ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 96 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96 97 98 106 146 196 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2851
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    haukipudas
    Viestit
    333
    No onhan se 4 tuuman rengaskin aika paljon leveämpi kuin normi maasturissa.. ja minusta tuntuu että itselle riittää tuo. Mutta meitä on moneksi, kuten myös renkaita..onneksi.

  2. #2852
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti

    Kyllä mä arvostan konkareiden kokemusta ja vinkkejä. Silti olen aina halunnut kokeilla asiat itse. Muodostaa oman mielipiteeni, omien kokemusteni kautta.
    Ehkä kokeilen pienempiä kumeja joskus, ehkä en. Tällä hetkellä en näe sille tarvetta.
    Musta on kivaa kun on isoa jalkojen välissä.
    Noinhan se menee.

    Paikat missä ajetaan on erilaisia. Kelit on erilaisia. Ajotyylit on erilaisia. Mieltymykset on erilaisia. Jonkun mielestä pitää rullata kevyesti. Toinen taas ajattelee että kun kerran on polkimet niin samantekevää kuinka paljon pitää polkea, se on vaan reeniä. Joku vaihtaa usein renkaita ja haluaa kokeilla. Joku toinen taas ei. Joku pitää jotain kalliina. Joku taas ei välitä hinnasta.

    Tämän takia kaikki saa, ainakin minun puolesta, tehdä omat valintansa niinkuin hyvälle tuntuu. Sittenhän sen parhaiten tietää kun kunnolla itse testaa.

    Ja jos kaikki ajaisi samoilla kumeilla samanlaisilla poluilla samalla tavalla, olisi tämäkin topikki aika köyhä monessakin mielessä.

  3. #2853
    zipo Guest
    Omia mietteitä fat bike prospekteille:

    Heliumia saa kiekoilla,maksaa about uuden hyvän tunetetun joustokeulan ja iskarin verran.....
    Se onko järkevää onkin jo toinen tarina.Ei voi enää speksata öljyjä,tiivisteitä,shimmauksia,HS LS preload/reboundsäätöjä,jousimateriaaleja,huoltovälej? ?,link ujenlaakereita,kitinän ja narinan aiheuttajia niinkuin täysjoustoissa.
    Mieti vähintään 2 kertaan fatin hankintaa,niillä kun joutuu ajamaan enemmän kuin huoltamaan.

    Jotain on spekuloitava niin olkoon se sitten renkaat ....

  4. #2854
    IncBuff Guest
    Ja ymmärrä että tulet osaksi jotain johon osa suhtautuu yhtä fanaattisesti kuin pahimmat uskovaiset uskontoon.

  5. #2855
    zipo Guest
    Ai niinku Spessu,Santa Cruz,Cyclocrossi,teräspyörä,Campa,Brooks,*****, Whisky, ja Vihree ED.

    Siis wtf häh tää softa oikolukee uskonnolissävyiset sanat siistiin muotoon.Valvira?

    Edit:Lupine unohtu ja pari muuta.Sorry muistakaa rukoilla kaikesta huolimatta.
    Isän,Pojan ja Liitiän nimeen.Amen.

  6. #2856
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ja ymmärrä että tulet osaksi jotain johon osa suhtautuu yhtä fanaattisesti kuin pahimmat uskovaiset uskontoon.
    Taidatpa olla oikeassa. Ikävä kyllä. Eihän näitä(kään) asioita kannattaisi, eikä edes tarvitsisi, ottaa kovin vakavasti.

  7. #2857
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Tää topic on kyllä hauskaa luettavaa.

    Mites on BestGripit pysyneet kiinni? Mulla on pienillä kilsoilla vielä kaikki tallella (Bud 120kpl / Floater 66kpl / molempiin on asennettu nastat ilman liimaa). Ilmeiseti yksikään nasta ei ole mennyt renkaasta läpi, tai jos on niin litku on paikannut reijät huomaamattomasti. Kärjet on edelleen yhtä terävän oloiset kuin uutena. D5 oli aika hiljainen verrattuna näiden ropinaan.

  8. #2858
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Sinulla siis kokemuksia Budista ja D5:stä. Itseä kiinnostaa nuo renkaat. Miten vertaisit niitä? Oliko edessä vai takana vai samat molemmissa?

  9. #2859
    mutanaama Guest
    Mä suhtauduihn noin bestgrippeihin hyyyyyvin nuivasti, ja pakko on taas seistä korjattuna ja myöntää etten mä taaskaan tienny mistään mitään.
    Ilmeisesti rullaavat ihan asiallisesti ja eivät revi nappuloitakaan, näin olen jo pariltakin kuskilta kuullut suoraan.

  10. #2860
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Tää topic on kyllä hauskaa luettavaa.

    Mites on BestGripit pysyneet kiinni? Mulla on pienillä kilsoilla vielä kaikki tallella (Bud 120kpl / Floater 66kpl / molempiin on asennettu nastat ilman liimaa). Ilmeiseti yksikään nasta ei ole mennyt renkaasta läpi, tai jos on niin litku on paikannut reijät huomaamattomasti. Kärjet on edelleen yhtä terävän oloiset kuin uutena. D5 oli aika hiljainen verrattuna näiden ropinaan.
    Hyvin on pysynyt kiinni ilman liimaa. Pari nastaa on vissiin irronnut huonon kiinnityksen vuoksi, ruuvattu huolimattomasti nappulan reunaan eikä ehkä tarpeeksi syvälle. En oikein uskaltanut kiertää ihan niin syvälle kun olis pitänyt, laippa on niin terävä että pelkäsin menevän kumista läpi. Laiskana miehenä tein nastoituksen suoraan renkaaseen irroittamatta sitä vanteelta, jos viittis irroittaa niin pystyisi tunnustelemaan sormella kuinka lähellä laippa on. Kaikesta huolimatta hyvin on toiminut!

  11. #2861
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kun täällä puhutaan pääasiassa nastoituksesta, niin minä olen vasta siirtynyt litkutukseen. Klovninkalossin päälle on aikanaan vedetty ystävykset Bud ja Lou. Valitettavasti takimmainen noista otti aivan liian usein pistoja vastaan ajaessani lajityypillisesti eli matalilla paineilla. Onzaa on joutunut vaihtamaan ja paikkaamaan aivan liian usein. Niinpä hain "eristyskaistaa" (vaikkapa ikkunan ja betonin väliin) Bauhausista ja Gorilla-tapea (sitä mustaa leveää) Motonestistä. Kaksi päällekkäistä kerrosta tuota kaistaa eli foamia oli liikaa, kun en saanut kumia päälle. Niinpä vedin yhden 75 mm leveän kaistaleen ja yhden kerroksen gorillaa päälle. En laittanut sitä halkaistua sisägummia. Litkut sisään, painetta kehiin ja takarengas alkoi vuotaa suunnilleen joka puolelta. Olihan värkillä jo melkein 2000 km takana, mutta muuten ajattelin että olenko ajellut viime aikoina sideharsolla. Lisää nestettä sisään, voimakasta tangon tyyppistä tanssia kiekon kanssa ja vähitellen kuulkaas alkoi pitämään. Metsässäkin on jo käyty, ja eilen laitoin etugummin samaan tilaan ja ainaskin työmatka onnistui.

    Jos joku tarvitsee sitä eristyskaistaa eli foamia, niin minulla on sitä iso kiekko. Pistää privaa. On sopivasti 150 mm levyistä eli keskeltä kahtia, jos nimittäin pellekenkään. Muut kiekot on sitten asia eriksensä.

    Yx iso mulukku

  12. #2862
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Mitä eroa huomasit ajossa tuosta tubeless muutoksesta?

  13. #2863
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Täytyy myöntää, että yllätyin kuinka tunnokkaalta meno tuntui maastossa ilman sisuria. Tätä en ensisijaisesti tavoitellut, vaan huolettomuutta.

  14. #2864
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Sinulla siis kokemuksia Budista ja D5:stä. Itseä kiinnostaa nuo renkaat. Miten vertaisit niitä? Oliko edessä vai takana vai samat molemmissa?
    En ole ajellut Dillingerillä. Porukkalenkillä vaan näin/kuulin. Voishan sitä tietty kysyä jos lainattais noita ristiin, saatais taas vähän bensaa liekkeihin...

  15. #2865
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg
    .. kokemuksia Budista ja D5:stä. Itseä kiinnostaa nuo renkaat. Miten vertaisit niitä? Oliko edessä vai takana vai samat molemmissa?
    Edessä on nyt talvisempaan keliaikaan joko D5 tai Bud sen mukaan mitä värikoodausta halutaan kehältä. D5 on vähän ku Maseratin katumaasturi verrattuna rynnäkköpanssarivaunumaiseen Budiin. Kumpikaan ei ole vielä ollut sysipaska millään alustalla. Eikä kevyt.
    Takana on se Saarioisten maksalaatikkofiiliksiä muistuttava Nate, nastoilla tai ilman - tuttu mutta turvallinen.

  16. #2866
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Tää topic on kyllä hauskaa luettavaa.
    Todellakin! Just muutama sivu taaksepäin brilleaux ja J.Kottenberg sanoi ettei enää lue tätä ja silti taas viestiä pukkaa entiseen malliin. Ihan ku joku saippuasarja.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  17. #2867
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Voihan sitä kirjoittaa vaikka ei lukisikaan. On ainakin meidän työpaikallamme ihan vallitseva käytäntö.

  18. #2868
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Hyvä huomio! Siltähän nää jutut toisinaan vaikuttaakin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #2869
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Jollain oli tossa Whiten prossa Lou takana ja bulldozer edessä. Millainen yhdistelmä tuo on tai onko haittaa jos takana on paljon korkeampi kuvioinen rengas? Itsellä olisi tulossa tuo Lou taakse ja nyt pähkäilen että pitäisikö se etunenkin vaihtaa Budiin tai johonkin rajumpaan.

  20. #2870
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Prossa D5 edessä ja Lou takana. Vaihdoin takaa bulldozerin Lou:n, kun alkoi bestgripin nastat tulemaan läpi ja litkua kulumaan enemmän kuin hart-sportia konsanaan. Jotkut valittaneen, että Lou rullaa muka huonosti, mutta ainakin bulldozeriin verrattuna Lou tuntuu rullaavan erittäin hyvin. Ja pitoa löytyy huomattavasti enemmän, ainakin näin talvella. Nää tuntemukset tosin vain parin päivän ajoilla.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  21. #2871
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mulla kans tihkuttaa tosta reunoista hankautuneesta bulldozerista jonkun verran litkuja ulos.

  22. #2872
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Hiukan myöhässä, mutta pääkaupunkiseudulla kun oli tässä ma-ti sohjoinen sohjokeli, niin kiinnostaisi kuulla kommentteja renkaista.
    Ittellä alla 4" 60tpi Nate 0.5-0.6bar 80mm kehällä. Pääasiassa päästiin suoraan ja pahemmin kiemuroimatta mutta pari kertaa vedin nutut vesisohjoisessa ylämäessä, kun eturengas haukkasi hiukan parhaalta uralta sivuun ja samaan aikaan takapyörästä hävisi vetopito -> pyörä ylämäessä poikittain ja siitä kyljelleen. Kerran myös alamäen alla mutkassa nurin, kun yht'äkkiä leveä rengas olikin vesiliirrossa sohjopatjan päällä.
    Yhteistä kaatumisille oli puutteellisen ajotaidon lisäksi, että nuoskalumi muuttui todella vetiseksi sohjoksi mutta ei kuitenkaan vielä niin vetiseksi että olisi päästänyt rengasta läpi.

  23. #2873
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Like the Doc Martin would say:
    "Get out, there are real patients out there waiting!"

    Eli, tuommosessa kelissä, tuommosessa tilanteessa ei juurikaan mikään muukaan rengas ois auttanu

  24. #2874
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Ittellä alla 4" 60tpi Nate 0.5-0.6bar 80mm kehällä.
    Mulla Nate takana mutta tarkkaan ottaenhan se on 3.8"
    Ei moitittavaa. Kuten tuolla tech talkissa marmatin, kyllä näiden "lumipyörien" etenemiskyvyn akilleen kantapää on muualla kuin renkaan pidossa
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  25. #2875
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    ...niin kiinnostaisi kuulla kommentteja renkaista...
    Ski on periaatteessa ihan oikeassa, jossain kohtaa kaikista renkaista loppuu ominaisuudet. Mulla on D5 nastoitettuna RD:llä, takana "väärinpäin". Ei ollut ma-ti sohjossa suurempia vaikeuksia. Tuli kurvailtua Tzadin ja Vantaan puolella aurattua ja auraamatonta kelviä + pieni piipahdus pusikossa. Vetopito ei loppunut kertaakaan, mutta eturengas teki muutaman oho-ponkauksen uran pohjalta. Nappasi kuitenkin pitoa aina pompun jälkeen. Pari kertaa lähti myös kevyeen sohjosladiin koko laite, mutta pyörää kallistamalla pitoa löytyi riittävästi.

  26. #2876
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Ongelmia saada istumaan on-onen floater vanteelle. Menee koko ajan jostain killiin ja pyörii sitten paineilla oudon näköisesti. Onko jotain kikkoja miten saisi paremmin istumaan ? Ärsyttävä pikkujuttu mitä ei edes ajossa huomaa, mutta kun sen tietää...

    Edit: käytin yli kahden barin paineetkin, mutta kun ei vaan istu.

  27. #2877
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Ilmeisesti OnOnen vanteetkin. Fairy vesiseosta sumupullosta liuksi. Venttiilistä sielu pois nopeamman ilma virtauksen aikaan saamiseksi (kompura) ja sormi tulpaksi ja sielu äkkiä paikalle. Kuormahihna kikka jos liuku ei riitä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #2878
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Kannattaa tarkistaa ettei vannenauha ole välissä, sisuri kunnolla sekä käyttää tarvittaessa saippuavettä liukasteena.

  29. #2879
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    No löytykin ohjeita jo, kun jaksoi lukea ekoja sivuja tästä ketjusta. Nostelin nyt rohkeasti jalkapumpun kanssa paineet 4bar ja annan noiden nyt seistä pari tuntia paikoillaan ja hakea paikkaansa. Hyvin menee ojentajat pumppiin tossa hommassa Ilmeisesti täysin paskat noi fattyn vakiovanteet floaterien kanssa. Renkaat menee heti vaihtoon, kun taloustilanne antaa vähän periksi. Onko suosituksia mitkä renkaat noille fattyn vanteille saisi istumaan paremmin, kun uusiin vanteisiin ei ole nyt rahoja vielä pitkään aikaan.

  30. #2880
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Ei ne Surlyn kumitkaan oikein mun kokemuksen perusteella tahdo istua, muun merkkisistä en osaa sanoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •