät nimittäin äitinsä ja pikkuveljen kanssa lähes joka päivä kävelyllä ja poika tykkäs ajella pyörällä aina kun oli mahdollisuus. Tuntuu käsittämättömältä, että se pikku jupiter painaa yhtä paljon, kuin oma 20" rungolla oleva 29. Lisäksi kaikki laakerit on todella heikkolaatuiset.

    Tuo white on jo jotenkin järkevässä painoluokassa. Miten lie osien laatu? Geometriasta ei vaan saa mitään tolkkua edes kuvasta arvioimalla. Pojan mitat on pituus:106cm, jalan sisämitta: 46cm.

    Toinen vaihtoehto olis cube kid 160. Sitä voisi ainakin käydä kokeilemassa suvalassa.

  4. #1864
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lep Katso viesti
    Selvisikö sinulle minkä kokoiselle kuskille KUbikes 20 sopii? Firman sivuilta en ymmärtänyt muuta kuin viidestä vuodesta eteenpäin. Kerro myös ihmeessä kokemuksista kunhan saatte pyörän käyttöön!
    KUbikesin sivuilla on jokaisen pyörän kohdalla mainittu sopivuus ajajan pituudelle ja inseam minimi. Tänään on otettu fillari käyttöön ja kyllä tyttö tykkää. Meillä oli pari päivää käytössä Spessun Hot Rock. Se painoi yli 12kg. Itkua kotikorttelin ylämäissä se aiheutti. Nyt Kubikesilla ajaa ylös kevyesti. Pojalla on käytössä Isla Beinn 20" Pyörät ovat muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta täysin samanlaisia.

  5. #1865
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    Lapselle 20" fillaria ostamassa. Jalan sisämitta 55 cm.

    Paikallisessa pyöräkaupassa myynnissä olisi Tähtipyörä Moxie 203, paino 12,5 kg varusteltuna hintaan 369 €. 3 vaihdetta ja jalkajarrut.

    KUBikesin 20 CUSTOM-9 vertaa, laskin, että 8,3 kg samalla varustuksella (lokarit, tavarateline, soittokello extrana). Hintaa 579 € + toimituskulut (30 €?).

    Olisihan tuossa KUBikesin vermeessä toki noi vaihteet hienommat ja käsijarrut, mutta oikeastaan itselläni eniten pohditutaa tuo pyörän massa. Aika hurja ero tuo yli 4 kg niin absoluuttisesti kuin prosenteissakin.

    Kuinkakohan merkityksellinen tuollainen massaero sitten oikeastaan on lapsen ajaessa? Tarkoituksena on kaupunkiliikenteessä tuolla pärjätä.
    Kun kuski päinaa 20-21kg fillarin painolla on väliä. Esim. 7kg Islalla 10km:n ajelu leikkipuistosta toiseen sujui 6v lapsen kanssa hyvin. Väitän että 12kg:n kikottimella olis jäänyt ajamatta.

  6. #1866
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Pojan uusi Cannondale street 24 Boy's ajokunnossa. Ei siitä kevyttä taida saada, mutta hyvin tuntuu kelpaavan




  7. #1867
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Komia! Meidänkin junnun 'dale tarttis laittaa 1x10 konfiguraatioon, vaikka hyvin tosiaan kulkee vakionakin. Tosin hieman karkeamman kuvion renkaita myös huutais..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  8. #1868
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    street mallissa on harmillisesti 7v kierrepakka, eli 9/10 päivitys olisi vähän kalliimpi homma.

  9. #1869
    sledgehammer Guest
    Commencal ramones 20" on osoittautunut hyväksi ostokseksi. Jätkä tykkäs ja välityskin oli just soppeli. 15km juoksulenkeillä sälli on ajellu sujuvasti tuolla mukana. RST:n keula nyt on mitä on, mutta muuten tosi jees. Tektron levaritkin toimi herkästi.

  10. #1870
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Pitäisi 7v pienikokoiselle tytölle hommata 20" fillari Spessun Hotrock 16:n tilalle. Olen rajannut vaihtoehdot KUBikes 20 Customiin, Islabike Beinn 20 Smalliin (saan hommattua sen engl. kaverin kautta) ja Frogin 52:een.

    Ne, jotka ovat KUBikesin hankkineet, voitteko kertoa, että kuinka paljon tuo KUBikesin 20" painaa oikeasti - valmistajan sivuillahan painot on oikein lupaavia.
    Entä ero Islan Beinn 20:iin? Islan sivuilla puhutaan 7,84 kilosta, mutta pari vuotta vanha versio Beinnistä painoi 8,79kg. Jotenkin tuntuu vaikealta uskoa, että pienillä osapäivityksillä olivat ottaneet kilon pois painosta.
    Kävin pe punnitsemassa Frog 52:n liikkeessä ja se oli lokarien kanssa 9,5kg. Eli ei mikään keijukainen enää.

    Entä millaiset kokemukset Islan Sram-kiertokahvasta - onko se kevyt kääntää vai olisiko rapidfire-vipu parempi ratkaisu?

  11. #1871
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH71 Katso viesti
    KUbikesin sivuilla on jokaisen pyörän kohdalla mainittu sopivuus ajajan pituudelle ja inseam minimi.
    Ei löytynyt aiemmin linkkaamaltani sivulta, mutta näköjään verkkokaupasta tosiaan löytyi alarajaksi pituudelle 110cm ja inseamille 50cm.

    Osaisiko joku enemmän saksaa osaava ja/tai pyöristä tietävä kommentoida mitä noissa KUbikes 20 -malleista käytännössä on erona? Viimeisimmässä ilmeisesti ei vaihteita, mutta ajattelin että niihinkin voisi pikkuhiljaa totutella. Hintaeroa Basic-8:lla ja Custom-9:llä on kuitenkin vain satanen, mutta painossa eroa kilo. Entä oletteko ottaneet jotain lisävarusteita?

  12. #1872
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Parainen
    Viestit
    171
    Erona Basicissa on, että fillaria ei pysty muokkaamaan, poislukien väri ja keulan merkki. Nimen yhteydessä oleva numero kertoo myös vaihteiden lukumäärän. Customissa pystyy valitsemaan useammasta vaihtoehdosta (hiilikuituinen satulatolppa, kevyempi satula,vaihtajan grippari vai triggeri, polkimet, takapakka yms.) Eli saa pyörästä juuri sellaisen kuin haluaa ja tämä tietty vaikuttaa myös painoon ja lopulliseen hintaan.

    Mitään lisävarusteita en ottanut, pyörää toki customoitiin tilauksen yhteydessä meidän käyttöön sopivaksi, kun kerran oli mahdollista. Biltemasta saa lokarit jos jostain syystä halutaan asentaa. Yllätyksenä paketttiin oli laitettu juomapullo ja nallekarkkeja saksalaiseen tapaan.

  13. #1873
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Entä millaiset kokemukset Islan Sram-kiertokahvasta - onko se kevyt kääntää vai olisiko rapidfire-vipu parempi ratkaisu?
    Rapidfire-vivuissa ongelmana on kevyemmälle vaihtaminen. Onhan se periaatteessa kevyt käyttää, mutta vivun liikerata on aivan liian pitkä lapsen käsille. Grippari voi olla vähän jäykkä uutena, mutta notkistuu todella nopeasti.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  14. #1874
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Pitäisi 7v pienikokoiselle tytölle hommata 20" fillari Spessun Hotrock 16:n tilalle. Olen rajannut vaihtoehdot KUBikes 20 Customiin, Islabike Beinn 20 Smalliin (saan hommattua sen engl. kaverin kautta) ja Frogin 52:een.

    Ne, jotka ovat KUBikesin hankkineet, voitteko kertoa, että kuinka paljon tuo KUBikesin 20" painaa oikeasti - valmistajan sivuillahan painot on oikein lupaavia.
    Entä ero Islan Beinn 20:iin? Islan sivuilla puhutaan 7,84 kilosta, mutta pari vuotta vanha versio Beinnistä painoi 8,79kg. Jotenkin tuntuu vaikealta uskoa, että pienillä osapäivityksillä olivat ottaneet kilon pois painosta.
    Kävin pe punnitsemassa Frog 52:n liikkeessä ja se oli lokarien kanssa 9,5kg. Eli ei mikään keijukainen enää.

    Entä millaiset kokemukset Islan Sram-kiertokahvasta - onko se kevyt kääntää vai olisiko rapidfire-vipu parempi ratkaisu?
    Perus KUbike 20"+lokarit ja seisontatuki 8.81kg.

  15. #1875
    Pakko nyt kysellä vielä: miten olette ratkoneet lukitusongelman näissä lasten pyörissä? isommilla lapsilla ei varmaan niin iso ongelma mutta jotenkin en usko että u-lukko olisi kovin käytännöllinen ekaluokkalaisella. joku kryptonite spiraali sitten kai hankittava ja pidettävä sormet ristissä. runkolukkokaan ei taida sopia, on sen verran ahdas tuosta takajarrun kohdalta.

  16. #1876
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilhu Katso viesti
    runkolukkokaan ei taida sopia, on sen verran ahdas tuosta takajarrun kohdalta.
    Runkolukko, Trelock RS300 esim asentui ongelmitta 20" pyörään ja joku vastaava aiemmin 16" pyörään.

  17. #1877
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Meillä on ollut ihan halpis spiraalinumerolukko. Jos sen pyörän joku oikeasti haluaa viedä, silloin on aika sama, mikä lukko siinä on. Mikä tahansa lukko käytettynä kuitenkin estää sen, että joku vaan ottaa fillarin alleen ja lähtee sillä ajamaan.

  18. #1878
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lähikoulun pihalla katoin fillareita kerran. Kolmasosa ei ollut edes lukossa, lopuissamrunkolukkoja ja paljon näitä kahden euron vaijerilukkoja.

  19. #1879
    sledgehammer Guest
    Vakuutusyhtiölle riittää, että oli lukittu. Lukon mallilla ei oo merkitystä. Juridinen puoli tulee kuntoon, kun varas ei voi vain ottaa ja ajaa. Meidän juniorilla käytössä on U-lukko ja ei se sen käytöstä ole ainakaan valittanut. Lukko on kulkenut repussa ekasta luokasta lähtien.

  20. #1880
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Meillä on runkolukot koulumatkapyörissä, paitsi nuorimmalla kun siihen ei millään sopinut. Hänellä on vaijerilukko (avaimella), joka kulkee juomapullotelineessä olevassa purkissa. Numerolukko on siitä ikävä, että joku kuitenkin saa selville koodinumeron ja sitten se on täysin hyödytön.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  21. #1881
    Kevyt U-lukko. Yli 1,5 kilon lukkoa eivät suostu käyttämään, minkä hyvin ymmärrän. Alle kilon lukko on vielä suhteellisen kevyt kantaa ja käsitellä.

  22. #1882
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    U-lukkojen ongelma on siinä, että ne pystyy unohtamaan helposti. Meilläkin käytettiin ennen U-lukkoja, mutta kun muutaman kerran jäi koulupäivän jälkeen repussa ollut lukko kotiin ja pyörä oli sitten lukitsematta jossakin kaupan tai kirjaston edessä niin hommasin runkolukot. Täällä maalla kun ei pyörää tarvitse aina lukita johonkin kiinteään, niin helpompi oli vaihtaa lukon tyyppiä, kuin saada lapset oppimaan lukon mukana kuljettaminen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #1883
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Tuollaista aloin harkitsemaan kun siinä hoituisi satunnainen tarakan tarvekin samalla.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #1884
    ^Tuo voisi olla hyvä. Kiito kaikille kommenteista. Runkolukko olisi kyllä ensisijainen vaihtoehto, sen jälkeen spiraali avaimella. Täytyy käydä pyöräliikkeessä katsomassa jos joku malli sopisi vaikka ahtaalta näyttää:
    http://images.internetstores.de/prod...pectRatio=true

  25. #1885
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Meillä on runkolukot koulumatkapyörissä, paitsi nuorimmalla kun siihen ei millään sopinut. Hänellä on vaijerilukko (avaimella), joka kulkee juomapullotelineessä olevassa purkissa. Numerolukko on siitä ikävä, että joku kuitenkin saa selville koodinumeron ja sitten se on täysin hyödytön.
    Numerolukossa sen numeron voi kyllä vaihtaa muutamassa sekunnissa... Meillä just vaihdettiin varuiksi. Avainlukoissa se avain kuitenkin hukkuu/unohtuu jonnekin.

  26. #1886
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Avainlukoissa se avain kuitenkin hukkuu/unohtuu jonnekin.
    Meillä pyörän avain kulkee samassa nipussa jolloin tulee myös varmistettua, että ulos mennessä on kotiavainkin mukana. Kotiavaimesta on pidetty sen verran kova luento, että en usko niiden hukkuvan. Lupasin, että kotiavaimen kun hukkaa, niin lukkojen sarjoitus rahoitetaan myymällä syyllisen pyörä. Hyvin on avaimet pysyneet tallessa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  27. #1887
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Ihan validi pointti. Tosin meillä on vähän luvattoman usein jäänyt fillarit yöksi lukitsemattta, vaikka kuinka koetan koko ajan asiasta muistuttaa. Ja kouluun lähdetään ilman kotiavaimia... Tällaisessa tapauksessa jää muuten fillari lukitsematta koulussakin.

    Meillä on joskus poika seissyt toista tuntia ulkona pakkasessa odottamassa, että joku tulee kotiin, kun avaimet on kotona... Eikä tämäkään ole opettanut avaimien tärkeyttä

  28. #1888
    Meillä on kerran rälläkällä vedetty yksi spiraalilukko auki, kun molemmat avaimet sattuivat häviämään lyhyen ajan sisällä. Onneksi ei ollut kovin kallis lukko, niin ei niin paljoa harmittanut. Helpompi myös kuin runkolukon kanssa.

  29. #1889
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Kun teräsrunkoprojekti ei oikein ole edennyt, niin kävin perjantaina hakemassa XXL:stä Meridan 24 tuumaisilla kiekoilla olevan pyörän. Siellä oli joku "Lite"-malli joka sekin painoi 12,2 kiloa ja sitten tavallinen, joka painoi 13,9. Ostin tuon jälkimmäisen koska oikeastaan ainoa mitä tarvitsen siitä oli runko.
    Nyt olisi pyörä laitettu ajokuntoon. Alkuperäistä runko ja Tektron jarrut, joita käytetään nyt Avidin FR-5 kahvoilla. Vaihteet ovat 1x9 : X0 grippari ja medium X9 vaihtaja, pakka 12-36 ja edessä On-Onen 30-piikkinen Ringmaster. Ketjut ovat ikiluotettavat Campan Record 9:t. Keula Radonin kuituinen krossarin keula, tanko KCNC Dark Side ja stemmi KCNC Fly Ride. Takanapa X9, etunapa Nukeproof ja kehät NS Bikes trailmaster.

    Kivasti putosi paino kun nyt vaaka pysähtyi 10,15 kiloon. Satula, satulatolppa ja polkimet menevät vielä vaihtoon, joten eiköhän sitten päästä alle 10 kilon. Sisuritkin voisi vaihtaa keveämmiksi tai kokeilla saisiko Gorilla-teipillä tehtyä tubeless-konversion. Vaijerin kuorista tulee lisäpainoa, kun kaikki on vedetty täyspitkänä. Noista en kuitenkaan luovu, koska muuten tulee kurakelillä ongelmia.



    Koulumatkoja varten pyörässä on SKS:n irrotettavat lokasuojat.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #1890
    Nyt on kaikki tykkäyksen ainekset kasassa!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •