No nyt on hjyvä fjiilis sillä aiheutin tappion yhdelle TMT-urpolle, jonka kouhotusta olen pari kertaa aiemmin jo ihmetellyt. Hybridi-setä, joka tykittelee mistä juuri ja juuri vaan läpi mahtuu eikä varmasti kelloa soittele. Vauhtia ei ihan hurjasti ole, mutta kammet pyörii vinhasti. Ajo näyttää aika hurjalta rimpuilulta kun polvet on reilusti sisäänpäin linkussa. Setä sattui nyt sopivasti kääntymään risteyksestä edelleni joten päätinkin peesailla tovin. Siinä on noin kolmesataa metriä pitkä vaihteleva mäki, jossa setä yhtä hazardiohitustaan ennen vilkaisi nopeasti taaksensa ja näki minut. Vähän näytti että olisi yrittänyt vielä kiristää tahtiaan, mutta taisi olla jo hapoilla kun miedoksi jäi kiri. Lykkäsin pykälän isommalle, otin pari nopeaa polkaisua putkelta ja ohittelin selkä suorana mäen jyrkimmässä kohdassa ja jatkoin menoani. Ei se sieltä enää mukaan tullut. Toivottavasti tuntui nöyryyttävältä.![]()
Onhan se nöyryyttävää. Ajan sen mitä pääsen ja nuorehko kaveri ajaa ohitseni hybridillä. Edessäni nostaa keulaa ja loittonee keula pystyssä.
Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 24,7 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)
TMT:tä jo useamman vuoden harrastaneena tulin nyt pohtineeksi seuraavaa:
Onhan aivan selvää, että liikennesääntöjen rikkomisesta ei tule mitään miinuksia. Annetaan yhtenä esimerkkinä vaikka liikenneympyrän läpi oikaiseminen kiertosuunnan vastaisesti.
Mutta miten menee tilanne silloin, jos itse skorettaa TMT:ssä niin, että valitsee liikennelakia mukailevan reitin, hidastaa risteykseen ja taittaa sen takia myös selvästi pidemmän matkan, kuin yllämainittuun torveiluun ryhtynyt TMT-hurtta, ja silti menee ohi? Saako "haastebonuksen" vai pelkästään moitteita?
No pisteitä tuli kuitenkin.
How hard can it be? TMT:ssä ei lasketa mitään pisteitä. Vain tappiot lasketaan.
^Millä viestiketjun sivulla tämä sääntö vakiintuu?
Sivulla 2 asb:in viestissä on kiteytettynä työmatkatemmon sääntö.
Pidetään tämä. Jatkossa katsellaan vain häviäjiin.
Tämän ketjun näkeminen avasi haavoja parin kesän takaa. Tulin maantievermeissä lenkiltä, ja läksin saman tien pyörällä kauppaan, pussillinen tyhjiä pulloja ja tölkkejä roikkuen kummassakin sarvessa. Joku tempoilija huomasi tilaisuutensa tulleen, odotti minua risteyksen takana, ja kun olin kohdalla läksi veivaamaan jäätävää vauhtia mäkeä alas. Tappiohan siitä tuli, enkä kai ole ihan toipunut vieläkään.
Tulipa tänään tmt-tappio pitkästä aikaa. Vajaan kilometrin verran kuului soran ropina takaa, ja niin vain seuraavassa ylämäessä puski musta Cannondalen syklorossi läskistä edelle, vaikka läskin nopeus ei laskenut ylämäessä laisinkaan. Ei viittiny lähtiä karkuun, ois vain pian nolompi tappio voinu tulla.
Mazza muokkasi tätä : 18.03.2015 at 10.12
Onko tappio jos ajaa taktisesta syystä hiljempaa ja tulee siksi ohitetuksi?
Saattaa olla melkein perillä ja haluaa välttää hikoilua, juttelee tai on etuajassa tapaamiseta tms.
Tänään tuli työmatkalla tappio odottaessani punaisien liikennevalojen vaihtumista vihreäksi... Joku työmatkalainen tuli takaa ja vei voiton ajamalla kylmästi päin punaisia (vaihtuivat tosin n. 5sek päästä vihreiksi). Häpeästä kostunein silmin tyydyin sitten rullailemaan hänen takanaan, kun kaveri sotki niinku ompelukone etiäpäin... vauhtia ei kyllä ollut nimeksikään.
-Jouni
Aamulla joen yli mennessä hieman hölläsin katselemaan jokimaisemaa ja sillan puolessa välissä meni JOPO ohi.
Onko tappio, jos näkee ojassa 100 euron setelin, pysähtyy poimimaan sitä ja sillä välin joku ohittaa?
Lukekaahan alusta asti. Jos ohitetaan niin tappio. Jos pitää kysellä täsmennyksiä niin aivan varma tappio.
TAPPIO!
Ja sen vielä sanon että huomaan tien päällä varsin selvästi kuka on viettänyt italialaisen talven. Ha ha haaaa!
Eihän noi edes ajaneet tosissaan. Iloisessa rypäleessä mentiin, vaikka mahkuja olisi ollut vaikka mihin.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Olen tyytyväinen tmt-matkan pidennyttyä yhdestätoista kilometristä viiteentoista. Pidempi matka on suurempi nautinto, mutta tyytyväisyyteeni on myös raadollisen pelkurimainen syy. Sellainen mummopyörällä aivan käsittämätöntä kyytiä selkä pystyssä viilettävä nuori kaveri nimittäin kuittasi minut ainakin kahdesti, ehkä jopa kolme kertaa. Enää mun ei tarvi pelätä tuota tyhjästä ilmestyvää tmt-teurastajaa. Olis kyllä kiva saada kundi joskus kiinni ja kysyä, mikä on mummiksen välitys ja miehen MaxVO2.
Tää ketju täytyy kyllä näyttää puolisolle. Se polkee toisinaan työmatkaa Espoon Suurpellosta Töölöön ja kiroaa aina näitä "teräsperse/teräspohje" miehiä, jotka polkevat miljoonaa ohitse.
TMT-häviöistä ei kuulu kertoa kuin korkeintaan foorumilla nimimerkin suojista ja jos tappioista menee avautumaan puolisolleen kasvotusten, on suositeltavaa jatkossa käyttää työmatkoihin vain julkisia kulkuneuvoja.
Minä ajan pääni jäädyksiin
Yhtä tappiota ei voi kuitatata toisella tappiolla, se lienee opetettu viimeistään jo peruskoulun toisen luokan matematiikan tunnilla.
Vetäisin aamulla sähköpyörän ohitse.
Tämä nöyryytetty kilpakumppani muistelee karvasta tappiotaan varmaan vielä 90-vuotispäivilläänkin, joita todennäköisesti juhlitaan ehkä jo tänä vuonna.
Minä ajan pääni jäädyksiin
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
TeKu: Olet valheellisesti pukeutunut voittajan kaapuun, mutta tulet häviämään. Vain häviöillä on merkitystä.
Kirjanmerkit