GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 9 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #241
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Alibabasta lähetin aluksi hintakyselyn ja sieltä tuli vastaus parin päivän viiveellä, sen jälkeen lähetin tilauksen suoraan sinne valmistajalle yona@xiongdamotor.com.cn lähettivät seuraavana päivänä tilausvahvistuksen/laskun.

    17.8 maksoin lähetyksen (PayPal), 10.9 tuli seurantakoodi ja 17.9 tavarat oli tullissa.
    Pahoittelivat että lähetyksessä oli pientä viivettä kun kuulemma tekivät jotain parannuksia moottoriin.

    Moottori 116$
    moottoriohjain 22$
    low-auto-high kytkin 1,7$
    LCD02näyttö 23$
    PAS-anturi 3,30$
    DHL rahti 78,00$

    Tilasin myös muuta pikkusälää samalla varaosiksi, tilaukselle tuli hintaa 297$ josta meni tullia+alvia 74€
    DHL hoiti tullauksen.

    Saksasta saa myös noita sarjoja http://elektrolurchbike.de/osCommerc...bausaetze-c-15
    Luultavasti hieman pienemmällä vaivalla

  2. #242
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Kiitos näistä tiedoista! Auttaa asian potkimista eteenpäin.

  3. #243
    Nyt on Crystalyten City Basic -kitillä ajettu melkein tonni, ja on ollut ehdottomasti vuoden paras pyöriin liittyvä hankinta. Näin talvella street-legal avustus eturenkaassa on just sopiva tekemään fillaroinnista yhtä hauskaa kuin kesällä, vaikka kelveillä olisi hieman lunta ja pyörässä nastarenkaat alla. Talvilenkkeilyn määrä on noussut reilusti, samoin muut perheenjäsenet ovat käyttäneet fillaria ~10 kilsan työmatkaan.

    250 watin geared motti ei mikään voimanpesä ole eli itsekin saa/pääsee polkemaan ihan paidan märäksi, mutta tasaisella harvemmin tarvitsee käyttää 3/5 tehoasetusta suurempaa. Motti ylläpitää vauhtia hyvin pienemmälläkin tehorajoituksella kunhan kuskikin auttaa ja renkaissa on paineita, rajoitus lähinnä säätää kuinka aggressiivisesti moottori yrittää kiihdyttää vauhtia 25-26 km/h maksimiin. Pakkanen jähmettää moottoria sen verran että ilman avustusta ei halua pikkupakkasta kovemmilla polkea eikä 26 km/h cut-offin yli pääse kuin polkemalla raivolla/alamäkeen, motin sisällä kuitenkin on planeettapyörästön tapainen joka rasvoineen jähmii. Taajama-ajossa ja jäisellä maalla tämä harvemmin on rajoite, 25 km/h on aika hurja vauhti nastarenkaillakin ajaessa. 10 Ah akulla pääsee talvella n. 50+ km matkan jonka jälkeen avustuksen taso ja akkupalkit putoavat nopeasti.

    Asensin setin Trekin alumiinirunkoiseen 26" jousittamattomaan "urban"-pyörään jonka runko on sen verran kompakti että sillä pystyy satulaa säätämällä vaimokin ajamaan. Lisäkamoina torque arm koska alumiinihaarukka, sekä ebaysta kopattu muutaman euron 3W led-valaisin jonka pystyy kytkemään Crystalyten settiin suoraan ja vääntämään päälle ohjauspanelista.

    Kaikenkaikkiaan ihan ok hankinta, vaikka DIY:llä olisi päässyt halvemmallakin. Setissä oli kaikki tarpeellinen mukana ja asennus meni heittämällä, joskin vei ekakertalaiselta pari iltaa aikaa ja akkukoteloon joutui lisäämään pehmustetta kolinan vaimentamiseksi. Nähtäväksi jää kauanko moottori kestää 85-kiloista kuskia ja talviajoa.

  4. #244
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    76
    Koville jätkille sitten tämmöne, kun läskipyöriä alkaa olla paljon http://www.daymak.com/beast/gallery.html

  5. #245
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reippailija Katso viesti
    Koville jätkille sitten tämmöne, kun läskipyöriä alkaa olla paljon http://www.daymak.com/beast/gallery.html
    Vaikuttaa hyvin hankalasti poljettavalta ja painavalta.

  6. #246
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Toihan on sähkömankimopo? Eikun kappas, onhan siellä näön vuoksi polkimetkin.

  7. #247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    "Yritämme edistää sähköavusteista pyöräilyä ja kampanjoida sen puolesta. Pyörien sallittu moottoriteho nousee 250 watista tuhanteen wattiin vuoden vaihteessa. Uudistus on osa lakimuutosta, joka koskee mopoja, mopoautoja, moottoripyöriä ja polkupyöriä", kertoo yli-insinööri Maria Rautavirta liikenne- ja viestintäministeriöstä."

    http://www.hs.fi/kotimaa/Py%C3%B6rie...a1402641704074
    Mitähän tälle kävi? En löydä hakemallakaan mitään juttua koko asiasta tuon jälkeen.

    Vuodenvaihteen lakimuutos ei näyttänyt tuovan mitään uutta:
    "Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua, vähintään kaksipyöräistä, polkimin tai käsikammin varustettua moottoritonta ajoneuvoa. Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 watin tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa. Polkupyöräksi katsotaan myös potkupyörä tai muu vastaava moottoriton ja istuimeton ajoneuvo, jolta koon tai käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää polkupyörää koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten kuten heijastin- ja valaisinvaatimusten täyttymistä.

    L:lla 1042/2014 muutettu 19 § tulee voimaan 1.1.2015. Aiempi sanamuoto kuuluu:


    Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua, vähintään kaksipyöräistä, polkimin tai käsikammin varustettua moottoritonta ajoneuvoa. Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa."
    https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090

  8. #248
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Ai niin tollanenkin lupaus oli. Kuulostikin kyllä oudolta toi 1000 W. Saksa-tyyppiset 500W 45 km/h sähköavusteiset pyöräthän piti myös vuodenvaihteessa tulla periaatteessa sallituiksi koko EU:ssa, mutta eivät tainneet tulla, koska kaikista yksityiskohdista ei pystytty sopimaan (ketkä olivat ne sopijaosapuolet, joiden se piti sopia, jäi epäselväksi). Sitten kun ne saadaan sovittua, veikkaan että Suomi saa niitäkin viivytettyä muutaman kymmenen vuotta yksinkertaisesti vain unohtamalla säätää asiaankuuluvat pykälät.

    Ajoneuvohommissahan Suomessa on aina toiminut se periaate, että rohkeimpien pitää hankkia kiistanalaiset vehkeet ulkomailta ja alkaa käyttää niitä, ja sitten käräjöidä, olivatko ne laillisia. Näin ainakin autoissa, etenkin niiden verotuksen ja esim. jenkeistä tuotujen autojen lamppujen ja ikkunoiden E-hyväksyntien suhteen on ollut. Eikä taida Segwayllekaan olla saatu mitään virallista kantaa, onko sellainen laillinen vai ei.

    Kuka siis tekisi palveluksen suomalaisille sähköpyöräilijöille ja hankkisi Saksasta 45 km/h pedelecin ja lähtisi kyselykierrokselle vakuutusyhtiöön (minkälaista vakuutusta tarjoavat), katsastuskonttoriin (tarviiko rekisteröidä) ja poliisille (saako ajaa kelveillä ja millaista kypärää pitää käyttää).

  9. #249
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    76
    Polkimet löytyy. Mikähän Kiinan ihme toi on? Jos tehon ja nopeuden rajoittaisi, niin siittä vaan jalkoja heiluttamaan
    http://www.minsk-moto.com/en/electric/upa-upa-500e.html

  10. #250
    noniinno Guest
    Minskihän on klassikko Valko-Venäjältä. Noilla Spekseillä on helppo luvata melko pitkäkin toimintasäde "Additional pedals help to overcome the missing miles"

  11. #251
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Tuollainen skootteri on ihan helvetin huono polkea ja painava, ihan eri laite kuin hyvä sähköpolkupyörä. Polkimet ovat noissa lähinnä koriste kuin vanhassa pappamopossa.
    Hatunnostoni sille joka polkee tuollaista edes yhden mailin akku tyhjänä.
    Nykyinen lain tulkinta on kyllä koominen kun sähköpyörä ei saisi sen mukaan mennä yhtä lujaa kuin maataloustraktori, iso työkone perässä roikkuen.
    Tämä uusi Unicycle on mielenkiintoinen tässä mielessä. Näitähän on jo Suomessakin. Lentää ylämäet, polkematta. Tehoja löytyy 350W-1500W.

    http://areena.yle.fi/tv/2626988

  12. #252
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    76
    Kiinan sivuilta löytyi se sähkömopo (minsk). Suunniteltu kaiketi saksalaiseen mofa-luokkaan.

  13. #253
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    " elektric scooter ". Indeed.

  14. #254
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    17
    Duota, ihan uusi asia minulle tämä sähköavusteinen pyöräily, mutta ei taida löytyä vielä kittejä Fatbiken 100mm:n keskiölle keskimoottorille? Löytyykö sovinnolla edes fattivanteille käypäsiä napamoottorisettejä vai meneekö ne itse rakennettaviksi kittien pohjalta? Etunapa 150mm ja takanen 197mm.

    Marko

  15. #255
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    En usko että on läskiin mitään valmista vielä. Tosiaan valmiisiin napoihin rakennellen, tai sitten joutuu itse virittelemään keskiöön jonkinlaisen patentin. Veikkaan, että kyllä niitä läskikittejäkin kohta alkaa tulla, ongelmana vanteissa ehkä suuri leveyskirjo, ja napojakin on eri levyisiä, joten yhdistelmiä tulisi aika paljon.

  16. #256
    Sähköläskistä tuli mieleen tämä Storm Electric bike (29x4,8) Indegogossa: https://www.indiegogo.com/projects/storm-electric-bike
    Vielä ehtis pistään indiegogopajatsoon kolikot sisään tuolla $499 hinnalla. Hieman kyllä pistää mietityttään tuossa pyörässä käytettyjen palikoiden laatu, mutta voihan sillä olla potentiaalia haukkua hintansa.

  17. #257
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Sähköläskipitkäperäpyörässä on enemmän vapauksia moottorin sijoittelulle, koska sen voi laittaa takakolmioon: http://forums.mtbr.com/cargo-bikes/b...-625468-2.html ja postaus numero #39. Se punainen mötikkä on moottori.

    Tämä suomalainen kaveri on tehnyt läskipitkäperän ihan etunapamoottorilla: http://marlonsbikeblog.blogspot.fi/2...o-is-done.html

  18. #258
    Jenkit ovat näköjään tehneet Bafangin keskiömoottorista 100mm version: http://electricbikereview.com/commun...available.977/

    Itsellä ollut tuo normaali kitti 73mm keskiöllä varustetussa maasturissa nyt vajaan tuhannen kilometrin verran. Ollut kyllä paras ostos vähään aikaan!

  19. #259
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sparta Katso viesti
    Jenkit ovat näköjään tehneet Bafangin keskiömoottorista 100mm version: http://electricbikereview.com/commun...available.977/

    Itsellä ollut tuo normaali kitti 73mm keskiöllä varustetussa maasturissa nyt vajaan tuhannen kilometrin verran. Ollut kyllä paras ostos vähään aikaan!
    Siis sulla on tuo Bafangin keskiökitti? Oon itse kattellut niitä, aika huokeen hintasta tuntuu olevan. Valotatko hieman kokemuksiasi.
    Onko ollut kestävä, saanut iskuja tms? Onko ollu mitään ongelmia talven/roiskee/yms kanssa? Mistä tilasit kitin?

  20. #260
    Täällä myös yksi Bafangin keskiökitin talvityömatkoja varten talvileluunsa tunkannut. 725km on nyt sillä mittarissa, säässä kuin säässä. Kestävyydestä ei ehkä voi vielä puhua, mutta tähän mennessä ei ole ollut ongelmia. Lämpimästi saa pukea päälle, tuo meinaan avittaa kyllä aika reippaasti. Ylämäissä saa vähän itekin polkea. Nuo mukana tulleet jarrukahvat tuntuu aika hempuloilta, mutta laitoin ne kuitenkin kiinni kun niissä on nuo tappokytkimet. Akku on 13Ah ja lämpösellä tuli se rapia 50km yhellä latauksella täydellä avulla ajeltua. Nyttemmin oon pakkasilla lataillut joka ilta vaikka 2 päivää pärjäiskin. En silti halua että se joku iltapäivä loppuu Turtolan sittarin kohalla juuri ennen Hervantaan kapuamista. :P

    Piuhat ui yleensä joko lumessa tai loskassa, toivottavasti on tiiviit.



    Mutta ilo sillä on ajella!

  21. #261
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Kompaktin näkönen verme. Alan oleen aika varma tosta Befangista, mistä hommasit kitin? Kapasiteettiahan saa aina lisäämällä painoa pyörään.
    Kuinka pitkälle tällanen avittaa? Niin kovaan vauhtiin kun voimaa riittää?

  22. #262
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    17
    Juu, nuo valmiit läskit näyttävät olevan aika usein Boschin paketilla joka ei sitten olekaan ihan helposti itse kyhättävissä omaan pyörään. Ehkä tätä sähköpyöräajatusta täytyy viedä eteenpäin tuon perusmaastruin osalla, siitä tulisi hyvä työmatkapyörä. Mietitään, tuo Bafang vaikuttaa aika soivalta peliltä. Siitä löytyy jo aika hyvin kokemuksia ja jopa asennusvideoita yms.

    Marko

  23. #263
    Kompakti se kyllä on, itelle ehkä vähän pienikin. Ei kaadu niin korkealta :P Noh, vielä on mountain kingit pitäneet pystyssä. *kopkop*

    Asetuksista voi nopeusrajotusta säätää aina 40:iin asti. Tämän se (250w malli) myös mun 7 -rattaisella takapakalla kulkee tasamaalla, hiekkamontulla tietysti. Edessähän on enää yksi iso ratas käytettävissä kun tuon kitin laittaa kiinni.

    Ite tilasin paketin briteistä. Perusteluina reilusti nopeampi toimitusaika (oli kauhia hinku päästä jo näpertään, kiinan tilauksissa tunnetusti menee toisinaan useita kuukausia.. kokemusta on) ja ehkä paremmin toimiva takuu. Bafangin kitille huikea 3kk takuu ja akulle 6kk. Näin ainakin myyjä kehui kun asiaa kyselin. Lisäksi tuo Sam Spacey tuntu olevan asiansa ymmärtävä kaveri ja vastaa salamana sähköpostiin. Pariin eurooppalaiseen firmaan olin yhteydessä ennen lopullista tilausta.

    Hintaa tuli 800 ja rapiat Bafang+akku+laturi+postitus.
    Kiinasta varmasti halvemmalla, mutta tulee siihenkin tullit ja verot, se odotus ja jos oikein ymmärsin niin akkujen kuskaamisesta tuppas kuriirit ottaan vielä roimaa lisähintaa.

    Pulju oli http://www.custom-ebikes.com/
    Valitettavasti näyttää kyllä hinnat nousseen, johtuuko punta-euro kurssien heilunnasta vai mistä, sitä en tiedä. :/

    Ja tosiaan, paketti oli alle viikossa perillä tilauksesta.


    Edit: Asennus oli kyllä helppo. Jos onnistuu irrottamaan pyörästään kammet ja kampilaakerin/akselin/mitä rojuja siine keskellä onkaan, niin tän kitin asennus onnistuu aivan varmasti. Nippusiteet on suositeltavia, ellei jopa pakollisia. Tuohon akkutelineeseen tartti ihan pikkasen kolvia, koska tartti Bafangin virtapiuhat kolvata akkutelineen pistokkseen kiinni. Tää riippunee akkuratkasusta, mutta tuo on varsin siisti asennusmalli. Eikä tartte myöskään pelata piuhojen kanssa jos ja kun irrottaa akkua pyörästä.
    pirkkalalainen muokkasi tätä : 04.02.2015 at 21.05

  24. #264
    Juu elikkäs BMS-Batterystä tilailin syksy-alesta 350W version ja 9AH lifepo akun kylkeen. Paketin saapumisessa meni vajaa kuukausi ja tulli peri omansa kun saapui Suomeen.

    Itse kitissä ei ole mitään jämäkkää, paitsi itse moottori ja johtosetti. Kaikki muut osat natisee, niinkuin kiinalaisissa yleensäkin. Jätin pyörän omat jarrukahvat kiinni, kun levyjarruissa riittää kevyesti kitka vetämään takapyörän lukkoon, vaikka moottori ottaisikin täyttä virtaa. Näyttö on todella selkeä, mutta senkin tankokiinnike on onnistuttu mokaamaan ja vaatii vähän toimenpiteitä, että pysyy oikeassa asennossa. Mukana tulevaa eturatasta ei kannattaisi laittaa kiinni ollenkaan. Kahdeksan lehtiselle takapakalle 46 hammasta on liikaa, tosin ne kyllä vähenee kilometrien karttuessa itsekseen. Pöydällä odottaa adapteri, jolla olisi mahdollista liittää normaali 104BCD ratas tuohon tilalle. Viikonloppuna kokeilen, josko saisin pyörässä vakiona olleen 42t rattaan tuohon asennettua. Jos ei tule hyvä, niin tilaan tuollaisen: http://endless-sphere.com/forums/vie...p?f=31&t=65946 Tuolla pitäisi ketjulinjojenkin parantua.

    Akun mukana tulevat virtaliittimet ei ole käyttökelpoisia. Vedonpoistojen tekeminen liittimien sisälle tehty todella haastavaksi. Ostin suosiolla parin euron tietokoneen virtapiuhoja, mistä sain sopivat liittimet. Itse akku on kyllä 'solid'. 350W moottori 100% teholla mäkisessä maastossa lämä tiskissä imaisee sen tyhjäksi vähän yli tunnissa. Laturi muuten hyvä, mutta huutaa jumalattoman kovaa ladatessa. Tarkkaa aikaa en latausajasta ole mitannut, mutta tunteja kuitenkin.

    Kaikkine puutteineen kuitenkin tee-se-itse miehelle oiva valinta. Hymyillen saapuu aamulla duuniin, vaikka keli olisi kuinka huono tahansa. Eilisen jalkapäivä salilla ei haittaa. Ja sykkeen saa kyllä nousemaan, jos päivän päätteeksi on vielä ylimääräistä annettavaa.

  25. #265
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Näemmä ihan hyvän näköstä juttua tuolla sivulla. 350W vois kuitenkin olla kompaktimpi.. MUistaakseni Bafongilla oli sellanenkin, täytyy tutkia lisää kun kerkee. Mutta aika kompakti hinta toi 800 euroa jos on tosiaan koko setti ja luotettava kauppa. Tosiaan kun toi 25km/h rajotus avusteisessa alkaa kyllä siirtymillä hiertään hermoja. Mettässä riittää, mutta sitten heti kun pois ja tielle niin tuntuu kun pysähtyis seinään. 40kmh varmasti passeli.

    Edit:

    Sen verran vielä Bafangista että miten kuvailisitte sen vetoaluetta? Lähteekö se vetään heti alhaalta, vai tartteeko kadenssin olla kovempi että tulee virta mukaan? Ja onko vedossa *viivettä*?

  26. #266
    Bafangin setissä saa tuon nopeusrajoituksen nostettua 50km/h asti. 350w jaksaa vetää tasaisella tuommoiset 35km/h kaasulla ja kaasu pohjassa jos vielä itse poljet, niin 40km/h keskinopeus on aika vakio. Poljinavusteisena tuntuu, ettei moottorista saa lähellekkään kaikkea tehoa irti ja vauhti jää yleensä jonnekin 30km/h tietämille.

  27. #267
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Sillä avusteisella just meinasin. Koitan pitää homman siinä kun tallista löytyy moottoripyärä. Ajoin Cuben 250W boschi-vehjettä jossa oli toi 25km/h rajotus. Tuntu että avusteinen olis jaksanu varmaan hyvin sinne 40km/h tienoille, jämähti niin paikalleen siinä 25km/h kun tuli joku rajotin kehiin.

  28. #268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sparta Katso viesti
    Poljinavusteisena tuntuu, ettei moottorista saa lähellekkään kaikkea tehoa irti ja vauhti jää yleensä jonnekin 30km/h tietämille.
    Tuo on kyllä totta, vaikka säätäis sen niin että pitäis ihan poljinavusteisenakin antaa kaikki irti, niin silti tuntuu että aina löytyy enempii kun painaa kaasun pohjaan.

    Ja ehkä mäkin nyt vähän liikaa romantisoin tota kehuani. Natinaa kuuluu sieltä ja täältä. Viivettäkin on. Näyttö on kyllä hyvä, mutta akkutasoa kuvaavat palkit on vähintään summittaiset. Näytön kiinnikkeet oli väärän kokoset, tähän auttoi usea kierros mustaa sähkömiehen teippiä tangon ympäri jolla sai tankoon riittävästi paksuutta.

    Mutta olennainen, eli eteenpäin kevyesti liikkuminen, on mukavaa. Vääntääkö heti alhaalta? Noh, isolla vaihteella liikkeelle lähtö voi olla rauhallinen, pienellä vaihteella liikkeelle päästäänkin jo varsin sukkelaa heti. Jyrkemmätkin ylämäet, kun ei puhuta mettäpoluista vaan luokkaa lukonmäki, menee myös pienemmällä vaihteella kevyesti. Se kai tossa keskimoottorissa onkin miellyttävää, kun saa edelleen pelata vaihteilla?

    Jos meinasit että alkaako moottori ylipäätään tehdä mitään jos ihan hissukseen vaan pyörittää polkimia, niin kyllä se herkästi lähtee liikkeelle. Testasin tossa käsin pyörittää ihan etanavauhtia poljinta, noin 45-90 astetta kun on siirtänyt kampea niin lähtee liikkeelle riippumatta siitä kuin nopeasti kampea pyörittää.

  29. #269
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Sillä avusteisella just meinasin. Koitan pitää homman siinä kun tallista löytyy moottoripyärä. Ajoin Cuben 250W boschi-vehjettä jossa oli toi 25km/h rajotus. Tuntu että avusteinen olis jaksanu varmaan hyvin sinne 40km/h tienoille, jämähti niin paikalleen siinä 25km/h kun tuli joku rajotin kehiin.
    Itelläkin löytyy seiskapätkä tallissa odottamassa aurinkoisempia kelejä Lähinnä vaan meinasin, että bafangin kontrolleri hukkaa hirveesti tehoja pelkästään poljinavusteisena. Jos avustat kaasulla polkemista niin saa enemmän tehoja käyttöön, kuin luottamalla pas-sensoriin. Se on nimenomaan kontrollerista kiinni ja jos sen vaihtaa, niin poljinavustus luultavasti toimii paremmin.

  30. #270
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Keskimoottorissahan hienoo on just se että se on ihan kun normifillari. Vaihteet yms, kaikki on normaalia. Toi liikkellelähtö kuulostaa hyvältä.
    Nimittäin ajoin noita Boschin vehkeitä niin niissä on sillain että esim. metsäpolulla sai ihan pari kunnon polkasua tehdä että sai kadenssin riittäväks jotta sähkö tuli mukaan. Eli hitaalla kadenssilla ei tehnyt mitään, esim. liikkellelähdöissä.

    Mettään oon itte hankkimassa tommosta, siellä toi nopea reagointi on hyväksi. Saakeli soikoon.. Onko rehellisiä haittapuolia? Mitään mikä kränää mieltä? Täytyy koittaa nukkua vielä rauhassa yö ennenkun tilailee innostuksissaan sähkövermeitä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •