ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 99 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 149 199 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Väitän että mahtuu, tosin et mainitse kummoselle hirmukehälle rengas on venäytetty..

Josta pääsemmekin omaan kysymykseeni, kuinka bud/lou käyttäytyy ~80mm kehällä, eli onko niitä "järkevää" niin "kapeille" laittaa..?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Onko kenellläkään kokemusta, mahtuuko Dillinger 5 pyörimään OnOnen kuitukeulaan? Jompikumpi Bud tai Lou taisi olla muodoltaan sellainen ettei se mahtuisi keulan kaaren osalta, vaikka leveyden puolesta muuten menis. Onko Dillingerillä 5:lla sama juttu, toivottavasti ei?
    Dillinger 5 + RD menee heittämällä On-One kuitukeulaan. Just eilen palautin ko. rinkulan kun semmonen oli lainassa.
    Omassa On-One kuitukeulassa on pyörinyt Bud+RD yhdistelmä yli puolivuotta. Kiveniskuteipit on ollut keulassa suojaamassa kun muutamia kumi jälkiä siihen ilmestyi. Ei ole kuitenkaan ollut ongelma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Josta pääsemmekin omaan kysymykseeni, kuinka bud/lou käyttäytyy ~80mm kehällä, eli onko niitä "järkevää" niin "kapeille" laittaa..?
    Toimii erittäin hyvin, jotkut ajelee Budilla jopa 65mm leveillä vanteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Toimii erittäin hyvin, jotkut ajelee Budilla jopa 65mm leveillä vanteilla.
    Jotkut ajelee Budilla jopa 45mm leveillä vanteilla, eikä itke yhtään.

Laitetaas tännekin, eli jos jollain on loppuun ajettu/rikkinäinen 3.8" kumi pois heitettäväksi, niin mulla vois olla sellaiselle tarvetta. Tarttis mallailla, voisko eräs suunnitelma olla toteutettavissa. Voisin jopa huonomman puutteessa ostaa ehjänkin.

Eipä tuolle Bulldozerille taida oikein löytyä mitään selvästi parempaa vaihtoehtoa, jos pito, rullaavuus ja koko ei saisi pienentyä. On tuo Lou pehmeässä hiukan pitävämpi, mutta kyllä tuo 72tpi Bulldozer mielestäni rullaa kyllä paremmin. Harmi kun tuo takarengas oli viallinen ja on nyt XXL ssä tutkittavana ja sieltä ei samanlaista saa takuuna. Täytyy varmaan tilata Italiasta uusi tilalle.

Väitän että mahtuu, tosin et mainitse kummoselle hirmukehälle rengas on venäytetty..

Bud/Bud komboa pääset testaankin jos haluat, meikäläisen 907 runko on tosin S-kokoa. Itse tykkään enemmän tuosta Bud/Bud kombosta kuin D5 kombosta kovalla ja irtolumisella pohjalla. Jää menee tietysti D5 eduksi, kun on piikit. Merkittävin pitoero esim. pientareeseen ( kalteva ) ajetulla kelkkauralla, D5 kaatuu alta, Bud pitää
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Juolahti tossa saunan lämmössä mieleen että voisihan tuon taakse sopimattoman Loun laittaa eteen ja edestä Bulldozerin taakse. Vai onko tuo nyt aivan typerä idea että edessä on tuollainen karkeammalla kuviolla oleva kumi kuin takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Kyllä tuo Lou alhaisilla paineilla ja putkelta runtatessa hankailee takahaarukkaan. Ei nuo suojana olleet teipit menneet vielä 9km metsälenkillä miksikään, mutta taitaa vaihtua ainakin taakse joku pykälää kapeampi. Ja pyöränä siis tuo Whiten PRO.
    Itellä just eka lenkki Bud ja Lou yhdistelmällä 2Fat Pro:lla. Renkaat litkutettuna. Ite kyllä tykkäsin todella paljon verrattuna Bulldozereihin. Pito parempi ja omasta mielestä rullasi paremmin. Seisaalta runtatessa otti välillä haarukkaan. Saatan vähän sheivata sivunappuloita matalammaksi ettei nappaile runkoon enään, sillä tuskin on kauheaa vaikutusta ominaisuuksiin.
    Gravity, what a heartless bitch.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Bud/Bud komboa pääset testaankin jos haluat, meikäläisen 907 runko on tosin S-kokoa. Itse tykkään enemmän tuosta Bud/Bud kombosta kuin D5 kombosta kovalla ja irtolumisella pohjalla. Jää menee tietysti D5 eduksi, kun on piikit. Merkittävin pitoero esim. pientareeseen ( kalteva ) ajetulla kelkkauralla, D5 kaatuu alta, Bud pitää
    Sinänsä joo, mut tuskin toho mun 170-peräseen mahtuu, vai olikos sunkin 170? Lähinnä tulevan laitteen setuppia ajatellen täs huutelen..

edit: Ny ku ajatuksella luin, nii mahdoit meinata että ihan sun pyörälläs.. Otetaa harkintaan kun törmätään..

Ei herneitä, mutta onks nää seisaallaan runttaajat niitä, joilla on edessä vain yks ratas ? Minä kun en ole metsälenkeilläni vielä tähän ikään nähnyt mäkeä, josta ei pääsis persaus penkissä ylös. Sitä paitsi pitokin on parempi mitä taaempana painopiste ja kehittyyhän siinä kinttulihaksetkin kun pedaalien pyöritys tapahtuu puhtaasti jalkavoimin eikä kikkailemalla
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Seisaltaan runttaajilla ei ole paukkuja reisissä 😉
    I've been around

Se pointti ei ollut siinä että tulisi itsekkään ajeltua tuolleen runttaamalla kuin nuo jyrkimmät kalliot, mutta mun mielestä rengas ei saa ottaa runkoon kiinni tiukemmissakaan paikoissa.

^ Totta joo, juurikin noin

noniinno Guest
    Perkele, ensin kielletään kapiat kumit, sitten leveät. Nyt syyllistetään jo yhden eturattaan käyttäjät ja putkelta ajavat. Ei ole helppoa. Itsekritiikitön kirjoittelu on näköjään läskikuskien helmasynti, ja taas syyllistyn itsekin, mutta minulla ei retoriikan taidot riitä loivempiin esityksiin. Pitäisikö tässä nyt kieritellä itsensä tervassa ja höyhenissä, minä kun olen pahinta laatua seisaaltaan runttaaja ja teen sitä aina kun mahdollista. Siis runttaan. Vieläpä yhdellä eturattaalla.

Sinänsä joo, mut tuskin toho mun 170-peräseen mahtuu, vai olikos sunkin 170? Lähinnä tulevan laitteen setuppia ajatellen täs huutelen..
    Kaverin 170mm 907:aan ei mahtunut taakse edes RD+D5 -yhdistelmä, joten eiköhän tompulalla ole leveämpi kalusto.

- Tomi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ei herneitä, mutta onks nää seisaallaan runttaajat niitä, joilla on edessä vain yks ratas ? Minä kun en ole metsälenkeilläni vielä tähän ikään nähnyt mäkeä, josta ei pääsis persaus penkissä ylös. Sitä paitsi pitokin on parempi mitä taaempana painopiste ja kehittyyhän siinä kinttulihaksetkin kun pedaalien pyöritys tapahtuu puhtaasti jalkavoimin eikä kikkailemalla
    Yks ratas vaan joo. Mutta kyllä mä muutenkin tykkään liikkua pyörän päällä sen sijaan että jököttää vaan satulassa. Ja jos haluaa että reilu 100kiloa laardia lähtee rivakasti liikkeelle niin on se paree sillon seisaaltaan polkasta

En kyllä itekkään halua että missään tilanteessa enempiä ottaa runkoon kiinni. Toi nyt on siinä rajoilla kun lenkin aikana tais 2-3 kertaa osua, runko on tosin siltä kohtaa Gorillalla suojattu kun vähän aavistelin asiaa etukäteen.
    Gravity, what a heartless bitch.

Bud+120 BestGrip Nastaa VS Dillinger 5 Schwalben terävillä nastoilla

Kalusto: On-One Fatty kuitukeulalla / Surly Holy RD kehät edessä ja takana / Takana On-One Floater+66 BestGrip Nastaa
    Kuva Budista: http://ep1.pinkbike.org/p4pb11793857/p4pb11793857.jpg
    Kuva Floaterista: http://ep2.pinkbike.org/p3pb11793856/p3pb11793856.jpg

Hinnaltaan renkaat ovat suunnilleen samalla tasolla.
    Bud (110€) + 120 nastaa 72€ (0,6€ kpl) = 182€
    Dillinger 5 (135€) + 250 nastaa 25€ + Loctite 480 liimaa = n.170€
    Hintatiedot: renkaat bike24.de / Bestgripit Ranskasta (2RTeam) / Schwalbe nastat bike-components.de

Taustana voin kertoa että olen ajellut nastoitetulla Budilla tammikuun alku puolesta saakka ja vaihdoin pelkästään eturenkaan Dillingeriin. Muuten pyörää ei muutettu koeajo viikon aikana.

Budin suuri ilmatila on ajossa hellempi käsille. On-One kuitukeula ja alumiininen ohajustanko eivät paljoa anna periksi. Eri keula+tanko kombinaatiolla muutos voi olla lievempi. Tietysti paineilla voi pelata mutta ei se isoa ilmatilaa korvaa.
    Rullauksessa on selkeä ero Dillingerin hyväksi. Tiheämpi ja matalampi kuvio toimii pakkaantuneella lumella hyvin.
    Kovalla lumisella polulla pito oli melkolailla samalla tasolla, Bud oli vain hieman pitävämpi.
    Sohjossa Dillinger toimi ihan hyvin. Tosin pyörän kallistaminen johti muutamaan "oho" tilanteeseen plussakelillä. Budin kanssa vastaavia tilanteita on ollut vähemmän.
    Off-camber paikoissa Bud oli parempi kovalla ja pehmeällä kelillä. Pyöreämpi profiilin yhdistettynä pitkiin ja korkeisiin nappuloihin toimii hyvin.
    Hidas polun avaaminen plussakelillä onnistuu molemmilla renkailla. En päässyt ajamaan Dillingerillä tuoreessa puuterissa.
    Jäällä Budissa on parempi pito. Dillingerissä nastojen kärki on lyhyempi. Budissa hieman parempi tuntuma siitä milloin pito loppuu. Myös Dillinger "ilmoittaa" pidon loppumisesta mutta silloin ollaan lähempänä pidon täydellistä loppumista verrattuna Budiin.
    Dillingerissä nastat ulottuvat ulkoreunaan asti joten periaatteessa renkaalla pitäisi pystyä kanttaamaan rajummin, en kuitenkaan omassa ajossa huomannut parannusta.

Dillinger 5 toimisi luultavasti paremmin kapeammalla kehällä. Pyöreämpi profiili luultavasti auttaisi kaltevilla pinnoilla sekä mutkissa. Pitäisi päästä kokeilemaan. Rengas voisi olla myös paljon parempi pidoltaan laittamalla BestGrip nastoja laidoille.
    MTBR foorumilla on muutamilla (ja Suomessa ainakin yhdellä henkilöllä) Dillinger 5 BestGripeillä, joten niiden pitäisi toimia ilman läpimenemistä.

En päässyt kokeilemaan renkaita peräkkäin kaikilla lenkeillä, joten testin tulokset eivät ole labra tasoa. Dillinger oli lainassa viikon ajan jolloin oli pääasiassa plussakeliä. Ajoa tuli noin 40-50 km.

Molemmat renkaat ovat hyviä ja soveltuvat talviajoon mainiosti. Oma valinta kannattaa tehdä sen mukaan arvostaako parempaa pitoa vai rullausta.

Henkilökohtainen valintani on edelleen Bud. Dillingerillä joutui skarppaamaan liikaa, loppuuko pito vai ei. Tuohonkin saisi paremman tuntuman ajamalla kyseisellä renkaalla enemmän.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Perkele, ensin kielletään kapiat kumit, sitten leveät. Nyt syyllistetään jo yhden eturattaan käyttäjät ja putkelta ajavat. Ei ole helppoa. Itsekritiikitön kirjoittelu on näköjään läskikuskien helmasynti, ja taas syyllistyn itsekin, mutta minulla ei retoriikan taidot riitä loivempiin esityksiin. Pitäisikö tässä nyt kieritellä itsensä tervassa ja höyhenissä, minä kun olen pahinta laatua seisaaltaan runttaaja ja teen sitä aina kun mahdollista. Siis runttaan. Vieläpä yhdellä eturattaalla.
    Näitä keskusteluja kun seuraa niin Fatbikellä voi ajaa vain väärin.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Ei oo helppoa ei. Ihme peli tuo polkupyörä keksintönä. Siihen on laitettu satula ja kuitenkin sitä pitäis ajaa "runttaamalla putkelta"

Tapatalkista iKälättimellä

Mä olen huomannu että mulla on aina on silmässä väärä vaihde, penkki on päin persettä ja renkaat laahaa maata, mutta yleensä on pirun hauskaa.

mutanaama Guest
    Mä olen nähnyt maastossa paljonkin mäkiä, jota ei nousta satulassa istuen, ei vaikka olis kuinka ollut pientä ratasta edessä. Sileet pinnat on sitten erikseen.

Niin se taitaa olla että se mikä toiselle on se iso mäki, joka ajetaan seisaalta, oli jo sille toiselle ajamaton paikka. Suurimpaa osaa noista isoista mäistä en tule kyllä istuen alaskaan vaan asento on aika takapainoinen.

No sopivan tekninen nousu (ja ihan tasamaakin joskus) saattaa vaatia putkelta ajamista myös. Ainakin mulla. Ei välttämättä runttaamista kyllä.
    Ja kyllä se putkelta runttaaminen kehittää lihaksia myös, kokeile vaikka kuinka hapottaa.

Nykyään ajan monasti tarkoituksella tarpeettomasti myös putkelta, saa hyvin letkut tyhjäksi.
    Ja juu, mulla on edessä vain yksi ratas.

Ja tosiaan, ne ajaa perse penkissä kaikki seinät ylös, joilla on siihen sopivat reidet.
    Mulla ei ole.

Piti oikein katsoa mikä ketju tää oli mitä luen... vois perustaa uuden ketjun "miten ajat okein ja muut väittelyt"

Ei oo helppoa ei. Ihme peli tuo polkupyörä keksintönä. Siihen on laitettu satula ja kuitenkin sitä pitäis ajaa "runttaamalla putkelta"

Tapatalkista iKälättimellä
    Joo onhan se. Mutta varsinkin yksivaihteisella maasturilla tulle ajettua lenkistä vähänkään vajeammassa maastossa persaus irti penkistä. Ylämäet runtaten.
    Läskillä vähä laiskotellen satulasta lähes 100% ajosta kun pitoa tuntuu piisaavan. Silti kaipaisi vähän lisää. 4.5" Snowshoet nyt alla. Ehkä saisi olla jykevämpää nappulaa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Hiukka testasin tuota Bulldozer takana ja Lou edessä komboa ja ihan hyvältähän tuo tuntui. Nyt jäi vain miettimään että onko noissa Lou ja Bud renkaissa kuinka merkittävä ero eturenkaana? Ja vinkkejä otetaan vastaan renkaasta taakse joka olisi 80mm vanteella 105-110mm leveä ja kuvio olisi tuollaista Lou luokkaa?

mutanaama Guest
    Täräytin D5:n taakse pikkasilla nastoilla, ja ensi reaktio oli aika negatiivinen, mutta parin tunnin ajon jälkeen rengas alko toimimaan imo hemmetin hyvin. Ja hyvin mahtuu pyörimään oldskuul beargreasessa 65mm kehällä.

Onkos jollain kokemuksia Veerubberin Snowshoe XL nastarenkaasta? Miten suhteessa Dillinger 5:een?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari71 Katso viesti
    Onkos jollain kokemuksia Veerubberin Snowshoe XL nastarenkaasta? Miten suhteessa Dillinger 5:een?
    Saako niitä jostain?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Hiukka testasin tuota Bulldozer takana ja Lou edessä komboa ja ihan hyvältähän tuo tuntui. Nyt jäi vain miettimään että onko noissa Lou ja Bud renkaissa kuinka merkittävä ero eturenkaana? Ja vinkkejä otetaan vastaan renkaasta taakse joka olisi 80mm vanteella 105-110mm leveä ja kuvio olisi tuollaista Lou luokkaa?
    Loussa on Budia huonompi sivuttaispito mikä on eturenkaalle melko tärkeä ominaisuus, lumisella kelillä sitä ei välttämättä huomaa mutta sulanmaan aikaan kyllä. NATE yltää kuvioltaan lähimmäksi Louta, jää vissiin hieman alle 105mm, toiset kehuu... itte tykkään matalakuvioisista renkaista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •