FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 78 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 178 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    No siis kyseisen leffan johdosta jo viime talvena Toikan kertoessa D5:n rantautuvan joskus, päätin hinkata sen vitosen pois kyljestä ja kirjailevani tilalle rengastussilla: PERHE!

Miks mullon niin pöljän leveet vanteet, jotta ainoastaan Bud ja Lou näyttää järkeviltä siinä?
    Vastaus: mainoksen uhri
    Mun rosvopizzat näyttää ihan tosi järkeviltä sateenkaaripyörässä CeeÄässeillä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

mutanaama Guest
    Mä taas otin paprun irti, ei kai siihen suurempaa syytä ollut.

Kävin Toikalta isoimman lihatortun ja lisätäytteeks kaikki reiät teräviä isp-natsoja täyteen.
    Zipon tekemään tupelessi mulefuttiin torttu kohosi ilman hiivaa.
    seuraavaks tarvis väsää floateriin jokunen jarrunatsa, jos jaksan.

Hei,

Jätin paperin heijastinnauhan taakse, enkä tehnyt kuin kaksi reikää nippeleille jotta sai sauman jäämään oikeaan paikkaan kannaksen taakse.

T. Simo

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Maxxis mammoth nousivat tasaisesti fattyn vakiovanteille, jossa halkaistut sisurit.
    Takarengas meni ykkösellä paikoille, eturengas vaati avukseen liinan.

Edit: Paineet tallella yön jälkeen.
    Johnkuu muokkasi tätä : 03.01.2015 at 09.27

Bud/Lou vs D5 vs D4

Kiitos vastauksista tähän asti.
    D5 vs D4 ei vielä tullut selkeää kantaa, mutta kauppias vastasi D5:n hinnalla Toistaiseksi mennään Escalaatoreilla ja BuD/Loulla. Ei tuo kiekkojen vaihto vie kauaa aikaa (+takapakka ja etujarrun säätö).
    Mulla töihin menon ja kotiinpaluun väli on reilu vuorokausi, joten keli ehtii sääennustuksista huolimatta usein vaihtua. Nyt pitää ottaa vaan varmanpäälle ja valita nastat.
    Onhan noilla jo ajettu kaksi talvea ja hyvin pärjätty.

Jumbo Jim sai juuri sellaisen arvostelun mitä itse kyseisestä renkaasta ajattelin kun speksit ja kuvat oli tiedossa...

http://www.bikerumor.com/2015/01/01/...at-bike-tires/

Porailin 4.5mm terällä teippistopparina terässä. Päätin laittaa renkaaseen 1barin paineen niin saa heti palautetta jos tuikkaa liian syvälle, ei menny. Taakse luulis tommonen floateri riittävän aika pitkälle.
    ei kovin mukavaa hommaa...
    Bässi muokkasi tätä : 02.01.2015 at 22.02 Syy: Liimattu myös 480 loksulla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Jumbo Jim sai juuri sellaisen arvostelun mitä itse kyseisestä renkaasta ajattelin kun speksit ja kuvat oli tiedossa...

http://www.bikerumor.com/2015/01/01/...at-bike-tires/
    Kuten juuri edelliselle sivulle linkitin, mutta kertaus on opintojen äiti, vai mitenseoli.. elekää ostako huono kumi
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

^Mulla vähän sama homma eessä kun Bestgripit saapuvat mutta meinasin kyllä varsinkin taakse laittaa enempi keskelle, saako nastat oikein painetta takasessa kun on noin reunoilla vai onko tossa joku juoni mitä en ymmärrä..?

Mikähän mahtaa olla Mammutin kulutuskestävyys kun keskinappulat on niin matalat, jostain luin 2mm. Siitä ei paljoa ole varaa kulua pois kun rengas on kalju keskeltä, kai tää on persaukisen rutinaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    ^Mulla vähän sama homma eessä kun Bestgripit saapuvat mutta meinasin kyllä varsinkin taakse laittaa enempi keskelle, saako nastat oikein painetta takasessa kun on noin reunoilla vai onko tossa joku juoni mitä en ymmärrä..?
    Meinasin että tuo saa roikkua mukana vaikka olis vähän paljasta kalliotakin, nappaa tuolleen paremmin. Toki jos pelkälle jäälle niin keskemmä kanssa.
    Bässi muokkasi tätä : 02.01.2015 at 23.30 Syy: Oikeesti.. En #%ttu jaksa

mutanaama Guest
    Mikähän mahtaa olla Mammutin kulutuskestävyys kun keskinappulat on niin matalat, jostain luin 2mm. Siitä ei paljoa ole varaa kulua pois kun rengas on kalju keskeltä, kai tää on persaukisen rutinaa..
    Kyllä niillä mun loppukesän ajot meni mukavasti, eikä vieläkään mitenkään kurjat ole. Paljon hitaammin kuluvat kuin esmes knardit.

Ainakin hyvin matalakuvioisella Endomorphilla ajaa useamman vuoden.

Pystyisikö läskillä ajamaan ilman nastarenkaita, jos sellaisen hankkisi nyt? Meinaan, että pyörän ostaminen on jo sen kertaluokan investointi, että noihin suhteellisen kalliisiin nastarenkaisiin ei oikein jäisi rahaa vähään aikaan.
    Roots, bloody roots

Kyllä, vaatii vain vähän ajotaitoa ja pelisilmää reittivalintoihin.. Itse ajelin koko viimetalven BFL:llä, kun muuta ei ollut, parikertaa oli "tilanteita" mutta hengissä ja vahingoittumattomana tässä ollaan..

Tuossa vielä klippi siitä, miltä läskeily näyttää ilman nastoja hyvin tamppautuneissa jääränneissä, kun bonuksena on vielä vettä.. https://m.youtube.com/watch?v=HvpgszLESDA

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Pystyisikö läskillä ajamaan ilman nastarenkaita, jos sellaisen hankkisi nyt? Meinaan, että pyörän ostaminen on jo sen kertaluokan investointi, että noihin suhteellisen kalliisiin nastarenkaisiin ei oikein jäisi rahaa vähään aikaan.
    Riippuu kyllä hyvin paljon minkälaiseen käyttöön pyörä tulee, itse pärjäsin metsä ajelussa viime talven melko hyvin, hetken oli keväällä paikat niin jäässä että ajelut jäi vähiin. Täksi talveksi hommaan kyllä nastat.

Hyvin pystyy, pahimmat jääkelit on myrkkyä, mutta läskillä löytyy aina pitoa polun reunamilta. Ja linjoja löytyy läskillä eri malliin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

mutanaama Guest
    Tänään todistin omin pikku silmin, kuinka bässin diynastoitus pesi gc:n mennen tullen. Kustannus ehkä kympin tai kaksi. Edessä mulla d4 toimi niinkuin pitää.

Riittävän hyvin toimi kyllä. En raaski laittaa enempää nastapainoja, noittenkin nastojen takia piti jo jostain sipistellä pois.
    Turhat teipin palat poies

Nextiet on kyllä hienot! Hirveesti himottais laittaa sellaiset mutta lompakko jarruttaa ja pitäis vielä maksaa jollekin kasaamisestakin. Onko noi 65 vai 90mm? Miksiköhän kaikilla joita olen nähnyt on vanteet tuolla profiililla? onko tuosta jotain erityistä hyötyä littanaan verrattuna, ei kerää lunta..?

Nextiet on kyllä hienot! Hirveesti himottais laittaa sellaiset mutta lompakko jarruttaa ja pitäis vielä maksaa jollekin kasaamisestakin. Onko noi 65 vai 90mm? Miksiköhän kaikilla joita olen nähnyt on vanteet tuolla profiililla? onko tuosta jotain erityistä hyötyä littanaan verrattuna, ei kerää lunta..?
    Paljonkos Nextie-seteille pinnoineen ja napoineen on tullut hintaa kasautettuna?

Lyhkäsemmät pinnat, oisko myös keskiosa kehästä "matalampi" lisäten ilmatilaa ja helpottaen renkaan asennusta. Mulla 65mm kapeet.

hintaa mulle on tullu...
    sarma 200€, dt comp+nipat 55€, hope eteen 90€, kehät 560€. Diy
    kehiä saattaa olla mutiksella.

mutanaama Guest
    Se on lisäksi jäykempi korkeamman profiilin ansiosta. 80mm lätyskä maksaa jonkun kympin enemmän. Shocktherapyssä on hyllyssä 65mm kuitukuviollisia jos haluaa katella, ja Toikka on myös noita kasannut.

Mulla ei nyt mitään kiirettä tuon asian kanssa ole, kesäks olis kiva kevennellä kyllä, ukosta vois muutaman kilon myös poistaa ja se on huomattavasti halvempaa

Nyt on hierottu Sunringlen Melefut:teja pikkusiin komemuksiin asti. Lyhykäisyydessään mahtavat tubeless ready vanteet toimii, kuin Stanin NoTubesit. Sisurilla ja ilman kumit pysyy 0 ylhäällä molemmilla tavoilla ja saa irti viimeistään astumalla kumin reunaan, jos ei näppi voimat riitä.

Tubeless askartelu: Leveä Gorilla 72mm on imo liian leveä, se menee vanteella kumin uraan asti vaikka kuinka venyttää-> Laittaisin toisen reunan 1-2 mm vajaaksi kumin urasta vajaaksi ja leikkaisin mattopuukolla toiselta puolelta yli menevän teipin vastaavasta kohtaa pois. Sitten sisurilla painumaan vaikka yöksi tai ajoon hetkeksi. Itse näin suoraan sen vaivan, että töpötin liimamassaa vanteen pikkureikiin kumin urassa. Kumit nousee ylös kivasti kompuralla varsinkin Fairy suihkutuksella reunanauhaan jossain 1.2 bar viimeistään.

3M Heijastin teipin laiton ilman paperia pikkasen venyttämällä ilman ongelmia ja Gorilla päälle venyttämällä.

Kumeina kävi vantella sisurilla ja ilman HuskeDu, Floater ja Lou. Joku oli pikkasen tiukempi, mutta ei mitään epänormaalia tiukkuutta kumpaankaan suuntaan ja kakki pysy 0 ylhäällä varmasti.

Ostasinko Mulefutit varmarti, jos budjetti ei kestä kuitusia ja haluaa Tubeless toimivuutta.

Tein myös tieteellistä koetta. Istuin vuoronperään Floarerin ja Loun päällä ja työntömitta lattialla paineita 0.3bar ja reunanappulat osui maahan. Floater antoi reunanappulasta reunanappulaan noin 110mm ja Lou 130mm vanteena 80mm Mulefut. Mittaus ei tasan ole absoluuttinen.
    Antza44 muokkasi tätä : 05.01.2015 at 11.51
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Minkäköhänlainen rengas on Veerubber Snowshoe? Toimiiko minkälaisissa talviolosuhteissa?

Jos en väärin muista niin jostain ulkomaisesta julkaisusta luin että ei häävi.. kannattaa googlata. Täällä en muista kellään olleen ko. rengasta.

Eikös noita nyt oo jo liikkeellä, uudessa Kona Wo:ssa vai missähän oli.. JumboJim haukuttiun huonoksi talvikumiksi, Snowshoen testejä ei muistu mieleen..

Voi olla että sekoitin Jumbo Jimiin mutta jotain tuossa Snowshoessa oli, oliko erityisen kapea nimellismittaansa nähden tai jotain... Eipä noita täällä hirveemmin taida kellään olla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •