FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 86 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Olen löytänyt itse rauhan ja päättänyt, että alla oleva rengas on se millä ajetaan, ja kumet vaihdan sitten kun ne ovat vaihtokunnossa. Aikaa on jäänyt enemmän itse asiaan kun rengasrumba ei kummittele mielessä kaiken aikaa. Yllättäen olenkin huomannut keskinkertaisena pitämäni ja pidetyn renkaan toimivan aika monessa kelissä hyvin.
    .
    Täysin samaa mieltä. Renkaita on itsellä ne, jotka alla on. Ei muuta. Ominaisuudet kun tulee tutuiksi, saattaa pärjätä paremminkin kuin "vaihtamalla kumia kelin mukaan".
    Nastat noihin kylläkin tulee, kevättalvella voi muutoin jäädä ajot ajamatta.
    Senverran siis tulee ehkä annettua periksi että kesäksi kesärenkaat, talvelle talvikumit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Oletko käynyt lumisessa maastossa pakkaslumella ja/tai pluskelissä?
    Edellisellä lenkillä ei muuta ollutkaan kun lämpöasteista pehmennyttä sohjoista polunpohjaa, ja sitten välillä peilijäätä. En osaa kuvitella parempaa eturengasta noihin olosuhteisiin kuin nastoitettu Bud...

Mulla on kahdet renkaat, Hodagit tuli pyörän mukana ja ne on siirretty odottamaan kesää ja litkutusta. Tällä hetkellä tarjouksesta ostetut Floaterit(noin 40€ kpl) Bestgripeillä nastoitettuna ja mielestäni oikein hyvät talvikumit! Olishan se kiva laittaa tuollainen Nextie/Juggernaut kombo kesäksi...

zipo Guest
    Nextielle iso + mutta laita turhake päivitysrengasfyrkat kiinni asialliseen takanapaan.

No juu, eihän tuosta Juggernautin Pro:n saatavuudesta eikä vissiin hinnastakaan ole vielä mitään varmaa tietoa mutta kevyt se on! Keräillään nyt hetken aikaa vielä pulloja noita Nextietä varten.

Kokemusta ei ole mutta kun katselee porukan talvikuvia niin tietyissä sääsuhteissa lunta on vanteiden päällä napaan asti ja näin myös painoa aikalailla. Tähän luultavasti yksi syy on monen vanteen "lättäprofiili" jonka päällä lumi pysyy hyvin. Kaksi pinnariviä varmaan vielä tehostaa asiaa.
    Kuvissa ja alan liikkeessä olen katsellut hiilikuituvanteita ja kuten kaikki tietää niin niiden profiili on toisentyyppinen eli selkeä harjanne keskellä ja monissa pinnat yhdessä rivissä. Tämän muotoisiin vanteisiin jos vielä vetäisi autovahaa niin lumi pysyisi paljon huonommin vanteen päällä. Niinpä itselle on tullut mieleen että kuitukiekot olisi hyvät myös tai ehkä jopa erityisesti talvella. Olisikin kiinnostavaa kuulla kokemuksia onko asia myös käytännössä näin? Teoria ja käytäntö kun eivät ihan aina kulje käsi kädessä.
    Tällä en tietenkään tarkoita että kuitukiekot olisi jotenkin ehdottomat että voi olla kunnon pyöräilijä. On ne varsin arvokkaita. Tämä on siis vain ajatelmaa.

Kiitokset Plus kokeilutuloksista. Samansuuntaisia havaintoja olen lukenut muiltakin. Pakko Budin olla hyvä.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 18.01.2015 at 16.03

mutanaama Guest
    Juu, ei pysy lumi "aero" -tyyppisen kehän päällä, varmaan osasyynä on muutaman millin offset verrattuna 15mm offsettiin, jossa lumi jää helpommin pinnojen väliin.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Näissä läskirengashommissa on ihmeellisiä ilmiöitä. Läskissä kun tuntuu olosuhteilla olevan paljon suurempi vaikutus kuin laihapyörässä, ja jotenkin rivien välistä näyttäytyy esim. päivän huonon kunnon ja epäedullisten olosuhteiden aiheuttaman närkästyksen kulminoituvan renkaiden syyttelyyn, vaikka vika saattaa yllättäen olla olosuhteissa ja päivän kunnossa. Muutaman asteen heitto lämpötiloissa muuttaa lumen koostumusta siten, että eilen toiminut rengas saattaa tänään ollakin täysi susi. Ja päinvastoin. Olen löytänyt itse rauhan ja päättänyt, että alla oleva rengas on se millä ajetaan, ja kumet vaihdan sitten kun ne ovat vaihtokunnossa. Aikaa on jäänyt enemmän itse asiaan kun rengasrumba ei kummittele mielessä kaiken aikaa. Yllättäen olenkin huomannut keskinkertaisena pitämäni ja pidetyn renkaan toimivan aika monessa kelissä hyvin.
    Eihän tässä mitään uutta ole. Vuosi pari sitten tuolla laiharengastopicissa oli ihan samanlainen kuhina ja osin samojen naamojen toimesta. Ajoin silloinkin renkaalla jolla foorumitietojen mukaan olisi pitänyt kuolla ensimmäiseen polulla olleeseen juureen.

Tämän yhen jampan läskin osto vaikuttaa vähän sen yhen toisen jampan maantiepyörän hankinnalta.
    I don't want to break these chains

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Senverran siis tulee ehkä annettua periksi että kesäksi kesärenkaat, talvelle talvikumit.
    Tämä itselläkin ja budjettirenkailla mennään. Eilen ei oikein testit onnistuneet kun polut pettivät aika hyvin alta mutta jäätiköllä jotenkin selvisi Floatereilla, kesällä varmaan sitten V8:t alle. Aika vähiin kyllä varmaan kesällä ajot jää läskillä. Ja pitää harkita tota nastoitusta keväällä, ei kai noi renkaat juuri kulu kun ajaa vaan lumella ja huonojalkaisena hiljaakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    Tämän yhen jampan läskin osto vaikuttaa vähän sen yhen toisen jampan maantiepyörän hankinnalta.
    Eihän siihen mennyt kai kuin reilu vuosi?

Laitetaan kellot käyntiin Ei vaineskaan, jokainen taablaa tyylillään.
    I don't want to break these chains

On tuosta Dillingerin hinnasta mitä mieltä hyvänsä, on se silti saakutin hyvä rengas. Omani ostin "käytettynä" ja sopivasti. Ovat itsenastoitetut, merkkiä en muista. Entinen omistaja voinee valistaa, tylpällä kärjellä kumminkin. Vaativat aluksi hieman totuttelua, mutta toimivat vähintään tyydyttävästi joka kelillä. Vitoset siis kyseessä. Tässä vaiheessa ei tämän kummempaa syväanalyysiä.

Nastojen kanssa arpojille terveiset: nastoittakaa ne sivunappulatkin. Ei niillä metässä ihmeitä, mutta tänään oikaisin kaksi todella leveää latikaista ihan vaan odottamalla, että reunanastat nappaavat pidolle. Ekan tietenkin vahingossa. Olin niin yllättynyt ja innostunut, että olin jäädä hieromaan ko. kohtaa siirtymäsoratiestä (peilijäässä) silkasta riemusta.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Tuon Tankin viestin kun lukee ajatuksella ja suhteuttaa tinkaan onko kumiseoksella jääpidossa merkitystä vai ei. Itse olen sitä mieltä että ääriliukkailla pito on vain ja ainostaan mastojen varassa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Ääriliukkaasta samaa mieltä. Seoksen merkitys sekunnin sadasosissa ennen nututtamista.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ääriliukkaasta samaa mieltä. Seoksen merkitys sekunnin sadasosissa ennen nututtamista.
    Omat D5:t edelleen nastoittamatta. Jäällä, kirkkaalla ja märällä sellaisella, en ole silti kaatunut kertaakaan. Kyllä se kumiseos niin hyvin ja ennakoitavasti pitää, että pyörää pystyy vielä ajamaan vaikka se menisi pienessä kaksipyöräluisussa joko sivutuulen tai pinnan kaltevuuden vuoksi. Huima tunne, ei voi kuin hihittää ja ajaa hiljakseen eteenpäin kun kävellenkään ei oikein pääsisi

Nastoitus on kyllä suunnitelmissa, sillä eihän tuo kirkasta jäätä pitkin oikein ylämäkiä nouse. Tankin vinkki pitänee ottaa huomioon.

- Tomi

mutanaama Guest
    Nastoitus tikan nastoilla ei vie kuin hetken ja todella kannattaa.

Varmaan jossain tuossa 85 aiemmalla sivulla on käyty jo tämä keskustelu, mutta josko taas? Mietin mitä kokemuksia on 4 ja 5 tuuman renkaiden eroista käytössä ja mitä fillareita löytyy joihin saa 5 tuuman pyörät. Esimerkiksi itseäni kovasti kiinnostava Trek Farley 6 sallii korkeintaan 4 tuuman renkaat; onko jotain syytä miksi en ostaisi tätä fillaria vaan jonkun johon mahtuu 5-tuumaiset?

^Silloin, kun pinnan kantavuus on rajoilla ja haluaa levittää polkuja leveydestä eniten hyötyä. Muissa olosuhteissa aikas makuasia. Farleykin syö edessä mitävaan komboa ja takanakin 1x10 jotain +4" kumia 80mm vanteella.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    onko jotain syytä miksi en ostaisi tätä fillaria vaan jonkun johon mahtuu 5-tuumaiset?
    Onhan se kivaa jos on mahdollusuus käyttää maksimi leveyksisiä renkaita, mutta käytännön hyöty voi olla kyseenalainen. Omaan spessuun mahtuu isot renkaat ja oli "tärkee" kriteeri itelle. Mutta varmaan muutaman vuoden kuluttua näkee mihin suuntaan tämäkin pyörätyyppi kehittyy ja miten rengaskoot muuttuu. Voihan se olla että kaikki ajaa vieä isommilla kumeilla tai sitten on pienennentty kumeja johonkin 3,5" levyisiin tms.

Tämähän se on se "ongelma"... Farleyhin mahtuu taakse erinomaisesti Big Fat Larry Surlylta. Sen kanto 0,4-0,5 bar paineella on varsin ok. Pyörä on monipuolinen ja geometria on hyvä retkeilyyn että nopeampaan ajoon.

Taisin jo aiemminkin kysyä, mutta mistä tilailette noita Surlyn kumeja? Virosta Vabajooks.ee -liikkeestä sain tarjouksen (NATE 3.8 120tpi 209/pari+10e toimituskulut, 50% ennakkomaksu tilille, toimitusaika 1,5 viikkoa). Onko kokemuksia tästä liikkeestä? Onko hinta kohdallaan? (Yksi käytetty Nate 3.8 120tpi minulle onkin tulossa Oulun suunnalta Hippo-nimimerkiltä, mutta ainakin yhdelle olisi vielä tarvis.)

Sekoilin nyt jotain:tarkotin Nate mallia
    Rusty muokkasi tätä : 19.01.2015 at 11.36

^Bud ei ole 3.8" vaan 4.8" Tuolta tilasin oman Budin 109€ viikossa tulee, jos varastossa tilaushetkellä https://www.bike-components.de/en/Ti...rder=price_asc
    10€ toimitus.

Linkissäsi mielenkiintoinen hinta D5 nastakumilla http://vabajooks.ee/naelkummid/ ,jos oikeasti nastoilla eikä ilman, niin kuin hinnasta vois päätellä.
    Antza44 muokkasi tätä : 19.01.2015 at 10.40
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lähikaupasta saa parhaiten Surlyn renkaita, kun pyytää tukkurilta tilata. Hintakin saattaa olla sama tai parempi, kuin ulkomailla ja saatavuus saattaa olla parempi.

ealex: tuskin.ainakaan näillä leveysasteilla. valitettavasti.

Antza44: Natestahan olikin siis kysymys, annoin väärää tietoa. Kiitoksia linkistä, tuoltahan noita löytyy.

No melko varmasti niilläkin leveysasteilla. Kyllähän kauppiaat sielläkin tavaraa tukkurilta osaavat tilata. Surlylla on sellainen toimintamalli koko maailmassa ja nykyään myös Suomessa, että lähikaupasta saa tavaraa tilaamalla.

Nate näyttäisi olevan XXL:n verkkokaupassa 79,90

eales: joo siis varmasti saa mutta mitä nyt aiemmin olen ostanut osia paikallisista niin hinnat on mitä on. Olen maksanut jopa tuplahintoja nettikauppoihin verrattuna.

Liikkuva shikaani: XXL:n Nate on 27tpi eivätkä saa hankittua 120tpi. Olen kysynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rusty Katso viesti
    Taisin jo aiemminkin kysyä, mutta mistä tilailette noita Surlyn kumeja? Virosta Vabajooks.ee -liikkeestä sain tarjouksen (NATE 3.8 120tpi 209/pari+10e toimituskulut, 50% ennakkomaksu tilille, toimitusaika 1,5 viikkoa). Onko kokemuksia tästä liikkeestä? Onko hinta kohdallaan? (Yksi käytetty Nate 3.8 120tpi minulle onkin tulossa Oulun suunnalta Hippo-nimimerkiltä, mutta ainakin yhdelle olisi vielä tarvis.)

Sekoilin nyt jotain:tarkotin Nate mallia

http://www.xxl.fi/search?text=fat
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Nate näyttäisi olevan XXL:n verkkokaupassa 79,90
    Mistäs muualta kuin juuri tuolta Naten ja Loun läskiini tilasin tuossa about kuukausi sitten
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •