Kesällä tuli tehtyä aika lähelle jotain tuon tyyppistä. Tein testin ennen etelänreissua kun halusin tietää missä mennään pitkän sairastelun jälkeen. Testi meni 288W ja noin viikko sen jälkeen ajoin vähän väsyneillä jaloilla mortirolon n. 1h08min @266W. Tunnin olisi irronnut varmaan ainakin viisi wattia enemmän, ottaen huomioon että tuossa oli aika rankkaa ajoa alla ja heti perään pystyin ajamaan gavian.
Yleensä kovimmat tunnit ovat muuten tulleet sellaisena ajankohtana ettei ole ollut testiä lähellä.
Edit:
Itse siis testaan ihan tosi epätieteellisesti niin että ajan vauhdikkaan lämmittelysiirtymän, ettei jalat ihan tuoreet ole. Sit 2x20min parin minuutin palautuksella ja toisen vedon keskarin otan huomioon. Fiilis sanoo että tuolla tavalla kerroin olisi päivästä riippuen 0.95-0.98. Ihan riittävä tarkkuus minulle.
Toinen asia unohtui, mortirolohan nousee muistaakseni melkein 1300m korkeuteen, sillä lienee jonkinlainen vaikutus myös.
EDIT2:
Aiheeseen löysäti liittyen muistaisin Jens Voigtin sanoneen haastattelussa että oli ennen tunnin ennätysajoaan ajanu noin 370W tunnin maksimin vuoden sisään. Ennätysajossa mies ajoi muistaakseni 411W tai 412W ja oli vähän ihmeissään. Ihmisestä riippuen oikea FTP voi siis ollakin vähän sellainen myyttinen lukema jonka saavuttamiseen vaadittava motivaatio ei koskaan ole käytettävissä, mutta treenityökaluna se on kai edelleen käypä?









Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit