FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 97 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 147 197 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Jumbo Jimejä voisi kokeilla kun saavat niitä tänne Suomeen. Jos sitä tuttua myymälää kävisi vähän tukemassa.

Asensin Felt DD30:seen Budin ja Loun, säästän kesäkumeiksi orginaalit Jumbo Jimit. Hyvin mahtuvat molemmat kaverukset haarukoissa pyörimään. En edes yrittänyt mitään tubeles-systeemejä, vaan ihan sisureilla mennään. Onko joku laittanut oikeasti noiden leveiden 4,8" ulkogummien sisureiksi Schwalben 13 äffiä? Mallailin Schwalbeja paikoilleen, mutta näyttävät niin nakeilta noiden hirmujen sisällä etten uskaltanut lopullista asennusta näillä tehdä, orginaalit isommat Maxxis-merkkiset sisurit jätin lopulta. Lisäksi nuo Schwalbet jäävät varsinkin venan kohdalta niin kapeaksi (kumi ei veny), että luulisi tuon jo ajossakin huomaavan?

Tätä on varmaan jossain käsitelty, mutta enpä heti löytänyt tyhjentävää vastausta: Mikä noiden Budin ja Loun pyörimissuuntaa osoittavan merkinnän "propulsion/cornering" käytännön merkitys on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    No löytykin ohjeita jo, kun jaksoi lukea ekoja sivuja tästä ketjusta. Nostelin nyt rohkeasti jalkapumpun kanssa paineet 4bar ja annan noiden nyt seistä pari tuntia paikoillaan ja hakea paikkaansa.
    IMHO, kaivat verta nenästä oikein urakalla. Huono istuvuus vanteella yhdistettynä reiluun ylipaineeseen tarkoittaa älytöntä pommia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coppi
    ...Onko joku laittanut oikeasti noiden leveiden 4,8" ulkogummien sisureiksi Schwalben 13 äffiä?
    on, toimii mutta yksilöissä on eroja.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coppi
    Mikä noiden Budin ja Loun pyörimissuuntaa osoittavan merkinnän "propulsion/cornering" käytännön merkitys on?
    Periaatteessa propulsion = vetopito eli taakke ja cornering eteen. Mulla on Bud edessä väärin päin ja toimii sekin, ei pääse vauhti karkaamaan.

No löytykin ohjeita jo, kun jaksoi lukea ekoja sivuja tästä ketjusta. Nostelin nyt rohkeasti jalkapumpun kanssa paineet 4bar ja annan noiden nyt seistä pari tuntia paikoillaan ja hakea paikkaansa. Hyvin menee ojentajat pumppiin tossa hommassa Ilmeisesti täysin paskat noi fattyn vakiovanteet floaterien kanssa. Renkaat menee heti vaihtoon, kun taloustilanne antaa vähän periksi. Onko suosituksia mitkä renkaat noille fattyn vanteille saisi istumaan paremmin, kun uusiin vanteisiin ei ole nyt rahoja vielä pitkään aikaan.
    Usko vaan ja käy ihan äkkiä pudottamassa nuo max 2.5... muuten olet kohta sokea tai muuta kivaa. Ja hanki rengasliikkeestä oikeata vannerasvaa, se on ihan oikeasti parempaa kuin kaikki fairy- ja saippuaviritykset. Tämä on ihan varma tieto, koska mulla on juurikin niitä tiukkoja vanteita.

nim. floaterin räjäyttänyt

Laskin nyt eteen 0.5 ja taakse 0.6 paineita. Näkö vielä tallessa ja huomenna läskillä töihin. Saa nähdä miten pysyy vanteella, mutta nyt ainakin pyörii suoraan.

No löytykin ohjeita jo, kun jaksoi lukea ekoja sivuja tästä ketjusta. Nostelin nyt rohkeasti jalkapumpun kanssa paineet 4bar ja annan noiden nyt seistä pari tuntia paikoillaan ja hakea paikkaansa. Hyvin menee ojentajat pumppiin tossa hommassa Ilmeisesti täysin paskat noi fattyn vakiovanteet floaterien kanssa. Renkaat menee heti vaihtoon, kun taloustilanne antaa vähän periksi. Onko suosituksia mitkä renkaat noille fattyn vanteille saisi istumaan paremmin, kun uusiin vanteisiin ei ole nyt rahoja vielä pitkään aikaan.
    Mikä niissä on niin paskaa? Taisi mennä se normaali aika kun vaihdoin kevennyssisurit noihin, reilussa barissa painetta käytin ja pysynyt on paikallaan. Taidan vaan osata vaikken itse oikein jaksa siihen uskoa.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Fattyn orkkisvanne, floaterit ja ghettotubeless. Ei auttanut oikein mikään tasaiseen vanteille nousemiseen. 2.5 Bar kohdalla lähti hattu päästä :P
    Maxxiksen mammutit nousivat tasaisesti samoille vanteille.

-edit kuva lisätty

Tässä yritin (ja onnistuin) ghetto-ohjailla floaterin nousemaan vanteille niiltä kohdin missä rengas oli noussut epätasaisesti.
    Homma toimi niin kauan kunnes tiputin kerran paineet alle 0,4 barin ja samalla rengas meni taas paikoiltaan...
    Johnkuu muokkasi tätä : 05.02.2015 at 23.00

Minäkin olen joutunut taistelemaan tuon Fattyn vanteiden ja floatereiden kanssa melkoisesti.
    Schwalben sisureita kokeilin yhteensä neljä kappaletta.
    Olivat kaikki aivan epämuodostuneita ja täyttyivät epätasaisesti.

Onzan sisureilla homma kävi huomattavasti helpommin, mutta reilu 2bar piti käyttää paineita noillakin ennen kuin koko rengas nousi vanteelle.
    Nyt sentäs pysyy kumi vanteella 0,5 paineilla.

Coppi:lle:

Mulla on Lou:n sisällä 13f. Pikkusen piti asetella vanteelle, mutta johtui varmaankin läskiladan vanteesta. Muuten on hyvä. En tosin ole vielä kerinnyt kovinkaan alhaisilla paineilla rytyytellä. Saa nähdä miten kestää.

Takana Lou propulsion suuntaan, edessä toisinpäin. Höttöalustalla vetopää rouhii irtomateriaalin kauas pois, mutta pitää kuitenkin renkaan aika hyvin linjassaan. Luulen että suunnalla ei ole merkittävää eroa rullaukseen. Lou rullaa "hyvin" kovilla paineilla, matalilla ei niinkään.
    Gauss muokkasi tätä : 06.02.2015 at 06.13 Syy: Aamun kirjoitushäröt

^ Kiitoksia sinulle ja myös Shimaanille tiedoista! Täytyy vissiin kuitenkin uskaltaa testata Schwalbeakin sisuriksi.

Onzan "kevennys" sisuri kuvassa. Huvikseni koitin tubeless pohjia tehdessäni miten asettuu Jumbo Jimin sisään. En kyllä tohtisi tuolla ajella. Voisi olla melko epätasaista kyytiä. Päälikumissa oli selkeitä muotovirheitä kun tuo oli sisällä. Kumi oli aivan uusi suoraan paketista.
    Landy muokkasi tätä : 06.02.2015 at 09.35 Syy: Kuva hukassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coppi Katso viesti
    Onko joku laittanut oikeasti noiden leveiden 4,8" ulkogummien sisureiksi Schwalben 13 äffiä? Mallailin Schwalbeja paikoilleen, mutta näyttävät niin nakeilta noiden hirmujen sisällä etten uskaltanut lopullista asennusta näillä tehdä, orginaalit isommat Maxxis-merkkiset sisurit jätin lopulta. Lisäksi nuo Schwalbet jäävät varsinkin venan kohdalta niin kapeaksi (kumi ei veny), että luulisi tuon jo ajossakin huomaavan?
    Itse olen käytellyt noita Onzia, kun on netissä ollut vähän skeptistä mielipidettä noiden 13f suhteen. Siis niissä tapauksissa kun päälle on vedetty Budin ja Loun kaltaisia kookkaampia gummeja. Ja kuten jokunen rivi edellä totesin, niin Onzakaan ei ole oikein tahtonut kestää meikäläisen menoa alemmilla paineilla. Painoakin kun on kaikki kamppeet päällä + pyörä varmaan tuollaiset 110 kg. Minua on kiinnostanut tuo 13f lähinnä siksi että olisin laittanut litkut sisurin sisään. Onzassa ei saa venttiilin sielua irti. Mutta mutta, nyt olen ajellut ilman sisureita varsin hyvällä menestyksellä toista viikkoa kädet ristissä ja parasta toivoen.

Olen käyttänyt aika pitkään 13F sisureita Bud&Lou sisällä ClownShoe 100mm vanteella. Koskaan en ole täyttänyt sisuria renkaan ulkopuolella, tarkoituksella, ettei kävisi niin kuin sinulle. Sisuri täyttyy renkaan sisällä yleensä kahdella ”makkarataitoksella”, sinun kuvassa niitä on 7! Ajan kanssa, kun rengasta tyhjentää ja täyttää - sisuri venyy ja makkarataitosten määrä lisääntyy, silloin olen vaihtanut sisurin uuteen.

Näitä makkarataitoksia ei huomaa ajossa mitenkään, ainakaan jos niitä on vain pari.

Nyt olen käyttänyt Q-tubes 24x2,75” sisureita, mitkä täyttyvät renkaan sisällä tasaisesti ilman makkarataitoksia:
    ealex muokkasi tätä : 06.02.2015 at 11.07

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Landy Katso viesti

Onzan "kevennys" sisuri kuvassa. Huvikseni koitin tubeless pohjia tehdessäni miten asettuu Jumbo Jimin sisään. En kyllä tohtisi tuolla ajella. Voisi olla melko epätasaista kyytiä. Päälikumissa oli selkeitä muotovirheitä kun tuo oli sisällä. Kumi oli aivan uusi suoraan paketista.
    Rengas on siis täytetty 4.0 Jumbo Jimin sisällä, kun painoin sillä teipit paikoilleen kun tubeless hommia tein. Myöhemmin toisin poistin teipit ja tein g-tubelessin, kun teipit ei vaan toiminut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Nyt olen käyttänyt Q-tubes 24x2,75” sisureita, mitkä täyttyvät renkaan sisällä tasaisesti ilman makkarataitoksia:
    Houkuttelen Ealexilta 1001 viestiä kysymällä mistä olet noita Q-tubeseja hommaillut ja saako niistä venttiilin sisuksia irti?

Noh, 1001:n viesti taisi lähteä jo muualle. Jenkeistä olen Q-tubeseja tuonut repussa, kun silloin niitä ei ollut tällä mantereella ollenkaan, mutta nykyään niitä teoriassa voisi saada Ruotsistakin: http://int.cyclecomponents.com/q-tub...cerventil.html

Venttiilin sisukset pitäisi lähteä irti, mutta en ole koskaan kokeillut.

Tack så mycket!

IncBuff Guest
    Tuli tuo XXL:n Lou tuossa viikolla niin pistäny miettimään, että onko se vähän yksinäinen ilman kaveriaan Budia? Tekeekö tuolla Lou:lla mitään edessä? Taakse ei kovin paljon etukumia korkeampaa hotsittaisi laittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Landy Katso viesti

Huvikseni koitin tubeless pohjia tehdessäni miten asettuu Jumbo Jimin sisään.
    mistä ot saanut Jumbo Jimiä kun ne ei o es myynnissä.

Niitä jumboja tulee ensiasennusrenkaina joissain pyörissä. Landyn Feltissä on semmoset. Ihan hyvin toimivilta ne tuntui kun ajoin 100m sillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tuli tuo XXL:n Lou tuossa viikolla niin pistäny miettimään, että onko se vähän yksinäinen ilman kaveriaan Budia? Tekeekö tuolla Lou:lla mitään edessä? Taakse ei kovin paljon etukumia korkeampaa hotsittaisi laittaa.
    Pojalla on nyt Lou edessä ja takana (White Lite) ja minulla on Bud edessä. Kun on vertailtu pyöriä vaihtamalla niin Bud on kyllä ylivertainen pehmeällä alustalla. Kovemmalla alustalla ero ei ole lainkaan niin iso, tosin Loussa on ehkä vähän samaa kuin vanhassa Nobby Nicissä, eli pitää siihen asti kunnes erittäin rivakasti poistuu alta. Nuo 2x Lou tuli ostettua XXL:n tarjouksesta, jolla hinnalla kyllä kannatti ostaa alkuperäisten luistimien (Vee8) tilalle. Budia kun ei mistään ole saanut halvalla niin ei ole maltettu vielä hommata.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Jumbo Jimit onnettomat lumella?

Toinen pätkä:
    https://www.youtube.com/watch?v=8hNdFBC1oic

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Noh, 1001:n viesti taisi lähteä jo muualle. Jenkeistä olen Q-tubeseja tuonut repussa, kun silloin niitä ei ollut tällä mantereella ollenkaan, mutta nykyään niitä teoriassa voisi saada Ruotsistakin: http://int.cyclecomponents.com/q-tub...cerventil.html

Venttiilin sisukset pitäisi lähteä irti, mutta en ole koskaan kokeillut.
    Näitähän saa ihan käytännössäkin Turun Foxcompista. Sieltä olen omat Q-Tubesit hankkinut eli 24x2.4-2.75" irrotettavalla 32mm presta ventiilillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Jumbo Jimit onnettomat lumella?

Toinen pätkä:
    https://www.youtube.com/watch?v=8hNdFBC1oic
    Ukolla on varmaan 500W tehoja ja kultaiset kiekot! Kyllä kait noilla pääsee!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Niitä jumboja tulee ensiasennusrenkaina joissain pyörissä. Landyn Feltissä on semmoset. Ihan hyvin toimivilta ne tuntui kun ajoin 100m sillä.
    Juuri näin 4.0 Jumbo Jimit Feltin alla vakiona. Minä kun en paremmasta tiedä niin tyytyväinen olen ollut renkaisiin. Ensi talveksi varmasti tulee hommattua jotain leveämpää, vaikka 4.8 Jumbo Jimit :-)

^^ Lisäksi vaatii juurikin videon kaltaisen kelin – päällä pehmeätä lunta, välissä melkein kantava kerros, mistä kuitenkin haluttaessa jalalla pääsee läpi, ja alla syvää pehmeätä lunta. Kun päällä olevaa pehmeätä lunta ”tampaantuu” renkaan alle, niin välikerros alkaa kantaa.

Tampereelta ei ihan joka vuosi tällaista löydy, mutta 2v sitten olen tällaista kokenut itsekin. Tänä talvena ei vielä ollut, sen sijan vähän tasaisenpehmeätä lunta löytyy nytkin avopaikoissa, läskipyörällä ei pääse mihinkään, mutta käveleminen onnistuu ihan hyvin.

Onko kenelläkään kokemuksia Schwalben SV7 tai SV7C ghettona?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ei näytä nastottaminen kovin pahalta hommalta.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXeQ88n6eHI

Kaivaako verta nenästä jos renkaan ja haarukan väliin ja kapeimmillaan vaan 2-3mm. Suoraks rihtaamalla saa sen 5mm iin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •