ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 205 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 105 155 195 203 204 205 206 207 215 255 305 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.121 - 6.150 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #6121
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tupe Katso viesti
    Olen etäältä nähnyt muutaman julkisen kilpailutuksen. Laatua niissä ei käytännössä huomioitu mitenkään. Laadulle oli kyllä vaatimukset, laatu arvioitiin pisteyttämällä ja pisteille annettiin painoarvo 40. Hinnalle toki 60. Kaikki, jotka tarjosivat tarjouspyynnön minimivaatimukset, saivat täydet laatupisteet. Jotenkin outoa. Voisi maallikkona kuvitella vilkkaalla mielikuvituksella, että minimivaatimuksilla pääsisi vasta mukaan tarjouskilpaan ja ellei minimiä tarjous hylätään. Mutta eihän toki..
    Tuohon on jo hyvä tilanne, saatiin sentää epäpätevät tahot suljettua pois. Nykyisin suurin osa kuntien tarjouksista arvostellaan kriteereilla 100% hinta 0% laatu. Säästö suunnittelussa maksaa yleensä moninkertaisesti säästön verran ekstraa toteutuksessa, säästö toteutuksessa taas moninkertaisesti ylläpidossa. Ylläpito hoidetaan kunnan toimesta, joten se nyt voi sitten maksaa sen mitä maksaa. Kaupan päälle huonosta laadusta kärsii kaikki.

  2. #6122
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Ei taida eduskunta päättää noista.
    Ruuhkasuomessa jopa kunnalliset luotamushenkilöt valitaan vaaleilla, koska ehdokkaita on vähän enemmän kuin paikkoja - niitä kutsutaan täälläpäin kunnallisvaaleiksi.
    Tokilautakunta- ja hallituspaikat jaetaan toverillisesti valtuustopaikkojen suhteessa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  3. #6123
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Vai ohjelmoivatko insinöörit liikennevaloja kuten aina ennenkin on tehty?
    Ei ohjelmoi. Mitä uudemmat valot sen paremmin tuntuu toimivan. Käyttöönoton jälkeen on joskus hetken toiminut heikommin, mutta kyllä ne siitä on korjaantuneet. Valot kun keräävät statistiikkaa, jolla logiikkaa hienosäädetään. Käyttööonton jälkeen ruuhka-aikana olen nähnyt myös valoasentajan tuntikausia passissa seuraamassa sujuvuutta.

    Kyllä ne ohjelmoijat parhaansa tekee ainakin täälläpäin ja lopputuloskin on toimiva. Uusissa valoissa toiminta on ihan eri paleneetalta, kuin vanhoissa valoissa. Koski sitten kevyttä tai raskasta liikennettä tai jotain siltä väliltä. (nykyisin ei topata pääväylää ajavaa bussia tai rekkaa yhtä helposti, kuin henkilöautoa).

    Nyöryytysnapit historiaa, automaattitunnistus. Aina kun sivusta ei tule liikennettä kevyelle liikenteelle poltetaan vihreää jne. Yks täällä aikaisemmin kiukuttelemani risteys on myös korjattu logiikaltaan niiin että oletuksena kevyellä liikenteellä aina vihreä.

    Ettei menis ihan offtopikiksi, niin antiikin ajan risteyksissä on kyllä elämä joskus vaikeaa. Täysin turhia punaisia, kohtuuttomia odotusaikoja, nöyryytysnappeja älyttömässä paikassa jne. Mutta onneksi nuo voi yleensä kiertää.

  4. #6124
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Omilla reiteillä noita klassisella ohjauksella olevia risteyksiä riittää. Esim. Orikedolla Ohikulkutietä myötäilevä kelvi: kun tulet lännestä, jos et ehdi ajoissa painamaan nöyryytysnappia, saat katsella kierroksen, miten autoille palaa samaan suuntaan vihreä ja itselle punainen. Jos olisit ehtinyt painaa nappia hieman aiemmin, vihreä palaisi kelvillekin. Talvikeleillä odotellessa ehtii tulla kylmä, kun Vanhan Tampereentien vihreä on piiiitkällä syklillä...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  5. #6125
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533

  6. #6126
    tempokisu Guest

    Vihainen orpo olo suojatien keskellä

    Olin ajamassa yhtenevää "kevyenliikenteenväylää" välissä keskikorokkeellinen suojatie, vihreet.
    Olin jo yli sen korokkeen, kun lähestyi kääntyvä bemari. Hyppäsin ( tai nousin, en jalalla ei voi hypähtää..) pois satulasta kun aattelin että se tulee, kuitenkin bemari pysähtyi, jolloin aloitin liikkeen...mutta bemari sitten menikin.
    Tietysti kun ajan tavallisilla kengillä, en päässyt sekunnissa liikkeelle - mutta kun olin jalat jo maassa olin jalkamies siinä vaiheessa. Bemarin olisi kyllä pitäny väistää.
    Takaa tuli toinenkin bemari, joku nuori poika ajoi. Tämä ei ollenkaan pysähtynyt, vaan ajoi edestä ja saman teki kolmaskin auto.
    Mä seisoin siinä suojatien keskellä, ja sitten jo vaihtui punainen valokin.

    Oli aika arvoton olo.

  7. #6127
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Reilu kerho, niiden "kiire" on tärkeämpää kuin väistämissääntöjen noudattaminen. Se on kun ensimmäinen menee, niin loput tulee samalla vauhdilla perässä mistään piittaamatta. Olen minä joskus autoillessakin ihmetellyt risteyksestä suoraan läpi yrittäessäni kun vastapuolelta tulee letka vasemmalle kääntyjiä, joista ketään ei kiinnosta suoraan menevän väistäminen..

  8. #6128
    tempokisu Guest

    Peukalo alas anteeksi ja haista v***

    ^ autoilijapojan kommentit.

    Minä - tällä kertaa ihan iloisena töistä kotia, ajoin kelviä ja siinä vähän väliä on kauppoihin ne väliköt. Yksi sankari oikein kiihdytti mun ohitte ja kääntyi ihavvierestä Motonetin pihaan. Meni niin likeltä, että lähtin perään. Nuori poika vielä koko ajan puhui kännykään...tai varmaan "älypuhelimeen" ja puhelu jatkoi parkkipaikan etsimisenkin ajan.
    Menin viereen, lampunvalo suunnattuna tyypin silmiin. Kerroin tilanteen, ja hän vielä puhuu puhelimeenkin.
    Klapipää vartija sanoo kyllä "KAMALASTI ANTEEKSI" - johon kommentoin että syytäkin olisi tuossa työtehtävässä vähän katsella ympärilleen tarkemmin.
    Ja hetiperään että "haista V***".

    Ikävä ihminen. En myöntäisi lupaa harjoittaa vartijan ammattia, jos pitäisi siihen terveystodistus ny kirjoittaa. Ei näe, ei huomioi, ei hermot pidä eikä ole käytöstapoja.

  9. #6129
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Vartijan hommiin nyt vaan sattuu hakeutumaan niitäkin puupäitä elämän koululaisia, jotka ei ihan terävintä kärkeä edusta. Kaikki vartijat ei tietenkään ole tuommoisia, mutta sekaan mahtuu. Lyhyt koulutus ei auta kun lähtökohdat on mitä on ja "valta" kihahtaa hattuun. Hyvä vaan, ettei ihan kaikki pääse esim poliisin virkaan.

    Vartijan homma taitaa olla ns palveluammatti, joten haistattelu sopii siihen varsin huonosti. Palaute vartiointifirmaan esimiestasolle voisi kyllä olla paikallaan.

  10. #6130
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Bemarin olisi kyllä pitäny väistää.
    Takaa tuli toinenkin bemari, joku nuori poika ajoi. Tämä ei ollenkaan pysähtynyt, vaan ajoi edestä ja saman teki kolmaskin auto.
    Mä seisoin siinä suojatien keskellä, ja sitten jo vaihtui punainen valokin.

    Oli aika arvoton olo.
    Joskus opiskeluaikoina pohdittiin, että jos käytäisiin ostaan käytetyt lastenvaunut lastattaisiin niihin irtonaisia tiiliskiviä ja lähdettäs kaupungille lykkiin suojateitä. Erityisesti monikaistaisia liikennevalottomia, mutta ei sitten kuitenkaan toteutettu, kun pelättiin, että ne kivet päätyy vielä lasin läpi jonkun kalloon.

  11. #6131
    tempokisu Guest

    Kymysys mikä liikennemerkki?

    Laitoin tämänkin kyselyn paikallislehdykkään ( julkaistu tänäpä), kun pyynnöstäni huolimatta kunnan virkamiestaho ei ole kyselyyni vastannut.

    Että saako tänne ajaa, vai mitä?

    Käyn paljon kuvaamassa aallonmurtajalla, ja aamu-uimarit autoilee kopille asti. Huomautin asiasta, ja kaamee kälätys. ..eh, minäkin kälätin takas..ja kun olin siinä kuvauspuuhissa, niin ihan tahallani hidastelin ja uhkasivat kutsua polliisit. Mikä olisi ollut hyvä juttu, oltaisiin saatu vastaus tähänkin että saako ajaa vai ei.
    Uimarit perustelivat autoilua sillä että "on ikää" ja he "hoitavat kuntoa ja terveyttään" ( jolloin reilun sadan metrin matkan voisi hyvin kävellä), heillä on pukukoppiin avain joten vaatteekin vaihdetaan eikä esim. pulahdeta äkkiä autosta ja lähdetä samantein.

    Meinaan jotta jos tuonne kaikki ajelee ( uimareilla kolme autoa), niin ongelmaa voi tulla jos viimeisenä tullut päättääkin viipyä rannalla useamman tunnin..


  12. #6132
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Laitoin tämänkin kyselyn paikallislehdykkään ( julkaistu tänäpä), kun pyynnöstäni huolimatta kunnan virkamiestaho ei ole kyselyyni vastannut.

    Että saako tänne ajaa, vai mitä?

    Käyn paljon kuvaamassa aallonmurtajalla, ja aamu-uimarit autoilee kopille asti. Huomautin asiasta, ja kaamee kälätys. ..eh, minäkin kälätin takas..ja kun olin siinä kuvauspuuhissa, niin ihan tahallani hidastelin ja uhkasivat kutsua polliisit. Mikä olisi ollut hyvä juttu, oltaisiin saatu vastaus tähänkin että saako ajaa vai ei.
    Uimarit perustelivat autoilua sillä että "on ikää" ja he "hoitavat kuntoa ja terveyttään" ( jolloin reilun sadan metrin matkan voisi hyvin kävellä), heillä on pukukoppiin avain joten vaatteekin vaihdetaan eikä esim. pulahdeta äkkiä autosta ja lähdetä samantein.

    Meinaan jotta jos tuonne kaikki ajelee ( uimareilla kolme autoa), niin ongelmaa voi tulla jos viimeisenä tullut päättääkin viipyä rannalla useamman tunnin..

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Luette...merkeist%C3%A4

    Merkki 312, "Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty" eli kuten järkikin sanoo. Huoltoajo tekee poikkeuksen.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  13. #6133
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Lisäkilvellä 872 (Huoltoajo sallittu) osoitetaan tieliikenneasetuksen 21 §:n mukaan, että liikennemerkistä ilmenevän kiellon estämättä on sallittu esimerkiksi välttämätön kiinteistön huoltoon tai vartiointiin liittyvä ajo, jakeluliikenne sekä sellaisten tavaroiden kuljetus, joiden kantamista ei niiden painon tai muun erityisen syyn takia ole kohtuullista edellyttää, sellaisen henkilön kuljetus, jonka toiminta- tai liikkumiskyky tai kyky suunnistautua on iän, vamman tai sairauden takia taikka muusta syystä rajoittunut, lasten kuljetus, kun yhdellä henkilöllä on valvottavanaan useampi kuin yksi alle seitsemän vuoden ikäinen lapsi, asiakkaan noutaminen ja tuominen taksilla sekä ajoneuvon kuljettaminen, kun kuljettaja on liikuntavammainen.

  14. #6134
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    ^Eli kahta lasta kun vie uimaan niin sehän on jo huoltoajoa.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  15. #6135
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Stadin ammattiopiston bussikuskilinjalla opetetaan että kolmioista ei tarvitse välittää, eikä oikealle tarvitse katsoa kun kääntyy oikealle.
    Paikka tämä tänään kello 10.16 https://www.google.fi/maps/@60.20702...vyk2NqmDxA!2e0 Bussin tulosuunta sama kuin kuvan punaisella autolla ja kääntyi oikealle. Minä tulin kuvanottosuunnasta oikealta ja olin noin 5 metriä risteyksestä kun bussi hidastamatta jyrää eteen ja kuskilla katse tiukasti vasemmalle.
    Minulla oli päällä kirkkaan keltainen ajotakki jossa heijastinnauhaa myös housissa heijastinnauhaa, pyörässä valo päällä edessä ja heijastimet ym ym, joten en ollut mitenkään huomaamaton.

  16. #6136
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.423
    Tänä aamuna yksi avolavakuski tuli kuvan ottosuunnasta juuri kun olin tulossa pyörätien jatkeelle ylitykseen itään päin mennessä. Kyllähän se pysähtyi ennen kärkikolmiota, mutta painoi torvea, ikään kuin kulkujärjestyksessä olisi jotain epäselvää. Jatkoin itään, jonne autokin suuntasi, kuskin kanssa oli lyhyt sanallinen kommunikaatio. Sain selville että hänen mielestään tuossa pitäisi pyörä taluttaa tien yli. Annoin palautteen, että olisi hyvä kerrata liikennesäännöt.

  17. #6137
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ei helvetti taas tänään aamulla töihin ajaessa, kävellään joko keskellä tietä tai sitten pyörätien puolella, tultiin sitten vastaan tai mentiin samaan suuntaan. Kelloon reagoidaan vasta juuri kun ollaan ihan takana ja kun ollaan menossa ohi vasemmalta, hypätään sitten sinne puolelle ja itse saa vetää lukkojarrutuksen alamäessä.

    Jumalauta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  18. #6138
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Sain selville että hänen mielestään tuossa pitäisi pyörä taluttaa tien yli.
    Toi on hyvä! Paikalla on oikein kaksi kärkikolmiota ennen kevarin jatketta ja niiden lisäkilvissä varoituksena neljä ajavaa pyöräilijää. Silti pikuppikuskin mielestä fillaristin pitäisi taluttaa. Logiikka huipussaan.

  19. #6139
    IncBuff Guest
    Työmatkalla on kelvi aurattu jollain alimittaisella romulla ja on semmoinen patikko ettei paremmasta väliä. Hakkaa käsille oikein kunnolla.

  20. #6140
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ei helvetti taas tänään aamulla töihin ajaessa, kävellään joko keskellä tietä tai sitten pyörätien puolella, tultiin sitten vastaan tai mentiin samaan suuntaan. Kelloon reagoidaan vasta juuri kun ollaan ihan takana ja kun ollaan menossa ohi vasemmalta, hypätään sitten sinne puolelle ja itse saa vetää lukkojarrutuksen alamäessä.

    Jumalauta.
    Tämä. Ketjun voisi kuitata sanalla jalankulkijat.
    Make war, then love.

  21. #6141
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Yleensä on tullut ihan hyvin tilaa fillarille kun on parikolkytmetriä ennen kohtaamista ottanut putkelta muutaman polkaisun lisävauhtia. Toiminut ainakin niihin ammattikoululaisiin kolmen, neljän rinnan lonniviin "koviksiin."

  22. #6142
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Onpa alkanut ärsyttää Kaarinassa Piispanristillä oleva valoristeys. Siinä on Filmtownin puolella vielä mukavasti toinen risteys, niin on se ihan kamalaa tajuta kun sen peltilehmän kanssa on tietenkin kiire seistä liikennevaloissa odottamassa. Niin kiire, että ehtii kuitenkin tukkia sen risteyksen siinä ettei kukaan muukaan pääse siitä yli sillä aikaa kun tämä yksi odottaa punaisten valojen vaihtumista. Välillä siitä on ihan helvetin vaikeaa päästä pyörällä yli kun takana joku malttamaton road rage minä ensin -peltiloota haluaa lähteä väkisin risteysalueella laittomasti ohi, sitten vasemmalle on rajoittunut näkyvyys kun siinä on niitä autoja parkissa, sitten on se valoristeys jonka liikennettä pitää seurata samalla kuin tämän kyseisen risteyksen liikennettä. Lisäksi vastapuolelta voi haluta joku peltiloota myös yli, eikä ole jäänyt vain yhteen kertaan kun ovat meinanneet että vastaantulijaa ei tartte väistää jos on kääntymässä itse vasemmalle. Sen risteyksen voisi oikeasti räjäyttää taivaan tuuliin, todella vaarallinen!

  23. #6143
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    12
    Vantaalla Vaskivuorentiellä bussikuski siirtyi oikealle kääntyvien kaistalle, mutta pysähtyi kiltisti ennen pyörätien jatketta päästämään minut fillareineni yli. Takana tulevan henkilöauton kuski ilmeisesti innostui kun pääsi bussista ohi suoraan menevien kaistaa, ja kaasutti suojatien eteen pysähtyneen dösän ohi sivuille katsomatta. Onneksi liikuin hitaasti, koska muuten olisin jäänyt alle. Jouduin hidastamaan bussia vielä lisää, kun jäin siihen sen keulalle kuikuilemaan että tuleeko sieltä lisää idiootteja vai uskallanko jatkaa tien ylistystä... Tuo on kyllä yksi vaarallisimmista liikennerikkomuksista

  24. #6144
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Premnas´in avautumiseen: jos en väärin muista, siinä kohtaa ajat ajoradalla (Kaarinasta Turkuun), jossa kolmio risteävälle Piispanristintielle. Hankala risteys, jossa parasta taluttaa fillari yli. Eipä ole epäselvää, kenen vuoro on. Toinen, vähän kyseenalainen tapa on koukata Kaarinasta tullessa oikealle kymmenen metriä ja vetäistä u-käännös. Ai mistäkö tiedän, että toimii?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  25. #6145
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Toi on hyvä! Paikalla on oikein kaksi kärkikolmiota ennen kevarin jatketta ja niiden lisäkilvissä varoituksena neljä ajavaa pyöräilijää. Silti pikuppikuskin mielestä fillaristin pitäisi taluttaa. Logiikka huipussaan.
    Minusta on hienoa, että löytyy autokuskeja, jotka tööttiä painamalla haluavat varmistaa mahdollimman monien huomaavan tööttäilijän puutteet ajotaidossa ja/tai sääntöjen tuntemisessa. Vaarastahan varoittamiseen tööttiä laissakin käsketään käyttää. Itselläni ei kantti tuohon riittäsi. Joka kerta kun teen virheen, haluaisin tien nielaisevan minut mahdollisimman huomaamattomasti.

  26. #6146
    IncBuff Guest
    Onko noilla hiihtäjillä oikeasti päässä vikaa vai mitä hemmettiä kun kelvillä käveli kaksi hiihtäjää sukset kourassa rinnakkain koko kelvin leveydeltä. Olin soittamassa kelloa mutta toinen kuuli ilmeisesti kun kaverin kanssa poristiin niin en ehtinyt. Antoivat tilaan ja perään kuului jotain ihme mussutusta.

  27. #6147
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brynja Katso viesti
    Vantaalla Vaskivuorentiellä bussikuski siirtyi oikealle kääntyvien kaistalle, mutta pysähtyi kiltisti ennen pyörätien jatketta päästämään minut fillareineni yli. Takana tulevan henkilöauton kuski ilmeisesti innostui kun pääsi bussista ohi suoraan menevien kaistaa, ja kaasutti suojatien eteen pysähtyneen dösän ohi sivuille katsomatta. Onneksi liikuin hitaasti, koska muuten olisin jäänyt alle. Jouduin hidastamaan bussia vielä lisää, kun jäin siihen sen keulalle kuikuilemaan että tuleeko sieltä lisää idiootteja vai uskallanko jatkaa tien ylistystä... Tuo on kyllä yksi vaarallisimmista liikennerikkomuksista
    On.
    Saitko katsottua rekisterinumeron? Jos sait, niin ilmoita poliisille. Tappaa vielä jonkun.

  28. #6148
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Helsinki, itä
    Viestit
    425
    Tänään oli klv Länsimäentiellä välillä Mullunmäki-Fazerilantie vähän huonossa kunnossa joten siirryin ajoradalle. Eräs mitsu-kuski ajoi ihan vierestä ohi ja jäi bussipysäkille muka putsaamaan pyyhkijänsulkia. Kun ohitin auton niin kuski lähti liikkeelle, ajoi taas ihan viereen ja huusi ikkunasta että pyörätie kulkee tuolla. Vastasin että jos ajaisit itse fillarilla niin ehkä ymmärtäisit. Tämän jälkeen se puupää päätti sulkea tien ja kiilasi minut penkkaan ja kiihdytti tiehensä.
    Saavutin auton Kehä III liikennevaloissa ja kuski aloitti läskipyöräpropagandan sanomalla että pitää olla leveämmät renkaat. Oikea fixikuski olisi tehnyt samalla tavalla kuin Premium Rush trailerissa sille taksikuskille mutta annoin olla. Tein äsken netissä rikosilmoituksen siitä kusipäästä.

  29. #6149
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    ^ei stana, mikä teiden ritari! Hienoa että et alentunut tasolleen, toivottavasti viesti menee virkavallan kautta perille.

  30. #6150
    Kahtena aamuna peräkkäin nosturi tukkinut kelvin totaalisesti. Ei mitään merkkejä tahi kylttejä aikaisemmin. Onko rakentajilla moinen oikeus?


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •