HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 63 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 5184

Aihe: harjoitusvastus??!!

Kertokaapas tietäjät, mikä näiden kahden laitteen keskeisin ero on? Vai onko vaan lähinnä eri nimi? Trainerin hankinta ollut pitkään mielessä ja näillä hinnoilla luulen, että hankinta on vihdoin tehtävä...

http://www.chainreactioncycles.com/f...l/rp-prod89087
    http://www.chainreactioncycles.com/f...r/rp-prod57923

Supercronossa tukevampi runko (erosta volareen en osaa sanoa) ja pyörän pikakiinnitys. Volaressa pyörä pitänee ruuvata kiinni. Lisäksi Supercrpnossa ei tartte muuta kuin istua pyörän päälle ja kitka vastuksen on säädetty oikein. Volaressa se kireys pitää vissiin säätää erikseen ja ehkä pyörää ei voi jättää siihen pitkäksi aikaa seisomaan. En ole toista vikasta erosta varma. Mulla on tolllanen supercronotyyppinen vehje ja kelpaa mulle. Enkä tunne volarea..

Kiitos avusta msl. Laitan tuon Supercronon tulemaan, niin pääsee sulattelemaan joulukinkkuja...

Tänään on korkattu tommonen halpis-Tacx (XXL:stä). Pari asiaa ihan yleisenä huomiona ja ehkä isoimpana, että satulan paikkaa tarttee vissiin siis säätää. Kattelin, että muillakin oli vähän samaa ollu, että se millä ajaa ihan miellyttävästi ulkona painaakin tossa trainerilla. Vähän liikaa naisten herkkiin paikkoihin. Mutta itse olin yllättynyt miten...no, ehkä ei hiljainen, mutta siis ei mikään mahdotonkaan. Me asutaan kyllä alimmassa kerroksessa, oli se pakkauksesa tullu matto ja jumppamatto siinä alla ja ihan hyvin pysty katsomaan telkkaria normaaleilla äänisäädöillä. Ainakin hiihtoa. Vähemmän se pitää ääntä kun meidän Dysoni. MÄ ostin sen sinisen kumin, sen verran OK mun Contit on vielä, että aattelin, että niillä ensi kesää ajellaan ja toi kyllä vaikuttaa kuluttavan kumia. Erilailla ehkä kun asfaltti yms. mutta kyllähän se hinkkaa ja kuumenee se takapää.

Mulla tää on kyllä juts nyt tämmönen kuntoutusvehje, kun toi kierukka meni ja en voi kivutta kävellä paria sataa metriä enempää (tai juosta), mutta ajaa näköjään voi. Mitään kovin korkeita kunnonkasvatustavoitteita ei ole, mutta jos yhdessä ton työmatkafillaroinnin kanssa kuntoa pitäs yllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    ANT+ -lähettimet ei välttämättä kanna muutamaa metriä kauemmas, varsinkaan jos vastaanotin on jonkin esteen takana. Etäisyys voi olla yksi huonon etäisyyden aiheuttaja. Toinen on samalla taajuusalueella häiritsevät laitteet. Muistaakseni esimerkiksi WLAN-verkko voi käyttää samoja taajuuksia ja häiritä erityisesti jos tietokone yrittää sekä vastaanottaa ANT+-dataa että lähettää/vastaanottaa langattomassa lähiverkossa.

Kun minimoi etäisyydet ja eliminoi häiriölähetteet, pitäisi ANT+:lla olla hyvät edellytykset päästä läpi.
    Kiitos!
    Otin kaikki WLANit pois käytöstä. Kone on aina lähellä ja aika monesti piti yrittää, mutta nyt toimii.

Otin BKool premiumin kuukaudeksi koekäyttöön. Toivottavasti pääsee testaamaan huomenna.

Onko kenelläkään kokemusta Wahoon Kickr trainerista? Entä ko. trainerin tuntumasta vs. KK Pro Trainer lisäpainolla tai ilman?

En minä tätäkään tarvitse, mutta aina on jotain harkinnassa.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Wahoon Kickr trainerista? Entä ko. trainerin tuntumasta vs. KK Pro Trainer lisäpainolla tai ilman?

En minä tätäkään tarvitse, mutta aina on jotain harkinnassa.
    Kickr:stä on kokemusta nyt 75 treenisession verran. Enpä keksi mitään moitittavaa ko. laitteesta, ei pysty
    kuin kehumaan. Tuolla hinnalla sen tosin pitääkin olla loistovehje!
    Vaikka mukana on paljon elektroniikkaa, eikä vehkeellä tee mitään ilman sitä kontrolloivaa tietokonetta/padia/iPhonea,
    niin teknisiä murheita ei ole vielä ollut vaan toiminut aina kerrasta.
    Tuntuma on mielestäni hyvä etenkin isommilla vaihteilla kun vauhtipyörässä on myös kunnolla vauhtia.
    Isommilla vaihteilla melu kyllä nousee jonkin verran. Laite on hiljainen pienillä vaihteilla ja ei se tuntuma
    silloinkaan mikään huono ole. Yleensä pienillä vaihteilla poljen mikäli lapset ovat menneet jo nukkumaan.
    Koska vastus ei ole vaihteesta kiinni, niin ei sinänsä väliä miten polkee.
    Power2Maxin teholukuihin olen Kickrin watteja verrannut ja Kicrk näyttää 7-10 wattia alhaisempia lukuja
    kuin P2Max. Tästä en sinänsä stressiä ole ottanut, koska sillähän on vain oikeastaan merkitystä minkä
    FTP-luvun laittaa softaan ja treenit skaalautuu sen mukaan. Ja tässä tapauksessa tietenkin Kickrin
    luvuilla mennään koska vastus säätyy sen mukaan.

Olet varmaan toki DC rainmakerin review:t lukenut, ja omalta kohdalta komppaan erityisesi näitä:
    - Yhteensopivuus, toimii sekä ANT+ että Bluetooth smartin kanssa ja vielä yhtäaikaisesti. Itsellä sellainen
    set-up, että käytän sekä Garminia että iPadia ja satunnaisesti tietokonetta Trainerroadin kanssa.
    iPad (tai tietokone) kontrolloi vastusta harjoitusohjelman mukaan. Olen käyttänyt sekä Trainerroadia
    sekä cycleopsin virtual trainingia. Trainerroad on vielä aika kökkö iPadillä. Bkoolin softaa voisi vielä kokeilla.
    Garmin toimii sitten tiedon tallettajana, eipä ole väliä mitä softaa käyttää iPadissa, treenit menee talteen aina
    samalla tavalla, myös ulkotreenit. Koska iPadiä käytän BT Smartilla ja pyörän kadenssisensori sekä sykevyö
    lähettävät ANT+:aa, niin seuraan Garminista myös sykettä ja kadenssia. En ole iPadiin ANT+ -pulikkaa hankkinut.
    - Ergo-moodi. Ei tartte kun lyödä kuin harjoitus sisään ja kone huolehtii lopusta. Vaihteita ei tarvitse vaihtaa,
    senkun vaan polkee ja harjoituksen mukaiset watit on aina pelissä kadenssista ja vaihteesta riippumatta.
    Huijaamaan ei pysty
    timpe muokkasi tätä : 05.01.2015 at 10.25

Joulusta asti kickr + trainerroad pyörinyt meillä melkein joka päivä (plus myös vaimon ajot). Onneksi pääsin yli ei-ikinä-traineria asenteesta. Tuleehan tuossa paljon monipuolisempaa treeniä trainerroadin ohjelmien myötä sekä paljon mielenkiintoista tietoa wattimittarin myötä kuten ftp testi. Ei ikinä tulisi tuollaisia ajeltua ulkona ja muutnekin mukavan helppoa mennä ajamaan lenkki tuolla verrattuna valmistautumisen määrään jos ulos menisi ajamaan tunnin lenkin. Nyt homma helppoa kun trainerroad vain päälle ja poljetaan, vastus säätyy itsestään treenin mukaan ja ruudulla tulee ohjetta.

Puhumattakaan mitä kaikkea on vuosien saatossa luvassa nyt kun Kickr avasi pelin rajapinnaltaan avoimille treinereille.

Onpahan iso ero mitä softaa käyttää. Elite ei meinaa millään löytää Turboa, mutta BKoolin softan kanssa ei mitään ongelmaa. No, täytyy huomenna kokeilla Eliteltä saatua ohjetta.

Nyt kelpaa mennä ajamaan kovempiakin kuskeja vastaan. Masiinan näyttämät nopeudet on täysin pielessä ja keskinopeudet on 170 km/h kieppeillä ja huiput yli 200 km/h. No, ehkä sisällä kulkee 140 km/h kovempaa kuin ulkona tai oon vaan rautasessa kunnossa Täytyy vaan muistaa, että en tallenna omia ajoja reittien tuloslistoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Onpahan iso ero mitä softaa käyttää. Elite ei meinaa millään löytää Turboa, mutta BKoolin softan kanssa ei mitään ongelmaa. No, täytyy huomenna kokeilla Eliteltä saatua ohjetta.

Nyt kelpaa mennä ajamaan kovempiakin kuskeja vastaan. Masiinan näyttämät nopeudet on täysin pielessä ja keskinopeudet on 170 km/h kieppeillä ja huiput yli 200 km/h. No, ehkä sisällä kulkee 140 km/h kovempaa kuin ulkona tai oon vaan rautasessa kunnossa Täytyy vaan muistaa, että en tallenna omia ajoja reittien tuloslistoihin.
    Itsellänikin meni jotenkin pieleen laitteiden paritus BKoolin kanssa ens alkuun, lähti nopeudet ikään kuin lapasesta. Nyt ei ole enää ongelmia ollut. Harmi vaan että aina joudun parittamaan laitteet BKoolin kanssa kun aloitan harjoitus session.

5 trainerroad harjoitusta takana wahoo kickr:llä. Toivottu kadenssi tai muut ohjeet pitää lukea ruudulta, mutta watit tulee suoritettua orjallisesti. Kun harjoitus on vielä harjoitusohjelmasta, mahdollisuudet ohjelman noudattamiseen vaikuttavat loistavilta.

Yhdessä harjoituksessa pyydettiin säätelemään tehoja kadenssilla, mutta tämä vaati mielikuvitusta koska wateista huolehtii kone. Äänistä rasittavimmat tulevat pyörän voimansiirrosta. Yllättäen tekee mieli polkea 10-20 korkeammilla kadensseilla kuin maantiellä.

Alun perin suunnittelin lukevani harjoitusten aikana, mutta harjoitusohjeiden lukeminen ja itse harjoitus tekevät tästä varsin hankalaa. Videot menevät paremmin.

Olen kokeillut yhdistämistä macciiin ja iphoneen. Päädyin käyttämään läppäriä. Kerran piti buutata, jotta laitteet löytyivät.

Ostin clas ohlsonilta. Nytkin näkyy olevan -10% kampanjassa kickr (CLAS10166).

noniinno Guest
    Kuka uskaltaa ostaa ja jakaa kokemuksensa? Mielenkiintoinen, softa ja eri tasoihin säädettävä vastus vaikuttavat ihan hyvältä, kuten myös mahdollisuus treenata vaikka alamäkipyörällä. http://www.tredz.co.uk/.JetBlack-Whi...-APP_75962.htm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ps) Kyselin Eliteltä suoraan milloin ihmeessä heidän Misuro+ palikkansa tulee myyntiin. Nettisivuilla lukenut "December 2014". Ne vastas mulle maililla että tulee heidän omaan webbikauppaansa "January 2015". Tiedä sitten totuutta.
    Kyselin uudestaan että nyt on January 2015 eikä laitetta näy eikä kuulu vielä. Eivät ole vastanneet mitään tuohon kyselyyni mutta nyt oli nettisivuille muuttaneet tuon mailini jälkeen:

"
    Available at the end of January 2015
    "

Tiedoksi vain muille kanssa-Muineilijoille. Tuskin olen ainut jota ko palikka kiinnostaa.

Eski Guest
    Hyvä VesaP! Arvasit oikein että meitä on muitakin ko. palikasta kiinnostuneita muinelijoita :-)

Onko tuo Misuro+ siis se palikka, jonka avulla saa oikeat Wattidatat Turbo Muinista Ant+ mittariin (omassa tapauksessa Garmin Edge 510)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YGoo Katso viesti
    Onko tuo Misuro+ siis se palikka, jonka avulla saa oikeat Wattidatat Turbo Muinista Ant+ mittariin (omassa tapauksessa Garmin Edge 510)?
    Näin olen käsittänyt. Ja näin ko palikan infosivu kertoo Eliten omilla sivuilla. Tiedä sitten totuutta... Mutta toivottavasti Garmini lukee dataa tuon palikan hankinnan jälkeen, meinaan on mennyt hermo totaalisesti tuohon iPadissa pyörivään Eliten omaan My-E-Training softaan. Täys paska. Joudun esim about joka toisella kertaa poistamaan softan kokonaan ja asentamaan sen uudelleen (kaikki asetukset täytyy sit aina tehdä uudelleen) ennenkuin suostuu käynnistymään ollenkaan. Ja tuosta pitää vielä maksa 10e/vuosi. Tai no, nyt pari päivitystä sitten ilmeisesti normitreenaus muuttui ilmaiseksi. "Onneksi" kerkesin jo tuon 10e maksaa vähän niinqu turhaan. Kun niitä testejä siitä softasta en ainakaan vielä tarvii.

Ostin joulun jälkeen Satori Smartin, kun halvalla sai. Nyt sen kanssa on kuitenkin ongelmia saada se lähettämään dataa tablettiin (siis tacxin ohjelmaan). Tabletti näyttää että olisi yhteys olisi päällä, mutta kun alkaa polkea, niin lukemia tulee hetken aikaa ja sitten näyttää vaan nollaa. Isommalla vastuksella toimii paremmin joten voisi olla jotain tekemistä magneettijarrun kanssa (häiritsee lähetys signaalia?). Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tämän tai jonkun muun vastuksen kanssa?

Edit: Pattereiden vaihto näimmä auttoi.
    Karbis muokkasi tätä : 12.01.2015 at 16.44

Kyselin uudestaan että nyt on January 2015 eikä laitetta näy eikä kuulu vielä. Eivät ole vastanneet mitään tuohon kyselyyni mutta nyt oli nettisivuille muuttaneet tuon mailini jälkeen:

"
    Available at the end of January 2015
    "

Tiedoksi vain muille kanssa-Muineilijoille. Tuskin olen ainut jota ko palikka kiinnostaa.
    No kiva... Nyt eilisen jälkeen hävinnyt koko Misuro+ sivu tuolta!!

Tähän asti ollut että saatavana tammikuun lopussa. Nyt sivua ei enää löydy ja kun laittaa Eliten sivujen hakusana kenttään Misuro+ niin koko laitetta ei enää löydy Eliten listoilta ollenkaan.

"
    Access denied
    You don't have enouth permissions to access this page.
    "

Tuota antaa vain Misuro+:an tuotesivu.

Eli olikos tää nyt liian vaativa palikka tehdä Eliten ja luovuttivat? Voi helvata sentään jos näin.

Edit: Pistin taas Elitelle kyssäriä asiasta. Katotaan mitä vastaavat. Mä en kestä jos joutuu tuon Eliten oman softan käyttöä jatkamaan. *itkupotkuraivarit*

Edit: Pistin taas Elitelle kyssäriä asiasta. Katotaan mitä vastaavat. Mä en kestä jos joutuu tuon Eliten oman softan käyttöä jatkamaan. *itkupotkuraivarit*
    Vastaus tuli samantien:

currently Misuro + is not available.
    It’ll be in Febraury.

===================================

Alkaa jo usko mennä noihin aikataululupauksiin. Näinköhän on ennen kesää edes tulossa...

Elitellä ei jotenkin tunnu olevan hanskassa tuotekehittely. Esim. Real ohjelman kehittäminen vie loputtomasti aikaa. Erilaisia beta versioita kehitellään ennen kun kuluttajalle saadaan se lopullinen tuote julkaistua. Onneksi on tuon softan tilalle löytynyt paljon parempi vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Elitellä ei jotenkin tunnu olevan hanskassa tuotekehittely. Esim. Real ohjelman kehittäminen vie loputtomasti aikaa. Erilaisia beta versioita kehitellään ennen kun kuluttajalle saadaan se lopullinen tuote julkaistua. Onneksi on tuon softan tilalle löytynyt paljon parempi vaihtoehto.
    Tai siis rautatuotekehittelyn osaavat (nuo trainerit ilmeisen laadukkaita ja hyviä laitoksia?) mutta tuo softapuoli ei selvästikään ole hanskassa. Ja tuo Misuro+:kin vaatii varmaan monimutkaista(?) softaa sisälleen. Hyvänä esimerkkinä tuo Eliten My-E-Training softa, mistä vielä pitää maksaa 10e/vuosi (tosin nyt perusajelu olis ilmaista). Ainakaan iPadissa ei toimi kunnolla ampumallakaan. About joka toisella kertaa joutuu poistamaan koko asennuksen ja asentaa uudelleen. Toudella ärsyttävää. Ja hävittää varmaan 20% treeneistä historylistasta. Varsinkin kaikki vähänkään pitemmät, >3h. Ei tallennu kunnolla ei. Antasivat softan teon jollekin laadukkaalle softatalolle tehtäväksi, alkas varmaan tapahtua vähän paremmin mitä nyt.

Onneksi itse trainerit tuntuu olevan perkeleen hyviä kapistuksia. Jos pelkän softan varassa olisi, olisi mennyt värkit vaihtoon jo useaan otteeseen. Saisivat nyt vaan piruvie sen ANT+ tuen äkkiä noihin sensoreihin niin saisi haistattaa Eliten omille softille närhen munat.

Kerratkaapas nyt vielä noviisille, eli Elite Turbo Muin ja siihen jos hommaa Elite CAD/SPEED Sensor Ant+ 20cm niin softaksi käy vain Eliten oma? Vai voiko softana käyttää jotain muuta?

Eliten softaa tarvitaan vain virtuaalisten wattien laskentaa varten, muuhun käyttöön käy mikä tahansa ANT+ -vehje.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Eliten softaa tarvitaan vain virtuaalisten wattien laskentaa varten, muuhun käyttöön käy mikä tahansa ANT+ -vehje.
    Eli käytännössä syke ja aika on ainoat toimivat funktiot ilman Eliten softaa. Se softa tuo sitten Watit mukaan peliin. Eliten softan matka ja nopeusdatat on ihan huuhaata (tai siis ne selväkielisessä ANT+ formaatissa lähetettävät nopeus ja matkadatat). Ja juu, ei ole parin testin perusteella mitään vaikutusta softan "renkaanympärys" säädöllä. Olen kokeillut eri lukuja summamutikassa ja aina näyttää samoja vauhteja about. Tämä ainakin Turbo Muinilla. Tätäkin joku ehdotti täällä joskus aikaisemmin tähän. Kun Garmin vain ymmärtäisi watit suoraan, elämä olisi täydellisempää.

Eliten softa: 10cm syvältä hanurista.
    Eliten Turbo Muin: Suoraan huipulta.

Edit:

"
    Eliten softan matka ja nopeusdatat on ihan huuhaata
    "

Kokeilkaa vaikka ajaa Muinilla 100km. Aavistuksen enemmän aikaa palaa mitä ulkona. No, ehkä nastagumee/vastatuuli/loskapaskakelivauhtia menee...

Mihin käytätte sisäpyöräilyssä noita nopeus/matkatietoja? Itse en ole keksinyt vielä mitään käyttöä, turhaan vaan sotkevat kilometrikirjanpitoa, ja ärsyttää kun käsin pitää deletoida matka ja nopeustiedot Garmin Connectista. Ei noita kuitenkaan voi laskea ajetuiksi kilometreiksi, jos sellaista kirjaa pitää.
    Vai käytättekö jotain virtuaaliympäristöjä, joissa maisema tms. vaihtuu nopeuden mukaan.
    No tässä kirjoittaessa tuli mieleen, että osalla vastuksista vastus tietenkin kasvaa nopeuden mukaan ja siitä voi päätellä oikeat watit. Mutta sinänsä nopeuden oikeellisuudella ei väliä, kunhan on joku tapa päätellä sitä vastaavat watit, jos ei ole wattimittiaria siis?

Tai siis rautatuotekehittelyn osaavat (nuo trainerit ilmeisen laadukkaita ja hyviä laitoksia?) mutta tuo softapuoli ei selvästikään ole hanskassa. Ja tuo Misuro+:kin vaatii varmaan monimutkaista(?) softaa sisälleen. Hyvänä esimerkkinä tuo Eliten My-E-Training softa, mistä vielä pitää maksaa 10e/vuosi (tosin nyt perusajelu olis ilmaista). Ainakaan iPadissa ei toimi kunnolla ampumallakaan. About joka toisella kertaa joutuu poistamaan koko asennuksen ja asentaa uudelleen. Toudella ärsyttävää. Ja hävittää varmaan 20% treeneistä historylistasta. Varsinkin kaikki vähänkään pitemmät, >3h. Ei tallennu kunnolla ei. Antasivat softan teon jollekin laadukkaalle softatalolle tehtäväksi, alkas varmaan tapahtua vähän paremmin mitä nyt.

Onneksi itse trainerit tuntuu olevan perkeleen hyviä kapistuksia. Jos pelkän softan varassa olisi, olisi mennyt värkit vaihtoon jo useaan otteeseen. Saisivat nyt vaan piruvie sen ANT+ tuen äkkiä noihin sensoreihin niin saisi haistattaa Eliten omille softille närhen munat.
    Joo, tarkoitin ohjelmistokehittelyä, jotenkin tuntuu että tapahtuu vaikeamman kautta. Trainereista ei ole kuin hyvää sanottavaa. Treenaan nykyään Eliten RealPowerilla ja softana on BKoolin simulator. Tuo on paras yhdistelmä jolla olen päässyt oikeata ulkopyöräilyä. En enää kajoa Eliten omaan softaan, jos ei ihan pakko ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Jotenkin tuntuu että Eliten watit eivät ole realistisia vaan antavat parempia lukemia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Mihin käytätte sisäpyöräilyssä noita nopeus/matkatietoja? Itse en ole keksinyt vielä mitään käyttöä, turhaan vaan sotkevat kilometrikirjanpitoa, ja ärsyttää kun käsin pitää deletoida matka ja nopeustiedot Garmin Connectista. Ei noita kuitenkaan voi laskea ajetuiksi kilometreiksi, jos sellaista kirjaa pitää.
    Vai käytättekö jotain virtuaaliympäristöjä, joissa maisema tms. vaihtuu nopeuden mukaan.
    No tässä kirjoittaessa tuli mieleen, että osalla vastuksista vastus tietenkin kasvaa nopeuden mukaan ja siitä voi päätellä oikeat watit. Mutta sinänsä nopeuden oikeellisuudella ei väliä, kunhan on joku tapa päätellä sitä vastaavat watit, jos ei ole wattimittiaria siis?
    Vähän samaa olen ajatellut. Ehkä turhamaisuuttani ne kerään. Mutta ei ne mulla kilsoja sotke koska menevät sisäpyöräilykilsoina garminissa.

harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Kurt Kinetic Road Machine tuottaa mielestäni sen verran vertailukelpoista vastusta että pidän sillä ajettua matkadataakin ihan kuranttina. Keskinopeuksien ja keskisykkeiden suhde on hyvin lähellä ulkolenkkejä. Mutta ei sillä matkadatalla tietenkään erikoisempaa seksuaalista merkitystä ole, vähän voi seurailla kokonaismääriä ja kierrättää ketjuja yms. sen perusteella. Fiksumpaa laskea tunteja, sekä ulkona että sisällä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

No kiva... Nyt eilisen jälkeen hävinnyt koko Misuro+ sivu tuolta!!

Tuon anturin teko saattaa olla osoittautunut sangen haasteelliseksi. Viskojarrut, jollainen Turbomuinissakin on, tuppaavat notkistumaan lämmetessään ja lämmöksihän se poljinteho siellä muuttuu. Samalla myös jarruteho tippuu jonkin verran.

Lienee työlästä yrittää laskea "tarkkaa" tehotietoa pelkän pyörimisnopeuden ja ympäristön lämpötilan perusteella, kun jarrulitkun lämpötila elää omaa elämäänsä. Muita tietojahan tuollaisella ulkoisella anturilla ei ole käytettävissä.

Toivottavasti saavat kuitenkin jotain toimivaa aikaiseksi, eikä kapine osoittaudu sudeksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •