FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 16 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #451
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Löytyykö noihin expertin orkkisjarruihin sopivia ebc:n punaisia paloja? Jos joku laittais vaikka linkkivinkin tms.

  2. #452
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Voin yrittää huomenissa katsoa (jos ehdin) käykö samat palat kuin SLX:ään. Noi expertin orkkisjarrut on tuolla varastossa Ragleyssä kiinni tällä hetkellä.

  3. #453
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Miksi flatit lumella? Talvikenkien takia?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Lumi täyttää sekä kengän että polkimen kolot ja kenkää on vaikea saada polkimeen kiinni. Pitää olla yhtenään potkimassa lumia irti kengästä ja polkimesta. Tämä siis erityisesti suojasäällä. Lisäksi klossi tuo kylmän kenkään, ja jalat palelee helpommin pakkasella. Varsinkin kovalla pakkasella on iso ero.

  4. #454
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Juup. Olen samaa mieltä, mutta en silti osaa ajaa ilman klosseja. Tuntuu niin huteralta.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  5. #455
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeM Katso viesti
    Näissä olisi molemmat. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-pd-t780-32685

    Onko kokemuksia?
    Minä en tykkää kaksipuolisista, ne on aina väärinpäin. Pitää keskittyä paljon enemmän, kun pitää saada aina poljin oikeinpäin jalan alle. Jotenkin se liikkeelle pääseminen menee aina tuollaisilla sähläämiseksi.

  6. #456
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Juup. Olen samaa mieltä, mutta en silti osaa ajaa ilman klosseja. Tuntuu niin huteralta.
    Sent from my iPad using Tapatalk
    Sama juttu, ilman klosseja on ikävä ajaa. Lumen kanssa vielä jotenkin pärjää, mutta varpaiden jäätyminen lopettaa ajamisen. Ja flättien kanssakin pärjää, kun tottuu.

  7. #457
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeM Katso viesti
    Näissä olisi molemmat. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-pd-t780-32685

    Onko kokemuksia?
    Itselläni oli edellisessä maastopyörässä 2-puoliset polkimet(shimano 324?) ja nykyään on sinkulassa jotkut vähän erinäköiset 2-puoliset shimanot, ei mitään ongelmia, että olisivat muka aina väärin päin ja jos on väärinpäin, niin ei ole kovinkaan iso homma jalalla kääntää sitä poljinta. Läskiinkin varmaan laitan 2-puoleiset kunhan sen joskus dhl mulle tuo.

  8. #458
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jossain, en enää muista missä, näin lukkopoljin/teeseitseflättipoljin-yhdistelmän joka oli tehty niin että klossit oli vedetty ruuveilla suunnilleen lättipolkimen kokoisiin alumiinisiin turkkilevyn paloihin jotka oli sit vaan naksautettu kiinni lukkopolkimiin. Ei vaadi polkimien vaihtoa eikä hankintaa. SPD-klossit saa edukkaasti vaikka B.....asta.
    Tuumin että jos tarviin talvipolkimia niin noi on hyvät.

  9. #459
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Voin yrittää huomenissa katsoa (jos ehdin) käykö samat palat kuin SLX:ään. Noi expertin orkkisjarrut on tuolla varastossa Ragleyssä kiinni tällä hetkellä.
    Mun Expertin orkkisjarrun satula näyttää olevan tyyppiä BR-M447. Palojen vaihto edellyttää renkaan irroituksen.
    SLX:n pala ei käy, kovin ovat samanoloiset, mutta ei mahdu ei.

  10. #460
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    ^Ok, Kiitos tiedosta. Samat satulat minullakin on ( yllätys ). Tarvinee kuulostella käviskö noihin mikään muu kuin "vinkupalat".
    Edit: Yäk, näyttää Saksan maalta maksavan täydellinen jarrupäivitys XT-sarjaa karvan auki 200 euroa...
    svheebo muokkasi tätä : 03.01.2015 at 10.43

  11. #461
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Tänään lyhyt lenkki Sorlammella ja kombot alla. Hyvin toimii. Toki onhan siinä vähän enemmän katsottava kummin päin laittaa kiinni.

    Kengän pohjaa joutui putsaamaan välillä että sai spedun kiinni ainakin tällä kelillä. Nöösi näissä talvi ajoissa vielä ☺

  12. #462
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    ^Ok, Kiitos tiedosta. Samat satulat minullakin on ( yllätys ). Tarvinee kuulostella käviskö noihin mikään muu kuin "vinkupalat".
    Edit: Yäk, näyttää Saksan maalta maksavan täydellinen jarrupäivitys XT-sarjaa karvan auki 200 euroa...
    Itsellä on toi setti, eikä ole valittamista. Mielstäni hinta/laatu-suhteeltaan hyvä hankinta. Ilmauskin on todella helppoa.

  13. #463
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Onko sulla Hub muös ne kerroslevyt, vai tavalliset? Ja ei vingu enää?

  14. #464
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Onko sulla Hub muös ne kerroslevyt, vai tavalliset? Ja ei vingu enää?
    Mulla on XT Ice Tech levyt eli kaksiosaiset. Hiljaisimmat levyt mitä mulla on ollut. Kyllä niistäkin voi hetkellisesti ääntä lähteä sateella tai kun muuten uittaa pyörää, mutta todella hiljaiset ovat.

    Laitoin samalla taaksekin 180 mm.

  15. #465
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    ^Ok, Kiitos tiedosta. Samat satulat minullakin on ( yllätys ). Tarvinee kuulostella käviskö noihin mikään muu kuin "vinkupalat".
    Edit: Yäk, näyttää Saksan maalta maksavan täydellinen jarrupäivitys XT-sarjaa karvan auki 200 euroa...
    Miksi tuhlata rahojaan? Osta SLX:t, saat rahalle parhaan vastineen.
    Ja jos haluat vinkunaa vähentää entisestään laitat noi mainitut XT:n 2-kerroslevyt. Siis nimenomaan RT86:t. SLX:n RT76-laikat ei ole kaksikerros, vinkuvat hiukan enemmän. Toki noilla punaisilla EBC:n paloilla vinkuminen on melko vähäistä SLX:n levyilläkin..

  16. #466
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Ja vielä muutaman kympin saa säästettyä, kun laittaa tilaukseen SLX:n sijaan Deoret. Se vaan taitaa olla monelle jo hieman "liikaa".

  17. #467
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    No näyttää nuo expertin orkkisjarrut maksavan vähän yli 80 euroa Saksassakin, eli jos muutaman kympin laittaa lisää niin ei maailma siihen kaadu. Pitäiskö laittaa eteen huvikseen 203mm levy ja taakse 180mm. Adaptereita näkyy löytyvän. Tosin ei ole nyt juuri tämän hetken homma, paitsi että jarrujen kiljuminen tänäänkin riepoi ihan tosissaan. Juuri kun sai kuivaksi jarruteltua niin uusi kastelu ja taas ventoniemi kuulosti tulevan metsästä

  18. #468
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo Katso viesti
    Ja vielä muutaman kympin saa säästettyä, kun laittaa tilaukseen SLX:n sijaan Deoret. Se vaan taitaa olla monelle jo hieman "liikaa".
    Kyllähän se joku roti pitää olla säästäessä,xtr on huonoin taso mitä omaan kelpuutan

  19. #469
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    SLX on parempi talveen kun Deore, deoreissa havaittu männän tahmaamista pakkasilla, SLX:ssä tätä ei juurikaan tapahdu, johtuen keraamisesta männästä vs. Deoren metallinen.. SLX:ssä lisäksi plussana etäisyyssäätö sormimutterilla.. XT ja XTR keventää vähän tuotetta ja enempi lompakkoa..

  20. #470
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Taakse taisi mennä sama adapteri kuin eteenkin 180 millisissä. Myynnissä etupään adapterina.

  21. #471
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Joululomalla tuli kokeiltua Levillä kolmena päivänä läskipyöräilyä vuokrapyörillä (On-One Fattyllä ja Charge Cooker Maxilla) ja siitä heräsi lievää suurempi omistamisenhalu. Viikon googletuksen ja foorumien selailun jälkeen olin jo päätynyt Salsa Mukluk 3:een; Muklukin "kapea" rengastus tosin hieman mietitytti.
    Hetken mielijohteesta aiheutunut käynti tänään "lähikaupassa" Tampereen Nekalassa muutti suunnitelmat ja nyt on autotallissa L-kokoinen "budjettimalli" Fatboy SE. Pyörän koko alkuun epäilytti (olen 180 cm pitkä ja olin varma, että M-koko on sopivampi), mutta uskoin kauppiaan vakuutteluja koon sopivuudesta. Vajaan 20 km:n jälkeen tuntuu hyvin vahvasti siltä, että tein oikean valinnan.

    Ensikokemuksista: jarrut varmaan vaihtuvat melko pian hydraulisiin jarruihin ja renkaat muutan tubeleksiksi. Ground Control -renkaiden pito tampatulla polulla on melkoinen, mutta rohkeus petti vielä pahimmissa paikoissa ennen pidon loppumista Paikallisella Pehkusuolla ajelu vakuutti kyllä, että tein oikein valitessani leveämpi renkaisen pyörän; sen verran eleetöntä meno oli.
    Rengaspaineisiin en ole vielä kiinnittänyt mitään erityistä huomiota, mutta pientä "kulmikkuutta" olin havaitsevani kun hieman pudotin eturenkaan painetta. Täysjoustoon tottuneet kädet ja takapuoli hieman välillä protestoivat, mutta oikean ajotyylin oppiminen ja oikeat rengaspaineet parantanevat asiaa.
    Sramin X5 vaihteet toimivat ihan kelvollisesti, mutta niidenkin päivitys tulee varmaan jossain vaiheessa ajankohtaiseksi.

    Kaiken kaikkiaan tuntemukset hankinnasta ovat vielä maltillisen positiiviset, mutta eiköhän ne vahvistu huomenna kun pääsee taas polkuja mönkimään.

  22. #472
    noniinno Guest
    ^^^ Deoren männät on muovia, ja ainakaan 615 ei omassa talvikäytössä ole aiheuttanut ongelmia. Pikasäädöllä ei oikeasti tee mitään. Mutta ehkä itsekin valitsisin Slx:t, molemmat minulla jo tosin on.

  23. #473
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^^^ Deoren männät on muovia, ja ainakaan 615 ei omassa talvikäytössä ole aiheuttanut ongelmia. Pikasäädöllä ei oikeasti tee mitään. Mutta ehkä itsekin valitsisin Slx:t, molemmat minulla jo tosin on.
    Molemmat minullakin, tykkään kyllä pikasäädöstä, esim. ohuemmilla hanskoilla pidän kahvaa lähempänä, paksu taas ei välttämättä mahdu samaan väliin, niin helppo ruuvata kauemmas..
    Muovia, oikeesti? Mistä tämä tieto?
    Nii ja toi jumittelu, ihan omia kokemuksia..

  24. #474
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Ot eilen ajelin Muklukissa Lou 80mm vanteella ei taida jäädä kapeammaksi, kuin Spessu. Vaihteet tosin 1X10.
    Ei sillä ihan hyvä on SE ja olet juuri siinä M ja L rajoilla, että on maku asia kumman ottaa molemmista saa ohjaamon sopivaksi oikeilla palikoilla 180 senttiselle.
    Spessun valmiissa L ohjaamo on korkeampi ja enempi makuuni 180 senttisenä, mutta M reilummalla kulmalla oleva stemmi, niin saa siitäkin sen ylemmäs. Itse vaihdoin L Muklukin M kokoon ja tykkään enempi, mut nää on näitä maku asiota ja riippuu paljon sarvista ja muistakin ohjaamon palikoista.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #475
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Molemmat minullakin, tykkään kyllä pikasäädöstä, esim. ohuemmilla hanskoilla pidän kahvaa lähempänä, paksu taas ei välttämättä mahdu samaan väliin, niin helppo ruuvata kauemmas..
    Muovia, oikeesti? Mistä tämä tieto?
    Nii ja toi jumittelu, ihan omia kokemuksia..
    Vai oisko männät jotain pakeliittiseosta tjsp. Edellisessä autossani oli myös jarrumännät jotain pakeliittimuovi hässäkkää.

  26. #476
    noniinno Guest
    Irrottelin männät ja räjäytin satulan kun epäilin olevan vikaa. Jotain outoa muoviseosta tai "bakelliittia" ne olivat, eivät ainakaan metallia, vaikka en mikään metallurgi olekaan. Kevyet ne ainakin olivat, paino tulee jostain muusta. Vikaa ei lopulta löytynyt, mutta kun jarrusylinterirasvalla kasasin niin toimivat sen jälkeen hyvin. Liekö ollut letkun katkaisussa päässyt roska syynä alun perin. Niin onhan tuo etäisyyden pikasäätö talvirunkkasilla ihan kätevä, eipä ole tullut mieleen.

  27. #477
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Seison korjattuna, jostain joskus muistan lukeneeni että olisivat olleet ihan "rautamännät" vs. SLX keraamiset.. Noh, kaikesta huolimatta hinta-laatusuhteeltaan jämäkät epelit, en pidä huonoina siis laisinkaan!

  28. #478
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^^Ot eilen ajelin Muklukissa Lou 80mm vanteella ei taida jäädä kapeammaksi, kuin Spessu. Vaihteet tosin 1X10.
    Ei sillä ihan hyvä on SE ja olet juuri siinä M ja L rajoilla, että on maku asia kumman ottaa molemmista saa ohjaamon sopivaksi oikeilla palikoilla 180 senttiselle.
    Spessun valmiissa L ohjaamo on korkeampi ja enempi makuuni 180 senttisenä, mutta M reilummalla kulmalla oleva stemmi, niin saa siitäkin sen ylemmäs. Itse vaihdoin L Muklukin M kokoon ja tykkään enempi, mut nää on näitä maku asiota ja riippuu paljon sarvista ja muistakin ohjaamon palikoista.
    Muklukin rengastuksella tarkoitin siis vakiona tulevia renkaita. Toki nekin olisi voinut vaihtaa heti leveämpiin ja pitää alkuperäiset esim. kesäkäyttöä varten.
    Nyt SE on kuitenkin hankittu ja tulihan tässä samalla tuettua paikallista pienyritystä.

    Jarrut vaihtuivat aamulla jälkikasvun autotallissa käyttämättömänä lojuneen maasturin hyväkuntoisiin Tektro Auriga Comp -jarruihin. Ajellaan niillä nyt ainakin hetki, kunnes tulee vastaan ohittamaton tarjous paremmista.

  29. #479
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Minulla mittaa 183cm ja koko L tuntui sopivimmalta.

    Katselin myös Muklukkia ja päädyin Spessuun samoista syistä. Toki hinnassakin muutaman satkun etu SE:lle.

  30. #480
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Putsailin jarrut aamusella kun oli pakkasta niin paljon. Etujarru on tosiaan toteutettu adapterilla jo alunperin, mikähän on idea että on tunkaistu noin julman pitkät pultit ja kasa prikkoja?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •