Vaimon Taron pakkasessa jäykistyneet vaihteet saatoin notkeasti toimiviksi.
Vaimon Taron pakkasessa jäykistyneet vaihteet saatoin notkeasti toimiviksi.
Just putsi ja uudet rasvat XT:n trail pedaleiden laakereihin.
Garmin Edge 510 telineitä neljään pyörään, 3front ja 1twistillä .. Kampi ja nopeusanturit saa jäädä myöhempään, jos ensinnäkään tarvetta
-- not fast but furious --
ISP:t Nineriin ja klossit Wölveihin.
Nastarenkaat läskiin, jos vaikka pääsis huomenna testailemaan ellei tauti iske päälle.
Make war, then love.
SLX:t Nomadiin jarruiksi ja niiden letkut sopivan mittaisiksi.
Crossariin uusi matkamittari, vanha Ciclo hukkaa näyttöään. Ja huolellinen kalibrointi erityisesti kilometrikisaa ajatellen.
I väntan på ännu dåligare tidet
Ice spikerit pojan 26":n ja vähän pesua ja muuta säätöä.
Societyn Ti-Fly:ta Thomsonissa n.6mm taaksepäin.
Smörgåsbordien tilalle Ice Spikerit litkutettuna. Uuden lampun pidikkeet molempiin harrastepyöriin, toiseen lisäksi takavaloksi kiinaihme. Juomapulloteline paikalleen entisen hajonneen tilalle. Ketjuihin öljyä. Jospa sitä vkl ajamaan...
Päivällä tuli asennettua vanhaan Samsung Galaxy S2:een uusi softa CyanodenMod ja tykkään todella paljon! Nyt illemmalla kaivoin DIY-hautomon kaapista ja virittelin taas toimintakuntoon. Tipuja ollaan tuolla saatu aikaisemmin haudottu, mutta nyt tyttöystävä haluaa kokeilla viiriäisten munia.
Still rides with 26er
Nastarenkaat. Tarkemmin sanottuna 35-milliset Marathon Winterit odottamassa olleseen kiekkopariin.
Jo työhön ryhtyessä kävi mielessä onko siinä mitään järkeä koska (a) pyörän alla on jo 30-milliset Winterit jolla on ajanut erinomaisen hyvin tähänastisilla talvikeleillä (pl. poikkeusolosuhteet joissa en ajaisi muutenkaan) ja (b) talvikeleihin ei ole näkyvissä sellaisia muutoksia että Marathon Winterit tulisivat tarpeeseen.
Kai se oli jotain korvikepuuhastelua kun ajointo tuntui vähän lässähtäneen eikä sen paremmin tuonne tuuliseen harmauteen lähtö kuin trainerointi innostanut...
Läppäriin uusi puhallin jumittuneen tilalle. Samalla pois valtava määrä pölyä jotta ilma taas liikkuu hyvin. Uudet lämpöä johtavat tahnat cpun ja gpun pintoihin, entiset olivatkin jo kovettuneet pilalle. Onpas taas niiiin hiljainen läppäri!
Kun puhallin alkaa huutamaan jo hetkohta käynnistyksen jälkeen, niin kannattaa tehdä tämä. Balsamia korville. Piiritkään ei tykkää liiasta kuumuudesta, eli lyhentää läppärin ikää.
Parempi katsoa katua kuin katua...
Lisää rammia MacBook Pro:hon .. vanha kone alko lentää.
Läskin takarenkaaseen ehkä vetopitoo jäälle, kokeillaan riittääkö pelkät keskirivit..
![]()
Poistin läskistä etuvaihtajan ynnä muun siihen liittyvän, ja laitoin eturattaaksi 30t Race Face NW:n.
On näköjään pyörän kasaajalle sattunut pikku moka. Trek Farley 6:n etuvaihtaja pitäisi olla Sram X5, mutta mulla se oli Sram X0.
To ride or not to ride? There is no question.
www.youtube.com/user/haxcu
Poistin kammet muijan pyörästä ja huolsin kammen laakerit, sitten Kammet takas ja vaijereiden huollot aseöljyllä.
nyt pelaa paremmin kuin uutena![]()
asentelin uudet gripit xc-maasturiin...
The end of the road is just the beginning...
Taisin liottaa (melko vaikeasti puhdistettavaa) XX 11-36 pakkaa K10:ssä ja sen jälkeen puhalsin paineilmalla paskat helkuttiin. Tämä tapahtui viime viikolla.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tein kinneriin etujarrujakajan, eli yhdestä kahvasta jarruttaa kahta jarrua. Ongelmana oikeastaan enää etuakselien mutterien pysyminen kiinni. Ohjattaessa akselit pyörivät hiukan, mikä löysyttää muttereita hiljalleen. Alumiinista tehdä jonkinlainen kiintolenkinpää-kopio, joka kiinni ripustukseen niin eivät löysty. Tämä on ollut mielenkiintoinen tekninen matka. Joka kohdassa täytyy olla luova, mikään ei istu suorilta, joka osa täytyy sovittaa. Jarruvaijerien pituus esimerkiksi 160cm. Kaksi 90cm vaijeria jakajan läpi peräkkäin riittää juuri ja juuri. Enää oikeastaan jäljellä "konepellin" kiinnitys ja maalaus.
Vaimon Taroon kokeeksi OnOnen monokokkikeula.
Koko jäykkään lonkkavolvoon piikirenkaat,ihan vaa icespikerit ja uuden lyhdyn eteen.Onhan toi sisäkokeilun perusteella ihan eri planeetalt ku edeltäjänsä.Uusi on Philipsin SafeRide 60 lux,edeltäjänsä oli Bastan halogeeni 2.4W.Napadynamosta saapi voimansa,3W .
Kelit etelässä vaihtelee nyt niin paljon, että vaihdoin tuohon jokapaikanhöylään(täysjäykkä) nastakiekot alle. Eilen postissa tuli pitkään odotettu jarrupalat(4 paria), joten Spessu sai uudet jarrupalat samalla. Vanhat oli ihan totaalisen loppuun ajettu.
Still rides with 26er
Enduroon asensin flätit lukkojen tilalle..
The end of the road is just the beginning...
Tubus Logo Evo Nishikiin ja Roveen. Roveen lisäksi Longboard lokarit ja tilapäisesti Radonin satula alkuperäisen liian pehmeän tilalle.
Sent from my iPad using Tapatalk
Renault Megane 2001 radion koodin. Radio ollut mykkä viime talven huippupakkasista lähtien ja vaatinut koodia. Taas pelittää radio ranskattaressa![]()
pojan bemariin uusi etupuskuri laitettiin kimpassa.
Crossarin ketjun kierrätystä, kolmas 5701 vuoroon. 0,1mm työntömitalla 1000 kilsan matkalla tuli venymää kakkosketjuun. Ekaa en muistanut mitata.
I väntan på ännu dåligare tidet
Asensin läskiin hiilikuitukeulan takas ja otin retkivarustetun keulan sekä takatarakan irti.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kirjanmerkit