HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 148 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 98 138 146 147 148 149 150 158 198 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.411 - 4.440 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #4411
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Nörttigeenit kun puuttuu täysin niin tälläinen tyhmänpuoleinen kysymys.
    Pystyykö kaikkiin Garminin pyöräilykäyttöön tarkoitettuihin GPS navigattoreihin imuttamaan nettiin ladattuja maatopyöräreittejä ja seuraamaan niitä?
    Jos rehellisiä ollaan niin malli joka kiinnostaisi on Garmin Edge Touring. (Myynnissä torilla)
    Myyjä ei aivan tarkkaan osannut kertoa itsekkään.
    Garminin -sivujen mukaan ainakin pystyy(jos kyseessä on siis tuo laite)

    Navigaattori pyörään


    • Navigoi tiellä tai maastossa esiladatun Euroopan Garmin Cycle Map -pyöräilykartan avulla
    • Määritä matka ja valitse enintään kolmen kiertomatkavaihtoehdon joukosta
    • Suunnittele ja lataa uusia reittejä seurattaviksi

    Tuohon masiinaan näyttää myös saavan Garmin omia karttoja esim. topo-kartta, joten suurella todennäköisyyden siinä voi tarvittaessa käyttää ilmaista maastokarttaa(http://kartat.hylly.org/)
    Still rides with 26er

  2. #4412
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Nappulakengälle kiitos. Kaupat sovittu myyjän kanssa!

  3. #4413
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Muistuipa varsin mieleen tässä pyörää speksaillessa: vaihdoin viime loppusyksystä uuden satulan (arione) tuohon fillariin ja sen jälkeen lenkeillä tuntui jatkuvasti siltä että lantio on vinossa. Eli jos katsotaan polkijaa takaapäin vaakaputken suuntaisesti, niin lantio tuntui siltä niinkuin vasen puoli olisi alempana mitä oikea. Sain myös lievää polvivaivaakin tuon vaihdon yhteydessä joka tosin lähti sitten venyttelemällä.

    Ylhäältä päin katsottuna satula on niin suorassa vaakaputkeen nähden kuin mahdollista eli se ei voi vaikuttaa. Satulan korkeus ja etäisyys on myös sopivat. Vatupassilla katselin että satula on myös suora eli siinä ei ole mitään valmistusvikaa.

    Onko satula vain sitten liian kapea, ja lantio sen takia muljahtaa aina vähän vinoon? Arionehan on 132mm leveä, ja erään spessun ass-o-meter-kuvan mukaan mun istuinluilla (n. 12cm) pitäisi olla 143mm leveä satula.

  4. #4414
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Veikkaan että leveemmällä satulalla ongelmat vähintään vähenee, ellei jopa katoa..

  5. #4415
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Kuulostaisi kapealta satulalta.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  6. #4416
    The Butternut wrench
    Minulla on vanha teräsrunkoinen maantiepyörä, jossa kammet hiukan on löystyneet. Koklasin että keskiömutteria kiristämällähän nuo tiukalle saisi, mutta kun mutteri on kuopassa ja hylsyavain sen verran paksureunainen ettei se sinne mahdu. No, Googlasin että tuo ostikon maapähkinävoin levitykseen kelpaava työkalu olisi se oikea (Campagnoloa), vaan niitäpä ei liioin ole tarjolla. Onko tietoa mahtaisiko parktoolin SS-15 sopia tuohon kuoppaan kiristysmielessä? Vai onko tuokin liian leveä...http://www.parktool.com/product/sing...-spanner-ss-15
    Sittenhän noita näkyy olevan kaikenlaisia vintagekaluja ja uusio vastaavia, hintataso vain on erilainen - jos sopivan vehkeen parilla kympillä saa, niin en mieluusti tuplaa-triplaa maksa...
    Kiittäen TFC
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  7. #4417
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kammenpulttia siis kiristät eli nelikanttikeskiö on kyseessä. Se on 14 mm kooltaan tämä normipultti ja ns ohutseinäinen hylsy kyllä mahtuu. Käytössä on myös kuuskolopultteja joille sitten kasimillinen. Mieleen tulee että keskiiölaakerikin voi olla kulunut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #4418
    Kiitoksia. Varsin mahdollista että keskiölaakeri on kulnut kun on vanha vehje. Tarkoitus viedä huoltoon tässä kevättalvella idealla että puretaan osiinsa ja katsotaan kunto - itse en uskalla taitojen ja tilojen (kerrostalo) vuoksi moiseen ryhtyä, saattaisipa tulla puolisoltakin jokunen lausunto jos alkaisin olkkariin osia levittelemään. Toisaalta suomalaista työtä siinä tulee samalla ostettua.
    Joka tapauksesa kampien hölskyntä loppui kun kapeakärkisillä pihdeillä kiristelin, vaan eipä niillä kovin kireäksi saanut ja sitten tuli tuo hylsyn seinä vastaan kun kokeilin... On vaan niin mukava pyörä ajaa, että se pitää kyllä kuntoon laittaa.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  9. #4419
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Piippuavaimessa on yleensä ohuet seinämät.
    Fatless biker

  10. #4420
    Tuotapa pitää katsella. Ottaa tavallisen hylsyn viereen niin siitähän näkee eron. Kiitos vinkistä!
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  11. #4421
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Noi Campan vanhat nelikanttikammenpultit on saatanasta. Jos saat ne jollain työkalulla irti niin sen jälkeen kaikki on onneksi standardikamaa, kammenulosvetäjän kierteet ym. Voit korvata ne alkuperäispultit ihan rautakaupan kuusiokantaisilla pulteilla jos ulkonäöllä ei väliä.

    Kammen ja akselin liitos harvoin klappaa. Luultavasti klappi on kartiokuulalaakerein varustetussa keskiössä. Sen avaaminen ja säätäminen vaatii erikoistyökaluja.

    Jos pyöräprojekti tulee ns. käyttöön, on parempi korvata alkuperäinen irtokuulakeskiö kasettikeskiöllä. Varmista että uuden keskiön akselin pituus on sama ja viiste myös sama. Campan viiste on siis ISO eikä paljon yleisempi JIS.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  12. #4422
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Sportfiren karvasuojaan on tullut pienen pieni reikä ilmeisesti kun on kampiin hangannut. Vuoressa ei ole reikää, kuoressa vaan. Millä pysäyttää heti alkuun reiän isoneminen?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  13. #4423
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    ^mä olen ihan vaan teipannut jeesusteipillä.


  14. #4424
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Entä jos haluaa jotain vähän silmille korrektimpaa, onko ideoita?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  15. #4425
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Entä jos haluaa jotain vähän silmille korrektimpaa, onko ideoita?
    Gorillaa saa maastokuvioisena.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #4426
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    ^^Erinäisiä tekstiilejä paikkaillut kontaktiliimaamalla sopivan palan sopivaa kangasta. Teipillä rajaa paikan kokoisen alueen ennen liiman läträämistä niin tulee siisti.

  17. #4427
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Mittarivalo
    Miten luette mittaria pimeässä?
    Löytyiskö jotain mittarivaloa joka valaisis koko ajan ja menis katkaisijasta päälle ja pois?

  18. #4428
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.799
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Mittarivalo
    Miten luette mittaria pimeässä?
    Löytyiskö jotain mittarivaloa joka valaisis koko ajan ja menis katkaisijasta päälle ja pois?
    Petzlin Tikka xp2 otsalamppua käytän itse. Pienimmällä teholla se kestää noin kaksi yötä mittarin lukemista.

  19. #4429
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Mittarivalo
    Miten luette mittaria pimeässä?
    Löytyiskö jotain mittarivaloa joka valaisis koko ajan ja menis katkaisijasta päälle ja pois?
    Tämä on nykyään mittarivalona:

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...02#post2095602

    Pienemmällä asetuksella valaisee mittariston enemmän kuin tarpeeksi ja valoa kestää muistaakseni speksien mukaan 24 tuntia.

    Tuota ennen oli:

    http://www.bike-mailorder.de/out/pic...-led-39851.jpg

    Modattuna siten että oli leikattu saksilla kaikki ylimääräinen pois ja jesseteipillä koko roska kypärän ottalle vaan kiinni. Pystyi vielä kätevästi painamaan virtakytkintä teipin läpi.

    Kumpitkin ratkaisu toimii täysin mittarivalokäytössä. Toinen maksaa muutaman egen, toinen vähän enemmän.

    Edit: Ja kummankin noista valoista siis voi säätää niin kypärään että kun katsoo normaalisti eteenpäin ajoasennossa, riittää silmämunien muljautus alaspäin ja näkee mittarit kirkkaana. Ei tarvii päätä siirtää mihinkään. Se vie turhaan energiaa...kropasta siis, ei akuista.

  20. #4430
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Kiitän vastanneita.

  21. #4431
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Mistä voisi löytää Avidi jarruihin tri-align prikkoja? Tossa kun puhdistelin Inbredin-runkoa, niin huomasin kaksi takajarrun prikkaan oli halki ja toinen oli murtunut kolmeen osaan ja yksi pala tippunut jonnekin.



    CRC:stä löysin ihan Avidin omia settejä, mutta postikulut tuntuu kohtuuttomilta kun en muuta tarvitse, joten voisiko jostain ihan kotimaisesta rautakaupasta tai vastaavasta löytyä?
    Still rides with 26er

  22. #4432
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Hätätilassa maastopyörän vannejarrupalojen prikkoja voit käyttää. Nuo tri-alignprikat murtuu joskus, vaikka kuin momentti avaimella vetää kiinni.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #4433
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Hätätilassa maastopyörän vannejarrupalojen prikkoja voit käyttää.
    Harmi vaan kun noita ei oikein ylimääräisenä löydy Täytyy huomisen aikana vähän soitella kivijalkaputiikkeja. Pitäähän se pyörä saada asap ajokuntoon
    Still rides with 26er

  24. #4434
    noniinno Guest

  25. #4435
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Kiitos. Tuo on kyllä aika kustannus tehokas ratkaisu verrattuna noihin CRC:n hintoihin. Noissa taitaa olla toi toinen kuperaprikka about saman paksuinen kuin noi Avidin alkuperäiset? Eli sen voi heittää tuonne jarrusatulan ja adapterin väliin, niin jarrupalat tulee oikealle korkeudelle.
    Still rides with 26er

  26. #4436
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Omissa Elixireissä on miljuunalaatikosta löytyneitä ja Avidin omia, en ole mittaillut. Riittävän lähellä ainakin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #4437
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mistä voisi löytää Avidi jarruihin tri-align prikkoja?
    Pari vuotta sitten hain hi5bikesista. Kai muistakin pyöräliikkeistä noita saa, kun murtuvatkin niin helposti.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  28. #4438
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Kiitos vinkeistä Kokeilen nyt alkuun noita Bilteman v-jarrupalojen prikkoja kun halvalla sai.. Asennus meni helposti ja huomenna sitten taas työmatkaa polkemaan
    Still rides with 26er

  29. #4439
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Probleema hoidettu, hyvää matkaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #4440
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Mikä olisi toimiva ja kestävä bluetooth smart nopeus/kadenssianturi, jossa on vaihdettava paristo.

    Nämä löysin:
    Wahoo Fitness Blue SC
    Sports tracker
    Bontrager DuoTrap (saako kiinni vain Trekin pyöriin, jossa anturivalmius?)
    ToPeak Panobike

    Onko joku näistä ehdottomasti paras vai löytyykö vielä muita? Tulisi Polar V800:n kaveriksi sekä trainerikäytössä tabletin kaveriksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •