Jee, samassa osoitteessa ammutaan omilla kameroilla ti-pe
Ohjelmana jotakuinkin Latinalaiskorttelit, Louvre, Catacombes, Champs-Elysees. Miten turvatoimet, oliko niistä haittaa?
Edit: laitetaanpa tähän päivän heinäkuva. Sori, suuren puoleinen.
![]()
Jee, samassa osoitteessa ammutaan omilla kameroilla ti-pe
Ohjelmana jotakuinkin Latinalaiskorttelit, Louvre, Catacombes, Champs-Elysees. Miten turvatoimet, oliko niistä haittaa?
Edit: laitetaanpa tähän päivän heinäkuva. Sori, suuren puoleinen.
![]()
10k-kerhon jäsen
Eipä niistä haittaa ollut, muttajotenkin luonnostaan se hillitsee katukuvaamista jos ympärillä on sotilaita rynnäkkökiväärit kädessä. Louvren käytävillä, metroissa ihan missä tahansa törmäsi kolme sotilaan porukoihin. Ja poliiseja oli kyllä paljon ja kovilla varusteilla. Yhdellä ravintolakadullakin oli polisiipartio suojaamassa Pakistanilaista ruokaravintolaa. Kovat liivit ja kp:t käsissä ja vielä pistooli oli otettu vyökotelosta valmiiksi siihen turvaliivin rintataskuun. En jäänyt heitä kuvailemaan, vaan kävelin rauhallisesti ohitse.
Joku oikeasti pieni musiikkitapahtuma oli ulkona Bastillessa, ihan meidän hotellin vieressä. Niin 11 autollista oli poliiseja mellakkavarusteiden kanssa sitä suojaamassa.
[
![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Viikonloppuna koillismaan suunnalla kotkia kuvaamassa.
![]()
Ompahan hemmetin hieno kotka.
En ole mitään ylimääräisestä datasta kuullut, mutta Fujin X-Trans värifiltterit vaativat RAW-konvertterilta erikseen tuen. Taitaa nykyään löytyä Lightroomistakin, myös Iridient ja PhotoNinja on Fujimiesten suosimia. FujivsFuji on noita vähän listannut ja testaillut ainakin. Linux-hippinä teen omat konversioni RawTherapee-ohjelmalla, muitakin vaihtoehtoja Linuxin puolelta löytyy.
Sundo muokkasi tätä : 19.02.2015 at 00.30
Diagonaali (Tennispalatsi).
Toki valokuvaus on tavallaan pelkistämistä eli viestin yksinkertaistamista mutta ny Halloo piruuttaan sitten panee kiusallaan viimeisen päälle.
I väntan på ännu dåligare tidet
Etsin uusia näkökulmia, pelkistämistä kyllä ja kuten suluissa lukee, niin yksi osa Tennispalatsia. Tuo syntyi, kun olin ensin vääntänyt laajempaa kuvaa (jonka nimeksi tuli "valopesu") ja hetken päästä myöhemmin näin mahdollisuuden saada "puhdasta mustaa ja valkoista". Tulipahan kokeiltua. Jossain aiemmissa postauksissa on pari muuta muotoja tutkivaa kuvaa.
Ehkä tuolla oli tarkoitus herätellä, että valokuva ei ole aina "vain" valokuva, se taipuu pidemmälle.
Täällä se alkuperäinen, jos nyt kiinnostaa vilkaista:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...9&d=1424465424
Halloo halloo muokkasi tätä : 20.02.2015 at 23.56
Tässä jotain ei niin pelkistettyä. Pyrkimystä yksinkertaisuuteen kyllä, jälkimmäisessä ajatuksena kuvata "tylsiä kuvia" ja yrittää löytää niistä jotain uutta.
Diana.
Värikuva.
Itse asiassa Diana ei ole ollenkaan tylsä kuva, IMO. Vähillä elementeillä, viivoilla ja massoilla rakennettu.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kiitos. Oikeastaan ainoa kulma, jossa saa ympäröivät talot karsittua kuvasta. Ei siinä, hieno kuvakulma.
Nämäkin räpsyt Pariisista. Flickr-albumissa muutama lisää.
![]()
10k-kerhon jäsen
Otetaan näin päin, mikä ekana viimeisessä raamikuvassasi sai sormen syyhyämään kameran laukaisijalla?
I väntan på ännu dåligare tidet
Hieno kuva.
Krossikommuuni / Syöte MTB
Fiberin kuva todistaa teoriani: Ensin on nähtävä, vasta sitten voi kuvata.
(edit: y -> t)
Halloo halloo muokkasi tätä : 22.02.2015 at 18.42
Nyt Halkoo tiivisti sen verran osuvasti että paha lisätä mitään.
I väntan på ännu dåligare tidet
Julkaisukynnys nousi. Taas.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Koillismaan kotka nappais kuitenkin tämän sivun pokaalin, jos meikä saisi päättää. Noilla kynsillä on napattu varmaan muutakin. Aika pysäyttävä luontokappale, hienosti ikuistettuna.
Samalla sitten opiskelet ristipolarisaation.
I väntan på ännu dåligare tidet
Fiberin kuvassa on sekoitus vanhaa ja uutta. Etualan iäkäs ikkunakarmi, taustalla uutta symbolisoivaa terästä vaaka-asennossa. Melkein tai ainakin satoja vuosia vanhalta näyttävä kuva ynnä taustalla hevosfiguuri. Oisko uutta tai vanhaa mutta hyvin sekaan mahtuu. Suorakaiteiden rytmiä. Kuvan rajaus on mulle jännä, vasemmalta koitin poistaa jotain mutta kuva muuttui minusta liian osoittavaksi.
Fiberin näkemys pelaa ja tuo mulle illuusion tästä ohikulkijan edustamasta nykyisestä ajasta. Kuvan elementit toimii keskenään, toki osin uutta mutta yhtäaikaa menneestä ajasta kuva kuvassa kertoessaan, vasen laita sitoo ja samalla erottaa ,tuoden otoksen nykyaikaan.
arctic biker muokkasi tätä : 23.02.2015 at 19.33 Syy: Ö
I väntan på ännu dåligare tidet
Kiitos ab, tuon tapaisia mietin itsekin ennen kuin päätin kuvaa nettiin tunkea.
Kotka on tosiaan liimattu jaritin kennolle hyvin. Onko näkyvän kuva-alan ulkopuolella jotakin miksi on pitänyt rajata juuri noin? Kotka vaikuttaa lähtevän liikkeelle jostain mutta mistä? Nyt kuvassa on kyllä upea lintu, mutta tarina jää vähän vajaaksi. Ehkä alhaallekin, mutta ainakin vasemmalle tarvittaisiin lisää tilaa.
10k-kerhon jäsen
Hyvä näin, minä kierosti utelin mitä fiberin mielessä. Joskus olen ollut huomaavinani jotta kuvaaja ei aina tiedosta valokuvansa kaikkia osasia laukaisijaa painaessaan. Se kutina alitajunnasta jotta nyt! Ja aina ei kuvan aikaansaamat reaktiot eli tulkinnat mene ollenkaan yksiin artistin kanssa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Vihdoinkin rauhallista...
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Baana ja latu-urat menee ja luistelijan jäljet tulee, illan sinisävyä, laskevan auringon viimeistä kajoa. Horisontti suorassa eikä puhkipalanut taivaalta. Musta metsä jakaa lämpimän ja kylmän. Epäilyttävästi vaikuttaa julkaisukynnyksen ylittävältä valokuvalta
I väntan på ännu dåligare tidet
Kyseessä on haaskalta nouseva lintu ja taisin olla vähän myöhässä tilanteessa. Koskaan kotkaa ei pidä kuvata laskeutuvana, sillä se näkee optiikan liikkeen ja ei sitten varmasti laskeudu syömään. Vasemman reunan rajaus on just se mitä sain osumaan, mutta onneksi siipien kärjet tuli just ja just mukaan. Oikealta taisin vähän kropata pois. Pidän itse kuvista joiden mittasuhteet ovat 16:9 ja siksi tein sen tuollaiseksi. Rajaamalla pois alhaalta, saa tehtyä enemmän vaikutelmaa että lintu liitää hieman korkeammalla suhteessa kuvaajaan.
Tässä on toinen nuori kotka samalta reissulta. Oikeastaan pidän itse tätä edellistä parempana kuvana: Valo tulee jo alhaalta päin pienelle kukkulalle ja auringon laskuun taisi olla aikaa jotain 10 minuuttia ja hämärä painoi päälle. Kamerasta otettiin melkein kaikki irti eli ISO10000 oli käytössä ja sitten taiteiltiin syväterävyyden ja hallittavissa olevan (tärähtämättömän) valotusajan kanssa, f5 ja 1/1000s. Löysä rajaus korostaa tummaa taustaa ja sitä että valoa oli vähän enää jäljellä.
![]()
Juu, pitää varmaan tästä lähtien ottaa kaikki kuvat kahden 90 asteen kulmaan laitetun lineaarisen polarisaatiosuotimen läpi
Jonkinlainen käry mulla kyllä on, jotta miten nuo polarisaatiosuotimet toimii. En vaan kuvaa ottaessa huomannut lasien kanssa kirkkaassa auringonpaisteessa mitä tuli tehtyä, etenkin kun tilanne meni sen verran nopeasti ettei sitä suodinta ehtinyt ruuvaamaan irti. Eri asia sitten jos ottaa pelkästään maisemakuvaa, tai kuvauskulma ei ole ihan suorassa kulmassa aurinkoon nähden, jolloin se tumma kohta ei tule häiritsevästi noin keskelle kuvaa.
Esimerkiksi tuossa käytin samaa ihan tarkoituksella tehokeinona nostureiden korostamiseksi, mutta ne eivät kävelleet kuvasta karkuun sihtaillessa.
Elä turhaan Sundo, ristipola on itteasiassa ainoa vaativampi tekninen asia jonka vielä valokuvauksesta hallitsen ,valonmittauksen ohella. Kunhan koitin päteä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit