ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 205

Aihe: 29er -enskakäkättimet

  1. #121
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Tyyli se on tuokin! Kenties tärkeintä on kuitenkin lopulta se että siinä fillarissa on "sitä jotain", vaikka asiaa tulkitseekin vain tietokoneen kuvaruudulta. Toisaalta jos vertailupohjaa ei juuri ole, niin vaikea on pettyäkään. Kai se pitää seuraava palkka sähköttää keskieurooppalaisemmille tileille!

  2. #122
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Floodataan nyt viel tän verran. Nyt kun pyörä on oikeen värinen ja ton Misukan mutarenkaan löysin taakse, niin ei kyllä geometriat tai muutkaan harmita enää yhtään.


  3. #123
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    291
    Hieno video! Täytyy itsekin mennä lapioimaan lähimetsään hyppyri tai pari.
    hhcmb.fi

  4. #124
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.830
    Maukas pätkä Samuli-1, ei tullu missään vaiheessa tylsää kattoa! Metukan uus värikin about sata kertaa hienompi.

  5. #125
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Tulipa juuri tilattua lähinnä pojan käyttöön "halpis" 29 treili/enskapyörän runko. Nyt kysyisinkin asiantuntijoilta vähän tuon keulakulman loivuuden riittävyydestä alamäkirymistelyyn. Eli rungon keulakulma on 140 mm Piken kanssa 68 astetta normiohjainlaakerilla. Arvonkin tässä nyt pitäisikö siihen tilata heti kättelyssä 1,5 asteen slackset. Muut mitat on n. 599,4 mm vaakaputki, 73 asteen satulakulma, 110 mm emäputki, 445 mm:n chainstay ja 1148 mm:n wheelbase.
    Lehisj muokkasi tätä : 29.01.2015 at 20.00

  6. #126
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ei tuo 68 asteinen mitenkään jyrkkä ole 29 pyörässä.. Itellä endurossa 67.5 astetta enkä ole loivempaa kulmaa kaivannut missään ajossa..
    The end of the road is just the beginning...

  7. #127
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Ei tuo 68 asteinen mitenkään jyrkkä ole 29 pyörässä.. Itellä endurossa 67.5 astetta enkä ole loivempaa kulmaa kaivannut missään ajossa..
    Ok aloitellaan ajot sitten varmaankin tuolla 68 asteella ja vaihdetaan loivempaan jos alkaa liikaa ahdistaa.

  8. #128
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Metukassa kanssa tuo 68 astetta. Nyt kun siinä on Pike keulilla ja tarpeeksi sisäänvaimennusta, paketti pysyy ryhdikkäänä alamäissä, enkä oo loivempaa keulakulmaa kyllä ikinä kaipaillu. Eihän se mikää dh-pyörä ole, mutta ei oo tarkoituskaan.

  9. #129
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Kiitos ajoveljet suosituksista. Eiköhän se poika tuollakin lujaa pääse ja hyppyreistä ilmaan ja turvallisesti alaskin. Ja tiedä vaikka pelkuri-isäkin innostuisi tuota joskus kesällä testaamaan, vaikkei kovaa pääsekään eikä hyppyreistä uskalla ilmaa ottaakaan.

  10. #130
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
    Tulipa juuri tilattua lähinnä pojan käyttöön "halpis" 29 treili/enskapyörän runko. Nyt kysyisinkin asiantuntijoilta vähän tuon keulakulman loivuuden riittävyydestä alamäkirymistelyyn. Eli rungon keulakulma on 140 mm Piken kanssa 68 astetta normiohjainlaakerilla. Arvonkin tässä nyt pitäisikö siihen tilata heti kättelyssä 1,5 asteen slackset. Muut mitat on n. 599,4 mm vaakaputki, 73 asteen satulakulma, 110 mm emäputki, 445 mm:n chainstay ja 1148 mm:n wheelbase.
    Tilasitteko Switchback Thumper/Unveil9:in? Voisitko ilmoitella miten tilaus sujuu ja ajofiiliksiä ite fillarista, jahka saatte sen valmiiksi? Kiitos etukäteen.

    Ehkä laitan tuon rungon myös, jos vanha menee kaupaksi (tai siitä raskii luopua)...

  11. #131
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Juu Univeil9 tuli tilattua. Tilaus on toistaiseksi sujunut kivuttomasti ja rungon pitäisi saapua ensiviikolla. Ajokokemukset jäävät odottamaan keväisempia kelejä ja jahka saadaan yleensä pyörä lyötyä nippuun.

  12. #132
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Ok. Tilasitteko rungon Monarkki Plussalla vai FOXilla?

  13. #133
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.830
    Hassua ettei commencalilla ole tälle vuodella 29 enskapeliä. Eivät osanneet suunnitella takapäätä väljemmäksi muhkummalle kumille?

  14. #134
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Ok. Tilasitteko rungon Monarkki Plussalla vai FOXilla?
    Monarkki Plussalla tuli tilattua ja Piken ja kiekot otin samaan pakettiin.

  15. #135
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Hassua ettei commencalilla ole tälle vuodella 29 enskapeliä. Eivät osanneet suunnitella takapäätä väljemmäksi muhkummalle kumille?
    Voipi olla, tai sitten muoti ajo 29:n ohi? Takapäästä puheenollen, huomasin tuossa just, että ISP:llä raapii muutama nasta chainstayhyn kun painetta laittaa 2,5 bar hujakoille.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #136
    noniinno Guest
    Mondrakerin Crafty on aika kuuma. http://www.mondraker.com/15/esp/bikes/crafty-xr/400

  17. #137
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    98
    On kyllä mielettömän komia tuo mondraker...

  18. #138
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Mondrakerin Crafty on aika kuuma. http://www.mondraker.com/15/esp/bikes/crafty-xr/400
    Geometria on aika erikoinen. Kaikki paino takarenkaalla. Noin pitkään akseliväliin voisi kyllä olla pidempi takahaarukkakin. Olisi eteneminen vähän tasaisempaa eikä keula pyrkisi jokaisessa montussa ylöspäin.

  19. #139
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Geometria on aika erikoinen. Kaikki paino takarenkaalla. Noin pitkään akseliväliin voisi kyllä olla pidempi takahaarukkakin. Olisi eteneminen vähän tasaisempaa eikä keula pyrkisi jokaisessa montussa ylöspäin.
    Käytännössähän toi menee just päin vastoin. Etuakseli siirtyy kauemmaksi taka-akselista ja keskiöstä -> keula ei nouse niin helposti kuin "perinteisellä" geometrialla. Helpottaa esim. teknisiä nousuja. Sivuvaikutuksena painonsiirto taakse on totuttua vaikeampaa. Tuloksena saattaa tulla muutamia näyttäviä OTB:ta ennen kuin asian oppii huomioimaan, eikä jää loikoilemaan keulan päälle. Nämä siis 650b Dunella, jossa on hyvin samankaltainen geometria kuin Craftyssä. Pienen totuttelun jälkeen geometria kyllä toimii erinomaisesti.

  20. Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Geometria on aika erikoinen. Kaikki paino takarenkaalla. Noin pitkään akseliväliin voisi kyllä olla pidempi takahaarukkakin. Olisi eteneminen vähän tasaisempaa eikä keula pyrkisi jokaisessa montussa ylöspäin.
    Mä ymmärrän tuon forward-geometrian niin että painoa ei alamäissä tarvitse olla siirtämässä niin aktiivisesti penkin taakse ettei lentäisi tangon yli. Dune muuten kiipeää äärettömän hienosti, testailin kesällä.

    Samulin video on hieno! Hyvää kuvausta ja leikkausta. Ainoastaan mietityttää rungon maalaaminen ulkona parvekkeella talvisäässä.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  21. #141
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Samulin video on hieno! Hyvää kuvausta ja leikkausta. Ainoastaan mietityttää rungon maalaaminen ulkona parvekkeella talvisäässä.

    Kiitti!

    Runko on kyllä maalattu lämpimässä. Unohdin sillä reissulla kameran, mut tein filmille pienen paikkamaalauksen partsilla.

  22. #142
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Mondrakerin Crafty on aika kuuma. http://www.mondraker.com/15/esp/bikes/crafty-xr/400
    No melkonen kameli on tuon etukyttyränsä kanssa. Iskarin liukupinta aika ottavana tuossa taasen?

    Kuumuus on kyllä omaan silmään jossain muualla.
    Rennosti paikat jäykkänä

  23. #143
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Noissa mondarekereissahan on suoja sille iskarille että ei se ota muuta kuin iskuja vastaan.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  24. #144
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Thumper eli Tumputin saapui tänään!

    Runko vaikuttaa ihan laadukkaalta ja jämäkältä. Painoa on 3525g Monanch plussan ja taka-akselin kera. Linkuston laakereissa näytti olevan rasvaa, kun yhtä laakeria raotin paitsi takapään rullalaakerit oli kuivia, joten niihin tuhrasin vesivaseliinia.

    Kasaaminen vain nyt tyssäsi maaliin keskiön kierteissä (vain toisella puolella). Pitää niitä koittaa raaputtaa varovasti puhtaaksi...

    Edit. Kierteet puhdistui suht helposti pienellä metalliharjalla, ja sain keskiön asennettua sekä pyörän kasaan.
    KnuutV muokkasi tätä : 17.02.2015 at 22.20 Syy: lisäys

  25. #145
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Ice Spiker Prot alle ja ajokokemuksia kertomaan

  26. #146
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145

    Ensi Tumputus ;)

    Mulla on hiihtoloma tällä hetkellä, joten lenkillä kävin. Ice Spikereita en nyt alkanut kommuutterista vaihtamaan, onneksi ei ollut polut aivan jäässä.

    M kokoinen Thumper sopii mulle (175cm) kuin nakutettu 50mm stemmin ja 720mm tangon kanssa. Tanko ei tule 140mm keulallakaan liian korkealle. Ajoasento satulasta on kompakti ja aika pysty, silti putkelle noustessa on tilaa polkea ja peuhata. Runkoon mahtuu taakse ainakin 2.3 tuumainen Maxxis ihan heittämällä. Lisäksi runko on jämäkkä. Toki painoa fillarille kertyy reilusti.

    Ylämäissä pyörä tuntuu tasapainoiselta, eli keulumista ei esiinny ja takarenkaalle saa myös pitoa. Tasaisella polkiessa jousitus notkuu hieman, mutta tätä voi estää käntämällä kompressio vaimennusta vivusta lisää. Poluilla tuo notkuminen unohtuu.
    Alamäissä pyärä rokkaa, näin ensitunnelmien perusteella!
    KnuutV muokkasi tätä : 18.02.2015 at 18.14 Syy: rengas on 2.3" ei 3.3"

  27. #147
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.830


    Tälläinen saapui tänään. Suomen eka. 1x10, hissitolppaa, parempaa jarrua ja kiekotkin menee jossain kohti vaihtoon.. Ajokokemuksia ei vielä.

  28. #148
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Ajelin Teijolla, varmaan miehessä vika kun ei kulkenut mudassa ja kivikoissa. Ajoin tuolla myös viime syksynä Titus Rockstarilla, silloin luotin pyörään enemmän. Keula tuolloin 120mm moodissa. Nyt keula 140mm tuntu jotenkin oudolle ja jouduin laittamaan korkeammat paineet, kuin normi polkuajossa.

    Saattaa olla että white brothers looppini tullut tiensä päähän. Pitää vielä metsästää ilmajouseen uusi tiiviste jostain.

    Mutta torilla olisi ehkä (vanhoja ilmoituksia) myynnissä X-fusion Trace tai Fox 34 RLC (2012). Osaako raati arvioda tekeekö noilla mitään tai onko ero Looppiin selkeä esim vaimennuksen ja jäykkyyden osalta? Rahkeet ei nyt varmaankaan riitä uuteen Pikeen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Mulla on hiihtoloma tällä hetkellä, joten lenkillä kävin. Ice Spikereita en nyt alkanut kommuutterista vaihtamaan, onneksi ei ollut polut aivan jäässä.

    M kokoinen Thumper sopii mulle (175cm) kuin nakutettu 50mm stemmin ja 720mm tangon kanssa. Tanko ei tule 140mm keulallakaan liian korkealle. Ajoasento satulasta on kompakti ja aika pysty, silti putkelle noustessa on tilaa polkea ja peuhata. Runkoon mahtuu taakse ainakin 2.3 tuumainen Maxxis ihan heittämällä. Lisäksi runko on jämäkkä. Toki painoa fillarille kertyy reilusti.

    Ylämäissä pyörä tuntuu tasapainoiselta, eli keulumista ei esiinny ja takarenkaalle saa myös pitoa. Tasaisella polkiessa jousitus notkuu hieman, mutta tätä voi estää käntämällä kompressio vaimennusta vivusta lisää. Poluilla tuo notkuminen unohtuu.
    Alamäissä pyärä rokkaa, näin ensitunnelmien perusteella!

  29. #149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Mutta torilla olisi ehkä (vanhoja ilmoituksia) myynnissä X-fusion Trace tai Fox 34 RLC (2012). Osaako raati arvioda tekeekö noilla mitään tai onko ero Looppiin selkeä esim vaimennuksen ja jäykkyyden osalta? Rahkeet ei nyt varmaankaan riitä uuteen Pikeen.
    Trace on kyllä hyvä, en keksi mitään valittamista. Ehkä Pike voi olla piirun parempi, mutta on se myös kalliimpi.

  30. #150
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Meri-Teijossa ja Messilässä vilahti myös sininen Codeine. Onkohan omistaja foorumilainen? Kokemukset kiinnostaa edelleen. Jospa tuon Metan sais vaikka tälle vuodelle ajettua poikki..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •