GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 159 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 59 109 149 157 158 159 160 161 169 209 259 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.741 - 4.770 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #4741
    Mikä ihme on "kelvi"? Googletus ei auta...

  2. #4742
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kevyen liikenteen väylä...
    Roots, bloody roots

  3. #4743
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Sekin voi vaikuttaa, että muualla ei ole tarpeeksi vaatetta ja haihtuu lämpöä, niin se lämpö on sitten pois sormista. Ainakin pään alue on aika tärkeä suojata. Mulla hestran hanskat ja tänään -21C, eikä palellut sormia, tosin vain 30min työmatkapyöräilyä.
    Diadoran takin kainaloissa on kyllä tuuletusrakosia ja sieltä veti vähän kainalon seuduille kylmää, mutta pientä tempoa ylläpitämällä oli ylikroppakin kyllä lämmin. En tiedä miksi en ottanut maihareiden päälle teddysuojia, varpaat aivan jäässä. Muuten olisi voinut mennä mennä enemmänkin kun tuon vajaan kaksi tuntia. Kypärähuppua pidän päässä, Lidlistä erinomainen ostos, helppo ja suojaa monia alueita samalla. eukku:
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #4744
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Onko muuten pyöräilyyn tarkoitetuissa softshell-takeissa jotenkin enemmän fylliä etupuolella kuin normaaleissa jokapaikantakeissa? Ajaessa tuppaa aina tulemaan yläkropasta hiki ja siirtymillä sitten palellaan. Voisiko ratkaisu olla paksumpi toppaus etupuolella?

    Voisi talvivaatetuksesta melkein perustaa oman ketjunsa...
    Roots, bloody roots

  5. #4745
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Voisi talvivaatetuksesta melkein perustaa oman ketjunsa...
    Onhan noita jo moneen lähtöön tuolla Varusteet-osiossa.

  6. #4746
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Mikä ihme on "kelvi"? Googletus ei auta...
    http://www.kelvi.fi/

    maanäidin isä... kyllä the kirja tietää ja tontukkin osaa katsoo kirjasta

  7. #4747
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Aamulehmä osasi kertoa Tampereen viimeviikonloppuisen extreme-kelin taustoista. Itse kävin lauantai-iltana Ylöjärvellä ja kunnan rajan huomasi sielläkin suunnassa möykkyisen ja uraisen jäätikön päättymisestä.

    Sohjoa ei ehditty aurata, kun autot levittivät sepeliä väylille

    Tampereen polkupyöräilijät ihmettelevät, miksi sohjo jätettiin jäätymään reiteille.

    Moni kyseli Tampereella viikonloppuna, miksei väylille kertynyttä sohjoa aurattu pois, vaan sen annettiin jäätyä urille ja polanteille. Myös hiekoitusautoja odoteltiin pääkallokelin keskellä.
    Yksikön päällikkö Sanna-Leena Puntola Tampereen Infran kunnossapitopalveluista sanoo, että viikonloppuna keskityttiin liukkauden torjuntaan.
    – Viikonlopun tilanne oli erikoislaatuinen. Liukkaus ja loska tulivat hyvin nopeasti, Puntola kuvailee.
    Perjantaina sepelöitiin kaikki kevyen liikenteen väylät ja liukkaat paikat. Kun lauantain vastaisena yönä huomattiin, että ilma lämpenee ennustetta enemmän ja sataa vettä, kalustoa hälytettiin suunniteltua enemmän sepelöimään.
    – Lauantaina saatiin sepelöityä pääväylät ja kevyen liikenteen väylät. Pihakatuja ei sepelöity.

    Tampereen polkupyöräilijät ry tekee kaupungille selvitystä pyöräteiden ja kevyen liikenteen väylien kunnossapidosta. Pyöräilijöiden mukaan reittien kunto romahti perjantaina. Sohjon poistaminen olisi heidän mielestään ollut ensiarvoisen tärkeää.
    – Sohjo olisi pitänyt aurata ensin pois ja torjua sitten liukkautta. Muuten sepeli uppoaa sohjoon, kommentoi yhdistyksen hallituksen jäsen Matti Koistinen .
    Pyöräilijöiden kokemuksen mukaan Pirkkalassa sohjon poistamisen jälkeen väylät olivat käytännössä asvaltilla.

    Puntola kertoo, että viikonloppuna oli liikkeellä viisi hiekoitusautoa ja 17 konetta.
    – Kalusto ja henkilöstö on mitoitettu niin, että työt pystytään tekemään sopimuksen mukaisesti. Päivystävä työnjohtaja tekee aina tilannearvion ja toimenpiteisiin lähdetään sen mukaan.
    Viikonloppuna oli silti joustettava sohjon auraamisesta. Kunnossapitoluokka ykkösellä sohjon poistamisen alaraja on kolme senttiä ajoradoilla ja kaksi senttiä kevyen liikenteen väylillä.
    – Paikoin sohjon määrä on täyttynyt, mutta ei kauttaaltaan. Liukkauden torjunta katsottiin viikonloppuna tärkeämmäksi, etteivät ihmiset kaatuisi. Molempiin työsuoritteisiin ei ole ollut mahdollisuus lähteä, Puntola sanoo.
    Maanantaina aamuviideltä koko kalusto eli noin 80 autoa ja konetta sekä satakunta ihmistä lähtivät siivoamaan väyliä. Matti Koistisen mukaan pyöräreittien kunto olikin maanantaina jo parempi kuin viikonloppuna.

    Perjantain ja lauantain välillä ilmaantunut sohjo syntyi, kun ensin satoi lunta, sitten vettä ja lämpötila nousi useita asteita plussalle.
    – Satanut lumi alkoi sulaa. Koska maa oli kylmä, se suli jääksi, tiivistää Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Henri Nyman .
    Liukkautta lisäsi viikonloppuna entisestään se, että pilvisyys rakoili, lämpötila putosi pakkaselle ja märkä maa jäätyi.
    Nymanin mukaan tällainen tilanne ei ole poikkeuksellinen, vaikkakaan tammikuussa näin voimakasta lauhtumista ei joka vuosi koeta.

  8. #4748
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Kyllä oli paha Tampereelle toi sohjo ja nyt luvataan taas 1 cm lunta torstaina niin saa nähdä miten taas menee sormi suuhun... kumma kun mennään kunnanrajan yli niin muuttuu ääni kellossa

    Hölmölaisten hommaa yrittää täyttää perunapellon vakoja sepelillä.... ei ne tunnu oppivan ikinä vaikka vuosia on tehty tätä

  9. #4749
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kide Katso viesti
    Aamulehmä osasi kertoa Tampereen viimeviikonloppuisen extreme-kelin taustoista. Itse kävin lauantai-iltana Ylöjärvellä ja kunnan rajan huomasi sielläkin suunnassa möykkyisen ja uraisen jäätikön päättymisestä.
    Tuosta selvityksestä tuli mieleen, että eikö ne siellä kunnossapidossa ole vielä huomanneet, että on olemassa traktoreita, jonka keulalla voi olla aura ja perässä sepelöintihärveli. Saa yhdellä ajolla hoidettua molemmat.

    Aika tavallinen laitos täälläpäin.

    Eikös muuten miltei kaikissa hiekoitusautoissakin ole aura tai alaterä? Terä "unohtu" laskea alas tai jäi kotiin?
    marmar muokkasi tätä : 21.01.2015 at 00.43 Syy: R

  10. #4750
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    34
    On kyllä taas sellasta puppua ja selittelyä että oksat pois. Kai nyt se jäätyminen tulee liian äkkiä kun ei heti hoideta heti loskaa pois. Luulis siellä jo oppineen että seuraavana päivänä voi olla jo liian myöhäistä eikä se todellakaan täällä etelässä ole millään tavalla "erikoislaatuista".

  11. #4751
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Hyvä vertailu ittellä kun joka päivä lähtee Birkalan puolelta Naistenmatkan kelviä 2 km härmälään niin asvaltti muuttuu perunapelloksi.... tosin Birkalan puolella on kelvi helpompaa hoitaa kuin esin Härmälä

  12. #4752
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tuosta selvityksestä tuli mieleen, että eikö ne siellä kunnossapidossa ole vielä huomanneet, että on olemassa traktoreita, jonka keulalla voi olla aura ja perässä sepelöintihärveli. Saa yhdellä ajolla hoidettua molemmat.

    Aika tavallinen laitos täälläpäin.

    Eikös muuten miltei kaikissa hiekoitusautoissakin ole aura tai alaterä? Terä "unohtu" laskea alas tai jäi kotiin?
    Onhan ne traktorit tosin aika mopoautoja jossa aura edessä mutta pakko nostaa ylös se kun ei montaa metriä mee sohjossa ja sama noissa kuorma autoissa että ei ne oo tehty sohjon eikä polanteiden poistoon kun ne katkee

  13. #4753
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Toi on kyllä aivan uskomatonta tuubaa. Ja sama juttu joka vuosi tampereella. Lunta ei aurata kevyen liikenteen väyliltä kuin vasta parin päivän viiveellä, jos sittenkään. Ja jos keli menee loskalle, niin sitten ei varsinkaan. Seuraavana pakkasaamuna sitten vähän koitetaan ruopia pintaa tasasemmaksi ja täytetään kolot sepelillä.
    Paras oli muutama vuosi sitten keväällä hervannassa poliisikoulun edessä sepeliä oli lumien sulettua lähes 20cm paksulti. Ja en päässyt siis sitä 50 metrin pätkää maastopyörällä ajamalla...

    Mutta parin vuoden aikana olen huomannut ettei tampereella kannata millään pyörällä liikkua. Täällä on tosi hyvä ja kätevä liikkua autolla. Se on nopea, väylät on mukavassa kunnossa ja muutenkin mukavaa. Ja reitit on loogisia.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  14. #4754
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kummallista, kun juuri tänäaamuna Tasanteelta Teiskontietä pitkin Kalevaan ja siitä Rantaperkiöön ajellessani hämmästelin kuinka hyväkuntoiseksi oli väylät saatu kolattua.
    Oikeastaan ainoa huonommin hoidettu pätkä tuossa on Viinikan liikenneympyrän tienoo.

    Muistetaan nyt kuitenkin, että on talvi.
    Iglumies muokkasi tätä : 21.01.2015 at 12.34

  15. #4755
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Mutta parin vuoden aikana olen huomannut ettei tampereella kannata millään pyörällä liikkua. Täällä on tosi hyvä ja kätevä liikkua autolla. Se on nopea, väylät on mukavassa kunnossa ja muutenkin mukavaa. Ja reitit on loogisia.
    En voisi olla enempää eri mieltä. Vaikka ongelmia onkin, varsinkin näinä "erikoislaatuisissa" tilanteissa, niin kyllä pääpiirteittäin Tampereella hyvin pyörällä pääsee. Monet linjat hoidetaan hyvin, sitten on paikkoja jotka hoidetaan oikein erityisen huonosti. Autolla kulku on todella tökkivää ja ruuhka-aikoihin odottelua. Valot tuntuvat ihan vittuilevan.

  16. #4756
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Oulussa on ainakin ihan turhaan hiekoitetty pyöräteitä. Nyt luminen ja sopivan kovapinta (ei liukas), niin monessa paikkaa hiekkaa täynnä.

  17. #4757
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Oulussa on ainakin ihan turhaan hiekoitetty pyöräteitä. Nyt luminen ja sopivan kovapinta (ei liukas), niin monessa paikkaa hiekkaa täynnä.
    Sama Kuopiossa. Perjantaina sään lauhtuessa ei aurattu sohjoa pois, vaan vaihdettiin hiekoituskauhat traktoreihin ja alettiin kylvää hiekkaa koko viikonlopun. Siis pinnat jäätyivät epätasaisiksi, ja siinä värjäyksenä hiekkaa. Tasoitusaurausta isoilla koneilla ei tehdä, ennen kuin sataa uutta lunta joskus viikon päästä.

    Joskus tuntuu, että kevyenliikenteenväylien kunnossapitoa tehdään samoilla periaatteilla kuin ajoratojen, mikä monesti johtaa väärään lopputulokseen. Ajoradoilla hiekoitus olikin tärkeää, koska ajo-urat olivat tietenkin paljaat, ja lauhtuminen peitti ne liukkaalla huurrekerroksella. Kelveillä sen sijaan tärkeämpää on tasaisuus, koska verkkoterällä aurattu lumipinta ei ole niin liukas. Jos omistaisin talvikunnossapitofirman, työnjohtajieni palkkauskriteereinä olisi, että ajaa polkupyörällä työmatkansa. Tulisi ihan erilainen tuntuma mitä milloinkin tarvitsee tehdä.

  18. #4758
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Kävin 1h 45min ulkoiluttamassa läskiä pääasiassa kelveillä, mutta häiritsi lähes koko matkan miten peukut olivat jäässä Diadoran lobstereissa vaikka muut sormet olivat lämpösiä. En tiedä tekeekö tuo sormen yksinäisyys, että tulee kylmä herkemmin, mutta mahdollisen tuulen, mitä tosin tällä matkalla ei ollut, ei pitäisi edes vaikuttaa, koska peukku on muiden sormien takana suojassa stongan alla. Perseestä, kun jatkossa saa -3:ssa asteessakin laittaa jo tuplahanskat.

    Yläreisistä alavatsaan saakka taas kaikki aivan punahehkuisia ja jäässä kun pääsi kotiin, tuosta ylös tai alas ei ollut kylmä juurikaan. Takki olisi voinut olla vähän paksumpi. Meinasin, että olisiko näistä apua, mutta tuo "erittäin kevyt materiaali" -slogan ei oikein vakuuta, vaikka tuskin on aina lämmönpitävyys tuohon verannollinen ja onhan tuossa Windstopperit ja muut. Mutta auttaako se, jos ei edes tulee? Jaa'a.
    Kyllä kai varsinki teitä pitkin pyöräillessä tuulee aina jonkinverran? Tiiä sitte onko tuosta windstopperista paljoakaan hyötyä enää alimmassa kerroksessa. Luulisi auttavan enempi mitä ulommassa kerroksessa se olis.

  19. #4759
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juze Katso viesti
    Kyllä kai varsinki teitä pitkin pyöräillessä tuulee aina jonkinverran? Tiiä sitte onko tuosta windstopperista paljoakaan hyötyä enää alimmassa kerroksessa. Luulisi auttavan enempi mitä ulommassa kerroksessa se olis.
    Niin, no loppu ovat joten eipä tule tilattua. Jotain lämmintä sinne suunnalle tarttisi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  20. #4760
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Ite käytän talvipyöräilyssä Exelin Windstopper -hiihtotakkia, jossa Windstopperia on juurikin etuosassa ja hihoissa. Selkäpuoli on hengittävämpää ja tuulta läpäisevämpää. Yllättävän lämmin takki. -10:ssa tarkenee takin alla t-paidalla, kylmemmässä teknisellä pitkällä paidalla. Vielä kylmemmässä, tai sähköpyörällä ajaessa, fleece vielä väliin.

  21. #4761
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    En viitti sanoo edes kuinka vähän mulla tänään oli päällä mutta oli semmosta pätkä ajoo vaan 49 km mutta keltainen paita ja valkoinen kesätakki olivat märkiä...

  22. #4762
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Mun pitäisi kehittää itselleni jostain "keskivartalon lämmitin". Housuina paksummat Löfflerin tiukkikset, takkina saman valmistajan "bike zip-off jack WS softshell", alla näillä keleillä teknisen kerraston paita. Kovemmilla pakkasilla sitten myös kerraston pitkät alushousut. Vatsa ja alaselkä viilentyvät, muuten ei ole ongelmaa.
    Edit: Alla myös kesämallin pyöräilyhousut.
    svheebo muokkasi tätä : 21.01.2015 at 18.45

  23. #4763
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    En viitti sanoo edes kuinka vähän mulla tänään oli päällä mutta oli semmosta pätkä ajoo vaan 49 km mutta keltainen paita ja valkoinen kesätakki olivat märkiä...
    Jos pitää kaasua pohjassa, niin ei sitä paljoa vaatetta tarvii. Kerran lähdin hiihteleen -15 asteen pakkasella auringon nousun aikoihin pelkällä tuulipuvulla ja ohkasilla hiihtohanskoilla. Aattelin, että kun aurinko nousee niin kyllä se siitä lämpenee. 35 kilometrin jälkeen autolle tullessa oli pikkasen vilpoinen, mutta ei varsinaisesti palellut. Viileydelle tuli selityskin, kun lähdin kotiapäin, niin auton mittarissa olikin -22.

    Kyllä minäkin siihen saakka pysyn lämpösenä varsin ohkasilla vaatteilla, kun vaan uskaltaa keuhkojen puolesta ajaa täyskaasulla.

  24. #4764
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jos pitää kaasua pohjassa, niin ei sitä paljoa vaatetta tarvii. Kerran lähdin hiihteleen -15 asteen pakkasella auringon nousun aikoihin pelkällä tuulipuvulla ja ohkasilla hiihtohanskoilla. Aattelin, että kun aurinko nousee niin kyllä se siitä lämpenee. 35 kilometrin jälkeen autolle tullessa oli pikkasen vilpoinen, mutta ei varsinaisesti palellut. Viileydelle tuli selityskin, kun lähdin kotiapäin, niin auton mittarissa olikin -22.

    Kyllä minäkin siihen saakka pysyn lämpösenä varsin ohkasilla vaatteilla, kun vaan uskaltaa keuhkojen puolesta ajaa täyskaasulla.
    joo... tein cooperin testiä 12 min täysiä... mekaanikot säätivät välillä pyörää ja samalla lämmittelin patterin vieressä ja taas 12 minuuttia täysiä.... kertyy se 49 km näinkin

  25. #4765
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tässäköhän on ratkaisu (ja kääntäen syy) siihen, miksi lenkin jälkeen yläkropan kamat ovat läpimärkiä: liikaa päällä. Yleensä on nesteensiirtopaita ja pitkähihainen merinovilla softshellin alla.
    Roots, bloody roots

  26. #4766
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tässäköhän on ratkaisu (ja kääntäen syy) siihen, miksi lenkin jälkeen yläkropan kamat ovat läpimärkiä: liikaa päällä. Yleensä on nesteensiirtopaita ja pitkähihainen merinovilla softshellin alla.
    Kyllä, kun vaihdoin -5 asteessa paksun softshell-takin todella ohkaseen syysajotakkiin ja pysyin siinä ajamisessa enkä foorumin selaamisessa ulkona, niin on sopivan lämmin, mutta hihat eivät jäädy ja rotsi ei ole läpimärkä, koska ohkasempaa päällä, muttei liian. Suosittelen testaamaan erilaisia kombinaatioita vaikka voi vituttaakin tuo pukeminen aina näillä keleille.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  27. #4767
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Kannattaa hakea pukeutumiseen kuviot, joilla tarkenee, mutta ei kuitenkaan toppaa itseään liian lämpimäksi. Yleissääntönä täälläkin aiemmin mainittu "eka vartti hieman kylmän tuntuinen olo". Ja tekee lähiajeluja aluksi testinä. Eli sellaisia lenkkejä, josta pääsee tarvittaessa kotiin alle puolen tunnin. Oman talviliikunnan mukavuus nousi uudelle tasolle, kun opin pukemaan oikein.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  28. #4768
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ja aika hyvä on itsellä ollut, jos paikallaan on vähän kylmä esim. lähtiessä, liikkeessä sitten sopiva.

    Koitan alkaa säätämään hybridin etu- ja takavaihtajaa ensinmäistä kertaa jos paranisi tuo talvikelvien ajelu ihan useamman kymmenen kilsan lenkkiajeluksi. Katotaan mitä tulee.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #4769
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Joo, ei ole ihan yksinkertaista tämä sopivan pukeutumiskombon löytäminen. Kuvioon tuo lisämaustetta taipumus runsaaseen hikoiluun. Pitäisi oikeasti löytää joku ihoa vasten tuleva (tekninen) materiaali, joka tuntuisi kuivalta ja pitäisi ihon kuivana. Ihan sokkona en viitsisi testikappaleita alkaa ostella.
    Roots, bloody roots

  30. #4770
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ja aika hyvä on itsellä ollut, jos paikallaan on vähän kylmä esim. lähtiessä, liikkeessä sitten sopiva.

    Koitan alkaa säätämään hybridin etu- ja takavaihtajaa ensinmäistä kertaa jos paranisi tuo talvikelvien ajelu ihan useamman kymmenen kilsan lenkkiajeluksi. Katotaan mitä tulee.
    Ole hyyvin varovainen säätelyssä .
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •