ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 174

Aihe: Castelli paidat / takit

^ Toimivan oloinen paketti tuo Gabba irtohihoineen.
    Esim. kevät/syksy- pidemmät viikonloppulenkit starttaa meillä aika aamusta. Päivemmällä lämmetessä alkaa olla jo aihetta vähentää vaatetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Laitoin tilaukseen toisenkin Gabban sit irrotettavilla hioilla kun sai halvalla. XXL myy nyt 100€ ja koot lähtee L ylöspäin. Taitaa olla oikeasti kuvasta päätellen uudempaa mallia, ainakin aikasemmin myivät Gabba 2 convertible jacketiä.

Itse olen ainakin täysin rakastunut tuohon omaankin long-sleeve-malliin kun mahankohdalla on lisäksi tuuletusaukot. Tässä tulevassa mallissa ei niitä ole, mutta hihat saa irti joten katsoo nyt mitä tuolla keksii. Jos ei muuta niin eiköhän sen saa myytyä eteenpäin tai palautettua keväämmällä XXL jos mieli muuttu. Toistaiseksi viileemmillä keleillä meinasin käyttää tätä long-sleeve mallia. Tänhetken 178/75 mitoilla L tuntuu sopivan napakalta ja hian pituudet ovat sopivat. M-koko oli itselleni ainakin hieman liian tiukka kun aikoinaan sovittelin ja hihat taisi olla melko naftit.

http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyv...098399_1_style
    Kiitos vinkistä, tuohon hintaan lähti itselläkin tilaukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Kiitos vinkistä, tuohon hintaan lähti itselläkin tilaukseen.
    Minulla loppui arpominen tilauksen suhteen, kun näyttää olevan kaikki koot loppu.

Taisin saada yhden viimeisistä XXL:n tarjous gabboista. 22.2 tilaus ja äsken nouto postista, nopeasti toimittivat. Kokokin sopii tiukasti mutta hyvin. Koekäyttö jää keväämmälle mutta hyvältä tuo vaikuttaa kaikinpuolin.

Veloshop.fi myy mielestäni ihan kilpailykykyiseen hintaan Castellia. Toimitus on firmassa ainakin pirun nopeaa, sillä kaksi viimeisintä tilausta (Sorpasson bibit ja Aero Free 5.0 paita) ovat tulleet 48 tuntia tilauksesta lähimpään postiin.

Kokemuksia Castellin pitkähihaisten paitojen hihojen pituudesta. Mulla on vanhempi Mortirolo takki XL kokoa ja hihat lyhyet. Mittataulukko rinnan ja masun mukaan antaa kooksi L. Paitojen hihat näyttää pidemmille kuin vanhemmissa, mutta onko näin. Uskaltaakohan ottaa L vai pitääkö varmuudeksi ottaa XL, ettei hihat ole liian lyhkäset. Verrokkina yksi Shimanon paita kokoa L, jossa hihat 10cm liian kyhkäset... rystyskävelijän vikaa

Mulle tuli tuo Gabba 2.0 (onko se nyt sitten paita vai takki...). Koko oli XL ja hihojen pituus oli riittävä (jopa ehkä liian pitkätkin vaikka muuten mitoitus oli mallia tiukka eli siten passeli). Mulla on aika pitkät kädet ja monet normivaatteet joutuu valita sen mukaan L/XL että hihojen pituus riittää.
    Eli sanoisin että hihoissa on riittävästi pituutta joten jos muuten L menee niin veikkaisin sitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Mulle tuli tuo Gabba 2.0 (onko se nyt sitten paita vai takki...). Koko oli XL ja hihojen pituus oli riittävä (jopa ehkä liian pitkätkin vaikka muuten mitoitus oli mallia tiukka eli siten passeli). Mulla on aika pitkät kädet ja monet normivaatteet joutuu valita sen mukaan L/XL että hihojen pituus riittää.
    Eli sanoisin että hihoissa on riittävästi pituutta joten jos muuten L menee niin veikkaisin sitä.
    kerrotko omia mittojasi ? pituus, paino, käsien pituus ja ruumiinrakenne ylävartalossa .. Kiinnostais pitkähihaisen castellin paidan hankinta esim. Castelli Prologo 4 , mutta arvaamalla ei viittis ottaa.. (veloshopista näytti ainakin L -kokoiset olevan loppu) joten ulkomaan kauppoihin taitaa shoppailu suuntautua ..
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    kerrotko omia mittojasi ? pituus, paino, käsien pituus ja ruumiinrakenne ylävartalossa .. Kiinnostais pitkähihaisen castellin paidan hankinta esim. Castelli Prologo 4 , mutta arvaamalla ei viittis ottaa.. (veloshopista näytti ainakin L -kokoiset olevan loppu) joten ulkomaan kauppoihin taitaa shoppailu suuntautua ..
    sorry viive. Pituus 185cm, paino 92kg, rinnanympärys 105cm ja hihanmitta 61cm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Kokemuksia Castellin pitkähihaisten paitojen hihojen pituudesta. Mulla on vanhempi Mortirolo takki XL kokoa ja hihat lyhyet. Mittataulukko rinnan ja masun mukaan antaa kooksi L. Paitojen hihat näyttää pidemmille kuin vanhemmissa, mutta onko näin. Uskaltaakohan ottaa L vai pitääkö varmuudeksi ottaa XL, ettei hihat ole liian lyhkäset. Verrokkina yksi Shimanon paita kokoa L, jossa hihat 10cm liian kyhkäset... rystyskävelijän vikaa
    XL koon tilasin ja hihat on juuri ja juuri riittävät. L olisi ollut auttamatta liian lyhkäset. Pitkä kätisille XL ilman muuta. Eikä tuo muutenkaan ole liian löysä. Ehkäpä se ohje ottaa yksi isompi kuin Castellin mittataulukko neuvoo on oikein hyvä

Itiksen xxl:ssä oli gabba 2 takki hyvään hintaan. Lapussa 199€ mutta kassa näytti 100€. Mielestäni kohtuu hinta

^
    Sanoisinpa melkein, että halvalla sait. Bike24.com on hinnoitellut saman tuotteen 180 euroon.
    Jäikös monta hyllyyn vielä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Itiksen xxl:ssä oli gabba 2 takki hyvään hintaan. Lapussa 199€ mutta kassa näytti 100€. Mielestäni kohtuu hinta
    Nähtävästi ovat nostaneet hintoja. Aikaisemmin 180€ sai tuon kiinteillä hihoila ja 199€ irrotettavilla. 309€ muka alkuperäinen hinta, menee jo melko röyhkeäksi. Erinomaisia takkeja silti ja itse pidän varsinkin tuosta pitkästä alaselän lärpäkkeestä. Pitää ahterin ja alaselän kuivana kurasemmallakin kelillä, kun muuten tulisi housuista läpi.

Olisiko 100€ jäänyt kummittelemaan, kun poistivat viime vuoden malleja kuukausi sit 100€.

Väliraportti muutaman ajokerran jälkeen gabbasta irrotettavilla hihoilla. Mainio kampe, 7°C ylöspäin tarkenee jo maantiellä, kun alla on pitkähihainen aluspaita (Craft). Kokotaulukon mukaan valittu pienin mahdollinen koko, joilloin on tiukka mutta ei puristava. Numeroa suurempaa ei mielestäni kannata ottaa, kuten yleensä Castellin vaatteissa.

Bike24:n alennusmyynnistä joku aika sitten pitkähihaisen Gabba2:n ostin. Kerran olen ajanut muutaman tunnin +1 lämmössä ja kun alla oli pitkähihainen merinovilla paita, juuri ja juuri tarkeni. Erittäin hyvän oloinen paita. Olen M-koon ylärajalla taulukon mukaan ja se sopii hyvin. On kyllä tiukka, mutta sellaiseksi tuo on kai suunniteltukin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puffe Katso viesti
    ^
    Sanoisinpa melkein, että halvalla sait. Bike24.com on hinnoitellut saman tuotteen 180 euroon.
    Jäikös monta hyllyyn vielä?
    Jäi niitä jokunen. Kokoja en sen tarkemmin katsonu kun kerrankin iso oma koko oli ensimmäisenä

Kumpi olisi viisaampi ostos, Trasparente 2 Wind Jersey vai Gabba 2 LS? Tarkoituksena ei ole ajella ehdoin tahdoin ainakaan kaatosateella.

--
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpk Katso viesti
    Kumpi olisi viisaampi ostos, Trasparente 2 Wind Jersey vai Gabba 2 LS? Tarkoituksena ei ole ajella ehdoin tahdoin ainakaan kaatosateella.

Transparentea on kehuttu lähes Gabban veroiseksi pois lukien sateen pitävyys. Gabba sopinee lisäksi paremmin kylmemmälle säälle. Tranparentea mulla ei ole, mutta Gabba löytyy. Kuvittelen, että kuivalla säällä Transparente hengittää paremmin.

Wiggleltä löytyy hyvin arvosteluja molemmista.

Minulla molemmat ja kyllähän tuo Gabba on enemmän sateisen JA kylmemmän kelin vaate, mutta kuivalle kelille sitten tuo toinen. Transparente kyllä taipuu aika kylmällekin kelille liivin kera ja hihojen alle vaikka sitten irtohihaa. Eli jos vain toinen ja ajelua enemmän kuivalla kelillä, niin tietenkin sitten Transparente.

Kiitos kiitos, tutustun vielä Wigglen arvosteluihin.

Edit 1: Tieto lisää tuskaa. Valinnnan varaa on yksinkertaisesti liikaa ja kaikki takit ja jerseyt tuntuvat olevan toinen toistaan parempia.
    mpk muokkasi tätä : 15.04.2015 at 20.06
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Jäin vielä harkitsevalle kannalle, pärjääkö Etelä-Suomen kylmässä kevätsäässä Trasparente 2 vai olisiko Gabba 2 sopivampi? Olisko syytä kuitenkin katsella vieläkin lämpimämpää Elemanto 7X tai Espresso 3 takkia?
    Välikausi Kesi- tai Etelä-Euroopassa on aivan muuta kuin täällä kylmässä pohjolassa. Helpointa olisi toki ostaa kaksi, mutta tähän hätään täytyy pärjätä yhdellä.
    --
    Michael Kosterlitz

Kokemusta muista paitsi tuosta 7X-takista ja kun ne ovat kuitenkin aika paljon poikkeavia ominaisuuksiltaan ja haluat yhden millä pärjätä, niin melkein suosittelisin sitten Castellin Mortirolo takkia.

Itselläni löytyy Gabba LS, Gabba convertible ja Espresso 3. Jälkimmäinen on selkeasti talvitakki ja en ole itse käyttänyt sitä paria plussa astetta lämpösemmässä. Tästä lämpötilan ylöspäin mentäessä olen ottanut Gabban käyttöön merinokerrastolla millä onkin sit päässyt miellyttävästi ihan +10 asteen lämpöihin. Tarvittaessa olen avannut "ilmastoinnin". Viime vkl +13 lämmössä käytin Gabbaa ensimmäisen kerran ilman välikerrastoa ja oli mukava valinta. Tästä lämpösemmästä ei ole vielä kokemusta, mutta uskoisin käyttäväni tätä kiinteillä hihoilla olevaa Gabbaa ihan +16 asteeseen saakka ongelmitta. Sen jälkeen täytyy varmaankin ottaa tuo convertible jacket käyttöön millä saanki mentyä kesäkeleihin saakka.

Eli jos et ole ajamassa ihan nollassa kelissä niin Gabba riittää hyvin. Tarvittaessa välikerrastoja. Tän hetkisessä kelissä mitä Etelä-Suomessa on niin Gabba olisi oma valinta. Tosin PTM omaa laajemman kokemuksen Castellista.

Tuo Espresso on kyllä selkeästi talvitakki kuten Johannes totesikin. Gabbat on hyviä kamoja, mutta kokenut itse, että ne sopivat hyvin viileille keleille ja tietenkin vielä erinomaisesti, jos sattuu tulemaan lisäksi vettä ja sitten kun lämmintä ja varsinkin jos aurinko paistaa, niin sitten mielummin jotain muuta... Tuo Mortirolo on siksi aika hyvä kompromissi, kun varioi eri alusasuilla sen kanssa. Silloin sen kanssa mennään pikkupakkasesta aina kymppi plussa puolelle.

Minä pärjään hienosti Gabballa (lyhythihaisia) +5 - +15 asteen lämpötiloissa. Alla aina aluspaita ja tarpeen mukaan irtohihoja (Castelli Nanoflexit on lämpimät ja toimii myös sateella) ja liiviä päälle. Gabban hienoushan on että se on paita - ei takki, joten viileämmillä keleillä sitten vain takki siihen päälle. Käytän mm. Castellin Mortiroloa ja paria erilaista sadetakkia kelistä riippuen. Jos päivällä / nousussa lämpötila nousee yli 20 asteen, Gabba on ainakin minulle yksiselitteisesti liian kuuma.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Nyt on Mortirolo hankittu. Fillaritorilla oli myytävänä XL-kokoinen ja ostin eilen pois. Tänään oli lenkillä alla Haltin kerrasto ja tarkenin hyvin. Kiitos kovin hyvistä suosituksista, ei Mortirolo varmasti ainoaksi Castelli takiksi tule jäämään...
    --
    Michael Kosterlitz

Ostin XXL:stä Castelli Gabba LS:n http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyv...098398_1_style
    Hintalapussa luki 200 mutta kassalla perittiin "vain" 175 e. Koko L oli aika ok, hihat pitkänpuoleiset mutta navan kohdalta olisi voinut olla pidempi, sopivan tiukka niin kuin pyöräilyrotsin pitää. Olen 187 pitkä, 78 kg.

Eilen ja tänään (+5 ja +8 C) ajaessa alla oli windstopper-lyhythihainen aluspaita, lyhythihainen ajopaita ja kesäirtohihat. Sopiva, vähän vilpoinen, ei tarvinnut tuuletusaukkoja availla. Takissa on pitkä frakkimainen hännys joka suojaa hyvin selkää - mutta hännys myös tarttui muutaman kerran satulaan, kun nousin putkelle. Toinen miinus on, että vetoketjullinen tasku puuttuu. Vettähylkivyyttä en vielä päässyt testaamaan.

Mortirolo hankittu Wigglestä, Muur takataskuun
    I've been around

Nyt lähtis XXL:stä Castellin Confronto Jacket 111.75e (uutiskirjeen tilaajille).
    http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyv...094632_1_style

Itse pulitin pari vuotta sitten bike24:sta samaisesta loimesta 140e. On ollut monta surkeampaakin takkia matkan varrella, että voisinpa vaikka tilta toisenkin.
    Jos bike24:n ja xxl:n takit on tehty samaisessa hikipajassa, niin koko L oli passeli meikäläiselle (181/78).

Netissä haahuillessa osui silmään kohtuullinen tarjous gabbasta: bike-discountissa pitkähihainen hintaan 125€. Valitettavasti kokoja rajoitetusti ja vain yhtä väriä.

http://www.bike-discount.de/en/buy/c...-jersey-254386
    Rule #1: Obey The Rules

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •