Mitenkäs muuten noi jarrulänget ylettää muhkukumin yli?
Mitenkäs muuten noi jarrulänget ylettää muhkukumin yli?
Jarrut yltää ja juuri, mutta paloja ulospäin säätämällä paremmin.
Ja keskiötä laskin pari senttiä takahaarukkaa modatessa. Pitää tuo keula ottaa vielä uusiksi, siihen tuli pari senttiä liikaa. Emäputken alapäästä saa myös sentin pois. Hiukan korkeaksi se taitaa silti jäädä, mutta jääkööt.
Edit: Kävin mittailemassa korkeuksia. Keskiö 345mm, vaakaputki keskikohdasta 800mm ja tanko 1000mm. Edellä mainituilla modauksilla laskee jonnekin 335, 780 ja 970mm tietämille. Kuskilla on korkeutta karvan alle 180cm.
Mazza muokkasi tätä : 06.03.2015 at 12.42
Ainakin on maavaraa![]()
Polje poika, polje vaan.
Ketju ei lopu milloinkaan.
No suunnilleen saman verran kuin kaupallisissa vehkeissä 4.8" renkailla. BB droppia on suunnilleen 25mm, kun kaupallisissa sitä on 40-60mm.
Kammet on nätit!
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Kiitos, olen samaa mieltä, kesti tovin ennenkuin löytyi mieleiset.
I've been around
Haarukan väriähän on ihana! Nyt sattuu sieluun.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Jos sen rungon kuitenkin maalaisi haarukkaan sopivaksi..
Hieno projekti, kuitenkin.
Memento mori
Eikö joku vihreän sävy voisi toimia tuon kanssa, tai punainen..? Mieluummin haarukan väri säästyy ja rungolle joku sopiva muu väri! Upeita komponentteja!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^^ Oma kompetenssi riittäisi hädin tuskin väriliitujen käyttöön. En usko että jälki olisi sitä mitä haet.![]()
Memento mori
Oli mielessä RAL6005, british racing green. En viitsi hätiköidä kuitenkaan, kiitos ehdotuksesta, ajattelen asiaa.
I've been around
Joo just british racing green!!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Automaalaamoon ja keulan sävyyn ja sitten vaikka mustat tai brg tehosteraidat. Keula on kyllä kaunis, voi hyvää päivää...
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Juu ei missään nimessä keulan väriä vaihtoon. Tuosta tulee upea, kun maalautat rungon keulan väriin sopivaksi.
Ghettoläski etenee. Pätkäisin keulasta 3,5cm pois ja hioin parit saumat siistimmäksi, sekä tein prässissä vähän lisää tilaa leveyssuunnassa. Sen jälkeen hiekkapuhallus ja maalaus. Huomenna palikkaa kiinni.
![]()
Nopeasti etenee.
I've been around
Joo, eiköhän tuossa kokonaistyöaika alle kymmenen tunnin jää. Ei kaipaa hifistelyä!
[IMG]Uus hellu by Arctic Biker, on
Flickr[/IMG]
I väntan på ännu dåligare tidet
Mitä on tulossa 😃
I've been around
^^ No tuommoinen minuakin vähän houkuttaisi - erityisesti yksivaihteistettuna. Kokokin näyttäisi jotakuinkin oikealta![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
50 cm CrossCheck. Nyt pitäisi jostain löytää takapään korvakkeisiin ruuvit+vasta kappaleet joilla asemoidaan akseli vaihteelliseen käyttöön oikeaan paikkaansa. Jotenkin toivoin jotta ois olleet matkassa...
Edit Varsin lyhyt etsintä, -componentsilta löytyi ei tosin hyllystä.
Editin editti Kun purin piikaista pakkauskuoristaan niin siellähän akselin asemointiruuvit oli hyvin teipattuna pikkasessa nyytissä. Toisaalta tilaan varakappaleet kun noita kerran saa.
arctic biker muokkasi tätä : 14.03.2015 at 19.26
I väntan på ännu dåligare tidet
Pari sivua taaksepäin jakamani "Foxyn osat Piglet runkoon"-projektin onnistuttua rohkaistuin aloittamaan Mondrakerin päivityksen. Perusmallin Foxy on vuodelta 2012 ja ajomäärä on todella vähäinen, alle 400km joka tapauksessa. Osien speksailu ei ollut aloittelijalle aivan simppeliä, varsinkaan kun tulevaisuuden käyttötarkoitus ei ole aivan selkeä. Niinpä päätin unohtaa gramman viilauksen ja laittaa oman käsityksen mukaan ns. perushyvää, hevimmän sarjan osaa. Kestäisi sitten reilu 100kg kuskin alla rajumpaakin käyttöä. Saa nyt nähdä kuinka paljon yli 15kg mennään...
Keulaksi tuli Fillariosasta X-fusion, tässä koesovitellaan.
Muut osat tilautuvat ulkomailta, kaksi ensimmäistä lähetystä (kammet, polkimet ja jarrut sekä kiekot) jo saapuivat.
Loppujen osien kotiuduttua pääsee läjäämään! Sitä ennen vielä takapään laakereiden tsekkaus, rungon putsaus maaleista ja osien putsaus teipeistä.
Jospa tämä valmistuisi juuri sopivasti niihin aikoihin, kun lumet lähtevät Oulun seudulta.![]()
Keskiön ruuvasin jo paikoilleen. Vielä jarrut, kammet ja ketju paikoilleen niin se on valmis. Etupakka pitää ensin purkaa ja modata pienin ratas isoimman paikalle.
Edit: Koeajot ajettu, hyvin pelaa ja loistava ajaa! Nyt on 1x7 ja mahtuu koko takapakka käyttöön. Vielä jarrujen kehittelyä, nykyisistä oli palautusjousen muovivasteet haurastuneet rikki.
Ja mikä parasta, rahaa on mennyt tähän mennessä kokonaiset 73,30€, aikaa kokonaisuudessaa kymmenisen tuntia, ja nyt alla on itseä miellyttävä ghettoläskipyörä. Kannattiko? No kannatti! Tarkoituksellinen vastalause välineurheilupolitiikkaa vastaan on mielestäni onnistunut. Jes.
Mazza muokkasi tätä : 13.03.2015 at 16.32
Arvostan suuresti itse tehty🆒✌👍☺
Peukkua täältä.
Kirjanmerkit