GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 6 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 346

Aihe: Ensimmäinen cyclocross

Olisiko se kuitenkin bikefittingin paikka, kun hajontaa eri kokovaihtoehdoissa tulee noinkin paljon? Satanen (tai jotain) kunnon mittauksista maksanee itsensä varmasti takaisin, pitkässä "juoksussa", etenkin jos edellinen ei ole välttämättä osunut kohdalleen.

Ihmeen pitkää asentoa kyllä näyttää tuo. Minä olen 180/84 ja lyhyempi on asento, ja silti se on suht matala. Satulan korkeudeksi ehdottaa minulle 4mm enemmän ja noin 73,5cm on käytössä. Se competitive fit osuu aika lähelle käytössä olevia mittoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Olisiko se kuitenkin bikefittingin paikka, kun hajontaa eri kokovaihtoehdoissa tulee noinkin paljon? Satanen (tai jotain) kunnon mittauksista maksanee itsensä varmasti takaisin, pitkässä "juoksussa", etenkin jos edellinen ei ole välttämättä osunut kohdalleen.
    Ai tuommoistakin palvelua on saatavilla. Onko ne ihan pyöräliikkeessä tehtäviä juttuja, vai mistä tuommoista kannattaisi lähteä kyselemään?

Oulussa taitaa Special Bike tehdä ainakin. En tiedä onko muita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Ihmeen pitkää asentoa kyllä näyttää tuo. Minä olen 180/84 ja lyhyempi on asento, ja silti se on suht matala. Satulan korkeudeksi ehdottaa minulle 4mm enemmän ja noin 73,5cm on käytössä. Se competitive fit osuu aika lähelle käytössä olevia mittoja.
    Aika jännää, koska kaiken järjen mukaan sulla pitäis olla pidempi yläkroppa kuin mulla jolloin myös pyörän pituus olisi enemmän. Onko meidän käsien pituudet sitten lähellä, vaikka kokonaismittaa sulla onkin enemmän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Entä mitä ongelmia tuosta tulee, jos satulan ja sarvien välinen etäisyys on liian lyhyt? Voisiko aiemmin kertomani rannekipu liittyä siihen?
    Nyt esittämäsi on ainakin osittain ristiriidassa aiemmin tekemäsi analyysin kanssa:

Tuntuu että tanko vain on 5-10 cm liian kaukana edessä ja matalalla. Tämän seurauksena ranteet taipuvat liikaa, tai toisenlaisessa asennossa painetta tulee peukkujen alapuolelle.
    Se mikä ranteiden/käsien puutumiseen ainakin vaikuttaa on se kuinka suuri osa kropan painosta tulee käsien varaan. Liian lyhyt satulan ja sarvien välinen etäisyys pyrkii ennemminkin tekemään asennon pystyksi, jolloin painoa siirtyy käsiltä istumalihaksille - tietysti ohjaustangon korkeus suhteessa satulaan vaikuttaa asiaan.

Esitän suoraa lainausta kirjasta: Rakkaudesta polkupyörään, Robert Penn (s.77).
    "...kun istun pyörän päällä päivän - maantiepyörän, työmatkapyörän, maastopyörän, sama se - jossain vaiheessa käteni puutuvat ja saatan herätä seuraavana yönä vaimeaan jyskytykseen sormissani. Lääkäri, jonka kerran tapasin sattumalta eräällä pyöräreissulla, sanoi sen olevan rannekanavaoireyhtymä; lääketieteellinen termi puristuksissa olevalle keskihermolle ranteessa. Kenties. Ranteen keskihermo, joka säätelee käden motorisia ja sensorisia toimintoja, on kämmenkuopan keskellä eli osassa, joka on pyöräillessä puristuksissa usein, ellei peräti koko ajan. Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö pyörän hyvä istuvuus auttaisi."

Voisin olla taipuvainen uskomaan kirjoittajan analyysiin - ainakin omalla kohdallani. Itselläni esiintyy pyöräillessä ajoittaista käsien puutumista. Ajoasentoni on verraten makaava. Pääsääntöisesti puutuminen ilmenee verkkaisessa ajossa, jolloin kroppa painaa enemmän käsiä vastaan. Reippaammassa ajossa polkemisvastus kohottaa kroppaa eli jalat ottavat enemmän kantaakseen ja tuolloin ohjaustankoa vasten ei painaudu vaan enemmänkin pitää kiinni 'roikkuakseen menossa mukana'.

Fiolaristin viestin viimeisen kappaleen allekirjoitan kyllä itse ehkä sananvalintani voisivat olla pikkaisen toiset.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Samoin. Varsinkin maantiepyörällä on vaikea pitää ajoasentoa kasassa jos vain himmailee.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fiolaristi_57 Katso viesti
    Nyt esittämäsi on ainakin osittain ristiriidassa aiemmin tekemäsi analyysin kanssa:
    Totta kyllä, ja uskoisin että aiemmin tekemäni analyysi on lähempänä totuutta tässä tapauksessa. Tuon lainaamasi uudemman viestin jälkeen tutkin vielä minkälaisia arvoja tuo laskuri antoi maastopyörälle, ja ne olivat huomattavasti lähempänä nyky-hybridin geometriaa. Tosin virhemarginaalia tuohonkin mahtuu, kun geometria oli vanhemmasta 4300-mallista, kun en löytänyt mistään käytössäni olevan 4400-mallin taulukkoa. Eli rannekivun spekulointi tuon maantiepyörän vaatiman pitkän ajoasennon perusteella oli höpöä.

Paljonkos muuten tuota tilaa tarttis käytännössä jäädä tuohon standoverin yläpuolelle crossarilla?

Onko käden pituus, 68 cm, varmasti mitattu oikein? Mulla on ilmeisesti lyhyemmät jalat, mutta vielä pidempi selkä ja 5 cm lyhyemmät (!?) kädet. Kokeillin tuota laskuria omilla mitoilla ja sain näköjään tuloksen, joka on melkolailla identtinen pyöräni paikoilleen hioutuneiden säätöjen kanssa. Mulla siis pyörässä 54 cm c-t ja 55.5 cm ett. Stemmi 9 cm maastoajo-ominaisuuksien takia, jos ajelisin vaan teillä, niin saattaisi stemmi olla 100 cm ja tanko vähän alempana.

E: ^ Mulla inseam ilman kenkiä n. 79-80 cm ja rungon ilmoitettu Avg. Standover 787 mm. Mr. Schwinn Gunnarilla oli sitä mieltä, että runko olisi saanut olla standoverin takia pykälää pienempi, mutta vielä mulla isyys on tallella ja ei tuon kanssa muutenkaan ole hankaluuksia ollut. Nyt tiedän, että pienempi olisi ollut turhan lyhyt mun makuun ja muutenkin pienempikokoisissa krossareissa pitempi on parempi, jotta toe overlappi ei häiritse niin pahasti. Sitä kuitenkin tuolla 54-senttisen Gunnarin 597 mm front-center mitalla, 172,5 mm kammilla ja 43-kokoisella kengällä on vielä jonkin verran, varsinkin paksumpien renkaiden kanssa. Ps. meni viestiboksi täyteen eilen..
    stenu muokkasi tätä : 22.01.2015 at 13.33
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Ei nuo maheadin mitat 172/80 cm mitenkään pahat ole oikeaa kokoa valittaessa, ei edellytä mitään poikkeuksellista rungolta. Ei nyt kaikista lyhintä ja korkeintakaan. Kummalliset mitat antoi laskenta.

Kummallisia ovat nuo brititkin tuumineen ja puntineen ja vasenpuolisine liikenteineen. Titaanipyörän stanover-mittakin ilmoitettu erikoisesti, britit nyt yleensä kuitenkin ovat pragmaattisia, kaipa tässäkin jokin juju. Noista pienemmistä kumpi koko tahansa nyt kävis. Voisko ottaa runkosarjan ja osat viimeistä nippeliä myöten ja kasata itse tai kasauttaa. Special Biken ihmiset varmaan ihan mielellään tekis. Ei itse kasaaminen ole kovinkaan vaativa homma eikä vaadi kovin erikoisia kaluja. Sais kahvat kerralla oikein päin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Ei nuo maheadin mitat 172/80 cm mitenkään pahat ole oikeaa kokoa valittaessa, ei edellytä mitään poikkeuksellista rungolta. Ei nyt kaikista lyhintä ja korkeintakaan. Kummalliset mitat antoi laskenta.
    Täytyy vielä paremmalla aikaa mitata uudestaan tuo käden pituus, voihan se olla että omituiset tulokset johtuu kuitenkin mittavirheestä.

Kummallisia ovat nuo brititkin tuumineen ja puntineen ja vasenpuolisine liikenteineen. Titaanipyörän stanover-mittakin ilmoitettu erikoisesti, britit nyt yleensä kuitenkin ovat pragmaattisia, kaipa tässäkin jokin juju. Noista pienemmistä kumpi koko tahansa nyt kävis.
    Kumpi olis "turvallisempi"?

Voisko ottaa runkosarjan ja osat viimeistä nippeliä myöten ja kasata itse tai kasauttaa. Special Biken ihmiset varmaan ihan mielellään tekis. Ei itse kasaaminen ole kovinkaan vaativa homma eikä vaadi kovin erikoisia kaluja. Sais kahvat kerralla oikein päin.
    Itse asiassa ihan mielelläni opettelisin ja itse kasaisin, mutta ajanpuute on suurin ongelma. Tykkäisin kun pyörä olisi läpikotaisin tuttu, jolloin mahdollisten ongelmienkin ratkontaan olisi paljon paremmat lähtökohdat. Toisaalta, pelkkä runko + osat tulisi (aiempia keskustelujen perusteella) parhaimmillaankin about samanhintaisiksi, joten kannattavinta olisi kuitenkin ostaa koko fillari ja modifioida sitä. Ei taida kuitenkaan osasarja + muu tilpehööri irrota ~900 euroon mistään?

Osta kokonainen pyörä. Osista tekemällä pyörän hinta tuplaantuu helposti.

Luulisinpa, että Planet X toimittais titaanipyörän myös kasaamattomana, runkosarjan ja kaikki tarvittavat osat yhtenä pakettina ilman sitä hintaa mitä kasaaminen heille maksaisi. Kovin suurta hyvitystä ei voine ajatella saatavan. Tarjouspyyntöä kokeilemaan, jos titaani suuresti kiinnostaa. Hienolta pyörä näyttää ruudulla. Ajanpuute ja nestejarrut puoltaisivat kasauttamista muualla. Jos eivät innostu kasaamattomana toimittamaan, niin kahvojen kääntö itse tai SB tekee. Oikein päin ne pitää olla.

Ajan itse arkiajot 173/83 cm mitoillani ja melkoisella rimpulavartalolla alumiinikrossarilla, joka on samoin hyvin normaali-geometrinen, vaakamitta 530 mm, emäputki 125 mm, stemmi 100 mm. Äärimmäisen täsmällisen kokoinen minulle, mutta kuten monesta kommentista olet huomannut moni muukin koko voi olla sitä kullekin itselleen.

Noihin lukuihin pohjautuen pitäisin S kokoista runkoa lähemmäs "turvallisena". Vastoin tehtaan suositusta. Minusta lisäsäsentti vaakamitassa riittää kuittaamaan ylävartalomme pituuseron eikä sentti lisää emäpukeen haittaa.

Katsos vain ovat korjanneet mittakuvaa, tiukille vetää standover S-koossakin:

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOPICKRIV22HRD/on-one-pickenflick-rival-22-hrd-cross-bike

TERU muokkasi tätä : 23.01.2015 at 04.29

Luulisinpa, että Planet X toimittais titaanipyörän myös kasaamattomana, runkosarjan ja kaikki tarvittavat osat yhtenä pakettina ilman sitä hintaa mitä kasaaminen heille maksaisi.
    Tämä oli hyvä idea, joten kysyin sitä heiltä. Vastaavat kyllä kiitettävän nopeasti, mutta ikävä kyllä vastauksen sisältö ei ollut mieleinen tällä kertaa: "We will not ship a bike unbuilt as we need to set this up correctly and for warranty and safety purposes." Vähän hassu linja sikäli, että varmaankin suostuisivat kuitenkin lähettämään erikseen valikoituna rungon ja nuo osat (mutta hinta olisi tällöin jotain ihan muuta).

Katsos vain ovat korjanneet mittakuvaa, tiukille vetää standover S-koossakin:

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOPICKRIV22HRD/on-one-pickenflick-rival-22-hrd-cross-bike

Kappas, niin oli kuvaan ilmestynyt tuo H-mittakin, hyvä homma.

Tosin saatan tässä kuitenkin kallistua kotimaisen kivijalkaliikkeen valikoimiin, ainakin jos saan hyvän tarjouksen. Tällä CC-kokemuksella sillä mahdollisuudella pyörän koeajolle etukäteen on kuitenkin sen verran painoarvoa, vaikka varmasti Pickenflick olisikin päällisin puolin parhaiten tarpeisiini sopiva kapistus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Onko käden pituus, 68 cm, varmasti mitattu oikein? Mulla on ilmeisesti lyhyemmät jalat, mutta vielä pidempi selkä ja 5 cm lyhyemmät (!?) kädet.
    Vaikka en kovin roteva olekaan, niin nämä hengen- ja ruumiinominaisuudet on mallia gorilla: tarkistusmittaus antoi tänäänkin 68 cm. Ihan varma en ole mistä kohtaa mitta pitäisi ottaa, mutta jos menen seinää vasten seisomaan ja painan olkapään seinään, niin seinästä rystysiin tulee 71 cm. Olkapään etureunasta rystysiin tulee 65 cm, joten totuus lienee jotain tuosta väliltä.

Kävin tuossa töitten jälkeen testaamassa tuota SRAMia, ja olihan se tuntumaltaan täsmällinen ja miellyttävä, olkoonkin että ääni oli vähän sellainen muovisen naksahtava eikä millään tavoin "hienostunut". Mutta joka tapauksessa vivun kanssa ei jäänyt millään tavoin epäselväksi oliko vaihde vaihtunut vai ei.

Koska testipyöränä sattui sopivasti olemaan Cannondale Caad X Rival 22 Hydro, niin tuntuihan se paketti kuitenkin kokonaisuudessaan sen verran hyvältä että kyllä se allekirjoittaneen vaakakuppi taitaa siihen suuntaan nyt kallistua. Ajanpuutteen vuoksi jäi muut merkit testaamatta, mutta kyllä minä sen verran tyytyväinen tähän olin että ainakin nyt tuntuu siltä että voisin tehdä kaupat tälläkin testailulla. Suvalalla oli vielä tammialea menossa, joten mielestäni fillarin hinta on varsin kohtuullinen kun itse pyörän lisäksi mukaan saa asennettuna lokasuojat, Schwalbe Marathon Winterit sekä 34-piikkisen eturattaan yhteishintaan 1920 e.

BB30-keskiöstä myyjä sanoi suoraan, että *kun* se rupeaa naksumaan niin tuo heille, niin he hiljentää sen. Ei eritellyt tarkemmin miten, mutta meinasi että he saa sen pysyvästi tai ainakin hyvin pitkäksi aikaa hiljaiseksi.

Edit: Myyjä siinä arvioi minun kokoa ja totesi että joko 54 tai 51 koko olisi minulle sopiva, ja kuultuaan että ajelen enimmäkseen maanteillä ja sorateillä oli sitä mieltä että 54 on oikea. Kaveri yllättyi käsieni pituudesta ja meinasi että maanteillä 51-koko saattaisi osoittautua ahtaaksi.
    mahead muokkasi tätä : 23.01.2015 at 19.34 Syy: Tarinaa mitoista

Kävin tuossa töitten jälkeen testaamassa tuota SRAMia, ja olihan se tuntumaltaan täsmällinen ja miellyttävä, olkoonkin että ääni oli vähän sellainen muovisen naksahtava eikä millään tavoin "hienostunut". Mutta joka tapauksessa vivun kanssa ei jäänyt millään tavoin epäselväksi oliko vaihde vaihtunut vai ei.
    Sen ajokokemuksen perusteella joka minulla on Shimanon ja SRAM:n maasto- ja maantieosasarjoista, kärjistän niiden tuntumaerot aina samalla tavalla. Jos vertaa työkaluihin, Shimanon vaihtimet on kuin käsittelisi kirurgin skalpellia ja SRAM:n vastaavat kuin raksamiehen vasaraa. Maantiekahvoissa ero on paljon selvempi kuin maastovivuissa. Skalpelli on todella miellyttävä, arvokkaan tuntuinen, hienostunut ja herkkä käyttää silloin kuin kaikki toimii saumattomasti. Vasara pitää aina vähän ääntä, vaikka yrittäisi käyttää sitä kuinka nätisti tahansa. Kumpikin hoitaa tehtävänsä varsin hyvin. Mutta annas olla kuin työkalu onkin veressä ja/tai ruosteessa - skalpellin käytöstä häviää sitä miellyttävyyttä aika paljon, vasaran kanssa eroa ei välttämättä huomaa.

Tuosta luonnehdinnasta saa vetää herneet sieraimeen ihan vapaasti, eikä varmaankaan jää epäselväksi kumman valmistajan värkit minulla on pettäneet ja kummalla ajan nykyään. Campasta ei ole mitään kokemusta, mutta ilmeisesti se on S:ien välissä - yhtä aika aidon mekaaninen ja kuitenkin hienostunut.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Pituudeltaan sentin pitempi noista isompi, sen kanssa tullet toimeen pitkiksi todettuine käsinesi, mutta pystytkö nostamaan pyörän ilmaan seistessäsi hajareisin pyörän päällä? Toinen suurelta näyttävä mitta on emäputken korkeus isommassa?

Minä Shimppafani, ei osata sanoa mitän toisista, huvin toimii...

Pituudeltaan sentin pitempi noista isompi, sen kanssa tullet toimeen pitkiksi todettuine käsinesi, mutta pystytkö nostamaan pyörän ilmaan seistessäsi hajareisin pyörän päällä?
    Kauppiaan kanssa testattiin tuo, parin sentin nostolle oli helposti tilaa ja viitisen senttiä se nousi kunnes putki painoi ihan kunnolla luita. Tämä siis 54-senttisellä rungolla. Olikohan se tuo aiempi 80 cm inseam-mittauskin sitten vähän kuitenkin alakanttiin..? Joka tapauksessa oikean polkupyörän kanssa tuo oli onneksi aika helppo todeta.

Toinen suurelta näyttävä mitta on emäputken korkeus isommassa?
    Onko emäputki tuo etuhaarukkaa kannatteleva vino/pystyputki? Jos, niin missä mielessä tuo 1 cm ero 51 ja 54-kokoisten runkojen välillä vaikuttaa isolta? Itse en osaa arvioida sen vaikutusta kokonaisuuteen lainkaan...

Tosiaan kauppias oli sitä mieltä että jos ajoprofiilini olisi enemmän metsäpolkupainotteista, teknisempää ajoa, niin silloin ehdottomasti 51-kokoinen runko. Mutta että maantielenkkeilyyn hänen mielestään 54-koko on parempi valinta.

CamoN kanssa samaa mieltä. Maantiepyörässä ultegra, cyclossa sram. Vaikka ultegra toimii sormen päillä hipaisten, kun maassa on lunta ja pakkasta käytän paljon mieluummin sramia.

Efektiivinen vaakaputki vain sentin lyhempi 51:ssä jos oikein katsoin. Sen saa kyllä stemmiä pidentämällä kuitattua. Vakiona lie joku 90/100mm? Minulla on muutaman vuoden vanha Cannarin krossari kokoa 54 ja olen 180/84. En tarkistanut onko geot paljon muuttuneet. Olen vaihtanut stemmiksi 120mm ja ohjainlaakerin yläkupin(mikä lie oikea nimi) matalampaan, että saan hieman suuremman dropin satula-tanko välille.

Hyvä, vaakaputken korkeus ei liikaa, se onkin helpompi todeta juuri noin. Emäputken (head tube) korkeus vähän hankalampaa ennen muutaman tonnin ajoa. Arvioida voi asettamalla satulan oikealle korkeudelle ja mittaamalla, mieluiten vatupassin kanssa tagon yläpinnan tason. Käyttö ja harrastepyörän droppi pitäisi saada vähintään muutaman sentin alle satulatason 4 - 5 cm, siis olla mahdollista, aluksi tanko voi olla ylempänäkin. Liian korkean emäputken kanssa voi joutua hankalampaan tilanteeseen kuin vaakaputken, jota voi korjata rajallisesti stemmin vaihdolla. Pienempi näppärämpi isommallakin toimeen tulee. Minä olen useimmin valinnut pienemmältä puolelta koon, no minun ylävartaloni on kaukana atleettisuudesta. Kunhan teet tietoisen valinnan pitkän keskustelun päätteeksi. Onnea "oikean" koon valintaan.

Kisakrossi kanto-osuuksineen on asia erikseen, mutta tällaisella tyypillisellä yleiskäytöllä (maantie, hiekkatiet, työmatkat, kaupunki) en näkisi mitään syytä ottaa 54 cm runkoa. Se on tasan 3 mm pidempi (reach), ja standover kilistelee kulkusia. Ajoasennon suhteen 51 cm raami on vain 13 mm matalampi (stack) ajoasennon suhteen. Maantiellä korkea keula voi alkaa muutaman tonnin kohdalla kyllästyttää, kun tekisi mieli mennä kovempaa. Jos omaan makuuni yhtään peilaisin, ottaisin 48 cm rungon, ja käyttäisin esim. 3 cm verran spacereita. Tällöin standover on kohtuullinen, ja ajoasentoa voi säätää halutessaan jokseenkin helposti vielä matalammaksi, jos siltä jossain vaiheessa tuntuu. 120 mm stemmi lienee aika lähellä sopivaa, mahdollisesti aluksi jopa ylöspäin suunnattuna.

Tämä mielipide noudattaa omia perversioitani, ja siitä saa olla täysin vapaasti eri mieltä. Lisäksi sinulle sopiva ajoasento voi olla jotain aivan muuta kuin minulle.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Ensimmäinen cyclocross

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Tämä mielipide noudattaa omia perversioitani, ja siitä saa olla täysin vapaasti eri mieltä. Lisäksi sinulle sopiva ajoasento voi olla jotain aivan muuta kuin minulle.
    Todellakin. Minäkin tykkään matalasta ajoasennosta, mutten ihan niin paljon että hyväksyisin 30mm pinon avaruudettimia stemmin alle ihan vaan varmuuden välttämiseksi. Se on kuitenkin melko paljon. Pitäisi päästä jo lähtökohtaisesti lähelle jotain 5mm pinoa, jonka voi ottaa pois tai johon voi lisätä toiset 3-5mm tarpeen vaatiessa. Mutta toisaalta minulla onkin melko hyvä näppituntuma sopivaan stack/reachiin miellyttävän maantiepyörän perusteella. Ja toisaalta jos se standover on oikeasti ahdistava, on pakko ottaa se keulastaankin matala runko.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Noniin, 51-senttinen Caad X sieltä on nyt tulossa. Kävin vielä tänään ajelemassa pariin kertaan vuoron perään 54- ja 51-senttistä versiota, ja totesin että kyllä se 51 tuntuu minulle sopivammalta. Pienempi pyörä tuntui jotenkin helpommin hallittavalta ja "käteensopivammalta". Sitten vaan odottelemaan että saa fillarin ajoon (ja toivomaan ettei sairastuisi; vaikka turha toivo taitaa olla, kun kurkku on kipeänä ja lapsilla samoilla oireilla alkoi kunnon tauti).

Edit: Tuossa vielä kuva fillariin (tosin siihen 54-senttiseen).
    mahead muokkasi tätä : 24.01.2015 at 13.04 Syy: Kuva

Isot onnet uuwelle pyörälle! Ja ei kun kovaaaaaa ajoa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Isot onnet uuwelle pyörälle! Ja ei kun kovaaaaaa ajoa
    Kiitos kiitos. Toivottavasti tällä jaamimisella voitti nyt sen, ettei heti parin viikon päästä tarvitse olla aloittamassa keskustelua kun ranne, selkä ja niska on jumissa ja kipeänä.

Kiitos kiitos. Toivottavasti tällä jaamimisella voitti nyt sen, ettei heti parin viikon päästä tarvitse olla aloittamassa keskustelua kun ranne, selkä ja niska on jumissa ja kipeänä.
    Onnea! Ei se nyt heittämällä varmasti kaikilta osin sovi, pienet jumit ovat opiksi ja ojennukseksi, mutta eiköhän tuosta saa ajoasennon hierottua kohdalleen. Kovaa ajoa vaan!
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •