GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 105 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 155 205 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Onkos tossa bud takana jutussa joku juttu, mitä en tajua? Jos haluu vaihtaa ton 3-4 lenkkiä ajettuun Lou hun niin multa löytyy.
    Se nyt sattuu olemaan Isosta parista se kumpi mahtuu useampaan 170mm perään... Lou ei monestikkaan mahu.
    Jukahia muokkasi tätä : 09.03.2015 at 21.41 Syy: Perän leveys

Ok. Sen takia mullakin on Lou edessä kun ei jäänyt takana tarpeeksi tilaa. Tosin tuo Lou edessä ja Nate takana tuntuu aika mukavalta yhdistelmältä. Hyvin pitoa edessä ja takana ja edessä vielä hiukan extra joustoa tuosta isosta kumista.

Minulla ollut Lou oli noi 111mm ja Bud 114mm 80mm vanteella. Molemmat mitattu uutena.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Nii, mullaki muistikuva että Bud olisi veljeksistä pulleampi..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minulla ollut Lou oli noi 111mm ja Bud 114mm 80mm vanteella. Molemmat mitattu uutena.
    Sehän vois sitten mahtua kanssa, mutta ainakin mitä olen lueskellut niin sanovat internetissä et nappaa reunanappulat kiinni.. Mutta omaan valintaan vaikutti myös renkaan rullaavuus niin bud voitti. Tuota omaa budia en ajopaineilla ole vielä mitannutkaan... 1,5 kilon paineella katoin kun laitoin sen vanteelle ja silloin oli 116mm på 82mm vanne... No mutta sittenhän fattyyn ainakin mahtuu koko kirjo kumihyllystä

Itse en 1,5 kilon painetta läskikumiin laittaisi jos vieressä oleskelen.
    Eikä ihme jos kumit on kookkaita.

Voikos noissa renkaissa olla noin paljon yksilö vaihteluita kun mulla on Lou reuna nappulasta nappulaan 115mm 80mm mulefutilla 0.5bar paineella.

Epäilen että enemmän on painemittareissa heittoa Voip olla mittaustavassa/välineissä jtn. varianssia myös...
    Oli muuten kantohanki tänä aamuna Tampereella... Ojalassa sai ajaa linjan alla ihan missä vaan Vähä myöhästyin töistäkin kun oli niin hianoo..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Itse en 1,5 kilon painetta läskikumiin laittaisi jos vieressä oleskelen.
    Eikä ihme jos kumit on kookkaita.
    Ei kai ne noilla paineilla miksikään muutu saati räjähdä, itse koeponnistin Floateria aikoinaan 4 bar paineella kun ei tahtunut nousta nätisti vanteille... no en tekis sitä ehkä enää mutta ei se siitä moksiskaan ollut.

Miten ihmiset yleensä mittailee noita leveyksiä? Tönärillä?

Itse yritin mittailla renkaita eri vanteilla/paineilla ja paino päällä, mutta en oikein millään saanut mittauksia toistettua. Viimeisin yritys oli pari vanerinpalaa renkaan molemminpuolin, joiden välistä etäisyyttä sai säädettyä parilla pitkällä pultilla, mutta senkin kanssa tuli vielä millien heittoja eri mittauskerroilla.

zipo Guest
    Ihmisistä en tiedä mutta läskeilijät käyttää tönäriä kuten edellisen sivun viimeisessä viestissä.

mutanaama Guest
    Tönärillä joo, tosin sillä ei ole mitään v..n väliä, onko rengas 3mm leveempi vai ei ja mistä kohtaa. Ajaessa en huomaa juurikaan eroa 4" vs 4,5". ja sitten on ne setämiehet, jotka ajaa missä vaan vaikka BF:llä, ja jättää meidät muut ihmettelemään, notta mihin se katos. (flashback monen vuoden takaa kun joku ajo liukkaassa juurakossa loppuun kuluneella killerbeellä )

Heh, ihan omaksi ilokseni yritin mittoja merkkailla muistiin, jos jossain välissä tulis inspis sovitella noita ahtaampaan runkoon, tai mitä nyt keksiikään.

mutanaama Guest
    No joo, ehkä turhan tylysti tylytin . Se renkulin leveys ja korkeus muuttu myös kehien ja paineen mukana. Mulla muutaman viikon käytössä ollut Bud tai Lou veny yön aikana noin 6mm, kun paine nousi pakkasesta sisään tuotuna. Aamulla ei mahtunut enää pyörimään.

Mulla meni herne nenään tubeless virityksissä ja palaan parin vuoden tauon jälkeen sisureihin. Intensen DH sisureja lähti aikoinaan Yläfemmasta eurolla hirveä nippu mukaan. Painavia ja paksuja, mutta venyneet hyvin läskikäyttöön. Paitsi nyt: takarengas pompottaa ajossa venan kohdalta, tod näk sisuri ei tästä ole venynyt tarpeeksi. Pari päivää odottanut, kannattaako vielä odotella venymistä vai meneekö sisuri vaihtoon? Zipo mainitsi Schwaben fattis sisurit, eikö 13F enää olekaan state-of-art?
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

Schwalben Fät sisuri ja 13F,
    onhan noissa painoeroa +100g joten se panee monta meistä miettimään ....

zipo Guest
    Nanuk(musta versio)on kiva takarengas. 5 tuntia ajettuna kaikenlaisessa kevät kelissä.
    Reilusti painetta niin kulkee paremmin ilman että pito tai mukavuus kärsii.Hieno rengas ajaa mutkaan ja viistolla alustalla.
    Kärppämäisen ketterä.Valkkasin kevyimmän yksilön ja se ei ollut muotovalio,toisaalta eipä priima fläsä rengasta ole ikinä kohdalle osunut.
    Rekki punnattu :12.94kg.
    @Ski &muut .Oikeesti repussa sitä sisärengasta pidetään pahanpäivän varalta.
    Sisärenkaat ei vähempää voisi kiinnostaa kun on vihdoikin super hyvät kiekot fläsä tubeless virityksiin.

Onko kokeneiden mielestä merkitystä onko rengas 120tpi vai 60tpi?

Niin no, eiköhän se 120 tpi ole aina hieman kalliimpi ja kevyempi.
    60 tpi renkaalla pystyy varmasti harrastaan.
    Samoin pystyy sillä alkuperäisellä 500-600g sisurilla, sekä kevyemmillä Maxxis ja Schwalben Fat sisureilla (350-400g).
    Sitten on Onza ja 13F (200->120g).

Ja sitten on tyytyväiset tubeless kuskit, joilla voi olla myös sellaiset kehät, jotka toimii aina, kaikkialla sekä kaikissa lämpötiloissa.

Itse ajan 13F sisurilla ja silloin tällöin Tubelessina, säästäen rahaa parempiin kehiin, jossain vaiheessa elämää.

Itse ajellut nyt 2 kk:tta schwable 13b sisureilla (185g), hyvin ovat kestäneet noissa 4.6":ssa ground controlleissa.

Mulla on ollut alla 60tpi ja 120tpi renkaat Farleyssä. Molemmat 120tpi renkaat (D5 ja Maxxis Mammoth) ovat painavampia kuin 60tpi Hodag. Eli ei se iso tpi aina ole kevein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Eli ei se iso tpi aina ole kevein.
    En tiedä renkaista kovin paljoa mutta; jos oikein ymmärsin niin renkaat joista puhut ovat kaikki eri merkkisiä ja näin kovin erilaisia kaikin puolin.
    Jos vaikka tuota tpi juttua ja sen vaikutusta haluaa verrata niin niiden verrokkien pitäis olla mielellään samanlaiset, ainoastaan tpi luku eroisi. Silloin voi verrata painoa tai ajettavuutta ja vaikka rullaavuutta.

Toinen vaihtoehto on pitkän linjan harrastaja joka on ehtinyt kokeilla hyvin monia renkaita. Silloin voi tulla kokemusperäinen tieto mitä jotkut erot vaikuttaa. Vaikka just tpi luvun vaikutus. Ja tätä kokemusperäistä tietoa juurikin kysymykselläni hain. Kauppamiehet nimittäin pitää isoa tpi lukua usein tärkeänä. Mutta he usein puhuvat eurot mielessä.

zipo Guest
    Iso TPI luku renkaassa.Omia huomioita vuosien varrelta myös muilla kuin fatbike kokoisilla renkailla eli 29" ja normi 26":
    1.Kaikkia ei kannata tehdä tubeless versioksi,rengas "luikertelee" ajossa,Kevyt sisurin kanssa pelittää hyvin.
    2.Tarkkoja ilmanpaineesta.
    3.Kuluvat nopeasti.
    4.Nopeat

Edit1:Mikä Budin tilalle etuseksi,Kevyt,rullaava,hyvin mutkiin menevä,ei selfsteerinkiä.?
    2.Chuck Norris potkaisi kerran hevosta leukaan. Sen jälkeläiset tunnetaan paremmin kirahveina.
    zipo muokkasi tätä : 10.03.2015 at 20.26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Edit1:Mikä Budin tilalle etuseksi,Kevyt,rullaava,hyvin mutkiin menevä,ei selfsteerinkiä.?
    2.Chuck Norris potkaisi kerran hevosta leukaan. Sen jälkeläiset tunnetaan paremmin kirahveina.
    Norrista kovempaa ei yksinkertaisesti ole.

Eikös etusen rullaavuus nyt ole melko sivuseikka? Kai...mulle ainakin... :P

Maxxiksesta sen verran että 60tpi ei ole EXO kylkinen kun taas 120tpi on, siitä se painoero tulee.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Eikös etusen rullaavuus nyt ole melko sivuseikka? Kai...mulle ainakin... :P
    Ainoa kulkuväline toi fläsä,mut joo voihan sitä tietty keulia jos etusen jurina harmittaa.
    No worries,sillä Chuck Norris pystyy puhaltamaan kippurasarvisen 23mm renkaasta 4,4" fatbike renkaan(nähty live esityksenä go expossa tai sitten se oli joku muu blowjob tms show=fitness mayby?)Onks tietoo?

Edit:Baareistahan mun piti kommentoida,sorry
    Kokelin kuinka monta baaria kestää todellisessa elämässä,sviddu tulos jäi 4.ään ja sitten skoudet roudas putkaan.
    Pysykää max 1,5 baarin hujakoilla niin ei tule vaikeuksia.
    zipo muokkasi tätä : 11.03.2015 at 09.05

mutanaama Guest
    No niinhän me aina, puolet porukasta pääsee enää toiseen ravintolaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    ..Mikä Budin tilalle etuseksi,Kevyt,rullaava,hyvin mutkiin menevä,ei selfsteerinkiä.?
    Ei toki ole kokemusta vielä mutta itse tilasin 4.8 Jumbo Jimin kokeeksi juurikin eturenkaaksi, takaseksi tuota liteskiniä tuskin kannattaa laittaakkaan. Ensi viikolla pitäisi olla kokemuksiakin tuosta.

Mistä tilasit, joko niitä siis saa tilattuakin? Noita Jumbo Jim renkaita siis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti notsonew Katso viesti
    Mistä tilasit, joko niitä siis saa tilattuakin? Noita Jumbo Jim renkaita siis.
    Tuolta tilasin ja näyttäisi olevan vieläkin hyllyssä: http://nextdaytyres.co.uk/details.as...IM-MTB-26/1789

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •