Trek Crocket 5. Miksi ihmeessä takajarrun vaijeri on vedetty takahaarukan alaputken päältä että viimeiset sentit vaijerista on pystyssä, joten pyörän kastuessa tarkoituksella tai ilman, ei pakkaskelistä selviä ilman takajarrun jäätymistä?
En ymmärrä tällaista suunnittelua 2000-luvulla, kun lisäksi kantapää (koko 43) osuu poljettaessa jarruvaijerin säätöpyörylään jos jalkaterä ei pysy aivan prikulleen suorassa.
Kaikki tämä paskuus olisi poissa jos jarrusatula olisi ihan kiltisti laitettu takahaarukan yläputken päälle ja vaijerit laskeutuisivat nätisti alas koko matkalta, kuten monissa muissakin krossareissa vuosia sitten. Ymmärrän että satula on paremmin suojassa haarukan välissä, mutta tämän hintaisissa pyörissä käytettävyys menee ehdottomasti rankan käytön edelle. Myös Boone 5:ssa samat jarrut samoilla ongelmilla! Uskomatonta! Ovh kuitenkin jo lähemmäs 3k€...
Ongelmasta pääsee varmasti eroon voitelemalla jarruvaijeria mutta kun kyse on aivan uudesta pyörästä, niin en ihan mielelläni sulata tällaista. 
Kuinka yleistä on jarruvaijereiden jäätyminen yleisesti?
				
			 
			
		 
			
				
			
			
				Jamis Xenith SL, Trek Crocket 5, Felt Virtue 60
			
			
		 
	
Kirjanmerkit