HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 170 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 70 120 160 168 169 170 171 172 180 220 270 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.071 - 5.100 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #5071
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Mielenkiintoiset olosuhteet tänä talvena. Tämän päivän ajelulla pääosin sepelillä kuorrutettua asfalttia n. 97% ajelusta. Mutta lopuilla jämäprosenteilla olikin sitten murhaajaurien ja paanteiden kasauma. Kaiken lisäksi liukkauskerroin tapissa. Hyväkuntoisilla Mara Wintereilläkin meinasi fillari lähteä alta sivusuuntaan...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  2. #5072
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lohdullista (tavallaan) lukea, että muutkin huomasivat aamun poikkeuksellisen liukkauden. Satuin lähtemään viime viikolla tekemäni päätöksen mukaisesti ensimmäistä kertaa nastattomalla liikenteeseen, mutta palasin vaihtamaan nastakiekot alle ajettuani ensimmäiset 100 metriä. Ajattelin, että oma tie se on aina jäässä. Vaihdonkin jälkeen oli pakko todeta, että meteorologin varoitukset arkihavaintojen vastaisista liikenneolosuhteista olivat paikallaan. En muista että tänä talvena olisivat ISPit varoittaneet yhtä neuvokkaasti liukkaudesta.

    Edellä on ollut juttua läskin nastoista. En ole vielä nastoittanut omaa Bud & Lou-componia saatika hommannut Dillinger 5, mutta olen yllättänyt kuinka hyvin läski sittenkin pitää jäällä verrattuna esimerkiksi tämän aamun 29"-kokeiluuni. Paineillakin on toki vaikutusta.

  3. #5073
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Omien kokemusten mukaan läski lähtee ilman nastoja kyllä varsin vihaisesti alta sileällä jäällä. Pito on todella hukassa. Kokemus jäätyneiden rapakoiden ylityksestä syksyn ekoilla pakkaslenkeillä ei ollut järin mieltä ylentävä.
    Samoin loskaliirrosta voi seurata näyttävä kaatuminen.

    Muoks. Ja tämän päivän keli vahvistaa sen, että Marathon Wintereillä ja kunnon pidon takaavilla talvirenkailla ei ole juuri mitään yhteistä.
    p bonk muokkasi tätä : 23.02.2015 at 15.31
    A Gentleman will walk but never run

  4. #5074
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Suomihan on vanhan hokeman mukaan pitkä maa ja monenlaisia kelejä tänne mahtuu, ottaen huomioon toisen hokeman "kevät keikkuen tulevi"
    Em. faktoista huolimatta ei voinut eilen alkuillasta välttyä ajattelemasta, että alkaa nämä talvipyöräilyt tältä kaudelta olla pyöräilty kun rouhin Gazza Extremeillä kengitetyllä 29erillä menemään Vanhan Ykköstien laitaa vajaan neljän kympin verran. No, olihan siellä Leppäkorven ylängöllä taas perinteisesti asfalttipintainenkin tie auton pyöränuria lukuunottamatta laidasta laitaan vahvasti polanteella, mutta sekin siinä määrin pehmeänä, että samalla lailla luirien ja käärmemäisesti kiemurrellen olis se osuus menty nastattomilla kumeillakin.
    Tänä aamuna tosin oli pakkasella, mutta kaukana kotona töissä käyvänä ovat nuo aamupyöräilyt haalea haave ja nyt kotiin hetken päästä päästyäni ollaan taas vetisissä keleissä.
    Ehkä lähdenkin tänään risteilemään takametsän polkuverkostoa läskillä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  5. #5075
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Samoin loskaliirrosta voi seurata näyttävä kaatuminen.

    Muoks. Ja tämän päivän keli vahvistaa sen, että Marathon Wintereillä ja kunnon pidon takaavilla talvirenkailla ei ole juuri mitään yhteistä.
    Uskallan olla erimielinen. 35mm Marawintereillä olen taivaltanut jonkin verran kahden talven aikana ja verrokkina tai tarpeen vaatiessa toki maasturi nastakiekkoineen. Ihan noilla pahamaineisilla pärjää. Sommittelen pientä kommenttia ao säikeeseen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #5076
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^ Mulla on ehkä väärä verrokki, kun kaksysimaasturissa on alla Ice Spiker Pro Evot. Aamun saldo oli kerran nurin ja pari muuten jännää tilannetta. Kai nuo ovat parissa talvessa kovettuneet tai sitten minä en vain osaa.
    A Gentleman will walk but never run

  7. #5077
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    3,5 barillakin Contin NS 240:n ollessa hyrpiitissä alla, tein varmaan työmatkaennätyksen jos aikaa katsotaan ja poljin aika rauhallisesti. Pääosin asfaltti näkyvissä eikä luikertelukohti ollut oikeastaan yhtään vaikka lunta ja jäätä paikoittain. Huomiseksi bar lisää per rengas.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  8. #5078
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^Tarkoitat kait, että ennätyksen talvikautena ja -renkailla. Pitäisin vähintäänkin erikoisena, jos sun Contit rullais niin hyvin, että et kesänakeilla pystyis samoihin keskareihin. Ellet sitten käytä (tuleviin) kesäajoihin läskiä; viime kesänä sulla ei paksukumista ollutkaan (kuten ei minullakaan kuin vasta heinäkuusta alkaen )
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  9. #5079
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Samoin loskaliirrosta voi seurata näyttävä kaatuminen.

    Muoks. Ja tämän päivän keli vahvistaa sen, että Marathon Wintereillä ja kunnon pidon takaavilla talvirenkailla ei ole juuri mitään yhteistä.
    Juu ei ole Nordic Spikeilläkään kunnolla pitävien kanssa mitään tekemistä. MW omien kokemusten mukaan samaa tasoa. Eipä noin kapeaa ja pitävää rengasta liene tehtykään.

  10. #5080
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    ^Tarkoitat kait, että ennätyksen talvikautena ja -renkailla. Pitäisin vähintäänkin erikoisena, jos sun Contit rullais niin hyvin, että et kesänakeilla pystyis samoihin keskareihin. Ellet sitten käytä (tuleviin) kesäajoihin läskiä; viime kesänä sulla ei paksukumista ollutkaan (kuten ei minullakaan kuin vasta heinäkuusta alkaen )
    Marraskuun puolivälistä lähtien tätä matkaa polkenut, joten talvinakeilla tosiaan koko aika. Paksupyörä tuli lokakuun puolessa välissä ja maantietsygeli pitäisi tulla huhtikuun lopussa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  11. #5081
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^^ 45 Northin Gravdal olisi kuuleman mukaan parannus. Varasin itselleni sellaiset ensi kaudeksi ibikesta. Jos se ei 38 millisenä auta, laitan apupyörät tai ajan talven maasturilla ja läskillä.
    A Gentleman will walk but never run

  12. #5082
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Katohan Lokkia, sinusta alkaa tulla ihan oikea pyörämies. Parikolme vuotta ja 15t kilsaa niin pääset sitten nuorempia opastamaan. Ja tämä kommenttini oikein hyvällä ja kunnioituksella. Pari peukkua.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #5083
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Miten suojata teräsrunko sekä muut ruostuvat osat suolap*skalta? Kuluva talvi on ensimmästä laatuaan, että olen ajanut koko talven työmatkat teräsmaaturilla ja tuo suolap*ska tekee tehtävänsä. En sinäänsä kammoksu ruostetta kun pyörä on kuitenkin vain käyttöesine ja sitä tulee väkisin, mutta onhan tuo talven aikana muodostuneen ruosteen määrä jotain ihan älytöntä. Miten te muut olette suojatuneet suolan vaikutuksilta? Huuhdotteko pyörän joka päivä tai pari kertaa kertaa viikossa? Entä voisiko pyörän säilytys esim. sisällä lämpimässä auttaa ongelmaan? Nythän pyörät majailee lasiteltulla parvekkeella.
    Still rides with 26er

  14. #5084
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Talveksi raakasti vaan spray-varastorasvaa metallipinnoille ja keväällä liuotinpesu ja laakereiden huolto?

  15. #5085
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    76
    ^ Olen myöskin "maalaillut" tuota voimansiirtoa ja muitakin liikkuvia osia reippaasti spray -rasvalla. Vaikuttaisi hillitsevän likaantumista ja ruostumista jonkin verran, tosin ketjut tuntuvat olevan tekemätön paikka...
    Team HHCK - Hills Hurt, Couches Kill...
    hhck.suntuubi.com

  16. #5086
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    ^ Mulla on ehkä väärä verrokki, kun kaksysimaasturissa on alla Ice Spiker Pro Evot. Aamun saldo oli kerran nurin ja pari muuten jännää tilannetta. Kai nuo ovat parissa talvessa kovettuneet tai sitten minä en vain osaa.
    Kyllä, jos ispe:llä rypee on joko lunta jäänpäällä liikaa nappuloille tai sitten on paino jossain vika osottessa mutkissa tai paineet tapissa vallitsevaan keliin nähden. Täytyyhän noillakin älyllä ajaa ja sillä voikin sitten vetää jo uskomattoman kovaa jää poluilla. Harjotusta ja paineita alemmas.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #5087
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^ Ice spikereilla ja maasturilla ei olisi ollut ongelmia. Cyclolla ja Marawintereillä oli ns. mielenkiintoista paikoin.
    A Gentleman will walk but never run

  18. #5088
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Täällä on muutamaan otteeseen ollut juttua Oulussa kokeiltavasta pyöräteiden liukkaudentorjunnasta puulastuilla. Tänään ajoin ko. Pätkän ensimmäistä kertaa ja nyt jäisellä tiellä oli lastuja. Vaikea sanoa lisäsivätkö lastut kitkaa kun alla on Ice Spiker prot, mutta jalalla kokeiltuna lastuilla ei juurikaan ollut jarruttavaa vaikutusta. Hiekka kyllä selvästi vastustaa kun jalan laskee maahan.




  19. #5089
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Varmaan ne lastut sen verran lisää kitkaa että pysyy pystyssä .. mökillä viime talvena heitin sahanpurua veden kiillottamalle peilijäälle

  20. #5090
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    ^ Ice spikereilla ja maasturilla ei olisi ollut ongelmia. Cyclolla ja Marawintereillä oli ns. mielenkiintoista paikoin.
    No niimpä tietysti, kyse olikin näköjään jostain kusiluistimista.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #5091
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Etelä-Pirkanmaa, klo: 5-6.30, lämpö +2, pientä lumi / vesitihkua. Jään päällä n.1cm kerros lunta joka irti jäästä ja nasta ei yllä jäähän asti. Julmetun luikasta ja hämäävää kun luulee lumen antavan pitoa mutta se ei olekaan yhtään sulanut jäähän kiinni... Ja paikoin tosiaan veikeät jääpolanteet luomassa pelkokerrointa 😜
    Alla 29er täysjäykkis, edessä ext-gazza ja takana isp.

  22. #5092
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Täällä Tampereella taas samanlaisessa säässä ihmettelin 29 täysjäykällä 2,4" Ardenttien seinäpitoa

  23. #5093
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    Talveksi raakasti vaan spray-varastorasvaa metallipinnoille ja keväällä liuotinpesu ja laakereiden huolto?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lyijy Katso viesti
    ^ Olen myöskin "maalaillut" tuota voimansiirtoa ja muitakin liikkuvia osia reippaasti spray -rasvalla. Vaikuttaisi hillitsevän likaantumista ja ruostumista jonkin verran, tosin ketjut tuntuvat olevan tekemätön paikka...
    Kiitos molemmille vinkistä, eipä ole tuollainen käynyt mielessä. Ajaisiko esim. Bilteman jarrusatularasva asiansa? Voimansiirto on hyvässä kunnossa ja sen saa pidettyä puhtaana ihan vaan ajamalla. Eniten minua häiritsee rungon ja pulttien ruostuminen.
    Still rides with 26er

  24. #5094
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Miten suojata teräsrunko sekä muut ruostuvat osat suolap*skalta? Kuluva talvi on ensimmästä laatuaan, että olen ajanut koko talven työmatkat teräsmaaturilla ja tuo suolap*ska tekee tehtävänsä. En sinäänsä kammoksu ruostetta kun pyörä on kuitenkin vain käyttöesine ja sitä tulee väkisin, mutta onhan tuo talven aikana muodostuneen ruosteen määrä jotain ihan älytöntä. Miten te muut olette suojatuneet suolan vaikutuksilta? Huuhdotteko pyörän joka päivä tai pari kertaa kertaa viikossa? Entä voisiko pyörän säilytys esim. sisällä lämpimässä auttaa ongelmaan? Nythän pyörät majailee lasiteltulla parvekkeella.
    Kapteeni Ilmeinen sanoi että oldskool lokarit kunnon etulokarissa roikkuvalla läpällä vähentävät kuran määrää radikaalisti, mutta eihän tuollaisia kaikkiin voi/halua asentaa

    Auttaisiko vahakerros pinnassa? Joko erillinen autovaha, tai sitten pesuaine joka jättää vahakerroksen pintaan? Talvirouskuni pesaisin tuollaisella ja ainakin vaikuttaisi että tekee mitä pitääkin, eli kura valuu helpommin pois. Voimansiirtoon ja rungon korvakkeisiin vahalla ei tietty ole vaikutusta eli suolaveden imeytyminen niihin pitää estää jotenkin muuten. Pultit voisi tietty suihkauttaa mainitulla rasvalla, tai käyttää niitä irti ja asentaa riittävän rasvan kanssa takaisin niin ainakin vältetään kierteisiin kiinni ruostuminen; kannat ja muut osat toki ruostuvat (omassa kukkivat komeasti) mutta se on sitten vain kosmeettista.

    Fillarien talvisäilytyksessä se peukkusääntö että jos ne ottaa sisälle nollaa lämpimämpään niin sitten kannattaa antaa sulaa ja kuivaa kunnolla, edestakaisin venkslaaminen vaan pahentaa kosteuden kertymistä. MuTulla heitän että yösäilytys lämpimässä mutta niin että suolavettä ei ole huuhtaistu pois vain pahentaa ruostumista.

    Ketjuissa tuntuu olevan valitse kahdesta pahasta pienempi, joko ne rasvaa yltäpäältä jolloin ovat mustassa tervassa heti, tai hienostelee rasvan määrässä jolloin ne ruostuvat. Kohtalaisen kivuttomasti on toiminut tiheästi lisätty Squirt, mutta ei sekään ketjun ulkopintoja mitenkään erikoisen hyvin suojaa (enkä ole 100% vakuuttunut sisäpinnoistakaan kylmässä jossa vahakomponentit jämähtävät). Napavaihteisessa talvipyörässä tosin on KMC:n jotenkin pinnoitettu ja väitetysti ruostetta paremmin kestävä ketju jonka kanssa ruostuminen ei ole ollut ongelma.

  25. #5095
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Itse olen kinnerissä maalaamattomia metallipintoja pyyhkinyt ihan sukalla, joka on kostutettu moottoriöljyyn. Jättää ohuen öljykalvon, estää ruostumisen alkamista.
    Pystärissä pensselöin vaseliinilla kromilokarit sisältäpäin. Ovat herkkiä ruostumaan.

  26. #5096
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Täällä Tampereella taas samanlaisessa säässä ihmettelin 29 täysjäykällä 2,4" Ardenttien seinäpitoa
    Itsellä kans toisilla kiekoilla 2.4 Ardentit... Tiiä sitte olisko niillä ollu vähemmän jännäkakkua puntissa. Tosin ajotapani tuntevat tietävät jotta en ole teknisin kuski, ketterä kuin kirahvi ja notkea kuin hippo joten nastat alla kesäkuuhun 😁

  27. #5097
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Ketjuissa tuntuu olevan valitse kahdesta pahasta pienempi, joko ne rasvaa yltäpäältä jolloin ovat mustassa tervassa heti, tai hienostelee rasvan määrässä jolloin ne ruostuvat. Kohtalaisen kivuttomasti on toiminut tiheästi lisätty Squirt, mutta ei sekään ketjun ulkopintoja mitenkään erikoisen hyvin suojaa (enkä ole 100% vakuuttunut sisäpinnoistakaan kylmässä jossa vahakomponentit jämähtävät). Napavaihteisessa talvipyörässä tosin on KMC:n jotenkin pinnoitettu ja väitetysti ruostetta paremmin kestävä ketju jonka kanssa ruostuminen ei ole ollut ongelma.
    Ei pintaruosteella ole mitään väliä ketjuissa. Haitta on esteettinen, kun ne eivät ehdi käyttöaikansa puitteissa ruostumaan niin, että kestävyys heikkenisi. Jos ketjut ruostuvat niin pahasti, että irtoava ruoste haittaa muuten voimansiirtoa, kannattaa vaihtaa johonkin vähän laadukkaampaan merkkiin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  28. #5098
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Talvipyöräily

    Paskalokille tuolla useita viestejä ylempänä: Jepjep. Mulla ei ole maantiepyörän hankinta toistaiseksi käynyt edes mielessä, ei oo mun juttuni. Ellei sitten Tonit mua käännytä kun heidän putiikissaan tulen jo kannatussyistä piipahtamaan kunhan huhtikuussa avaavat ovet,,,


    Tapatalkista iKälättimellä
    Jukkis muokkasi tätä : 24.02.2015 at 21.43
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  29. #5099
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Talvipyöräily jatkuu Espoossa vielä maaliskuun, ainakin sepelin suhteen. Ihan kiva....

    Hei,

    Kiitos palautteestanne koskien hiekoitushiekan poisto ehdotusta kevyen liikenteen väyliltä.

    Emme tule putsaamaan hiekkoja tähän aikaan vuodesta. Sulavesi ja mahdolliset pakkaset jäädyttävät katujen pinnat.

    Hiekoitushiekan poisto aloitetaan huhtikuussa ja vappuun menessä pyrimme saamaan kadut putsattua ja pestyä.

    Ystävällisin terveisin

    Tekninen keskus
    Asiakaspalvelu

  30. #5100
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Voisin tiedustella omalta kunnaltani samaa, katotaan mitä vastaavat.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •