HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 166 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 66 116 156 164 165 166 167 168 176 216 266 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.951 - 4.980 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #4951
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Minä taas en ymmärrä alkuunkaan kampaterän käyttöä kelveillä. Kampaterä synnyttää (varsinkin täkäläisissä tyypillisissä keleissä) urat, joissa kapeammalla renkaalla ajo lähentelee mahdotonta. Jalankulkijan kannaltakaan ei toimi: hiekka/sepeli on uran pohjilla ja liukkaus jatkuu jalan alla.
    Itselläni kapeampi rengas on 37-622 W106 (todellinen leveys 34-35 mm), jolla ainakin tuoreessa jäljessä cyclolla ajaminen on helppoa. Suojakelien jälkeen, kun pinta on kiillottunut, tilanne voi olla toinen. Ja tietysti monessa muussakin tilanteessa, mutta siinä on osuutensa pyörätyypillä rengasvalinnan lisäksi.

    Mielestäni pyöräilijältä on kohtuullista vaatia sen verran vastuuta asiasta, että valitaan talvikäyttöön soveltuva pyörä kun kerta jokainen itse pyöränsä saa valita. Suunnilleen tuota kapeammalla renkaalla, samoin ilman nastarenkaita ajamista en itse pidä tarkoituksenmukaisena.

  2. #4952
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Tietysti vikaa on Lemminkäisessä, ellei laatuvaatimukset täyty. Työn tilaajana on kuinkinkin kunta, jolla on velvollisuus valvoa työn toteutumista. Ellei urakoitsija hoida osuuttaan sopimuksessa, on tilaajalla velvollisuus reklamoida asiasta. Jollei reklamoi, urakoitsija tekee juuri sen mitä vaaditaan, eikä yhtään enempää. Näin siisn käytännössä, juhlapuheet on asia erikseen. Sinänsä kilpailuttaminen on mielestäni oikea tapa jakaa työt, koska muuten kustannustaso karkaa käsistä. Selkärankaa se kuitenkin tilaajalta edellyttää.
    No kyllä kaupunki on reklamoinut. Jos ei ole saanut Lemminkäisen edustajaa kiinni esim. viikonloppuna, niin kaupunki on tilannut vanhoilta urakoitsijoilta hätätyönä aurausta. Mutta aurauksen laadun kannalta auraus, vaikkakin erittäin laadukas, tulee kovin myöhään. ensin pitää odottaa että Lemminkäinen on yksiselitteisesti laiminlyönyt velvoitteensa ja aikarajojen umpeuduttua vasta päästään soittelemaan muille urakoitsijoille, että olisko kalustoa vapaana töihin.

    Se kuka tämän hätätyön maksaa selvinnee aikanaan, mutta tilaajan puheista, sanavalinnoista ja toimintatavasta päätellen maksaja saattaa olla Lemminkäinen. Siperia opettaa.

    Periaatteessahan työn tilaajana on väylien käyttäjät, joille kunta tuottaa palvelun, jonka tilaa joltakin, joka tilaa sen taas joltakin. Ketju on pitkä ja kun mennään ammattimoraalissa siihen, että ei yritetäkkään päästä kriteereihin, vaan kokeillaan rajojen venyvyyttä, niin tulos on mitä on.

    Jokainen reklammaatio loppukäyttäjältä työn suorittajalle ottaa aikansa, jonka jälkeen pitää odottaa taas kierros, että onko reklamaatio tehonnut, ennekuin voi tehdä uuden reklamaatiokierroksen. Positiivista on, että kaikki ongelmapaikat on viimeistään toisella reklamaatiokierroksella korjaantuneet.

    Kun noita valituksia rustaa, niin sähköposti on hyvä. Tarkka aika, paikka ja valokuva tilanteesta mukaan. Helpottaa kummasti kaupungin reklamointia eteenpäin, kun on riittävän tarkkaa dataa mihin vedota.

    Mutta tänä aamuna oli väylät suurimmaksi osaksi kunnossa Muutama lyhyt pätkä oli kokonaan auraamatta, mutta maasturilla helposti ajettavissa.

    Kaikkein merkillepantavinta oli, että kaikkialla oli osattu laskea terät alas asti (tai ainakin melkein).


    Ekaa kertaa tänä talvena. Jokohan olis reklamaatiokierroksia ollut tarpeeksi.

  3. #4953
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Oulunsalo
    Viestit
    219
    Reklamaatio Amerikanmalliin...
    http://www.findance.com/uutiset/1709...attikorvaukset

    Onneks me ollaan näin kilttejä.

  4. #4954
    "A bicyclist who hit a patch of ice and wrecked on the US 93 pedestrian/bike path last winter recently reached an out-of-court settlement for nearly $100,000 (...) The case never went to court because the insurance companies representing both the Bum Steer and the Park District settled with the law firm representing the bicyclist for $47,500 each."

    http://ravallirepublic.com/news/loca...cc4c002e0.html

  5. #4955
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Käyräsarviset maantiepyörät ovat löytäneet Naistenmatkantien Birkalassa... mutta yhtään en bongannut Tampereen Valtatiellä ja ihmeenä oisin pitänyt jos joku ois uskaltanut siinä ajaa

  6. #4956
    Pelkäätkö izmo kippurasarvia vai miksi niitä bongaat? Saako niistä pisteitä? Pureeko ne?

  7. #4957
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ei kai izmo noita pelkää mutta samaan yletsivuotavaan herjanheittoon iteki raivostuin ja sillai älähdin. Kova kuski hää on mutta pitääkö sitä osaamistaan ja kalustovalinnan oikeaoppisuuttaan joka toisessa viestissä kertoa, häh?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #4958
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ei kai izmo noita pelkää mutta samaan yletsivuotavaan herjanheittoon iteki raivostuin ja sillai älähdin. Kova kuski hää on mutta pitääkö sitä osaamistaan ja kalustovalinnan oikeaoppisuuttaan joka toisessa viestissä kertoa, häh?
    Onkohan Izmo kyllästynyt siihen että Cycloa niin täydellisenä talvipyöränä kehutaan? Ittellä on ainakin mitta tullut Cyclon kehumista täyteen ja olen ko hehkutuksen seurauksena perunut jo mahdolliset ostoaikeetkin.

    Jos ajaa joka päivä ja joka kelillä, eikä valitse reittejä polkupyörän mukaan, niin cyclo ei ole talvipyörä. Se on varmasti hyvissä oloissa nopeampi, talvellakin. Mutta kokonaisuutena soveltuu talvella paremmin kurjuuden maksimointiin, kuin mukavaan liikkumiseen ainakin täkäläisessä ilmastossa.

  9. #4959
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Käyräsarviset maantiepyörät ovat löytäneet Naistenmatkantien Birkalassa... mutta yhtään en bongannut Tampereen Valtatiellä ja ihmeenä oisin pitänyt jos joku ois uskaltanut siinä ajaa
    Mutta Suvantokatu sentään ryömitty ylös tänään rossarilla, tarkkana sai olla.

  10. #4960
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Mutta Suvantokatu sentään ryömitty ylös tänään rossarilla, tarkkana sai olla.
    oisit ottanut Tampereen Valtatien... se oli vielä pahempi

    joku ajoi Pispalan mäkee autokaistalla ja kyllä sekin rohkeutta vaatii ja hermoja... töötti kuulu soivan jampalle

  11. #4961
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Pelkäätkö izmo kippurasarvia vai miksi niitä bongaat? Saako niistä pisteitä? Pureeko ne?
    jos totta sanotaan niin luulen että osaan ajaa pikkasen paremmin kuin sinä käyräsarvella vaikka ois minkälainenm puuro ja sohjo tiellä ?

  12. #4962
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Eikä siitä kauhean montaa vuotta ole kun rossari oli izmonkin valinta parhaaksi pyöräksi. Mitään muuta pyörää ei lenkeillä näkynyt ja puhe on kumminkin maastolenkeistä. Niin meni hienosti kaupin Rantapolut kuin tahkon 60km:kin. Ja kaikki keskiviikkolenkit.

    Sen verran asiaakin, että sen mitä olen kävellyt vähän tampereella ja katsonut auton ikkunasta, niin kevlit on moninpaikoin karseessa kunnossa. Kaikilla risteysalueilla on 10cm suolansekaista muhjua, joka ei kovetu tai tamppaannu millään pakkasella. Todella monessa paikassa näyttää olevan aurattu ajoraradalta lumet jalkakäytäville tai kevleille. Kokemuksen syvällä rintaäänellä tiedän että jos ne paikat mitkä näen autostakin huonoksi, niin tarkoittaa että puoli tamperetta ärsyttää todella paljon ajaa fillarillakin. Loppu puolikas yleensä hyvää tai kohtalaista paikkaa ajaa.
    Melkein teki mieli sanoa että se toinen puoli on sitten polkuja
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  13. #4963
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    jos totta sanotaan niin luulen että osaan ajaa pikkasen paremmin kuin sinä käyräsarvella vaikka ois minkälainenm puuro ja sohjo tiellä ?

    Lol.

  14. #4964
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    217
    Joo olipahan tänään hianoo ajella Pirkkalan kautta lähes täysin puhtaita pyöräteitä iltaan töihin Tampereen keskustaan, penkatkin aurattu niin leveelti pientareelle ettei sulamisvedetkään kevätauringon alkaessa pilkottaa valune kelville vaan suvikumikelit alkaa samantien....karu paluu arkeen odotti sitten Villilän risteyksessä josta koko loppumatka keskustaan perustamperelaista talvi"kunnossapitoa" ...

  15. #4965
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoht Katso viesti
    Joo olipahan tänään hianoo ajella Pirkkalan kautta lähes täysin puhtaita pyöräteitä iltaan töihin Tampereen keskustaan, penkatkin aurattu niin leveelti pientareelle ettei sulamisvedetkään kevätauringon alkaessa pilkottaa valune kelville vaan suvikumikelit alkaa samantien....karu paluu arkeen odotti sitten Villilän risteyksessä josta koko loppumatka keskustaan perustamperelaista talvi"kunnossapitoa" ...
    Naistenmatkan kelvillä komeesti ne penkit myös aurattu esiin ja osa lumesta tosiaan työnnetty pitkälle huitsin nevadaan

  16. #4966
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    oisit ottanut Tampereen Valtatien... se oli vielä pahempi

    joku ajoi Pispalan mäkee autokaistalla ja kyllä sekin rohkeutta vaatii ja hermoja... töötti kuulu soivan jampalle
    Äsken hain vaimon töistä ja kattelin auton ikkunasta kun joku nainen ajoi siinä kelvillä mummopyörällä ja kännykkä oli vielä korvalla... Mutta Suvantokatu kaipais tiekarhua. Aamulla muuten aattelin kun en
    käärmepyörällä meinannu millään saada kiinni yhtä pappapyörää että tommonenkin vois olla hyvä lumihankipyörä, pysty ajoasento kanssa ja metrin levee tanko mutta taitaa painaa vähempi kuin 29 maasturi.

    Ei vaan, on kyllä vaikuttava näky kun jotkut osaa oikeesti ajaa rossarilla, esim Izmo ja Znood. Aika hiljaseks vetää. Itte joskus vaan hullun tuurilla pysynyt pystyssä jonkun pahan paikan...

  17. #4967
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    jos totta sanotaan niin luulen että osaan ajaa pikkasen paremmin kuin sinä käyräsarvella vaikka ois minkälainenm puuro ja sohjo tiellä ?
    En kai muuta ole väittänytkään. Ota vaan se kysymysmerkki perästä pois. Mutta ei tuo oikeen kysymykseeni vastannut.

  18. #4968
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    En kai muuta ole väittänytkään. Ota vaan se kysymysmerkki perästä pois. Mutta ei tuo oikeen kysymykseeni vastannut.
    no ehkä itte ei viitti ajaa työ ja hyötymatkoja rossarilla kun täällä nyt on oikeesti talvi vaikka joku epäilee... tai mikään vitun talvi oo vaan toi kunnossapito on ihan hanurista että ei viitti kapee kumilla lähtee

  19. #4969
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Äsken hain vaimon töistä ja kattelin auton ikkunasta kun joku nainen ajoi siinä kelvillä mummopyörällä ja kännykkä oli vielä korvalla... Mutta Suvantokatu kaipais tiekarhua. Aamulla muuten aattelin kun en
    käärmepyörällä meinannu millään saada kiinni yhtä pappapyörää että tommonenkin vois olla hyvä lumihankipyörä, pysty ajoasento kanssa ja metrin levee tanko mutta taitaa painaa vähempi kuin 29 maasturi.

    Ei vaan, on kyllä vaikuttava näky kun jotkut osaa oikeesti ajaa rossarilla, esim Izmo ja Znood. Aika hiljaseks vetää. Itte joskus vaan hullun tuurilla pysynyt pystyssä jonkun pahan paikan...
    eilen iltatöihin mennessä Härmälän mäessä ohitti mut joku pienillä pyörillä olevalla ehkä 20 tuumaa renkaskoko ja takakeno polkemis asento vielä mutta sen verran kovaa että en viittinyt lähtee kisaan kun veikkasin vauhtia likelle kolmeekymppiä ylämäkeen

  20. #4970
    IncBuff Guest
    Ei tehny 29:llä polulla tänään mitään. Oli kaksysikuski pikkasen tympääntyneen näköinen lenkin lopulla.
    IncBuff muokkasi tätä : 05.02.2015 at 22.33

  21. #4971
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    84
    Ihmetyttää lukea noita useita viestejä Tampereen kevareiden nihkeestä talvikunnosta.. Oma reitti kulkee yleisimmin idästä kohti nekalaa, ja hyvin harvoin on siinä ollut isommin kitisemistä.. Talvi on talvi ja joskus silloin on myös lunta.. Tuo oma reitti taittuu mukavasti myös rossarilla, jossa tosin läskihköt nakit alla. Täytyy kai käydä tutustumassa kaupungin toisellakin laidalla kevareitten kuntoon..

    Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

  22. #4972
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    214
    Tossa mun työmatkan vakireitti http://connect.garmin.com/modern/activity/690604136
    Melkein päivittäin tulee se ajettua. Myllypurontien klv on surkeasti aurattu. Pöperöö ja huolimatonta aurausta. Sama koskee Paasikiventien kelviä. Varsin Pispalan risteyksen molemmin puolen hirveetä suolamössä jossa 29:kin takkuaa, syklosta puhumattakaan. Parhaiten hoidettua on Amurin ja Koulukadun klv eikä Treen valtien kelvikään ole hassummin hoidettu.
    Veekäyrä nousee oikeastaan siitä että työ on tehty huolimattomasti. Aurattu on mutta jälki on surkeeta. Ero Pirkkalan kehutuun aurauksen on kyllä huima.
    Huomenna kuitenkin taas pyörällä töihin. Aina se bussin tai oman auton voittaa

  23. #4973
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazaa84 Katso viesti
    Ihmetyttää lukea noita useita viestejä Tampereen kevareiden nihkeestä talvikunnosta.. Oma reitti kulkee yleisimmin idästä kohti nekalaa, ja hyvin harvoin on siinä ollut isommin kitisemistä.. Talvi on talvi ja joskus silloin on myös lunta.. Tuo oma reitti taittuu mukavasti myös rossarilla, jossa tosin läskihköt nakit alla. Täytyy kai käydä tutustumassa kaupungin toisellakin laidalla kevareitten kuntoon..

    Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2
    Kierrä Rajasalmen sillan kautta ja tuu Naistelahden tien kelviä Nekalaan ?

  24. #4974
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Läskikantaan siirryttyäni on talven harmitukset selkeästi lieventyneet, mutta tuo kelvin auraus laineille jaksaa ärsyttää aina. Hyvänä kakkosena on jollain kampamaisella auralla lanattu väylä, se on myrkkyä läskillekin varsinkin suojakelillä.
    Make war, then love.

  25. #4975
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Ihan turha kenenkään lähtee puolustaan Tampereen kelvien kunnossapitoo kun sen näkee hölmöläinenkin miten surkeeta se välillä on....

  26. #4976
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Joo, kun sunkin kiemurtelua taas katto vasta-auratulla Kolmionkadulla, niin ihmetellä täytyy
    Eivaanoikeesti alkaa olla vaarallista kulkea Viinikan liikenneympyrään rautatiesillan alta, kapea kelvi on kolattu liian isolla koneella kaltevaksi, kun toisen puolen renkaat kulkee alempana olevalla tiellä.

  27. #4977
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    oli muuten sen verran pehmee kumi että kiemurteli vaikka illalla pumppasin kovaksi ja yrittin huutaa apua

  28. #4978
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Pakkaset lauhtui ja sehän tiesi taas 5cm uutta lunta maahan asti. EI ollut toivoakaan ajaa klv:tä ensimmäisellä puoliskolla työmatkaa niin siirryin kylmän viileästi ajoradan reunaan. Eihän nuo päälle ajaneet. Tasasempaa oli ajella siinä kun kelvin pinta on aalloilla kuin entisen pojan tukka naistentansseissa -64. Uusi urakoitsija ja nuoret kuskit, kauhea kiire, traktoreilla ajetaan ja yhdistelmä pomppii kuin joustinlauta. Lokakuun suojasäillä aurasivat jokaisen klv-metrin laineelle, yöllä tuli pakkanen ja pohjat olivat valmiit koko talven jynkytykselle. Polut ovat metrin syvyydessä niin se tietää, että viikonloppuna ajetaan taas pimeässä korvessa..
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  29. #4979
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Eikö SPU:n syyskokouksen yksi päätös ollut lisätä BMX:n suosiota. Harrastajamäärä kasvanut rutkasti, kun kaikki aaltokelviajelijat lasketaan BMX-harrastajiksi.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  30. #4980
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    214
    Lännestä päin Paasikiventien klv taas auraamatta. Soitin palautetta Ely-keskuksen palautelinjaan 020 02100. Saas nährä onko illaksi aurattu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •