GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 26 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #751
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Sama 622 mm on sisähalkaisija. Hyvinhän nuo tavalliset maravinterit ja w 106 ovat kuitenkin kestäneet, vaikka paljaalla asfaltilla on ollut terävää mursketta koko syksyn runsaasti ja joka päivä ajoa eikä suojanauhoja.

  2. #752
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Tätä palstaa kun lueskelee, niin ei huvita lähteä pyörällä liikkeelle lainkaan - taluttaminen tai kumin vaihto pimeässä ei innosta

    Olen aiempina talvina käyttänyt pistosuojanauhaa, mutta nyt ajattelin hankkia pistosuojatut renkaat kaksysiin. Schwalbella näyttää olevan Smart Sam Plus; sen tarjonta on lähinnä ei-oota. Onko se tosiaan ainoa vaihtoehto?

    Nastoja en halua; paitsi jos niissä on pistosuojaus. Esim Schwalbe Ice Spiker Pro'sta ei erikseen mainita pistosuojausta.

    Vai onko sitten pistosuojatuissa 28:eissa kaksysin vanteille (leveydeltään) sopivia vaihtoehtoja? Eikös 28 ja 29 ole samoja halkaisijaltaan?
    Ice Spikerit on kestäneet useamman talven, ilman kumin puhkeamista. Joten aika turvallisin mielin niillä voi ajella.
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

  3. #753
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Kinnerin koeajoreissuilla tein jonkinlaisen ennätyksen. Noin 40km matkalla yhteensä neljä sepelinmurua läpi renkaasta, joista kaksi räjäytti takarenkaan. Toisella kertaa niin että sekä sisä että ulkorengas poistuivat vanteelta vauhdissa kokonaan ja pistonsuojanauha löytyi ketjujen välistä. Toiset kaksi murua pysäytti pistonsuojanauha. Kaksi isoa murua upposi kokonaan renkaan sisään niin ettei päälle näkynyt kuin kulmaa vähän. Kinnerin on vielä haavoittuvampi miinoille kun eturengas ei puhdista uraa takarenkaalle.

  4. #754
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Elämä on oppimista.
    oem muokkasi tätä : 12.02.2015 at 10.43

  5. #755
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Mä olen nyt ajanut kohta kaksi talvea Sammy slickeillä lähinnä työmatkaa - rengasrikkoja 0. Liukkaalla kelillä pitänyt paineet naurettavan alhaalla eli 1-1,5 bar.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  6. #756
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Tappajasepeli teki Marathon Supremeista vuodessa selvää. Kestävyys oli näillä suklaavanukkaan luokkaa. Nyt alla Conti TravelContact.

  7. #757
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Korvausvaatimus kaupungille?

  8. #758
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Sipoo
    Viestit
    28
    Tänään neljäs flätti n. 3-4 vuoden sisällä, kaikilla kerroilla takarengas. Onko kenelläkään - tai tietääkö joku jonkun, jonka serkulla olisi - ikinä puhjennut eturengas?

  9. #759
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkadot Katso viesti
    Tänään neljäs flätti n. 3-4 vuoden sisällä, kaikilla kerroilla takarengas. Onko kenelläkään - tai tietääkö joku jonkun, jonka serkulla olisi - ikinä puhjennut eturengas?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...17#post2239317
    Vaikka ei kai tuollaista oikein voi laskea.

  10. #760
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkadot Katso viesti
    Tänään neljäs flätti n. 3-4 vuoden sisällä, kaikilla kerroilla takarengas. Onko kenelläkään - tai tietääkö joku jonkun, jonka serkulla olisi - ikinä puhjennut eturengas?
    Minä ilmottaudun, on puhjennut myös eturengas. Ja samalla lenkillä kuin takarengaskin (toki ensin tuo takarengas ja vasta 5km päässä eturengas). Jäi lenkki sit siihen...
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  11. #761
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    ^ Korvausvaatimus kaupungille?
    Vai rengaskauppiaalle, vai rengasvalmistajalle?


    Olen edelleen sitä mieltä, että renkaat voi valita niin, että ne kestää terävällä sepelimatolla ajoa, niin ei tarvi nyyhkytarinoilla hakea kaupungilta korvauksia.

  12. #762
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkadot Katso viesti
    Tänään neljäs flätti n. 3-4 vuoden sisällä, kaikilla kerroilla takarengas. Onko kenelläkään - tai tietääkö joku jonkun, jonka serkulla olisi - ikinä puhjennut eturengas?
    Marraskuussa meni cyclosta eturengas. Taitaakin olla ainoa kerta, kun näin on käynyt. Sepeli oli totta kai asialla. Eikä sepeli haittaa pelkässä pyöräilyssä, vaan viime aikoina on useamman kerran jäänyt hiihtomonoihin useampikin sepelipaskakikkare lyhyehköllä kävelymatkalla kotoa ladulle.

  13. #763
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Mites se nyt menikään? Seuraavassa Peltsin talvipyöräilyohjelmassa pyöräilykordinaattori tsadista sanoo (19:45), jotta Helsinki olisi siirtynyt Vantaan ei-tappajasepeliin. Oli kuulemma kysynyt asiaa rakennusvirastolta

    http://areena.yle.fi/radio/2590753

    ISPt eivät ole puhjenneet kertaakaan, mutta ennen niiden allelaittamista meni kyllä pari kertaa kumit puhki heti sepelin ilmestyttyä liikenteeseen. Ensimmäisellä kerralla edellisessä viestissä kysytty eturengas. Jälkimmäisessä tapauksessa meni takagummi vielä niin kätevästi, että kun tulin täältä Vantaalta sinne Hkiin, niin heti poks. Onko tämä siis turha palsta ainakin Helsingin osalta vai ketä uskoa?

  14. #764
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Vastaan itselleni että ei ole turha. Tappajasepeli kävi kimppuuni tänä aamuna. Kumia paikatessani huomasin että peräti kahdesti. Toinen isku oli ratkaiseva. Samalla vastaan myös itselleni, että pistosuojanauha ei ollut renkaan sisällä. Tämän siitä saa kun lähtee huonosti valmistautuneena ja yli-innokkaana ekan kerran tänä vuonna kesägismoilla liikenteeseen.

  15. #765
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti


    Olen edelleen sitä mieltä, että renkaat voi valita niin, että ne kestää terävällä sepelimatolla ajoa, niin ei tarvi nyyhkytarinoilla hakea kaupungilta korvauksia.
    Näkemyksiä sepelin kestävistä renkaista saa esittää. Itse en toistaiseksi ole löytänyt mitään nastattomia renkaita, joiden voisi varmasti luottaa kestävän Helsingin tappajasepeliä. Mutta tosiaan: nastarenkaista Hakka wxc 300 sekä schwalben vastaavat eivät ole minulla puhjenneet kertaakaan tappajasepelin takia. Tällainen rengastus ei kyllä täysin tyydytä siinä vaiheessa, kun jäätä ei enää ole ja nastattomilla voisi periaatteessa jo ajaa. Schwalben järeimmän pistosuojauksen omaava nastaton rengas kestää muita pidempään, mutta kyllä se tappajasepeli siitäkin läpi menee.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  16. #766
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Sipoo
    Viestit
    28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Näkemyksiä sepelin kestävistä renkaista saa esittää. Itse en toistaiseksi ole löytänyt mitään nastattomia renkaita, joiden voisi varmasti luottaa kestävän Helsingin tappajasepeliä. Schwalben järeimmän pistosuojauksen omaava nastaton rengas kestää muita pidempään, mutta kyllä se tappajasepeli siitäkin läpi menee.
    Onko jollain kokemuksia, että sepeli menisi Marathon Plussasta läpi? Vaikea uskoa, kun nastakaan ei riitä sitä puhkaisemaan. Itse ajoin ko. renkailla n. 10 000 km pääkaupunkiseudun sepeleillä ilman rengasrikkoja.

  17. #767


    http://www.telegraph.co.uk/men/activ...punctures.html

    (Ajo-ominaisuudet kohtuulliset, melko työläät asentaa vanteille (ja ilmeisen hankalat ottaa pois), kestävät kilometrejä mutteivat skiddailua tai paniikkijarrutuksia.)

  18. #768
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkadot Katso viesti
    Onko jollain kokemuksia, että sepeli menisi Marathon Plussasta läpi? Vaikea uskoa, kun nastakaan ei riitä sitä puhkaisemaan. Itse ajoin ko. renkailla n. 10 000 km pääkaupunkiseudun sepeleillä ilman rengasrikkoja.
    Joo vaikea uskoa, mutta käytäntö sanoo muuta. Sepeli menee läpi, mutta toki hitaammin kuin suojaamattomalla renkaalla. Mutta läpi siis menee kuitenkin lopulta. Ja kyllä, menee myös nasta. Tosin nastan olen onnistunut plussasta saamaan läpi vain kerran, mutta saman tien oli kumi tyhjänä.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  19. #769
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Sipoo
    Viestit
    28
    ^ Uskottava on. Olin siis vain onnekas. Hyvä tietää, kun noita olen joillekin mainostanut "puhkeamattomina."

  20. #770
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Ne ovat nuo sepelihyökkäykset hyvin randomeita. Voi tulla neljä hyökkäystä päivässä, ja sitten ei kuukausiin yhtään. Se on ihan satunnaisgeneraattorista.
    Kyllä tuollaisen sopivassa kulmassa tulevan örkin läpäisykyky on aika huima. Pintapaine tietysti vaikuttaa. Se on eri kuskeilla ja pyörillä eri.
    Esimerkiksi mulla on sekä kinnerissä että cruiserissa pelkän takarenkaan päällä 88kg, joka osittain johtuu siitä että molemmat ovat takapainoisia.
    Jos nyt otetaan joku perus 75kg hybridisti, joka painaa sen pyöränsä kanssa yhteensä sen 88kg, niin mun pintapaineeni on karkeasti kaksinkertainen häneen verrattuna.
    Mulla on takarenkaalla sama paino, joka hänellä jakautuu kahdelle renkaalle.
    E-Cruiser muokkasi tätä : 26.02.2015 at 08.27

  21. #771
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    kestäviks luulemiani Nicetrac100 renkaita kohtasi eilen pirun terävä sepelimurskapiikki, joka oli pystyssä kuvion urassa ja kaivaitui renkaaseen. .. Renkaanvaihdoks siis meni eilisen lenkillä ja tällepäivää varustauduttu uudella varakumilla :-) Oli eilenkin kylvetty varmuuden vuoksi lisäkerros tuota murskaa, sulallekkin :-(
    -- not fast but furious --

  22. #772
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Näkemyksiä sepelin kestävistä renkaista saa esittää. Itse en toistaiseksi ole löytänyt mitään nastattomia renkaita, joiden voisi varmasti luottaa kestävän Helsingin tappajasepeliä.
    Continental X-king rautalankaversioan ja Smart Sam rautalankaversiona versiona on nastattomista sellaisia, joita olen koittanut kiusata jonkin verran ja ovat kestäneet. Rengaspaineilla on iso merkitys. Itse ajelen n. 1,2..1,5 bar paineilla ja kuskilla + pyörällä painoa yhteensä n. 130 kg.

    Yöpakkasten ja satunnaisten jäätikköjen takia ajelen itse nyt W106 nastoilla, eikä ole ollut murheita.

    Mun ajoissa on tietysti sellainen pointti, että ajelen litkuilla ilman sisureita ja pikkuriät menee vauhdissa umpeen.

    Maxxiksen ignitoriin tuli niin iso reikä, että litkut ei riittäneet paikaamaan luotettavasti, vaan laitoin kunnon paikan. Ko renkaasta menee sepeli muutenkin aika helposti läpi.

    Pistosuojaus ei välttämättä auta, jos renkaita ei tarkista säännollisesti, koska kerran renkaaseen uponnut kivi ei sieltä tule enää ulos, vaan kaivaa tiensä läpi pistisuojauksen. Parasta olisi löytää kumiseos ja kuvio, johon kivi ei pääse kaivautumaan sisälle.

  23. #773
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minulla taas on alla ollut nimenomaan sepeliaikoihin (paitsi siis eilen) Schwalben Marathon Supreme 700 x 32c. Nollaa reikää tähän mennessä. Tästä olen pitänyt työmatkakurvailussa kovasti, kun ovat rullanneetkin ihan mukavasti. Niinpä hommasin myös 29"iin kruisailuhenkiset Marathon Supreme 28 x 2.00. Ensimmäisellä ajoreissulla teki orapihlajan piikki oman reikänsä pistosuojauksen läpi. Oli sen verran terävä ja kova, että oikeassa kulmassa olisi mennytkin varmaan ohuesta pellistäkin läpi.

  24. #774
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Piti ostaa uusi ulkorengas. Lukuisat tappajasepelin pistot olivat rikkoneet renkaan kudokset. Kolme isoa pullistumaa keskellä vaikka ilmat pysyivät.
    100km matkalla kolme sisuria ja yksi ulkorengas paskaksi kinnerissä. Bussilla kun kävi Konalan Motonetissä, niin hyvin näkyi että koko Helsingin päällä lepää sepelimatto. Hulluutta.
    Kaupunki tietysti maksaa kylväjille "tarpeen mukaan", niin toki sitä on kiva levittää. Tienaa.

  25. #775
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Uudelle liukkaudenestotavalle olisi tilausta. Propellihatut käyttöön ja kehittämään.

  26. #776
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Uudelle liukkaudenestotavalle olisi tilausta. Propellihatut käyttöön ja kehittämään.
    Voisi aloittaa vaikka auraamisesta. Olis vähemmän lunta ja jäätä, joista pitäisi liukkautta poistaa.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  27. #777
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600

  28. #778
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    taipeissa
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Continental X-king rautalankaversioan ja Smart Sam rautalankaversiona versiona on nastattomista sellaisia, joita olen koittanut kiusata jonkin verran ja ovat kestäneet. Rengaspaineilla on iso merkitys. Itse ajelen n. 1,2..1,5 bar paineilla ja kuskilla + pyörällä painoa yhteensä n. 130 kg.
    ---
    Pistosuojaus ei välttämättä auta, jos renkaita ei tarkista säännollisesti, koska kerran renkaaseen uponnut kivi ei sieltä tule enää ulos, vaan kaivaa tiensä läpi pistisuojauksen. Parasta olisi löytää kumiseos ja kuvio, johon kivi ei pääse kaivautumaan sisälle.
    Suosittelen kanssa litkutusta Helsinkiin.Smart Samit meni sisureilla puhki aika nopsaan, kun vastaan tuli lasia. Litkut sisään ja menosta tuli luotettavampaa. Itsellä hajoaa useiten juuri lasinsiruihin, kerran on tainnut kaivaitua terävä kivi läpi. Mutta säännöllinen tarkkailu auttaa kanssa asiaan. Ja kuvio joka ei "säilö" kiviä.

    Ehkä Continentalin Cyclo Speed on myös ihan kestävä, en itse saanut sitä puhki sisureilla. Mutta se kuluu aika nopsaan.

  29. #779
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Cyclo Speed todellakin kuluu sukkelaan. Viime kesäkaudella noin kolmessa tonnissa oli takanakista jo keskiosa kulunut sileäksi. Ei toki vielä ole loppu vaan on nopeampi. Sen sijaan kovin kestäväksi en väittäisi, sillä eturenkaasta meni heti syksyn ekoilla sepeleillä kivi siististi läpi. Eikä täällä Mikkelissä mielestäni kovin tappavaa sepeliä ole kylvetty. Vaihdoin saman tien järeämpää tilalle. Vaan onhan se rapsakka rengas ja meinasin kesän tultua kietaista krossarin vanteille semmoiset tänäkin vuonna.

  30. #780
    Nyt täytyy kysyy et minkä verran te ajatte oikein viikossa kilometrejä jos useasti talvessa puhkeaa rengas? Mul on puhjennu viiden vuoden aikana rengas tasan kerran, eturenkaasta meni läpi sepelipiikki keskeltä kulutuspintaa.

    Ootteks huomannu et lisääkö painava kuski puhkeamistiheyttä verrattuna hintelämpään ajajaan?

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •