Onko käden pituus, 68 cm, varmasti mitattu oikein? Mulla on ilmeisesti lyhyemmät jalat, mutta vielä pidempi selkä ja 5 cm lyhyemmät (!?) kädet. Kokeillin tuota laskuria omilla mitoilla ja sain näköjään tuloksen, joka on melkolailla identtinen pyöräni paikoilleen hioutuneiden säätöjen kanssa. Mulla siis pyörässä 54 cm c-t ja 55.5 cm ett. Stemmi 9 cm maastoajo-ominaisuuksien takia, jos ajelisin vaan teillä, niin saattaisi stemmi olla 100 cm ja tanko vähän alempana.
E: ^ Mulla inseam ilman kenkiä n. 79-80 cm ja rungon ilmoitettu Avg. Standover 787 mm. Mr. Schwinn Gunnarilla oli sitä mieltä, että runko olisi saanut olla standoverin takia pykälää pienempi, mutta vielä mulla isyys on tallella ja ei tuon kanssa muutenkaan ole hankaluuksia ollut. Nyt tiedän, että pienempi olisi ollut turhan lyhyt mun makuun ja muutenkin pienempikokoisissa krossareissa pitempi on parempi, jotta toe overlappi ei häiritse niin pahasti. Sitä kuitenkin tuolla 54-senttisen Gunnarin 597 mm front-center mitalla, 172,5 mm kammilla ja 43-kokoisella kengällä on vielä jonkin verran, varsinkin paksumpien renkaiden kanssa. Ps. meni viestiboksi täyteen eilen..
stenu muokkasi tätä : 22.01.2015 at 13.33
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit