FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 106 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 156 206 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Ok, onpa hintaa renkaalla, verraten bike24:sen hintaan, mutta niillähän niitä ei vielä ole, ehkä odottelen tuota snakeskin versiota sieltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti notsonew Katso viesti
    ..verraten bike24:sen hintaan..
    r2bikestä niitä saa vieläkin halvemmalla ja niillä on toimitusaika huhtikuussa

Jumbo Jimiä saa siis ilmeisesti vain Pacestarina, onkohan toi samanlainen saippuapala märällä kuin muut Schwalben Pacestar-seoksella olevat kumit?

^Minä ainakin olen pärjännyt aina hienosti Pacestar seoksella normi sekalaisessa lenkkiajossa. Eihän se mikään liimaseos olekkaan, mutta kulkee ihan kivasti ainakin Ralphissa, Roketissa ja Nobbyssä. Joku joskus aikoinaan täälä mollas Nobbynicin pitoa ja jokutoinen totesi siihen aika osuvasti, että kaikki mikä pitää paremmin rullaa huonommin, kuin Nobby.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ..onkohan toi samanlainen saippuapala märällä kuin muut Schwalben Pacestar-seoksella olevat kumit?
    Luultavasti, ainakin bikerumorin testissä ei hurraa huutoja kerännyt lumella. Kaippa ne schwalbella ovat ajatelleet että trail- ja vertstarit olisi turhan haastavia reisille paksussa. Itsekin olen pärjännyt ihan hyvin tuolla pacestarilla mutta sittenhän se selviää kun ne saa alle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Minä ainakin olen pärjännyt aina hienosti Pacestar seoksella normi sekalaisessa lenkkiajossa. Eihän se mikään liimaseos olekkaan, mutta kulkee ihan kivasti ainakin Ralphissa, Roketissa ja Nobbyssä. Joku joskus aikoinaan täälä mollas Nobbynicin pitoa ja jokutoinen totesi siihen aika osuvasti, että kaikki mikä pitää paremmin rullaa huonommin, kuin Nobby.
    No mä olenkin huonohko kuski. Mä en esim. Pacestar Nobbyllä märkään metsään mene ikinä enää. (EDIT: en tosiaan, kun eihän niitä läskiin edes saa!)
    Huonoa ajotaitoa jos voi kompensoida renkaalla, niin pakkohan se on tehdä.

Ja mieleltäni kun olen kieroutunut, en edelleenkään arvosta rullausta juurikaan renkaan ominaisuutena.
    Polkemalla edetään.

^^Eiköhän se johtunut pienehköistä nappuloista, eikä seoksesta. Pacestar toimii ihan hyvin lumella, kunhan on vaan kuviota. Pehmeämmät seokset ei tahdo kestää pakkasta.

^Jos rullausta ei arvosta, niin sittenhän voi ajella aina jollain järeämpi nappulaisilla pehmeämmillä kumeilla ja säästää JumboJimit meille rullaajille. Itse aina kompensoin liukkautta pudottamalla tilanne nopeutta ja paineita oli kyseessä sitten 29" tai Pläski. Toisten pitää vetää kovilla paineilla ja täysii vaikka on liukasta-> vaatii pehmeämmän seoksen.

Juu ja harvasta kuviosta. Mutta pääsihän tuo Norjan juippi hangessa eteenpäin ainakin

^^Eiköhän se johtunut pienehköistä nappuloista, eikä seoksesta. Pacestar toimii ihan hyvin lumella, kunhan on vaan kuviota. Pehmeämmät seokset ei tahdo kestää pakkasta.

^Jos rullausta ei arvosta, niin sittenhän voi ajella aina jollain järeämpi nappulaisilla pehmeämmillä kumeilla ja säästää JumboJimit meille rullaajille. Itse aina kompensoin liukkautta pudottamalla tilanne nopeutta ja paineita oli kyseessä sitten 29" tai Pläski. Toisten pitää vetää kovilla paineilla ja täysii vaikka on liukasta-> vaatii pehmeämmän seoksen.
    Hyvin pitkälle samaa mieltä. Pacestariin olen ollut itsekin tyytyväinen. Ihan mukava pito ja rullaa kivasti ja sietää pakkastakin. Mutta jos pito on se juttu niin eikö noita karkeita ja purkkakumisia renkaita ole nykyisin aika hyvin saatavissa, ainakin 29:iin. 45NRTH:lta on jotku aika karkeat ja isommat yhden kauppiaan mukaan tulossa syksyllä läskiin.
    Saksalaistestissä Jumbo Jim (4,8) oli hyvä kaikin puolin mutta kun mentiin märkiin olosuhteisiin niin isompinappulaiset surlyt ja GC oli parempia. Varmaan ihan sama juttu lumessa. Keveyttä ja nopeutta on varmaan schwalbella ajateltu. Kuten Mutanaamakin yhdessä viestissä totesi niin reunanappulat on vähän isommat ja tuetummat ettei luultavasti niin helposti sorru alle. Muuten menty keveyttä tärkeänä pitäen. Tietty, sittenhän totuus kunnolla selviää kun niitä saa ja semmoiset kaverit niitä testaa jotka on muillakin ajaneet.

Juuri näin teen. Kohta laitetaan kesäksi Bud ja Lou alle.
    Paineet mulla on aina pienet(0.2-0.4). Ja tilannenopeus.

Sitäpaitsi tilannenopeuden/paineiden pienentäminen limajuurakossa esim. GC:lla ei juuri auta. Joskus käy jopa päinvastoin; kovalla vauhdilla saattaa tuurilla selvitä pystyssä läpi juurakkohelvetin.

Edit: ja mun "läskirengaskokemukset" rajoittuu GC:iin, katsotaan kesän aikaan miltä Surlyn rengastus vaikuttaa.
    Siitä lähdetään sitten kokeilemaan muita, jos tarvetta ilmenee.
    brilleaux muokkasi tätä : 11.03.2015 at 13.58

Minusta Bud/Lou ei edes rullaa huonosti vaikka karkea kuvio onki (vrt samalla lenkillä kulkeva floater setti). Toisessa kiekkosetissä kokeilussa tällä hetkellä Lou/Lou eikä tuokaan minusta huono yhdistelmä ole, matalilla paineilla self steering jopa väheni Budiin verrattuna vaikka muuten Budi on parempi etusena. Lou/Loun tilalle tulee kuitenkin matalampinappulaiset jos vaikka rullaus olisikin vieläkin parempi niillä

^Kyllä 2XLOU kombon vaihto isoihin Jumbo Jimeihin täytyy tuntua varmasti liikkumishaluina pyörässä, jos ajelee sekalaista maastolenkkiajoa. Möyriessähän muulla ei ole väliä, kuin että on kumit lussuna ja kunnon nappula mikä siirtää mössöä.

Budista minäkin tykkäsin takana sekä edessä (nytkin). Louta testasin takana ja kaikki muu oli Imo kivaa paitsi rullaus (ja tätähän ei huomaa missään peehmeässä lumessa). Nyt ollut sen jälkeen Floater takana ja se rullaa mielestäni aikas paljon kivemmin ja minä en aja lussu kumeilla muuten, kuin tarvittaessa. Floater vaihtuu luultavasti johonkin ns suvikumiin jahka lumet häipyy. Budin kesä testiä odotan innolla. Sen olen huomannut, että Budin paineet voi laskea aika paljon alemmas kuin 4" ja silti kumi ns kantaa eikä lyö läpi. Ehkä noin 0.2bar alempi paine Budissa vastaa 4" tuntumaltaan läpilyönnin suhteen.
    Antza44 muokkasi tätä : 11.03.2015 at 14.32

^Kyllä 2XLOU kombon vaihto isoihin Jumbo Jimeihin täytyy tuntua varmasti liikkumishaluina pyörässä..
    Varmasti tuntuu Kieli poskella heitto oli.. Iso oli ero kun joskus laitoin Fattyyn BFL:t floatereiden tilalle.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Viime syksyn sulan maan aikana kertakaikkisen karmeiksi todetut Walcon vakiorenkaat VeeRubberit saavat väistyä. Tekeeköhän näillä budjettikumilla mitään, en nyt tonnin pyörään aio todellakaan mitään parin sadan renkaita ostaa
    http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo...fatbike-rengas

Tapatalkista iKälättimellä
    Jukkis muokkasi tätä : 11.03.2015 at 19.40
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Taitaa olla sama rengas kuin halo nanuk. On se pieni ja pyöree.

Kesärenkaina nyt alla helgat. Hyvin pelannut ainakin vielä näissä sekakeleissä. Mukava pörinä siirtymillä 😃

Jos ostaa tonnin pyörän niin eikö siitä saa tehdä parempaa ostamalla laadukkaampia komponentteja? Rengas on mun mielestä läski pyörässä yksi tärkeimmistä tekijöistä.

Onko joku jo törmännyt Dunderbeist ja Flowbeist testeihin? Eikös noi ens kuussa tule myyntiin? Vaikka nyt olenkin aika tykästynyt tohon Lou+Nate yhdistelmään niin kyllä nuo voisi jossain kohtaa alle laittaa jos vain hyviksi havaitaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Jos ostaa tonnin pyörän niin eikö siitä saa tehdä parempaa ostamalla laadukkaampia komponentteja? Rengas on mun mielestä läski pyörässä yksi tärkeimmistä tekijöistä.
    +1

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Taidankin pitää tuon "lumirenkaiksi" ostamani Lou&Nate yhdistelmän alla. Mun budjetille nuo xxl:stä ostamani 89 ja 79 euron kumit oli vielä OK, mutta totuus on että meidän taloudessa enämpi on no go Ei tarvi sitten pöpelikössä arpoa pitääkö vai ei. Onko kokemusta miten nopsaan nuo kuluu kesäkelillä kun meikäläisen ajot nyt on välilllä puhdasta pikipintaa ja toisinaan kovapintaista soratietä. Eli vähintään yhtä paljon tuollaista kuin metsässä rypemistä.

Ulkomaisilta foorumeilta bongailin että Bud saattaisi toimia paremmin edessä(ja mahdollisesti takana myös) asennettuna Propulsion-suuntaan.
    Kokemuksia?

Lou on jo paiskattuna taakse Cornering-suuntaan, Budia odotellaan vielä. Edessä saa toki nastakumi vielä ollakkin...

Edessä propulsionina. Tykkään enemmän, vähentää yllättäviä altalähtöjä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

^^ Mulla on pakkovalintana takana tuo 3.8 " Nate kun "Walco ykköseen" ei taakse nelituumaista leveempi mahdu. Ja tuo 4.8 " Lou edessä koska siellä tilaa riittää.

Schwalben 13F antautui, venttiili irtosi juuresta. No kyllähän koko talven kestikin... Mikähän mahtaa olla ongelmana, kun en millään tahdo saada venttiiliä jäämään kohtisuoraan vannetta vasten, vaan aina se jää vähän vinoon? Onneksi hyllyssä oli vielä yksi 13F, niin lenkit jatkuu.

Ajattelin kokeilla seuraavaksi sitä Onzaa, josko täyttyisi tasaisemmin, Schwalbe tosiaan pompottaa. Onko tämä se mitä läskirenkaisiin on laitettu? Venyyköhän myös 4,8-tuumaiseen, jos ensi talveksi kasvattaisi lumelle kokoa....

http://www.bike24.com/1.php?content=...;mid=768;pgc=0

Mulla sama kombo Nate takana ja Lou edessä ja maistuu ainakin omaan menoon. Edessä vähän enemmän joustoa ja takana vähän ketterämpi kumi, molemmissa pitoa ylikin oman tarpeen. Takana hiukan isompi toisi lisää joustoa, mutta paineilla saa aika hyvin pelattua. Ja tuo 4.0" Nate on joku 102mm leveä ja 4.7" Bulldozer 106mm

^^ Varmaan venyy, koska mulla on tuossa Walco Fat1:ssä vakiona nelituumaiset VeeRubberit (RIP) ja samalla norsunkortsu sisurilla tuon edessä olevan 4.8 " Loun pullistin.
    Hirmu painoero muuten tuossa harkitsemassasi sisurissa verrattuna 13 äffään. Siihen kerroin kaks niin taatusti ajossa huomaa
    Itse nimittäin just harkitsin hommaani nuo äffät,,, En ole niin aktiivisesti aihetta seurannut eli niissäkö on nyt tuota pompotusongelmaa ?

Mulla ainaki 13 ähvät pelas Bulldozereissa ihan hyvin. Sivuissa näkyi parissa kohdassa painauma, mutta ajossa ei huomannut. Kerran puhkesi kun meni joku piikki kyljestä läpi. Reippaasti käytin talkkia, että pääsee sisäkumes elämään.

mutanaama Guest
    Voipi olla että se talkki ja huolellinen asettelu on thö juttu. Mulla ei yhdelläkään sisurilla ollut mitään pompottamisongelmaa

Talkkia olen käyttänyt reilusti ja toisen olenkin saanut ihan ok, mutta takanen pompottaa, ei sitten millään asetu. Se jää väkisin venttiilin kohdalta pienemmäksi. Jos pumppaan yli 1bar painetta, niin tasoittuu, mutta sehän nyt ei tässä läskeilyssä ole ideana... No ehkä pitää tilata nippu hyllyyn noita 13äffiä, joku toimii joku ei. Eihän nuo paljon kustanna.

Oma roolinsa voi tietysti olla noilla Whiten superväljillä vanteilla tai sitten ulkokumillakin. Ilman nippusidevirityksiä en ole saanut vielä kertaakaan 13F + Floater yhdistelmää asennettua paikoilleen. Toisaalta eipä tuo nyt niin major problem ole, kun sen pompotuksen huomaa vain kovassa vauhdissa ja tasaisella, vaikka asfalttialamäessä. Ja enimmäkseen pyöräilen läskillä ihan muualla...

Ja ShockTherapystä varmaan noita äffiäkin löytyy, vai ?

Onpa ihmeen paljon erilaisia kokemuksia tuosta 13F sisurista, mulla niitä on ollut Fattyssä Fatyn kehillä ja Trekissä Mulefutin kehillä Floatereilla ja Hodageilla eikä mitään ongelmaa ole ollut. Hyvin on asettunut ja kestänyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •