GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 165 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65 115 155 163 164 165 166 167 175 215 265 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.921 - 4.950 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #4921
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    "Birkalassa" Tosiaan hyvät hyvät kelvit tänään niinkuin aina, Länsi-Tampereella huonot, Itää kohti
    Sentään aina paranee. Aina sama juttu. Rossarilla pääsi ripeesti ripeesti eteneen, raskaalla maasturilla
    olis voinut hiki tulla. Talvikunnossa oma kevytrossari painaa vaan 10,5

  2. #4922
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Ei mitään vikaa nokia-länsitampere kelveissä koko talvena, riippuu tietysti millä ajaa😃

  3. #4923
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Mitä tossa läskikuskeja ohitellu niin kattonut että vois olla kiva lelu kokeilla mutta ei mun kunto taida riittää.

  4. #4924
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti surfer Katso viesti
    Etelä espoossa taitaa olla kelvien aurausbudjetti käytetty tämän talven osalta. Aivan hirveätä oli katsoa suorahkoa läskin jälkeä lumessa, kun itellä alla on vikuroiva kalkkaro hybridi. Toisaalta mun varsinaisessa päälajissa tuo jatkuva reakoitin muuttuvaan alustaa on ihan must, että tää pitää nyt ottaa treenin ja ilon kautta...saatana.

    Tjaa olihan siellä monessa kohtaa aurattu loskat tieltä kelville ja parasta oli kun viereisellä jo auratulla tiellä tuli aura vastaan ja ampui sitä ruskeaa liejua päälle. Mutta edelleen ilon kautta...kele sentään.
    Usein rantaraitti on ollut pohjia myöten aurattu ja vielä hiekoitettu vaikka ulkoilureittinä olis kiva hiihdellä .. samaan aikaan suksia tuolla Länsiväylän laidalla olis tarvinutkin mutta nämä muistot aiemmilta talvilta

  5. #4925
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Tampere kelvien kunto tanään arvosana 2 ja parhaiten ois päässyt puuhevosella ratsastamalla
    Birkala kelvien kunto arvosana 10 ja ois jopa päässyt cyklorossilla
    Mahtaakohan sielläkin päin olla Lemminkäinen urakoitsijana. Tällä ainakin taso romahti saman tien, kun Lemminkäinen voitti tarjouskilpailun. Aurataan milloin sattuu ja miten sattuu. Opettelisivat edes laskemaan sen terän alas. Hätäaputöinä kaupunki on ostanut vanhoilta urakoitsijoilta aurausta että ihmiset pääsee liikkumaan. Jäljestä on ollut helppo päätellä kenen koneet on ollut liikenteessä...

  6. #4926
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Tuli takaisinpäin palautetta että 110-tien reitti kuuluu elykeskukselle. Hups. Kiitin tiedosta mutta sanoin myös että eipä nuo Kaarinan keskustan (!!) reitit ole yhtään sen paremmassa kunnossa. Pyhän Katariinan tien kelvi tosi usein lähes ajokelvottomassa kunnossa sohjon ja moskan takia. Sitä ei vaan aurata nätisti vaan jätetään muhkuroita miten sattuu. Ite jotenkin ajattelen että kai nyt sentään keskustassa aurataan koska siellä liikkuu paljon ihmisiä rollaattoreilla. Eiväthän ne pääse tuommoisessa eteenpäin tai ainakin se on tosi vaikeaa.

    Tiistaiaamuna oli Piispanristille saakka aurattu täydellisesti. Ehdin jo siis iloita että jes, kerrankin...mutta koko loppumatka Piispanristiltä Turkuun täyttä, sanonko mitä...tätäkään en ymmärrä että jätetään kesken. Kaikkea ei vaan voi saada, aina vähintään puolet reitistä on ajokelvottomassa kunnossa.

  7. #4927
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Pyhän Katariinan tien kelvi tosi usein lähes ajokelvottomassa kunnossa sohjon ja moskan takia. Sitä ei vaan aurata nätisti vaan jätetään muhkuroita miten sattuu. Ite jotenkin ajattelen että kai nyt sentään keskustassa aurataan koska siellä liikkuu paljon ihmisiä rollaattoreilla. Eiväthän ne pääse tuommoisessa eteenpäin tai ainakin se on tosi vaikeaa.
    Lemminkäisen tavaramerkki tuo että ei lasketa terää alas asti. Siihen kun yhdistää hitaan liikkellelähdön, alimittaisen kaluston ja hankalan talven, niin puuro on valmis.

    Kehuivat vielä kaarinalehdessä, että hyvin menee, eikä valituksia tule paljoa, vaikka Kaarinan tiemestari tuskaili, että yli 200 puhelua voi tulla päivässä.

    Pitäis löytää se Lemminkäisen vastuuhenkilö ja laittaa se 20 kilometrin lenkille kapearenkaisella. Itte voisin ajaa rinnalla maasturilla ja pitää luentoa siitä miten hoito on onnistunut.

  8. #4928
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Jihuu, talven ekat kunnon otb vetästy! Perinteinen lumivalli auran jäljiltä poikittain kävelytien edessä autotien aurauksen jäljiltä. Pieni vauhdin nosto, keulan kevennys, komeasti yli vallin suoraan jalkapallon kokoiseen jääkökkäreeseen. Fillari jäi siihen mutta kuski jatkoi 😝. Oikea reisi sen verran nappas tankoon jotta sellaanen kämmenen kokoinen ruhje mutta ei muuta.

  9. #4929
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Lemminkäisen tavaramerkki tuo että ei lasketa terää alas asti. Siihen kun yhdistää hitaan liikkellelähdön, alimittaisen kaluston ja hankalan talven, niin puuro on valmis.

    Kehuivat vielä kaarinalehdessä, että hyvin menee, eikä valituksia tule paljoa, vaikka Kaarinan tiemestari tuskaili, että yli 200 puhelua voi tulla päivässä.

    Pitäis löytää se Lemminkäisen vastuuhenkilö ja laittaa se 20 kilometrin lenkille kapearenkaisella. Itte voisin ajaa rinnalla maasturilla ja pitää luentoa siitä miten hoito on onnistunut.
    Heh, lyösin Liiikenneviraston Talvihoidon laatuvaatimukset 2015:
    5 KEVYEN LIIKENTEEN VÄYLIEN LAATU
    Väylän lumisuus ja tasaisuus
    - Lumen syvyys mitataan keskimääräisenä väylän poikkileikkauksesta.
    - Lumen syvyys ei saa olla yli 8 cm luokassa K1klo 22–06 ja K2klo 22–07. Yöllä satanut lumi poistetaan sa-teen jälkeen ja myös sateen aikana niin, että päiväajan lumisateeseen määritelty maksimilumisyvyys (3 cm
    luokassa K1 ja 4 cm luokassa K2) ei ylity.

    - Tilapäisesti sallitaan jättää kuivaa lunta auraamatta enintään 1,5 cm; haittaavaa märkää lunta ja sohjoa ei
    saa jättää auraamatta.

    - Poikkeuksellisen lumimyrskyn tilanteessa (kuvattu luvussa 3.1) suurin sallittu irtolumen syvyys voi ylittyä.
    - Välittömästi tiehen rajautuvan kevyen liikenteen väylän polanne pidetään vaakatasossa, jotta pyöräilijä ei
    ajaudu varsinaiselle ajoradalle.
    - Keväällä edesautetaan pyöräilyä riittävällä sohjoontuvan polanteen poistolla: Pehmenevä polanne pidetään
    enintään 2 cm paksuna.

    - Aurauksessa ja tasauksessa saa käyttää vain hammastettua terää. Kuitenkin sohjon poistossa voidaan käyt-tää tasa- tai kumiterää, kun sohjo irtoaa päällysteen pintaa myöten.
    Värjäsin punaiseksi ne kohdat, joita ei noudateta, Olishan se helppoa vaikka Cyclolla päästellä, jos tuon mukaan aurattaisiin...
    Runsaina lumitalvina kunnossapito oli kutakuinkin tuota luokkaa.
    Pikkasen ihmettyttää tuo kampateräpakko. On toki teoriassa hyvä, mutta käytännössä takaa sen että lunta jää aina tallattavaksi ja keväälle paksumman jääkerroksen.

    Nuo maksimilumisyvyydet on urakoitsija ilmeisesti tulkinnut minimilumisyvyyksinä, jonka alle ei lähdetä lainkaan liikenteeseen.

  10. #4930
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Minä ymmärrän jotta kampaterän jäljiltä verrattuna sileään terään tuloksena on vähemmän liukas pinta. Kevlillä parhaan jäljen antaa reikäterä mutta ovat tietysti kulutustavaraa ja aika hintavia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #4931
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Minä ymmärrän jotta kampaterän jäljiltä verrattuna sileään terään tuloksena on vähemmän liukas pinta. Kevlillä parhaan jäljen antaa reikäterä mutta ovat tietysti kulutustavaraa ja aika hintavia.
    Reikäterä vuotaa loskaa läpi ja kun siihen yhdistää korkealla pidetyn terän, niin tulos ei ole kehuttava.

    Mut jos on asialliset kengät, niin sileällä pinnalla ei kaadu ja fillarissa nastakumeilla on ihan sama millä terällä on vedetty. Jollain W106 renkailla kampaterän jälki on ekan lämpösyklin jälkeen jopa pahempi, kun on urainen jää sileän sijaan.

    No kun olen Extreme linjalle lähtenyt kaikissa ajoissa, niin ihan sama millä aurataan, kunhan edes aurataan. Täytyy varmaan häiriköidä lisää kaupunkia ja kysellä aurauskriteereitä. Voin sitten laittaa reklamaatioraporttia kuvien kera.

    No pahimmat maasturilla ajokelvottomat kelit vaikuttais olevan nyt ohi. Mutta useamman sähköpostin vaati ennekuin asia korjaantui. Oli tuo sähköpostipommitus sentään halvempaa, kuin läskin osto. Tosin saatta se läski silti tulla, mutta vähän eri käyttöön.

  12. #4932
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Minä taas en ymmärrä alkuunkaan kampaterän käyttöä kelveillä. Kampaterä synnyttää (varsinkin täkäläisissä tyypillisissä keleissä) urat, joissa kapeammalla renkaalla ajo lähentelee mahdotonta. Jalankulkijan kannaltakaan ei toimi: hiekka/sepeli on uran pohjilla ja liukkaus jatkuu jalan alla.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  13. #4933
    Oulussa oli tänään aamulla vedetty sileällä terällä melkein koko matka minkä tulin noin 13km
    Olipa mukava päästellä sileällä tasaisella ja kovalla pyörätiellä. Minusta oli hyvin hoidettu.
    Tietenkin mutkat ym oli hieman liukkaita mutta vauhtia hiljentämällä aivan ok.

  14. #4934
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Reikäterä vuotaa loskaa läpi ja kun siihen yhdistää korkealla pidetyn terän, niin tulos ei ole kehuttava...
    Saa sen reikäterän kumillakin, joka estää vuotamisen. Hintaa tosin tulee tuplasti ja jos noita menee muutama talvessa niin tulee urakoitsijalle kustannuksia. Tilaaja siitä tuskin erikseen maksaa extraa ellei porukka valita tarpeeksi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  15. #4935
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Lemminkäisen tavaramerkki tuo että ei lasketa terää alas asti. Siihen kun yhdistää hitaan liikkellelähdön, alimittaisen kaluston ja hankalan talven, niin puuro on valmis.

    Kehuivat vielä kaarinalehdessä, että hyvin menee, eikä valituksia tule paljoa, vaikka Kaarinan tiemestari tuskaili, että yli 200 puhelua voi tulla päivässä.

    Pitäis löytää se Lemminkäisen vastuuhenkilö ja laittaa se 20 kilometrin lenkille kapearenkaisella. Itte voisin ajaa rinnalla maasturilla ja pitää luentoa siitä miten hoito on onnistunut.
    Miten ne voivat tuolleen valehdella lehdessä, jos valituksia tulee noin paljon??

    Sain sähköpostilla yhteystietoja, toinen on elykeskukseen mutta hoitourakoitsijan sähköposti on Destian kirjoilla. Eli Destiako Kaarinan kaupungin väylät hoitaa, vai mitä häh?

    Jos noita linkkaamiasi kriteerejä lukee niin harvoinpa ne täällä täyttyvät. Aika vitsi luetella miten PITÄISI olla, kun ei kuitenkaan ole. Hiljaiset sivutiet vielä ymmärtää mutta kun KESKUSTASSA ei pääse liikkumaan. Voi jumankauta. Kannattanee näköjään pommittaa noilla kysymyksillä vastuuhenkilöitä, etteivät vaan pääse luulemaan kaiken olevan hyvin. En yleensä tykkää valittaa koko ajan mutta jos tässä ammattivalittajaksi pitää ryhtyä että mikään muuttuu, ei voi mitään. Sitten on vaan pakko. On kuitenkin sitä vertailupohjaa millaista liikkuminen voisi olla talvella, ei sen ole mikään pakko olla tällaista tuskaa. Itekö tuonne on lähdettävä kolaamaan kun ei muuten osata. Haluan tasa-arvoa eri liikennemuodoille, aika perseestä tämä peltilehmien luvattu pyhä maa.

  16. #4936
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Eiköhän tilanne ole yhä (nykymaailmassa) käsittämätön: kelvien hoito jakaantuu kaupungin, kunnan, isojen väylien varrella elykeskuksen ja helmenä siltojen kohdalla Destialle. Ja siinä sitten auraus lopetetaan em. tahojen määrittelemille rajoille. Idioottimaisin on tuo siltojen kuuluminen Destialle. Miksei näitä voitaisi diilata järkevästi?!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  17. #4937
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tuossa aurauksessa koitin vihjata, onneksi Haedon sitten selkokielellä käänsi. Kun homma kilpailutetaan viimeisen päälle niin urakoitsijariepu sitten säästää omissa kuluissaan, aura ylhäällä niinnei hampaat eli terät kulu. Ja/tai käyttää kestävintä eli pitkän päälle halvinta teräänsä.

    Omat kilsat kertyy pikkupitäjän maanteiltä, hyvin vähäisessä määrin näiltä kevleiltä. Ja näköjään oikeasti talvisilta.
    Ennenkuin haukutte tien kunnossa pitäjän pataluhaksi niin kannattaa minusta kattoa myös maksajan roolia. Ei se auraajan mieltä ilahduta kun oikean työn tekeminen saattaa maksaa enempi kuin sopparin mukaan tuloja on.

    Ja on mulle kumitettu reikäterä ihan tuttu asia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #4938
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Menkääs ihmetteleen Birkalan Naistenmatkaan väylää... en yhtään tiedä onko reikiä vai kampoja aurassa mutta ykkösluokan jälkee tulee...

    Tampereen keskusta oli niin pahassa jää sohjo puurossa että tälläkin kertaa puuhevosella parhaiten pääsi eteenpäin....

  19. #4939
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Menkääs ihmetteleen Birkalan Naistenmatkaan väylää... en yhtään tiedä onko reikiä vai kampoja aurassa mutta ykkösluokan jälkee tulee...

    Tampereen keskusta oli niin pahassa jää sohjo puurossa että tälläkin kertaa puuhevosella parhaiten pääsi eteenpäin....
    Kommentointini aihe jo kerettiin panna boikottiin mutta ihannetapauksessa crossarilla päivittäinen kulkeminen hoituu ja ellei niin, imho, ajotaidosta kiinni. Toisaalta myönnän hövelisti että varmin vehje on maasturi. Kiekkokoostaan en ala tinkaamaan. Toisaalta jos on vain yhteen ympärivuotiseen hyötypyörään varaa tahi intoa ynnä säilytystiloja niin edelleenkin cyclocrossaria piän kunniassa. Hyvänä kakkosena 29.
    Mullon crossari jossette satu muistamaan ja 26 ,talvet täysjäykkänä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #4940
    IncBuff Guest
    Nyt ku rossarilla ajellu töihin niin ei oo kukaan menny enää karkuun.

  21. #4941
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tässä on vielä semmoinenkin homma jotta aurakuskista kiinni. Kuski A tekee su
    tta ja sekundaa Kevlin puhdistuksessaan. Kuski B saa aikaan samalla terämenekillään oli ne sitten vaikka kumitettuja reikäteriä tai jotain niin kuiten priimasta aikaiseksi. Näen tään kilpailutuksen eli halvin tekee isoksi syyksi. Halvalla saa potaskaa harvoin kunnollista.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #4942
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Tampereella on nyt rossari nopein pyörä. Tuli taas kaupunki kierrettyä ja Kaupissa edellä ajava nuori
    mies veti turvalleen jäätiköllä rossarilla. Pysähdyin kysyyn sattuiko pahasti niin poika sanoi vaan että on tullut maastopyörää mietittyä mutta kyllä täällä pärjää........ Asennetta!

  23. #4943
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kommentointini aihe jo kerettiin panna boikottiin mutta ihannetapauksessa crossarilla päivittäinen kulkeminen hoituu ja ellei niin, imho, ajotaidosta kiinni. Toisaalta myönnän hövelisti että varmin vehje on maasturi. Kiekkokoostaan en ala tinkaamaan. Toisaalta jos on vain yhteen ympärivuotiseen hyötypyörään varaa tahi intoa ynnä säilytystiloja niin edelleenkin cyclocrossaria piän kunniassa. Hyvänä kakkosena 29.
    Mullon crossari jossette satu muistamaan ja 26 ,talvet täysjäykkänä.
    joo mulla on kehveli ajotaito kun ei tota tasapainoo oikein oo niin varmemmin ajan maasturilla ja silläkin sain kiemurella Tampereen keskustassa

    ja vaikka en ennustaja oo niin osaan ennustaa että menee monta viikkoo ennen kuin toi sohjo on lähtenyt...

  24. #4944
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Tampereella on nyt rossari nopein pyörä. Tuli taas kaupunki kierrettyä ja Kaupissa edellä ajava nuori
    mies veti turvalleen jäätiköllä rossarilla. Pysähdyin kysyyn sattuiko pahasti niin poika sanoi vaan että on tullut maastopyörää mietittyä mutta kyllä täällä pärjää........ Asennetta!
    Entäs Harjuniityn kalliolla.. rossari on aika peto siellä osaavissa käsissä

  25. #4945
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Korkkasin itsekin talvikauden täällä Tammerkosken kaupunkissa. Vähän on lunta tua kaupin mettässä.
    Tarttee saada sähkökitti tilattua niin saa vähän lisää intoa tohon kahlaamiseen. Mutta olihan se hauskaa pitkästä aikaa. Ens kerralla nässylle mummopyörällä..



  26. #4946
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Miten ne voivat tuolleen valehdella lehdessä, jos valituksia tulee noin paljon??

    Sain sähköpostilla yhteystietoja, toinen on elykeskukseen mutta hoitourakoitsijan sähköposti on Destian kirjoilla. Eli Destiako Kaarinan kaupungin väylät hoitaa, vai mitä häh?.
    Ei kai siellä kukaan valehdellut. Kaupungin tiemestari ottaa paskan vastaan, kun harva tietää Lemminkäisen olevan syyllinen. Siksi Lemminkäiselle ei tule valituksia. Samassa lehtijuttuja oli molemmat luvut.

    Kaupunki kilpailutti lain vaatimalla tavalla ja joutunut valitsemaan halvimman, kun muut kriteerit täyttyi. Kilpailutus oli jaettu niin pieniin alueisiin, että pienetkin urakoitsijat olisi voineet poimia yhden alueen. Lemminkäinen polki hinnat niin alas että voitti kaikki urakat. Ja käytäntö on osoittanut että Lemminkäinen on joko laskenut väärin tai yrittää tappaa alihinnoittelulla kilpailijoita. Heikosti tuottavassa toiminnassa sitten säästetään ihan kaikesta.

    Lemminkäinen hoitaa kaupungin vastuulla olevat väylät. Ely keskuksen vastuulla olevista (110 tie, saaristotie ja muutama muu) en tiedä kuka hoitaa?

  27. #4947
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Korkkasin itsekin talvikauden täällä Tammerkosken kaupunkissa. Vähän on lunta tua kaupin mettässä.
    Tarttee saada sähkökitti tilattua niin saa vähän lisää intoa tohon kahlaamiseen. Mutta olihan se hauskaa pitkästä aikaa. Ens kerralla nässylle mummopyörällä..
    Johan nuo jalanjäljet kuvassa kertovat sen mistä on kyse; ei nuin kapeekumisella kannata lähteä hankeen edes yrittämään
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  28. #4948
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Johan nuo jalanjäljet kuvassa kertovat sen mistä on kyse; ei nuin kapeekumisella kannata lähteä hankeen edes yrittämään
    Tulin kyllä kummatkin ajamalla. Mutta vauhti vois olla aina kovempi.

  29. #4949
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Entäs Harjuniityn kalliolla.. rossari on aika peto siellä osaavissa käsissä
    Meikäläisen on parempi pysytellä tasasilla kelveillä oli sitten kesä tai talvi. Kummasti tohon rossariin on tottunut vaikka
    melkein kakskytvuotta ajeli talvet maastopyörällä. Tää talvi on ollut vähän vaikee ja jokusia päiviä on jäänyt rossari kotiin.
    Mutta kesä on sitten toinen juttu.

  30. #4950
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kaupunki kilpailutti lain vaatimalla tavalla ja joutunut valitsemaan halvimman, kun muut kriteerit täyttyi. Kilpailutus oli jaettu niin pieniin alueisiin, että pienetkin urakoitsijat olisi voineet poimia yhden alueen. Lemminkäinen polki hinnat niin alas että voitti kaikki urakat. Ja käytäntö on osoittanut että Lemminkäinen on joko laskenut väärin tai yrittää tappaa alihinnoittelulla kilpailijoita. Heikosti tuottavassa toiminnassa sitten säästetään ihan kaikesta.
    Tietysti vikaa on Lemminkäisessä, ellei laatuvaatimukset täyty. Työn tilaajana on kuinkinkin kunta, jolla on velvollisuus valvoa työn toteutumista. Ellei urakoitsija hoida osuuttaan sopimuksessa, on tilaajalla velvollisuus reklamoida asiasta. Jollei reklamoi, urakoitsija tekee juuri sen mitä vaaditaan, eikä yhtään enempää. Näin siisn käytännössä, juhlapuheet on asia erikseen. Sinänsä kilpailuttaminen on mielestäni oikea tapa jakaa työt, koska muuten kustannustaso karkaa käsistä. Selkärankaa se kuitenkin tilaajalta edellyttää.

    Lemminkäinen hoitaa kaupungin vastuulla olevat väylät. Ely keskuksen vastuulla olevista (110 tie, saaristotie ja muutama muu) en tiedä kuka hoitaa?
    Destia, joka varmaan käyttää aliurakoitsijoita ainakin joillain osuuksilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •