HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 4 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #91
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Farley 8:aan tuli vaihdettua uusi ketju. Alkuperäisellä ajettu n. 1200km / 100h ja ketjumitta sujahti sujuvasti läpi ketjun, eli venymää oli n. 1%. Onneksi vaihteisto vielä tuntui pelittävän uudella ketjulla, eli ei tarvinnut alkaa uusimaan kallista pakkaa.

    Pyörä on toiminut mukavasti. Jossain vaiheessa ongelmana oli vaihteiden huono toiminta/jäätyminen pakkasella, mutta ongelma helpottui kun oikaisin hieman vaihdevaijerin kulkua. Kasissa vaihdevaijeri kulkee ilman kuorta rungon sisällä ja yksi nippuside oli kiristetty siten, että vaijerinkuori teki liian äkkinäisen mutkan.

    Toinen ilmennyt ongelma on jarruissa. Levin huipulta tamppaamatonta laskettelurinnettä laskeminen oli sen verran vauhdikasta, että tuli jarruteltua takajarrulla niin kovasti, että se jäätyi ja meni tunnottomaksi. Nyttemmin jarru tuntuu jäävän laahaamaan aika herkästi, pitänee vähän päästää nestettä vähemmäksi ja katsoa alkaako toimimaan.

  2. #92
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Tuota eikös jarrut pikkemminkin kuumene jarruttaessa eikä jäädy? Olisko voinut jopa kiehua jos mäkeä on lasketeltu vauhdikkaasti ja tästä aiheutunut jotain häikkää esim ilmaa järjestelmään tai sitten sinne on kondensoitunut vettä?

  3. #93
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Tuota eikös jarrut pikkemminkin kuumene jarruttaessa eikä jäädy? Olisko voinut jopa kiehua jos mäkeä on lasketeltu vauhdikkaasti ja tästä aiheutunut jotain häikkää esim ilmaa järjestelmään tai sitten sinne on kondensoitunut vettä?
    No näinhän siinä on varmaan käynyt. Ajattelin, että jarru kuumeni ja sulatti pöllyävän puuterilumen, joka sitten jääty jarrukenkään tms...

    Tuo kondensiokin on ehkä mahdollinen, kun tulee säilytettyä pyörää sisällä.

  4. #94
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Sillai kyllä on jäätynyt hetkellisesti itsellänikin että puuterilumi on tosiaan kerääntynyt satulan päälle ja normi polkuajelussakin levyt senverta lämpiää että lumi sulaa, sitten kun pysähtyy hetkeksi niin vesi jäätyy levyn pintaan ja jarrut hetken poissa. Onhan se mahdollista kovalla pakkasella että sulle on käynyt jost noin eli viima jäädyttänyt levyn ja ajaessa sitten jäässä?
    Varsinkin takasatula on semmoisessa asennossa että kerää herkästi lunta päällensä ja siitä sitten sulaa ja valuu palojen väliin ja levylle.
    Liikuva shikaani muokkasi tätä : 07.01.2015 at 14.05 Syy: lisäys

  5. #95
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    No ohan se Farley nopea:


  6. #96
    zipo Guest
    Tai sitten ihan koirankusetus väline.
    [img][/img]

  7. #97
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Pyörässä ja koirassa on kyllä jotain samaa jyhkeää yrmeyttä, hyvällä tavalla!

  8. #98
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jos jarrunesteen (öljy) seassa on vesikuplia, voisi kuvitella, että laskettelurinnettä laskettaessa vesi laajenee ja jartupalat ottavat tuntumaa ihan itsestään. Periaatteessa vesi ei sekoitu öljyyn vaan kiehahtaa siellä alhaalla jarrusatulassa. Laajenee ja jarruttaa itsestään. En osaa sanoa palautuuko tilanne normaaliksi...Jotain tämmöistä uumoilen tapahtuneen.

  9. #99
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Eilen viimeksi SLX taka jarrunsatulan päälle kasaantui puuteri lunta. Tämä aiheuttaa tunteen, että kahva on tiukempi, kun puristaa normaalia kovempaa jarru pitää kyllä, mutta normi voimalla yllättää pitämättömyydellään. Suunnittelin jo muovista taivuttaa kopan satulan päälle kokeeksi estämään lumen pääsyä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #100
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    ^Pyörässä ja koirassa on kyllä jotain samaa jyhkeää yrmeyttä, hyvällä tavalla!
    Vuosi sitten ....eri trekki ja koirakin oli pienempi
    [img][/img]

  11. #101
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    ^no onko tuo trekki sitte vastaavasti kutistunut? Vai vääristääkö kuva?

  12. #102
    zipo Guest
    Koko vaihtui L:stä S:ään viime syksynä.

  13. #103
    T_2 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Suunnittelin jo muovista taivuttaa kopan satulan päälle kokeeksi estämään lumen pääsyä.
    Tämä toimii kuran ja lumen kanssa. Pala muovikalvoa ja kaksi palaa kaksipuoleista teippiä. Joillain runko/jarrukomboilla lähes ehdoton.

  14. #104
    zipo Guest

  15. #105
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    No ohan se Farley nopea...
    Höh, hyvien pyörien haaskausta ajaa jotain tasaista rinkulaa, jossa ainut haaste on loska mutkassa.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  16. #106
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Moro! Onko kukaan värkänny blutoa kutosen keulalle?

  17. #107
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    En tiedä Suomesta mutta tuolla mtbr forumilla useampikin on laittanut. Jos bluto kiinostaa niin nimimerkki sixsixone saattaisi luopua omastaan...

  18. #108
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    78
    Kiitti vinkistä

  19. #109
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Näkyy Farley 6:n ohjehinta nousseen 100eur ja Farley 8:n 200eur.

    Nyt on ilmeisesti myyjän markkinat

  20. #110
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Näkyy Farley 6:n ohjehinta nousseen 100eur ja Farley 8:n 200eur.

    Nyt on ilmeisesti myyjän markkinat
    Saattaa heikentyneellä eurolla olla jotain vaikutusta hintoihin.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  21. #111
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Oulunsalo
    Viestit
    219


    Tyhmä kysymys mutta mitä nämä on? Ostin syksyllä Farley 6:n ja mukana tuli pussillinen pinnaheijastimia sekä tällaisia.

  22. #112
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Farley kesäkunnossa 11.8kg Kehtaako tuota läskiksi enää sanoa..

    M-Carbonia(Nextie) kehissä ja kuningas ladan keula

  23. #113
    No on ihana!

  24. #114
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    ^^Kevyeksi menee. Tutun näköistä maisemaa kuvissa.

  25. #115
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    No nyt on Shikaanilla hieno pyörä! Miltä keula tuntuu ajossa?

  26. #116
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Paljoko ladan keula painoi? Mikä napa 150mm?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #117
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Keulasta oikein mitään osaa sanoa kun oli niin lyhyt testilenkki, omituista selfsteeringiä tuntui mutta syy oli todennäköisesti liian matalissa paineissa(0,35) kun paineet hieman falskas ja etujarru hiukan laahas, vaati uuden keskityksen niin rupesi rullaamaan.
    Keula paino ennen putken katkaisua 670gr ja siinä oli pitkä putki, olisko 20gr vielä pudonnut. Napa on Salsan 150mm

    Pyörä kyllä tuntui kokonaisuutena kevyeltä ja vastasi "kaasuun" herkästi!

  28. #118
    zipo Guest
    Oho,sävyteipit laitettu keulaan.Toi vasen grippi ja etujarruletku.....

  29. #119
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    No juu, myönnetään että jarruletku unohtui kiinnittää keulaan ja grippi ei ole ihan pohjassa.. korjataan.

  30. #120
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Nyt on toinen vähän pidempi lenkki ajettu, paineet edessä 0,5 ja takana 0,6, kyllä rullas mukavasti! Keulasta en muuta osaa sanoa kuin kevyeltä tuntuu, olosuhteet on niin paljon muuttunut siitä kun aikaisemmalla setupilla olen ajanut että vaikea verrata muutenkaan.

    Nuo kehät on kyllä varmasti se mikä pyörässä eniten tuntuu erilaiselta aikaisempaan verrattuna, pyörä tuntuu liikkuvan selvästi kevyemmin!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •