ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 99 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 149 199 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2941
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Väitän että mahtuu, tosin et mainitse kummoselle hirmukehälle rengas on venäytetty..

    Josta pääsemmekin omaan kysymykseeni, kuinka bud/lou käyttäytyy ~80mm kehällä, eli onko niitä "järkevää" niin "kapeille" laittaa..?

  2. #2942
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Onko kenellläkään kokemusta, mahtuuko Dillinger 5 pyörimään OnOnen kuitukeulaan? Jompikumpi Bud tai Lou taisi olla muodoltaan sellainen ettei se mahtuisi keulan kaaren osalta, vaikka leveyden puolesta muuten menis. Onko Dillingerillä 5:lla sama juttu, toivottavasti ei?
    Dillinger 5 + RD menee heittämällä On-One kuitukeulaan. Just eilen palautin ko. rinkulan kun semmonen oli lainassa.
    Omassa On-One kuitukeulassa on pyörinyt Bud+RD yhdistelmä yli puolivuotta. Kiveniskuteipit on ollut keulassa suojaamassa kun muutamia kumi jälkiä siihen ilmestyi. Ei ole kuitenkaan ollut ongelma.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Josta pääsemmekin omaan kysymykseeni, kuinka bud/lou käyttäytyy ~80mm kehällä, eli onko niitä "järkevää" niin "kapeille" laittaa..?
    Toimii erittäin hyvin, jotkut ajelee Budilla jopa 65mm leveillä vanteilla.

  3. #2943
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Toimii erittäin hyvin, jotkut ajelee Budilla jopa 65mm leveillä vanteilla.
    Jotkut ajelee Budilla jopa 45mm leveillä vanteilla, eikä itke yhtään.

  4. #2944
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Laitetaas tännekin, eli jos jollain on loppuun ajettu/rikkinäinen 3.8" kumi pois heitettäväksi, niin mulla vois olla sellaiselle tarvetta. Tarttis mallailla, voisko eräs suunnitelma olla toteutettavissa. Voisin jopa huonomman puutteessa ostaa ehjänkin.

  5. #2945
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Eipä tuolle Bulldozerille taida oikein löytyä mitään selvästi parempaa vaihtoehtoa, jos pito, rullaavuus ja koko ei saisi pienentyä. On tuo Lou pehmeässä hiukan pitävämpi, mutta kyllä tuo 72tpi Bulldozer mielestäni rullaa kyllä paremmin. Harmi kun tuo takarengas oli viallinen ja on nyt XXL ssä tutkittavana ja sieltä ei samanlaista saa takuuna. Täytyy varmaan tilata Italiasta uusi tilalle.

  6. #2946
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Väitän että mahtuu, tosin et mainitse kummoselle hirmukehälle rengas on venäytetty..

    Josta pääsemmekin omaan kysymykseeni, kuinka bud/lou käyttäytyy ~80mm kehällä, eli onko niitä "järkevää" niin "kapeille" laittaa..?
    Bud/Bud komboa pääset testaankin jos haluat, meikäläisen 907 runko on tosin S-kokoa. Itse tykkään enemmän tuosta Bud/Bud kombosta kuin D5 kombosta kovalla ja irtolumisella pohjalla. Jää menee tietysti D5 eduksi, kun on piikit. Merkittävin pitoero esim. pientareeseen ( kalteva ) ajetulla kelkkauralla, D5 kaatuu alta, Bud pitää
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  7. #2947
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Juolahti tossa saunan lämmössä mieleen että voisihan tuon taakse sopimattoman Loun laittaa eteen ja edestä Bulldozerin taakse. Vai onko tuo nyt aivan typerä idea että edessä on tuollainen karkeammalla kuviolla oleva kumi kuin takana.

  8. #2948
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Kyllä tuo Lou alhaisilla paineilla ja putkelta runtatessa hankailee takahaarukkaan. Ei nuo suojana olleet teipit menneet vielä 9km metsälenkillä miksikään, mutta taitaa vaihtua ainakin taakse joku pykälää kapeampi. Ja pyöränä siis tuo Whiten PRO.
    Itellä just eka lenkki Bud ja Lou yhdistelmällä 2Fat Pro:lla. Renkaat litkutettuna. Ite kyllä tykkäsin todella paljon verrattuna Bulldozereihin. Pito parempi ja omasta mielestä rullasi paremmin. Seisaalta runtatessa otti välillä haarukkaan. Saatan vähän sheivata sivunappuloita matalammaksi ettei nappaile runkoon enään, sillä tuskin on kauheaa vaikutusta ominaisuuksiin.
    Gravity, what a heartless bitch.

  9. #2949
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Bud/Bud komboa pääset testaankin jos haluat, meikäläisen 907 runko on tosin S-kokoa. Itse tykkään enemmän tuosta Bud/Bud kombosta kuin D5 kombosta kovalla ja irtolumisella pohjalla. Jää menee tietysti D5 eduksi, kun on piikit. Merkittävin pitoero esim. pientareeseen ( kalteva ) ajetulla kelkkauralla, D5 kaatuu alta, Bud pitää
    Sinänsä joo, mut tuskin toho mun 170-peräseen mahtuu, vai olikos sunkin 170? Lähinnä tulevan laitteen setuppia ajatellen täs huutelen..

    edit: Ny ku ajatuksella luin, nii mahdoit meinata että ihan sun pyörälläs.. Otetaa harkintaan kun törmätään..

  10. #2950
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Ei herneitä, mutta onks nää seisaallaan runttaajat niitä, joilla on edessä vain yks ratas ? Minä kun en ole metsälenkeilläni vielä tähän ikään nähnyt mäkeä, josta ei pääsis persaus penkissä ylös. Sitä paitsi pitokin on parempi mitä taaempana painopiste ja kehittyyhän siinä kinttulihaksetkin kun pedaalien pyöritys tapahtuu puhtaasti jalkavoimin eikä kikkailemalla
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  11. #2951
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Seisaltaan runttaajilla ei ole paukkuja reisissä 😉
    I've been around

  12. #2952
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Se pointti ei ollut siinä että tulisi itsekkään ajeltua tuolleen runttaamalla kuin nuo jyrkimmät kalliot, mutta mun mielestä rengas ei saa ottaa runkoon kiinni tiukemmissakaan paikoissa.

  13. #2953
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Totta joo, juurikin noin
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  14. #2954
    noniinno Guest
    Perkele, ensin kielletään kapiat kumit, sitten leveät. Nyt syyllistetään jo yhden eturattaan käyttäjät ja putkelta ajavat. Ei ole helppoa. Itsekritiikitön kirjoittelu on näköjään läskikuskien helmasynti, ja taas syyllistyn itsekin, mutta minulla ei retoriikan taidot riitä loivempiin esityksiin. Pitäisikö tässä nyt kieritellä itsensä tervassa ja höyhenissä, minä kun olen pahinta laatua seisaaltaan runttaaja ja teen sitä aina kun mahdollista. Siis runttaan. Vieläpä yhdellä eturattaalla.

  15. #2955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Sinänsä joo, mut tuskin toho mun 170-peräseen mahtuu, vai olikos sunkin 170? Lähinnä tulevan laitteen setuppia ajatellen täs huutelen..
    Kaverin 170mm 907:aan ei mahtunut taakse edes RD+D5 -yhdistelmä, joten eiköhän tompulalla ole leveämpi kalusto.

    - Tomi

  16. #2956
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ei herneitä, mutta onks nää seisaallaan runttaajat niitä, joilla on edessä vain yks ratas ? Minä kun en ole metsälenkeilläni vielä tähän ikään nähnyt mäkeä, josta ei pääsis persaus penkissä ylös. Sitä paitsi pitokin on parempi mitä taaempana painopiste ja kehittyyhän siinä kinttulihaksetkin kun pedaalien pyöritys tapahtuu puhtaasti jalkavoimin eikä kikkailemalla
    Yks ratas vaan joo. Mutta kyllä mä muutenkin tykkään liikkua pyörän päällä sen sijaan että jököttää vaan satulassa. Ja jos haluaa että reilu 100kiloa laardia lähtee rivakasti liikkeelle niin on se paree sillon seisaaltaan polkasta

    En kyllä itekkään halua että missään tilanteessa enempiä ottaa runkoon kiinni. Toi nyt on siinä rajoilla kun lenkin aikana tais 2-3 kertaa osua, runko on tosin siltä kohtaa Gorillalla suojattu kun vähän aavistelin asiaa etukäteen.
    Gravity, what a heartless bitch.

  17. #2957
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Bud+120 BestGrip Nastaa VS Dillinger 5 Schwalben terävillä nastoilla

    Kalusto: On-One Fatty kuitukeulalla / Surly Holy RD kehät edessä ja takana / Takana On-One Floater+66 BestGrip Nastaa
    Kuva Budista: http://ep1.pinkbike.org/p4pb11793857/p4pb11793857.jpg
    Kuva Floaterista: http://ep2.pinkbike.org/p3pb11793856/p3pb11793856.jpg

    Hinnaltaan renkaat ovat suunnilleen samalla tasolla.
    Bud (110€) + 120 nastaa 72€ (0,6€ kpl) = 182€
    Dillinger 5 (135€) + 250 nastaa 25€ + Loctite 480 liimaa = n.170€
    Hintatiedot: renkaat bike24.de / Bestgripit Ranskasta (2RTeam) / Schwalbe nastat bike-components.de

    Taustana voin kertoa että olen ajellut nastoitetulla Budilla tammikuun alku puolesta saakka ja vaihdoin pelkästään eturenkaan Dillingeriin. Muuten pyörää ei muutettu koeajo viikon aikana.

    Budin suuri ilmatila on ajossa hellempi käsille. On-One kuitukeula ja alumiininen ohajustanko eivät paljoa anna periksi. Eri keula+tanko kombinaatiolla muutos voi olla lievempi. Tietysti paineilla voi pelata mutta ei se isoa ilmatilaa korvaa.
    Rullauksessa on selkeä ero Dillingerin hyväksi. Tiheämpi ja matalampi kuvio toimii pakkaantuneella lumella hyvin.
    Kovalla lumisella polulla pito oli melkolailla samalla tasolla, Bud oli vain hieman pitävämpi.
    Sohjossa Dillinger toimi ihan hyvin. Tosin pyörän kallistaminen johti muutamaan "oho" tilanteeseen plussakelillä. Budin kanssa vastaavia tilanteita on ollut vähemmän.
    Off-camber paikoissa Bud oli parempi kovalla ja pehmeällä kelillä. Pyöreämpi profiilin yhdistettynä pitkiin ja korkeisiin nappuloihin toimii hyvin.
    Hidas polun avaaminen plussakelillä onnistuu molemmilla renkailla. En päässyt ajamaan Dillingerillä tuoreessa puuterissa.
    Jäällä Budissa on parempi pito. Dillingerissä nastojen kärki on lyhyempi. Budissa hieman parempi tuntuma siitä milloin pito loppuu. Myös Dillinger "ilmoittaa" pidon loppumisesta mutta silloin ollaan lähempänä pidon täydellistä loppumista verrattuna Budiin.
    Dillingerissä nastat ulottuvat ulkoreunaan asti joten periaatteessa renkaalla pitäisi pystyä kanttaamaan rajummin, en kuitenkaan omassa ajossa huomannut parannusta.

    Dillinger 5 toimisi luultavasti paremmin kapeammalla kehällä. Pyöreämpi profiili luultavasti auttaisi kaltevilla pinnoilla sekä mutkissa. Pitäisi päästä kokeilemaan. Rengas voisi olla myös paljon parempi pidoltaan laittamalla BestGrip nastoja laidoille.
    MTBR foorumilla on muutamilla (ja Suomessa ainakin yhdellä henkilöllä) Dillinger 5 BestGripeillä, joten niiden pitäisi toimia ilman läpimenemistä.

    En päässyt kokeilemaan renkaita peräkkäin kaikilla lenkeillä, joten testin tulokset eivät ole labra tasoa. Dillinger oli lainassa viikon ajan jolloin oli pääasiassa plussakeliä. Ajoa tuli noin 40-50 km.

    Molemmat renkaat ovat hyviä ja soveltuvat talviajoon mainiosti. Oma valinta kannattaa tehdä sen mukaan arvostaako parempaa pitoa vai rullausta.

    Henkilökohtainen valintani on edelleen Bud. Dillingerillä joutui skarppaamaan liikaa, loppuuko pito vai ei. Tuohonkin saisi paremman tuntuman ajamalla kyseisellä renkaalla enemmän.

  18. #2958
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Perkele, ensin kielletään kapiat kumit, sitten leveät. Nyt syyllistetään jo yhden eturattaan käyttäjät ja putkelta ajavat. Ei ole helppoa. Itsekritiikitön kirjoittelu on näköjään läskikuskien helmasynti, ja taas syyllistyn itsekin, mutta minulla ei retoriikan taidot riitä loivempiin esityksiin. Pitäisikö tässä nyt kieritellä itsensä tervassa ja höyhenissä, minä kun olen pahinta laatua seisaaltaan runttaaja ja teen sitä aina kun mahdollista. Siis runttaan. Vieläpä yhdellä eturattaalla.
    Näitä keskusteluja kun seuraa niin Fatbikellä voi ajaa vain väärin.

  19. #2959
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Ei oo helppoa ei. Ihme peli tuo polkupyörä keksintönä. Siihen on laitettu satula ja kuitenkin sitä pitäis ajaa "runttaamalla putkelta"


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  20. #2960
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mä olen huomannu että mulla on aina on silmässä väärä vaihde, penkki on päin persettä ja renkaat laahaa maata, mutta yleensä on pirun hauskaa.

  21. #2961
    mutanaama Guest
    Mä olen nähnyt maastossa paljonkin mäkiä, jota ei nousta satulassa istuen, ei vaikka olis kuinka ollut pientä ratasta edessä. Sileet pinnat on sitten erikseen.

  22. #2962
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Niin se taitaa olla että se mikä toiselle on se iso mäki, joka ajetaan seisaalta, oli jo sille toiselle ajamaton paikka. Suurimpaa osaa noista isoista mäistä en tule kyllä istuen alaskaan vaan asento on aika takapainoinen.

  23. #2963
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ei herneitä, mutta onks nää seisaallaan runttaajat niitä, joilla on edessä vain yks ratas ? Minä kun en ole metsälenkeilläni vielä tähän ikään nähnyt mäkeä, josta ei pääsis persaus penkissä ylös. Sitä paitsi pitokin on parempi mitä taaempana painopiste ja kehittyyhän siinä kinttulihaksetkin kun pedaalien pyöritys tapahtuu puhtaasti jalkavoimin eikä kikkailemalla
    No sopivan tekninen nousu (ja ihan tasamaakin joskus) saattaa vaatia putkelta ajamista myös. Ainakin mulla. Ei välttämättä runttaamista kyllä.
    Ja kyllä se putkelta runttaaminen kehittää lihaksia myös, kokeile vaikka kuinka hapottaa.

    Nykyään ajan monasti tarkoituksella tarpeettomasti myös putkelta, saa hyvin letkut tyhjäksi.
    Ja juu, mulla on edessä vain yksi ratas.

    Ja tosiaan, ne ajaa perse penkissä kaikki seinät ylös, joilla on siihen sopivat reidet.
    Mulla ei ole.

  24. #2964
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Piti oikein katsoa mikä ketju tää oli mitä luen... vois perustaa uuden ketjun "miten ajat okein ja muut väittelyt"

  25. #2965
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ei oo helppoa ei. Ihme peli tuo polkupyörä keksintönä. Siihen on laitettu satula ja kuitenkin sitä pitäis ajaa "runttaamalla putkelta"


    Tapatalkista iKälättimellä
    Joo onhan se. Mutta varsinkin yksivaihteisella maasturilla tulle ajettua lenkistä vähänkään vajeammassa maastossa persaus irti penkistä. Ylämäet runtaten.
    Läskillä vähä laiskotellen satulasta lähes 100% ajosta kun pitoa tuntuu piisaavan. Silti kaipaisi vähän lisää. 4.5" Snowshoet nyt alla. Ehkä saisi olla jykevämpää nappulaa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  26. #2966
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Hiukka testasin tuota Bulldozer takana ja Lou edessä komboa ja ihan hyvältähän tuo tuntui. Nyt jäi vain miettimään että onko noissa Lou ja Bud renkaissa kuinka merkittävä ero eturenkaana? Ja vinkkejä otetaan vastaan renkaasta taakse joka olisi 80mm vanteella 105-110mm leveä ja kuvio olisi tuollaista Lou luokkaa?

  27. #2967
    mutanaama Guest
    Täräytin D5:n taakse pikkasilla nastoilla, ja ensi reaktio oli aika negatiivinen, mutta parin tunnin ajon jälkeen rengas alko toimimaan imo hemmetin hyvin. Ja hyvin mahtuu pyörimään oldskuul beargreasessa 65mm kehällä.

  28. #2968
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Onkos jollain kokemuksia Veerubberin Snowshoe XL nastarenkaasta? Miten suhteessa Dillinger 5:een?

  29. #2969
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari71 Katso viesti
    Onkos jollain kokemuksia Veerubberin Snowshoe XL nastarenkaasta? Miten suhteessa Dillinger 5:een?
    Saako niitä jostain?

  30. #2970
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Hiukka testasin tuota Bulldozer takana ja Lou edessä komboa ja ihan hyvältähän tuo tuntui. Nyt jäi vain miettimään että onko noissa Lou ja Bud renkaissa kuinka merkittävä ero eturenkaana? Ja vinkkejä otetaan vastaan renkaasta taakse joka olisi 80mm vanteella 105-110mm leveä ja kuvio olisi tuollaista Lou luokkaa?
    Loussa on Budia huonompi sivuttaispito mikä on eturenkaalle melko tärkeä ominaisuus, lumisella kelillä sitä ei välttämättä huomaa mutta sulanmaan aikaan kyllä. NATE yltää kuvioltaan lähimmäksi Louta, jää vissiin hieman alle 105mm, toiset kehuu... itte tykkään matalakuvioisista renkaista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •