Ajelin tänään puolipoikkeuksellisesti ihan tahallaan kuutiolla työmaalle. Saa nähdä iskeekö katumus kotio lähteissä. Matkaa vaan viitisen km mutta voinee tuntua viideltätoistakin ..
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...isesti/687917/
Sellasta talvipyöräilyn pääkaupungissa.
Muistelin, että eikö tästä ollut joku videokin... ja löytyihän se BikeRadarin sinäputkikanavalta.
Onko kokemuksia (tai linkki) Bilteman nastarenkaista?
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...arengas-27944/
Jamis Xenith SL, Trek Crocket 5, Felt Virtue 60
Mites kokemuksia racing ralph\rocket ronien kanssa hiekotussepelistä,arvaako päästellä kuinka huoletta hiekotuksella vai onko rengashommia luvassa herkästikkin?
Aie olis työmatkaa vetää enenevässä määrin eikä talous nyt kestä renkaita haalia.
Mulla jää hiki ikävästi takin alle. Takin sisäpuoli on kuin siihen oltas suihkutettu vettä. Tekninen kerrasto on hikinen, muttei sentään onneksi yhtä märkä kuin takin sisäpuoli. Mulla tuottaa jalatkin ihan ylettömästi lämpöä. Kokeilin tuota yhdistelmää muuten 17 asteen pakkasessa mutta siinä lämpötilassa ei noissa varustuksissa kovin pitkää matkaa ajeta (mulla oli vähän päälle 8km). Pelkillä trikoilla ei tulisi mitään, vaatii ehdottomasti sen teknisen kerraston alle (ohut riittää).
Tänään mietin jalankulkijan ominaisuudessa että saakeli tätä loskaa, nythän se lähtisi helposti pois mutta missä aura? Kai ne väylät on sentään nyt jo aurattu, pikaseen kun kävin ulkona niin näytti ainakin lähitie auratulta.
Mulla oli joskus vuosia sitten samannäköiset Biltemalaiset. Olivat uutena Hermannin kuvailemat, mutta eivät kauaa. Eivät keventyneet käytössä muutenkuin irronneiden nastojen verran. Ja ne lähti tosi äkkiä kävelemään. En suosittelisi, niin lyhytikäiset oli nastat. Muistaakseni lähtivät, kun ekan kerran joutui asfaltilla ajeleen. Pane alle ISP:t. Ovat hintansa väärtti Biltsuihin verrattuna, vaikka hintaa on yli tuplat.
onks pakko, jos ei haluu
Just tulin Saaristotien vartta, ei näkyny auraa, mutta loskasta taitaa päästä eroon yöllä, kun alkoi jo jäätymään. Osa urista oli osittain kovettunut jo. Jos eivät auraa, niin voi olla mielenkiintoinen keli aamulla, kun käärmepyörät mutkitelleet loskan täyteen uria. Onneksi maasturin kumi ei mahdu syvimpiin uriin.
Aika synkän näköstä Tampereen keskustan seutu kun mustan ruskeeta suola sohjoo kentät täynnä keskustoria myöten....
Itte nyt asuu pienessä maalaiskylässä luonnonsuojelu alueen vieressä ja täällä ei vielä sohjoo... laitetaan kuva naapuritalosta
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...11&oe=5569F964
Ei ollut hurjasti latuja, kun tunkkasi pyörää töihin pahuuden ytimeen. Kävihän se kuntoilusta tuokin. Vastaan tuli yksi cc-fillaristi ja näytti siltä, että olisi halunnut maasturin alle.
"Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.
Niinpä niin, taidan olla liian hyväuskoinen. Tiet auraamatta, edelleen. Mukavastihan tuollainen loskakerros jäätyy osittain mutta juuri niin että se ei ihan kannattele. Joten renkaat upposivat tähän paskaan ja vaikutus oli sama kuin jos tarakassa olisi raahautunut pari riuskaa äijää mukana. Mulla sanoo tätä menoa kohta polvet poks, koska ne eivät tykkää runttaamisesta. Kun ei vaan kulje. En kyllä yhtään ymmärrä tällaista tienpitoa että säästetään aurauksesta mutta sitten kun joku jalankulkija tai pyöräilijä menee tuon tienhoidon takia nurin niin se ei sitten varmaan maksa kaupungille terveydenhoitomenoina yhtään.
Melkein kolmen viikon tauon jälkeen pääsin taas työpyöräilemään. Satakymppitien varsi Länsi-Suomen päädyssä oli jokseenkin mielenkiintoisessa kunnossa. Töihin päästyä lähetin palautetta välittämästi auraaville osapuolille, eikä ollut ensimmäinen kerta palautepalvelussa... Aura-auto ei ollut näyttänyt kertaakaan käyneen edellisen lumentulon jälkeen. Pieni pätkä aurattua (mahd. yksityistietä) todisti mahtavasti, kuinka helppoa on mennä vain, jos vähän on lanattu.
Maastopyörällä ja tuuman nastojen avulla sekä sen ilon voimalla, että pääsi taas pyörällä, oltiin onneksi töissä ajoissa. Mutta näin sitä liikkuvaa kansaa tuetaan, työkaveri tänä aamuna pohti siirtymistä pyörästä takaisin autoon... Onneksi auto ei ole itsellä mikään vaihtoehto, menen sitten bussilla, jos ei pyörällä, mutta ymmärrän, jos ei paljoa enää kelit nappaa, kun huolto on mitä on.
Jo se on izmo pätemistään täynnä taasen, montakos aamua sitten Tampereella on tosiaan cyclokelvottomia per vuosi? Ja kuinka paljon noita päiviä jolloin crossari on oikein pätevä vehje sielläpäin?
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit