GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 92 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 82 90 91 92 93 94 102 142 192 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.731 - 2.760 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Jaa... Mun mielestä GC tuntui märässä kivikossa aivan loistavalta, mutta vertailupohjana olikin silloin 29"-renkaat

Eli lumettomaan aikaan en osannut kaivata GC:tä parempaa, lumiseen aikaa kyllä. Voin kyllä myöntää että oon ihan läskinöösi vielä...

mutanaama Guest
    Semmonen disclaimeri tuohon mun juttuun, kuskista kiinni. Mä tarviin kaiken avun minkä renkaat pystyy antamaan.

Kyllähän se brilleauxikin taisi GC:tä hehkuttaa alkuun kun ei paremmasta tiennyt, jos nyt oikein muistan?

Itse taidan laittaa seuraavaan läskiin eteen ja taakse Budin syksyä/talvea varten. Kesä varmaan menee niillä mukana tulevilla Jumbo Jimeillä, mitä nyt kesällä ylipäänsä läskillä tulee ajettua.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Semmonen disclaimeri tuohon mun juttuun, kuskista kiinni. Mä tarviin kaiken avun minkä renkaat pystyy antamaan.
    Juuri näin omalla kohdallakin. Yritän kompensoida ajotaidon puutteita renkailla.

Elasto: en mä vieläkään tiedä paremmasta, mutta viime syksyn mittaan tuli selväksi useaan kertaan että GC:n pito varsinkin märällä kivellä ei vastaa mun odotuksia läskigummin pidosta.

Koitetaan siis jotain muuta, josko sitä parempaa olis tarjolla.
    Käytetty Budi tossa jo parvekkeella lepäilee...

noniinno Guest
    Huomasin joskus että Bud/Lou kombo ei vastannut käsityksiäni puuteripakkaslumen/nuoskalumen/sysipaksun lumen/märän juurakon -pidosta. Myöskään rullaavuus ei vastannut käsityksiäni polkupyörän renkaan rullaavuudesta. Nyt alla olevat Ground Controllit toimivat noilla ongelma-alueilla ihan yhtä hyvin/huonosti. Paitsi että rullaavuus kovalla pinnalla on yhtään liioittelematta tsiljoona milrjardia kertaa parempi. Nyt tietysti saan huutia, kun en ole kokeillut kaikkia markkinoilta saatavia renkaita kaikissa olosuhteissa kaikilla rengaspaineilla sekä etu- ja takarenkaan paineyhdistelmillä. Olen surkea kuski ja normaalia kömpelömpi, mutta jos Ground Controlleilla ei talvikelissä pärjää, kannattaa vikaa etsiä kypärän ja satulan välistä. Toisaalta, mikäs minä olen tässä jeesustelemaan, plasebolla on tässä maailmassa parannettu sairaita ja tehty ihmetekoja ennenkin ja hurmahenkiset karismaattiset saarnaajat saaneet rammat kävelemään ja sokeat näkemään.

Voisiko joku nakuttaa vähän tarkempaa speksiä mitä ovat nämä Bud ja Lou?

Kyllä se on niin nähty että jos ei muusta ole puhuttavaa tai kinasteltavaa, niin renkaista ja öljyistä saa todella monta eri mielipidettä.
    Nimimerkillä d5 ja floater talvelle, vanhelga ynnä ehkä jumbo jim kesälle.
    Lopetan säikeen lukemisen tähän, kiitos mielipiteistä

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Surly bud ja lou (katso threadin eka postaus)

zipo Guest
    Bud&Lou ovat kaksi pikimustaa läskiä ja sä saat olla sitten sandswitchnä niiden välissä maksamalla about 300€ .
    Mieti vielä haluatko todellakin tuollaista kokea....

Budin nastoitus Tikan nastoilla tuottaa harmaita hiuksia... Dremeli ilman stopparia ja itse tehty nastoitustyökalu eivät ole parhaat työkalut hommaan. Tein äsken millilitran lääkeruiskusta stopparin. Nyt vielä voisi hankkia kunnon nastoitustyökalun. Mistä Helsingin kivijalasta noita mahtaa löytyä?
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    ... Elmukelmunkin ongelmana on se, että se vaatii teippisauman joka sitten alkaa vuotaa, litkut ja ilmat karkaa kelmukerrosten väliin...
    Mä kävin Mätänetistä ostaan sprayliimaa, ajattelin laittaa sitä elmukelmun saumakohtaan. Testasin irrallisiin elmukelmupaloihin tänään. Ohjeen mukaan ruiskutin molempiin pintoihin ja annoin kuivua 20 min ennen kuin painoin kelmut toisiinsa kiinni. Tuntuu tarttuvan jonkin verran, vetämällä kerrokset irtoaa toisistaan, mutta tartunta selvästi parempi kuin kahdella kelmulla ilman liimaa. 11 tunnin kuivumisen jälkeen tartunta oli vielä parantunut verrattuna heti liimauksen jälkeiseen irroitukseen.

Saatan ehtiä tuota viikonloppuna kokeileen, tai ehkä en. Jos en, niin sitten menee ainakin kolmen viikon päähän. Saapihan tuota raportoida jos joku ehtii ensin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Huomasin joskus että Bud/Lou kombo ei vastannut käsityksiäni puuteripakkaslumen/nuoskalumen/sysipaksun lumen/märän juurakon -pidosta. Myöskään rullaavuus ei vastannut käsityksiäni polkupyörän renkaan rullaavuudesta. Nyt alla olevat Ground Controllit toimivat noilla ongelma-alueilla ihan yhtä hyvin/huonosti. Paitsi että rullaavuus kovalla pinnalla on yhtään liioittelematta tsiljoona milrjardia kertaa parempi. Nyt tietysti saan huutia, kun en ole kokeillut kaikkia markkinoilta saatavia renkaita kaikissa olosuhteissa kaikilla rengaspaineilla sekä etu- ja takarenkaan paineyhdistelmillä. Olen surkea kuski ja normaalia kömpelömpi, mutta jos Ground Controlleilla ei talvikelissä pärjää, kannattaa vikaa etsiä kypärän ja satulan välistä. Toisaalta, mikäs minä olen tässä jeesustelemaan, plasebolla on tässä maailmassa parannettu sairaita ja tehty ihmetekoja ennenkin ja hurmahenkiset karismaattiset saarnaajat saaneet rammat kävelemään ja sokeat näkemään.
    Taidan myös siirtyä siihen joukkoon joka lopettaa tämän säikeen lukemisen.
    Kiitos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Taidan myös siirtyä siihen joukkoon joka lopettaa tämän säikeen lukemisen.
    Kiitos.
    Samaa mieltä. Ei vastaa enää tarkoitustaan.

Fatboy SE:n tubelesskonversio

Spessun oma vannenauha pois ja tilalle Motonetin kirkasta heijastinteippiä, toisen vanteen pienten reikien peitoksi palat sähköteippiä ja sitten kaksi kierrosta leveää gorillateippiä reunasta reunaan limittäin. Toisen vanteen pienten reikien kohdalle laitoin gorillateipin ja vanteen reunaan ohuelti sikaflexiä.
    Renkaat (Ground Control 60TPI) nostin vanteelle sisärenkailla ja sisurin poiston jälkeen toinen reuna nousi todella helposti vanteella. Renkaat pysyivät hyvin paikallaan ilman paineita. Stansin litkua laitoin reilut 1.5 desiä: toinen vanteista tiivistyi laakista, mutta toisen paineet olivat yön aikana pudonneet noin 0.5 bar. Katsotaan nyt mikä on tilanne paineen lisäyksen jälkeen illalla.
    Kaksi kierrosta gorillateippiä voi olla liioittelua, mutta renkaat pysyvät ilmeiseti juurin sen takia hyvin paikallaan. Litkua saattaa myös olla turhan paljon.
    En muistanut punnita renkaita ennen operaatiota, joten painonsäästöstä ei ole tarkkkaa käsitystä. Ilman alkuperäisiä sisäkumeja painoa en vähemmän ehkä pari sataa gramma, mutta kevennyssisureihin verrattuna painonsäästö on marginaalinen.

Huomasin joskus että Bud/Lou kombo ei vastannut käsityksiäni puuteripakkaslumen/nuoskalumen/sysipaksun lumen/märän juurakon -pidosta. Myöskään rullaavuus ei vastannut käsityksiäni polkupyörän renkaan rullaavuudesta. Nyt alla olevat Ground Controllit toimivat noilla ongelma-alueilla ihan yhtä hyvin/huonosti. Paitsi että rullaavuus kovalla pinnalla on yhtään liioittelematta tsiljoona milrjardia kertaa parempi.
    Minkälaista eroa huomasit Ground Control VS Dillinger 5, jos jätetään jää kelit huomiotta. Rullaus, veto, jarrupito ja ym.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Huomasin joskus että Bud/Lou kombo ei vastannut käsityksiäni puuteripakkaslumen/nuoskalumen/sysipaksun lumen/märän juurakon -pidosta. Myöskään rullaavuus ei vastannut käsityksiäni polkupyörän renkaan rullaavuudesta. Nyt alla olevat Ground Controllit toimivat noilla ongelma-alueilla ihan yhtä hyvin/huonosti. Paitsi että rullaavuus kovalla pinnalla on yhtään liioittelematta tsiljoona milrjardia kertaa parempi.
    Viimeisen saksalaistestin valossa tässäkin väittämässä on reilusti plasebo-effektia mukana.

Joku vielä joskus mittaa numeraalisesti näitä rullaavuuksia, niin kaivataan tämä viesti ”mitä minä sanoin” lauseeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautaperse Katso viesti
    ... Dremeli ilman stopparia ja itse tehty nastoitustyökalu eivät ole parhaat työkalut hommaan. Tein äsken millilitran lääkeruiskusta stopparin.
    Itse olen katkaissut terän sopivasti lyhyemmäksi, jolloin stopparina toimii istukka. Saa sitten säätää sopivan poraussyvyyden terää säätämällä.

mutanaama Guest
    Mulla ainakin terän saa upotettua dremelin sisään sopivalle syvyydelle. Toikalla oli asennustyökaluja Shocktherapyssä.

Miksi elmukelmua? Alkuperäiseen reseptiin kuuluu pakkauskelmu (kiristekalvo). On huomattavasti paksumpi ja reunan voisin kuvitella olevan huomattavasti helpommin liimattavissa vaikka teippillä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Miksi elmukelmua? Alkuperäiseen reseptiin kuuluu pakkauskelmu (kiristekalvo). On huomattavasti paksumpi ja reunan voisin kuvitella olevan huomattavasti helpommin liimattavissa vaikka teippillä
    Ealex tykkää paksusta
    Onks sillä niin väliä? Veikkaan että materiaali on sama molemmissa. Vannenauhan tai teipin sinne joutuu alle laittaan kumminkin. Lisäksi elmua löytyy kotoota. Ajatus on testata toimiiko se sprayliimalla vai ei, eli pehmittääkö litku sprayliimankin. Monissa teipeissähän liima pehmenee litkukylvyssä.

Myönnetään, oisin ostanut sitä kapeeta kiristekalvoa jos sitä olis Mätänetissä ollut. Sen enempää en jaksanut alkaa sitä metsästään. Saa vinkata jos tietää mistä sitä voi hankkia. Muualta, kuin jonkun töistä
    Pekka T L muokkasi tätä : 28.01.2015 at 09.19 Syy: Vielä jos yksittäisiä rullia, ettei paffilodjullista tarvi ostaa

Olisiko nämä alkuperäiset Bud & Lou?

Rautakaupasta olen kiristekalvoa ostanut, suunnilleen tämännäköistä:

Ajattelin ostaa varalle takarenkaaksi tuon Loun jos tuo vähän sivuista kärsinyt ja heittävä Bulldozer tuosta joskus hajoaa, mutta olisiko joku muu sittenkin parempi? Rullaako tuo Lou huonommin kuin tuo 72tpi bulldozer?

noniinno Guest
    Ensinnäkin pahoittelut äkkijyrkästä kirjoituksestani, joka toimi näköjään yhtä tehokkaasti kuin Päivi Räsäsen kommentit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minkälaista eroa huomasit Ground Control VS Dillinger 5, jos jätetään jää kelit huomiotta. Rullaus, veto, jarrupito ja ym.
    Tässäpä se juttu kohdallani on, en osaa vertailla noiden renkaiden hyviä tai huonoja puolia. Toimivia ne ovat molemmat talvikelissä, enkä kaikilla mahdollisilla rengaspaineilla ole tullut kokeilleeksi. Jos en tietäisi mitkä renkaat siellä alla pyörii, niin en luultavasti osaisi sanoa ajokäytöksen perusteella. Ehkä Dillinger maantiepaineilla rullasi paremmin, mutta kyllä GC rullaa myös hyvin. Eli ei tainnut olla paljoa apua. Aika monella tuntuu olevan kuitenkin faktaa renkaiden käytöksestä, joten ehkä he voivat vastata kysymykseen, sikäli kun eivät ole vierailleet eroasuurifatbikerengaskeskustelu.fi -sivulla.

Jarrutuspidosta sen verran, että viime lenkeillä olen opetellut hallittua sladia tiukoissa mutkissa. Kun taidot eivät riitä, olen heittänyt perän sladiin jarrulla, joten jarrutuspito ei ole itselleni kovin kriittinen asia, läski kun joka tapauksessa pysähtyy tarvittaessa riittävästi alamäessäkin - ainakin laihapyöriin verrattuna.

^Bud tuotti harmaita hiuksia tuohon jarrulla perä sladiin tekniikkaan, ku se pitää "liikaa sivulle" ja kulkee suoraan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

zipo Guest
    Jaahas jäbät sairastuneet fpalstalla riehuvaan topikepidemiaan nimeltä FTP.Näemmä 2kpl keskustelualuetta saanut välittömät oireet.(kippurasarvikuskeilla omat)
    Täällä Paksupyöräpuolella lyhenne tulee sanoista:Fucking Tire Proffersors.Empiiriseen testin perusteella todettua parannuksena toimii vain ja ainoastaan täysillä ajaminen skutsissa huolimatta muiden rengasarvionneista.Ei, En lähetä mitään mittausdataa.

Proffat, onko kukaan ajanu tällä, sisurilla:
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod128891

zipo Guest
    Ei kai kukaan proffastatuksella oleva tunnusta ajavansa sisurilla.Rispektit katoo alta aikayksikön eikä varmasti oteta porukkalenkille mukaan.
    Vähän niiku pitkät kalsarit you know.
    BTW.Paljonko se Rekkipyörissä orkkisvireessä tullut Maxxis sisuri painoi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Ajattelin ostaa varalle takarenkaaksi tuon Loun jos tuo vähän sivuista kärsinyt ja heittävä Bulldozer tuosta joskus hajoaa, mutta olisiko joku muu sittenkin parempi? Rullaako tuo Lou huonommin kuin tuo 72tpi bulldozer?
    Rullaa, Lou on maksimaalisen vetopidon rengas, jossa löysälle alustalle sopiva poikittainen kuvio. Bulldozer on siihen verrattuna pyöreä ja matalanappulainen rullaava kumi. Paineet tietysti vaikuttavat, eli riippuu mistä roikkuu..

<OT>Mullakin on tietsikassa FTP-softa.</OT>

Oma tubeless viritys alkoi vuotaa etukiekossa, pitää kai sitten katsoa liukeniko teippiliima..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Proffat, onko kukaan ajanu tällä, sisurilla:
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod128891
    Harva vaihtaa painavia vakiosisureita samanpainoisiin.

Joko siirrytään tubelekseen tai kevennyssisuriin sv13f tai onza freeride vai mikäs se olikaan.

On muuten törkeän hintaiset CRC:ssä nuo sisurit. Esim bike-componentsilla samat 7,95€ kpl.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •