GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 17 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #481
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    noilla kartioprikoilla on (ainakin joidenkin mielestä) jarrusatulan keskittäminen helpompaa..
    The end of the road is just the beginning...

  2. #482
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Putsailin jarrut aamusella kun oli pakkasta niin paljon. Etujarru on tosiaan toteutettu adapterilla jo alunperin, mikähän on idea että on tunkaistu noin julman pitkät pultit ja kasa prikkoja?
    Jos tuollaiset prikat oli vain toisella puolella jarrusatulaa niin en ihan ymmärrä ideaa, mutta jos samanlaiset pallomaiset prikkaparit olivat molemmin puolin jarrusatulan korvakkeita niin niiden ideana on että ne mahdollistavat jarrusatulan kallistamisen jos kaikki osat eivät ole ihan luonnostaan kohtisuoria.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  3. #483
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Takajarrussa ei moisia kartioprikkaviritelmiä ollut. Ei taida olla toleranssit ihan samaa tasoa kuin moottoripyörissä, KTM:n Brembojen monoblokkisatulan kun laittoi paikalleen niin se oli just siinä. Ei viritelmiä
    Edit: Ja prikat olivat niin kuin ovat kuvassani ylemmässä pultissa.

  4. #484
    IncBuff Guest
    Tuo on ihan normaali Shimanon adapteri. Sen mukana tulee pultit ja prikat.

  5. #485
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Eihän näissä satuloissa ole sellaista normaalia ilmausruuvia? Olisko ilmausruuvi tuo kuusiokolokantainen mikä on aika keskellä kuvaa, satulan kiinnityspultin vieressä?

  6. #486
    zipo Guest

  7. #487
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Kiitos zipo, tuostahan kaikki olennainen löytyykin. Arvauksenikin osui oikeaan.

  8. #488
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    Ne on noi kuppiprikat kokolailla pakolliset jos ei haarukassa jatai adapterissa ole pinnat ihan suorat. Itellä koitin lyhemmillä pulteilla ja ilman kuppiprikkoja, ajoi satulan aina toiseen sivuun kun yritin kiristää.

  9. #489
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tuo PM adapteri muuttaa sitä kulmaa, miten pultin kanta kohtaa jarrusatulan pintaa (eripaksuiset adapterin päät), siksi siinä pitää olla kartioprikat.

  10. #490
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Kun ei just ole varaa koko jarrukalustoa päivittää, niin vaihdoin taakse kuluneiden palojen tilalle uudet. Lisäksi kävin hakemassa Biltemasta LHM+ öljyä, nekin vaihtoon. Paloiksi ei meidän nurkilta heti löytynyt kuin Marwi dbp-10:t. Levyissä lukee "resin pad only", menevätkö nyt sitten pilalle organic paloilla...no, eipä ole levyt kalliita jos niin käy. Mutta jumaleissön mikä pito tuli jarruun, ei ole koskaan ollut yhtä tunnokas ja tarvittaessa myös voimakas. Josko huomenna vaihtaisi etujarruunkin uudet litkut, palaa on edessä vielä jäljellä rutkasti.



  11. #491
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Ei mee pilalle, resin = orgaaninen, eli ei sintteripala..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  12. #492
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Selvisikö kenellekään sopiiko Expertin vakiojarruihin jotkut hiljaisemmat jarrupalat? Etujarru vinkuu pakasta vedettynäkin kuin sumutorvi, vaikka keli tänään ei ollut erityisen kostea. Jospa ei tarvitsisi heti päivittää jarruosastoa.
    Roots, bloody roots

  13. #493
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Onko minkä verran kilometreja takana expertin jarruilla? itellä Sippi Edition ja eri jarrut, mutta jokatapauksessa ovat hiljentyneet nyt kun on sisäänajaantuneet vähitellen. Aika vähän tarvii kyl jarruja noilla mun reiteillä, niin ei kovin nopeesti oo jarrut asettunu. Mut siis uutena mylvi, ei mölise enää.

  14. #494
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Vähän tuntuu, että ajoasentoa tarvitsisi saada taemmaksi (tai ainakin painopistettä). Satulaa taakse ja/tai stemmi lyhyemmäksi näin ensialkuun vai miten muuten kannattaa lähteä asentoa säätämään?
    Roots, bloody roots

  15. #495
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Satulalle on oma optimaalinen kohtansa ja mikäli satula on siihen asetettu niin en lähtisi ohjaamoa lyhentämään sitä kautta vaan mielummin lyhyemmällä stemmillä..
    The end of the road is just the beginning...

  16. #496
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    OK. Katselen netin tarjontaa. Mistä muuten tietää onko satula optimaalisesti asemoitu?

    t. nöösi
    Roots, bloody roots

  17. #497
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Satula on kohdillaan kun ajo-asento tuntuu luontevalta, se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle.
    Laitoin omaan Thompsonin layback tolpan ,tuon kanssa sain itselle sopivan asennon.

    Kannattaa kokeilla myös säätää satulan kulmaa pystysuunnassa se vaikuttaa lantion asentoon ja toisinpäin.
    Eli kun siirrät satulaa eteen tai taakse yleensä joutuu myös puuttumaan tuohon satulan kulmaan.

    Olen n.175 pitkä ja s kokoinen FB expert ja jouduin nostamaan satulan kärkeä ylöspäin koska muuten olisin "maannut" stongalla ja siinä kädet joutuu koville ja kipeytyy.

  18. #498
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Mulla on L-koko ja 184 cm on päälaen etäisyys maasta. Tänään hangessa tuli ensimmäinen kitinän aihe FB:n geometriasta: stand-over height on tuossa aika korkea. Kun tossu uppoaa hankeen, käyvät sukukalleudet kuumottavan likellä putkea. Tavallaan ymmärrän nyt, miksi niin monet ajavat pienellä rungolla läskejä.
    Roots, bloody roots

  19. #499
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Selvisikö kenellekään sopiiko Expertin vakiojarruihin jotkut hiljaisemmat jarrupalat? Etujarru vinkuu pakasta vedettynäkin kuin sumutorvi, vaikka keli tänään ei ollut erityisen kostea. Jospa ei tarvitsisi heti päivittää jarruosastoa.
    Mä hommasin kanssa tällä viikolla Expertin ja huomasin saman. Aivan hitonmoinen ujellus, ihan sama kumpaa jarrua käyttää. Menee vähän ilo olla hiljaisessa metsässä kruisailemassa, jos sattuu jarrua tarvitsemaan. Jos satut löytään jotkut paremmat palikat, niin vinkkaatko tännekin. Toki jos sattuvat hiljeneen kilometrien karttuessa riittää toki sekin tieto, mulla ei varmaankaan ihan lähiaikoina hirveesti kerry, mutta tietääpähän sitten odottaa...

  20. #500
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    OK. Katselen netin tarjontaa. Mistä muuten tietää onko satula optimaalisesti asemoitu?

    t. nöösi
    Satula on silloin oikella kohdalla kun pystysuora linja leikkaa polvilumpion takaosan sekä polkimen akselin. Näin mulle on opetettu ja tälleen itse asettelen satulan. Erikoishommat erikseen.

  21. #501
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^Tällöinkö pidät polkimen ala-asennossa?
    Roots, bloody roots

  22. #502
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    ^Tällöinkö pidät polkimen ala-asennossa?
    Ei ku polkimet vaaterissa ja toi mitataan etummaisesta polvesta


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  23. #503
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Härösedän asennuspalvelu on jälleen käytettävissä. Paiskaa privaa jos koet tarpeelliseksi.
    Memento mori

  24. #504
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ensin tarvitsee saada setä lenkille, mutta kiitos.
    Roots, bloody roots

  25. #505
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Mulla on L-koko ja 184 cm on päälaen etäisyys maasta. Tänään hangessa tuli ensimmäinen kitinän aihe FB:n geometriasta: stand-over height on tuossa aika korkea. Kun tossu uppoaa hankeen, käyvät sukukalleudet kuumottavan likellä putkea. Tavallaan ymmärrän nyt, miksi niin monet ajavat pienellä rungolla läskejä.
    Kyllä L on tuohon raamiin oikea. Itse 180cm/85cm vaihdoin Muklukin L-> M ketteryys syistä, enkä stan-overin, mutta kyllä talvella hangessa siitä matalammasta voi olla iloa, että pääsee pyörän päältä pois, kun jalat on polveen asti hangessa. Tuli meinaan kokeiltua.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #506
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Satula on silloin oikella kohdalla kun pystysuora linja leikkaa polvilumpion takaosan sekä polkimen akselin. Näin mulle on opetettu ja tälleen itse asettelen satulan. Erikoishommat erikseen.
    Kukahan muuten havainnolistaisi tarkemmin mikä on se "polvilumpion takaosa" ?
    Toki tuolla kriteerillä olen itsekkin aina satulan paikan hakemisen aloittanut.

    Juuri siirsin muuten kokeeksi satulaa 5mm eteenpäin. Vaikutus on yllättävänkin suuri.

  27. #507
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuosta selviää http://www.youtube.com/watch?v=oE3XyTXUIxU
    Itse olen mitannut luotilangalla polven etu osasta poljinakselin keskelle, mutta tuon videon mukaan kammen päästä polven etureunaan veisi juurikin lähemmäs lumpion takaosaa akseliin nähden, mikä on luulta vasti se ns oikea.
    Kyllä takana olevalla satulalla on imo vammasta pyörittää. Yhellä jalalla lukoilla, kun pyörittää huomaa helposti onnistuuko pyöreästi vai ei. No pusikossa se on välillä semmosta könyämistä, mutta penkkit kohilleen silti.

    Edit. Ja se toinen tapa mikä antaa melko varmasti saman loppu tuloksen. http://www.youtube.com/watch?v=ycA1tpSWeqA
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #508
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kukahan muuten havainnolistaisi tarkemmin mikä on se "polvilumpion takaosa"?
    Käytännössä mittauspisteellä tarkoitetaan sitä pientä kuoppaa, joka muodostuu (ainakin minun polviini) lumpion molemmin puolin polven ollessa 30-45 asteen kulmassa. Ajatuksellisesti siis "polvilumpion takaosa" on polvinivelen (sääri- ja reisiluun linjan) ja polvilumpion välissä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  29. #509
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Pitkällisten kokeilujen jälkeen minä olen päätynyt pitämään maastopyörässä satulan noinn 5cm alempana kuin mitä noilla katupyöräohjeilla. Se antaa enemmän tilaa liikkua eteen taakse ja sivuille mikä on tarpeen juurakoissa ja kivikoissa. Lisäksi se alentaa painopistettä ja tekee pyörästä vähemmän kiikkerän etu-takasuunnassa. Bonuksena vielä pienempi riski etukautta nurin menemiselle.
    Toki tämä oli aluksi aika raskasta mutta aika pian siihen tottui. Kannattaa kokeilla.

  30. #510
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ Thank's god for the hissitolppa... ei tarvii tehdä kompromissejä..
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •