GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 37 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #1081
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Troh:

    Minä lähtisin antamaan navalle suoraan aika karusti lämpöä (kaasua, sähköuunia, kuumailmapistoolia, induktiokuumenin tietty paras). Riittävän isolla lämpötiloilla kartio saattaa jopa tipahtaa liki itsestään. Samalla tietysti menetetään mahdolliset lämpökäsittelyt alumiinista. Elektroniikan tuntijana sinulla löytynee kylmäspraytakin suoraan jo varastosta.

    Ja jos oikein härskiksi alkaa niin ostat sen varaosanavan ja laitat laikkakoneella tai vastaavalla navan palasiksi että saat:
    a. tutkittua tarkan rakenteen navalle
    b. laakerin ulkokoolinkin pois

    Ja luonnollisestihan nyt on laakerin vierintäkehästä kyse eikä liukupinnasta, kuten täällä oli mainittu
    Kerta kaikkiaan mielenkiintoista! Kunhan kuvallista dokumentaatiota löytyy niin kaksi vaihtoehtoa. Joko opettavaa tai huvittavaa värkkäilyä. Onnea ja innostusta kuiten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #1082
    hei kaikki, kanttori tässä.

    29-kiekkopäivitysidea aktualisoitui näin veronpalautusaattona. kamppeet tulossa lähinnä säälimättömään polkurymistelyyn, ajovermeineen satasen painavalle kipparille.

    napa-asian olen saanut lukittua: dt:n 240-naabelit tulee kutoskiinnityslevyille, laadun sekä muokattavuuden ja huollettavuuden näkökulmasta.

    kehävaihtoehtoja:

    -ztr, arch ex tai flow ex
    -ryde, trace xc tai trace trail
    -fun works, atmosphere sl tai xl

    suuntaus on kohti leveämpiä kehiä, mutta en osaa päättää haluanko sen neljä milliä lisää leveyttä ja samalla 90 g lisäpainoa (esimerkki rydeltä). olisko paljon ajavilla palstalaisilla kokemusta/näkemystä asiasta? lisäksi haluaisin litteillä puolilla aiempien kokemusten pohjalta, mutta en tiedä kuinka tärkeänä kriteerinä tätä lopulta kannattaa pitää?

    tässä vielä mahdollisia settejä eri liikkeistä:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/d...0769/wg_id-215

    http://www.bike-prof.de/DT-Swiss-240...adsatz-schwarz

    http://laufraddesign.de/angebote/29-...re-felgen.html

    -kt

  3. #1083
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Puolasin keväällä flow ex:t dt compeilla ztr 3.30hd napojen ympärille ja puolisen vuotta ajoa niillä niin onhan nuo todella jämäkät ja kestää todella hyvin isommassakin menossa.. en saanut ainuttakaan klommoa vanteisiin vaikka jokusen kerran kunnolla kivikoissa on vanteille osumaakin tullut ja enemmiltä rihtaamisiltakin säästynyt.. Hos vaaka kallistuu enemmän jämäkkyyden ja kestävyyden puolelle kuin keveyteen niin ääni Flow Ex.lle..
    miku80 muokkasi tätä : 21.11.2014 at 12.36
    The end of the road is just the beginning...

  4. #1084
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    eThirteenin TSR+ Race -vanteet laitatin treenikiekoille. Leveät, jämäkät, kevyet, tubeless-readyt teipattuna ja kuulemma hyvät kasata. Muutamien lenkkien perusteella hyvät.

    Hi5Bikesissa niitä roikkui katossa vielä jonkin verran. Saanet asiallisen diilin parista. http://www.hi5bikes.fi/~jtN1x0000001/?Y999=PGR&Y174=41

    Itse olen mieltä että Stanin kehistä on aika jättänyt, sen verran kehnosti ne ovat pärjänneet kv. arvioissa, ja sen verran tinaisesti ne ovat lähipiirissä antautuneet. Vaatii kasaukselta paljon.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  5. #1085
    ihan mielenkiintoinen vaihtoehto nuo e13-kehät. oliko sulla siis trs plussat vai trs racet?

    vanhemmissa ztr:n kehissä on kuulunut olevan noita ongelmia, erityisesti crestien ostalta, mutta omassa lähipiirissäni uudet arch exät ja yllä mainitut flow exät ovat kestäneet hyvin. olen omissa kaavailuissa kallistumassa kuitenkin ztr vai ryde -pohdinnassa jälkimmäisiin, joten jos jollain olisi ryde-kokemuksia, niin ne olisivat erityisen arvokkaita.

    navoista vielä sen verran, että sain hyvän tarjouksen kaavailemastani setistä tunen king & kong -navoilla. olin jo fiksautunut swisseihin, mutta jos samalla hinnalla saisi tunet, kannattaisiko pitäväksi kaavailtu päätös sittenkin pyörtää? vastaan itselleni: ei.
    kanttori Turakainen muokkasi tätä : 21.11.2014 at 14.35

  6. #1086
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Mulla on racet, eli vähän kapeemmat mutta silti leveät.

    On niissä se tukaluus, että keskiura on melko syvä, joten tubelessteipin joutuu laittamaan huolella. Kuuma ilma auttaa, samoin teipin asettelu sisurin kanssa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  7. #1087
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    59
    Kyselin tuossa aiemmin edullisemman pään kiekoista ja olinkin jo päätymässä armottoman kuuklettelun seurauksena näihin http://www.bike-discount.de/en/buy/r...317/wg_id-8821 Fulcrumin kiekkoihin. Kuitenkin kun kiekkojen manuaalia heidän nettisivuiltaa lueskelin niin yli 82 kiloisen pitäisi ajaa jo varoen? Itsellä painoa noin 85 tuntumassa joten täytyykö jatkaa etsimistä vai uskaltaako nuo alle laittaa? Kuitenkin budjetti pyörii siellä max 300 €.

    Mitenkäs muuten vanteiden leveyksien kanssa, olen yrittänyt etsiä että minkä leveyksiset renkaat noihin max menee? Kun rungon puolesta vissiin 2,4" olisi maksimi.

  8. #1088
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    ^Näyttäs katalookissa olevan suosituspaineet 2,4" asti, joten eiköhän sellaset ainakin uskalla laittaa: http://www.fulcrumwheels.com/system/...L_UK_05_12.pdf

  9. #1089
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Hihi.

    Ite kasaan seuraavat kiekot BOR366 kehille. Leveät ja kevyet. Saksasta saa edullisesti.

  10. #1090
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Kanttorille voin kyllä suositella Ryden kehiä. Trace trailit on ollu ajossa keväästä asti ja pysyneet suorina. Asymmetrinen kehäpoikkileikkaus on tukeva ja helppo litkuttaa.

  11. #1091
    hyvä kuulla. valinta kallistunee 240s-napojen ympärille aeropuolilla kasattuihin ryden traileihin. harmi vaan, ettei tuota settiä näytä saavan halvennuksella mistään - actionsportsin 669e näyttäisi olevan halvin paketti (aeroliteillä ja messinkinipoilla).

  12. #1092
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Dt napaan kannattaa budjetoida myös 36 ratchet ring. Jos paino ei ole ongelma niin hope 40t jossa yhdistyy muunneltavuus ja nopea veto. Mulla myös actionsportista cxray ja alut

  13. #1093
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Käytetäänpä tätä ketjua apuna: miten avataan DT Swiss quick release takapyörästä. Tunnustan täydellisen evottamisen, mutta alkaa mennä hermo ja joudun nöyrtymään.
    Roots, bloody roots

  14. #1094
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttori Turakainen Katso viesti
    hyvä kuulla. valinta kallistunee 240s-napojen ympärille aeropuolilla kasattuihin ryden traileihin. harmi vaan, ettei tuota settiä näytä saavan halvennuksella mistään - actionsportsin 669e näyttäisi olevan halvin paketti (aeroliteillä ja messinkinipoilla).
    Itse suosittelisin tuota http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...78-160934.html

  15. #1095
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ei mitään enää. Tuo ei ollutkaan perinteinen pikalinkku vaan sellainen paksumpi kierteillä oleva akseli, jossa oli momenttia antava kääntyvä kahva. Piti vaan uskaltaa väåäntää tarpeeksi.
    Roots, bloody roots

  16. #1096
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tuossa on speksit ja hinta kohdillaan. Vaikka en edes tarvitse, niin alkoi vähän kiinnostamaan...

  17. #1097
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Actionsportsista esim.
    Ryde Trace Endurot kehiksi
    DT comp pinnat
    DT 350 navat (tai 240, jos budjetti venyy muutaman kympin)
    Messinkinippelit

    DT350 setti 460e+postit. DT240 610e+postit
    Tilasin setin, mutta valitsin keskitien napojen suhteen valitsemalla Hopen navat.

    Vielä pitäisi saada vanhojen kiekkojen vapaaratas korjattua. Löytyykö keneltäkään Sun Ringlen 36 hampaisen hammasrattaan työkalu tai onko ehdotuksia miten tuo irroitetaan navasta kotikonstein?

  18. #1098
    hopet toki ihan hyvä/varma valinta. oma kiekkosettini on vieläkin harkinnassa - nuo classicit sekoittivat pakkaa. vanhempien ac:n napojen kanssa on ollut vähän ongelmia, mutta näistä kokemuksista on useampi vuosi aikaa, joten eiköhän laatu ala olla kohdallaan.

    kokemukset erityisesti kehistä kiinnostavat. miksi päädyit noihin ryden järeimpiin kahden kapemman ja keveämmän vaihtoehdon sijasta, siis am käyttöön? entä oletko litkutellut noita?

  19. #1099
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Eilen pistin tilaukseen joten kokemuksia ei vielä ole. Alunperin ajattelin mennä Flow kehillä, mutta valitsin Rydet kun ovat keveämmät.

  20. #1100
    ok, flowt löytyy itseltänikin, mutta ajattelin silti heittää uusiin kiekkoihin rydeltä trailit. painoa mulla on suunnilleen saman verran. ja tosiaan haka tuossa aiemmin infosikin, että litkutus käy noiden kanssa helposti, eli mitä tässä enää arpomaan!

  21. #1101
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    59
    Eipä tarvinnutkaan budjettikiekkoja hommata, Evanssilta tuli tänään kotia Flow EX:t 3.30HD navoilla. Kokonaista 348 € kotiin kannettuna. Keltaiset teipit ja kaikki valmiina, nyt pääsee tutustumaan tubeless maailmaankin. Eipä ole keventelykiekot, ei Linkkuadapterit yläfemmasta.

  22. #1102
    Onko ihmisille kertynyt lisä kokemuksia fun worksin kehistä sekä navoista koska hinta paino suhteella mitattuna olisi itselläni kiinnostusta tuollaiseen vannesettiin http://www.actionsports.de/en/fun-wo...kit-4276?c=401 Lähinnä kiinnostaa miten navat onko toiminut sekä onko kehät kestänyt kovempaakin ajoa kuin neulaspoluilla rullailun. vanteet olis tulossa 120mm joustavaan täpäriin, 95 kilon kieppeillä olevan kuskin alle xc:stä kevyeen enskaan. kuuntelen myös muita varteen otettavia ehdotuksia.

  23. #1103
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Oliskohan mulla justiinsa nuo samat? Speksit ja käyttötarkoitus itsellä samat ja konkelina Pivot 429. Mulla on ollut nuo syksystä saakka ja kilsoja on tullut suhteellisen vähän, yksi kisareissu kuitenkin erittäin haastavissa maastoissa Ranskassa. Napojen osalta vois sanoa että ehkä tuo rakenne on pikkasen yksinkertainen, eli esim. paikalleenlaitettaessa adapterien ja tiivisteen kanssa saa olla aika tarkkana. Käytännössä ainakin mulla toimineet ihan niinkuin pitääkin. Tiivistämisen kanssa oli pieniä haasteita, tuo tlr-kitin teippi on ehkä pikkasen hepposta, mulla on takana tuota ja etukiekossa Stanin keltasta joka on kyllä tukevampaa.

  24. #1104
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Olisiko mahdollista saada tätä kautta apua guru-ukoilta? Tarttis saada teetettyä läskille kuskille kunnon kiekko. Eli maksan työn ja tuskan tekijälle ja jos onnistuisi että tekijä tilaisi romppeet itselleen, kasaisi ja lähettäisi sitten eheän kokonaisuuden minulle? Eli esim: Mavic en821 vanne, Dt Swiss alpine 3 pinnat ja 9x135 qr napa slx yms. En jaksa enää paikalliselta puljulta vinkua noita alpine pinnoja kun heidän mielestään on liian överiä... Mutta niin vaan taas tällä viikollakin 2x pinnaa paukkunut. Ja korvaus toki ruhtinaallinen kunhan kiekko kestäisi edes kuukauden :-)

  25. #1105
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Alpine 3 pinnat ovatkin "överiä" (sopimattomia) normikiekkoon ja tuskin sopivat SLX-napaan. Eivät ole lisäksi mielestäni yhtään Competitionia kestävämmät. Alpine 3 on käytännössä Competition pinna (1,8mm ohuemasta kohdasta), mikä on tarkoitettu napoihin, joissa on normaalia paksummat reiät (napavaihteistot, vanhat navat).
    http://www.dtswiss.com/Components/Spokes/DT-alpine-III

  26. #1106
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Olisiko mahdollista saada tätä kautta apua guru-ukoilta? Tarttis saada teetettyä läskille kuskille kunnon kiekko. Eli maksan työn ja tuskan tekijälle ja jos onnistuisi että tekijä tilaisi romppeet itselleen, kasaisi ja lähettäisi sitten eheän kokonaisuuden minulle? Eli esim: Mavic en821 vanne, Dt Swiss alpine 3 pinnat ja 9x135 qr napa slx yms. En jaksa enää paikalliselta puljulta vinkua noita alpine pinnoja kun heidän mielestään on liian överiä... Mutta niin vaan taas tällä viikollakin 2x pinnaa paukkunut. Ja korvaus toki ruhtinaallinen kunhan kiekko kestäisi edes kuukauden :-)
    Hikiän ajomies auttaa ongelmassasi ja takuulla on guru-ukko.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  27. #1107
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Olisiko mahdollista saada tätä kautta apua guru-ukoilta? Tarttis saada teetettyä läskille kuskille kunnon kiekko. Eli maksan työn ja tuskan tekijälle ja jos onnistuisi että tekijä tilaisi romppeet itselleen, kasaisi ja lähettäisi sitten eheän kokonaisuuden minulle? Eli esim: Mavic en821 vanne, Dt Swiss alpine 3 pinnat ja 9x135 qr napa slx yms. En jaksa enää paikalliselta puljulta vinkua noita alpine pinnoja kun heidän mielestään on liian överiä... Mutta niin vaan taas tällä viikollakin 2x pinnaa paukkunut. Ja korvaus toki ruhtinaallinen kunhan kiekko kestäisi edes kuukauden :-)
    DT:n sivujen mukaan Champion olisi ehkä tukevampi, eli tasapaksuinen 2mm. http://www.dtswiss.com/Components/Spokes/DT-champion

    Jostain tosin luin, että näin ei välttämättä olisi, kun tasapaksuisessa ei käytetä ”cold forging” menetelmää, mikä vahvistaa terästä, mutta ilmeisesti paksuus kuitenkin voittaa, ainakin DT:n mukaan.
    ealex muokkasi tätä : 09.01.2015 at 09.42

  28. #1108
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Joo tällasissa epätoivon tilanteissa kannattaa soittaa Hikiän Ajomiehelle. Se muuten ei laita sulle DT Champpeja van Compit, koska Compit ei murru vaan inan verran joustaa.

    Niin ja kolkytäkuus pitää pinnoja olla. Mutta kaikista tärkeintä kestävyyden kannalta on kasaus ja tasakireys. Mulla yksi gyntteriltä hankittu hipokiekko lopetti pinnojen katkomisen kun käytin sen Hikiällä jälkikurituksessa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  29. #1109
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Lähinnä sillä nuo Alpinet kun sellaiset olivat vanhassa kiekossa jonka annoin kauppojen yhteydessä mukana kun myin 29" kalustoni pois luullessani siirtyväni läskin kuskiksi. Nyt paluu 29" pariin tuottanut tuskaa pinnojen osalta. Aiemmassa Halon navassakin olivat orkkis reiät liian ahtaat Alpineilla mutta sukulaismies kun on hienomekaanikko niin vähän pyöräytettiin reikiä isommiksi ja ei vaikuttanut navan toimintaan mitenkään. Ja vielä senkin takia Alpinet koska omasta mielestäni Suomen kovin polkija luottaa myös niihin, Jukka Salminen meinaan. Ja Salmisella kun noita metrejä myös kertyy ja luotettavuus on ykkös asia jossain Perun vuoristossa :-).

  30. #1110
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia VELTECin kiekoista? Hinta-painosuhde vaikuttaa aika hyvältä (ainakin näin noviisin silmään)...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •