GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 148 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 98 138 146 147 148 149 150 158 198 248 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.411 - 4.440 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #4411
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.023
    Olen harkinnut lämmitettävien käsineiden hankintaa. Taas iso koko, eli räpylä aiheuttaa ongelmia. Lisäksi luettu palaute käsineiden kestosta pistää miettimään, hintaa kuitenkin 100-290€.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

  2. #4412
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Olen harkinnut lämmitettävien käsineiden hankintaa. Taas iso koko, eli räpylä aiheuttaa ongelmia. Lisäksi luettu palaute käsineiden kestosta pistää miettimään, hintaa kuitenkin 100-290€.
    Sent from my iPad using Tapatalk
    Hanskoissa koita päästä kokeileen ja tarkista missä menee ne vastuslangat tai kennot. Mulla oli yhet, tosi paksut ja mukavat, mutta kämmenen läpi menevä lanka painaa just ohjaustankoa pitäessä. Ei oo hyvä pitkällä matkalla. Lisäksi, nuo hanskat haisee pahalle ku rankkitynnyri, kun en ole niitä pessyt.... koska ei saisi.... mitäkähän noille tapahtus jos pesis...

  3. #4413
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Olen harkinnut lämmitettävien käsineiden hankintaa. Taas iso koko, eli räpylä aiheuttaa ongelmia. Lisäksi luettu palaute käsineiden kestosta pistää miettimään, hintaa kuitenkin 100-290€.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Vähän sama, mutta bibsien kanssa. Ei tunnu löytyvän Suomesta 3XL:n bibsejä, henkseleillä tai ei. Kaikki loppuu kahteen ja ovat liian pieniä kun istuessa säämiskä ei ole perseen vaan munien alla. Ulkomailta ei viitsi tilata monia eri kokoisia ja laittaa monta satkua kiinni niihin.

    210g merinovillapöksyt ostin tänään kolmellakympillä Hong Kongista, katotaan auttaako kylmään kun lyö noiden päälle teknisen alaosan ja kuorihousut. XXL koko oli noissa taas jopa reilu, olisi XL voinut olla parempi, muttei ollut hyllyssä. Hikoilen softshell-takkini pelkän teknisen kerraston yläosan kanssa märäksi vajaassa -10 asteessa, joten nähtäväksi jää, koska pitää jotain laittaa lisää tohon väliin kun tulee kylmä. Vielä ei pääse testaamaan kun lauhtuu nyt.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #4414
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Honkongin lämmitettävät rukkaset tais olla alle kakskymppiä .. mitenköhän ne patterilämpiävät halvat 13€ pohjalliset? Luistellessa tänään sormet ja varpaat jääty kun ei mahu villasukat kenkiin ja oli kenkien päällä. Pitkät ulkoilualushousut, polvenlämmittimet, lyhyet alushousut ja Lidlin "softshellit" ok alapäähän, ohut siftshelltakki, ulkoilualuspaita ja fleese yläpäässä. Ja pipo päässä fine, vähän vilposaa kun ei venähtäneen polven takia voinu kovin vauhdikkaasti vetää. Kuorivaatteita en edelleenkään suostu pakkasella käyttämään ellei ole pakko.

  5. #4415
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Jeppis
    Viestit
    30
    Pure Norway ThermoBOX yllätti pakkasjuomapullona positiivisesti.
    Parituntinen lenkki seitsemässä pakkasasteessa; hanasta kuumaa vettä sisään ja kotiin tultaessa vesi ei ollut kylmää.
    Tämähän sopi vielä ihan mukavasti juomapullotelineeseenkin.

  6. #4416
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Ei kannata ottaa hanasta lämmintä vettä juotavaksi.

  7. #4417
    Vaihtaminen pakkasella: Pienmmälle rattaalle vaihtaminen aivan normaalia, isommalle kun yrittää, niin ei tapahdu mitään. Aivan kuin vaijeri olisi poikki, eli peukalovaihtaja "lyö tyhjää"

    Tuskin siis vaijeri tai itse vaihtaja jäässä/ sököna, vaan ongelma varmaankin löytyy siitä peukalolipsuttimesta?

    Täytynee avata kunhan erkiää, mutta jos jollakin olisi kokemusta...

    Higg

  8. #4418
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti higgins Katso viesti
    Vaihtaminen pakkasella: Pienmmälle rattaalle vaihtaminen aivan normaalia, isommalle kun yrittää, niin ei tapahdu mitään. Aivan kuin vaijeri olisi poikki, eli peukalovaihtaja "lyö tyhjää"

    Tuskin siis vaijeri tai itse vaihtaja jäässä/ sököna, vaan ongelma varmaankin löytyy siitä peukalolipsuttimesta?

    Täytynee avata kunhan erkiää, mutta jos jollakin olisi kokemusta...

    Higg
    Vaihtajavipujen tehdasrasvat vaan kohmettuu näillä kovilla pakkasilla. Suihkauta esim. aseöljyä(spray) ja herkistele vähän aikaa, tein tuon operaation eilen yhdelle pyörälle ja taas vaihteet toimii normaalisti
    Still rides with 26er

  9. #4419
    Onneksi jämähti kakkoseturattaalle ja keskimmäiselle takarattaalle, eli kyllähän noinkin eteenpäin pääsi

  10. #4420
    ^Kerro, jos saat kuntoon. Mulla sama ongelma pakkasilla. Oon öljynnyt ja vaihtanut uudet rasvat, mikään ei oo auttanut. Vaihtajana deore 9v n. 10-vuotias.
    Tuntuu, että jokin kynsi ei ottaisi vaijerinviejään kiinni, mutta en ole uskaltanut purkaa, ajan sinkulana.
    Siitä ali missä aita on matalin.

  11. #4421
    Täällä neuvottiin minua hieman aikaisemmin vaihtamaan vaijerin kuoren pätkän vaihtajan päästä, siinähän se vika oli. Vaihdoin koko vaijerien.

  12. #4422
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ei helvetti mitä paskaa oli ajaa reilu pari kilsaa suojakelillä lähes juuri auratuilla teillä noilla Contin Nordic Spike 240 -nastoilla. Olisikin se 42mm leveä, mutta kun oikea leveys on n. 38mm niin ***** sitä vetämistä oikealle ja vasemmalle vuoron perään. Keitti yli, tästä lähtien läskillä ja vain läskillä liikenteessä jos suojaa. Perkele.

    PS. Diadoran lobsterit eivät sitten pidä sitten yhtään vettä, huomasin tuossa kun lunta ja sohjoa lapioin hanskoilla pois satulan päältä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  13. #4423
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ernold Katso viesti
    Täällä neuvottiin minua hieman aikaisemmin vaihtamaan vaijerin kuoren pätkän vaihtajan päästä, siinähän se vika oli. Vaihdoin koko vaijerien.
    Huomasitko kattoa miltä se kuoren vaihtajan puoleinen pää näytti? Melkoinen piikkkivalikoima siellä varmasti oli esillä. Kuorien pahin rasitus kohdistuu just vaihtajaan ja sieltä kuoren muovien alta pursuaa nää terässäikeet esille. Ei tee hyvää vaijerin juoksulle.
    Perinteisessä pätkäkuorivedossa on hyvät puolensa. Myös talvella kun vaijeria takavaihtajasta irrottamatta saa sopivalla öljyllä herkistettyä, kosteuden poistettua eli pikahuollon tehtyä. Ja ajoittain kun sen vaihtajan puoleisen pätkän uusii niin pienellä vaivalla ja ilman vaijerin vaihtoa homma pelaa. Etuvaihtajissa on yleensä jousi sen verta vanttera ettei sen kanssa niin nokonuukaa ole.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #4424
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    OT noihin Diadoran hanskoihin liittyen. Omat Endura Deluge-hanskat eksyi kirjopyykkiin ja vuosivat ynnä imivät vettä. Ajattelin ettei näissä hyvä häviä ja käsittelin ne Fjällravenin vahalla. Mehiläisvahaa ja paraffiinia, semmoinen saippuanmallinen mötikkä. Ja Endurat heräs henkiin. Noilla räntäsateessa pärjää pari tuntia nyt ylen hyvin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #4425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Olisikin se 42mm leveä, mutta kun oikea leveys on n. 38mm niin ***** sitä vetämistä oikealle ja vasemmalle vuoron perään. Keitti yli, tästä lähtien läskillä ja vain läskillä liikenteessä jos suojaa. Perkele.
    13km hypriitillä auraamatonta kelvi röpelöä. Renkaana 32mm Mara winterit. Yhtään metriä ei mennyt suoraan ja sitten joku tulee hymy naamallaan läskin kanssa vastaan.
    Hetken olin jo valmis heti huomenna ojentamaan maksukortin kauppiaalle vastikkeeksi läskistä.

  16. #4426
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Kolmisen kymppiä tänään lumisateessa, lämpötila juuri nollan tuntumassa. Lumi oikein hyvin tarttuvaa ja joka paikkaan kiinni jäätyvää. Vaihteista näkyi pihaan tullessa vain lumipaakku, johon ketju meni alareunasta sisään ja ylhäältä ulos. Mittarikin oli jaksanut mitata vain 17km, kun koko etuhaarukka magneetteineen ja jarruineen oli paksun lumimöykyn sisässä. Pimeässä ei huomannut ajaessa, että mittari ei toimi. Harmi kun en viitsinyt lähteä hakemaan kameraa ylhäältä ennen pyörän varastoon vientiä. Lunta oli kiinni varmaan 2x pyörän paino. Yritin harjata pois ulkona, mutta oli niin jämähtänyt, ettei juuri mitään irronnut rappuharjalla.

    Nicetracin renkaat toimi ihmeenkin hyvin auraamattomilla kelvimössöpätkillä. Tietysti pahimpien kasojen kohdalla tuollainen 37mm rengas aina vähän vetäisee, mutta todellisia vaikeuksia oli vain yhden sillan ylityksessä, kun aura oli viskannut paksuhkon kerroksen lunta väylälle. Ajamalla siitäkin läpi mentiin. Maantiellä risteili renkaiden uria lumessa, ja niiden reunoista välillä vetelee, kun ei pysty koko ajan ohjaamaan joko urassa tai niiden välissä.

    Raskasta kyllä oli, mutta kai nämä älytömät lenkit sitten keväällä palkitaan kevyellä pyörän kululla. Vaatteetkin oli aivan läpimärät kaikki, kun oli kastunut sisältä ja ulkoapäin. Senkin tosin huomasi vasta kotona. Vain lahkeet polvista alaspäin alkoi tuntua kosteilta jo matkalla, kun olivat koko ajan renkaan heittämän lumen peitossa, pitkistä lokasuojista huolimatta.
    -

  17. #4427
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    25 raskasta kilometriä sulavia kelvejä. Hyvästä treenistä kävi. Jaksaa sitten hyvällä kelillä vähän enemmän ja nopeampaa. Lumivallien kohdalla päässä soi "commit to the rut", annoin uran viedä ja kun vauhdilla puski, niin läpi pääsi.

  18. #4428
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    34
    Tampereella oli sen verran kirkasta jäätä että meni työmatka paremmin kuin hyvin. Ei ees läskiä ole. Eilen joissakin kohtaa jossa lumi oli vähän ikävästi pakkaantunut renkaat pari kertaa muljahteli kovassa vauhdissa mutta tänään kaikki nämä kohdat oli jääntyneet. Hienosti pääsi.

  19. #4429
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    OT noihin Diadoran hanskoihin liittyen. Omat Endura Deluge-hanskat eksyi kirjopyykkiin ja vuosivat ynnä imivät vettä. Ajattelin ettei näissä hyvä häviä ja käsittelin ne Fjällravenin vahalla. Mehiläisvahaa ja paraffiinia, semmoinen saippuanmallinen mötikkä. Ja Endurat heräs henkiin. Noilla räntäsateessa pärjää pari tuntia nyt ylen hyvin.
    Olen muutaman kerran nuo heittänyt pikapesuun muiden ajokuteiden kanssa, ajattelematta ollenkaan mitään vedenpitävyyden menetyksiä. Tosin olen ostanut nuo vain pakkasenkiilto silmissä, mutta pitänee perjantaina lyödä työmatkalle nahkahanskat käteen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti surfer Katso viesti
    13km hypriitillä auraamatonta kelvi röpelöä. Renkaana 32mm Mara winterit. Yhtään metriä ei mennyt suoraan ja sitten joku tulee hymy naamallaan läskin kanssa vastaan.
    Hetken olin jo valmis heti huomenna ojentamaan maksukortin kauppiaalle vastikkeeksi läskistä.
    Kyllä varmasti, tänään olin kaukaa viisas ja lähdin läskillä töihin. Ei ongelmia liukkauden kanssa, oli aika hyvin hiekotettu tiet ja kun ajoi kieli keskellä suuta niin tulos oli varma, mutta hyvä. Loska ja vesi kiersi tosin takarenkaan kaikki perseelle, eli työmatkapyöräilyyn alkaa vahvasti nyt liittyä lokarit läskiin, 60 euroa, kiitos.

    Hybridillä olisi alkanut vituttamaan, vaikka tiet oli aurattuja. Läskillä vain lentävä vesi takaapäin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  20. #4430
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    1.140
    Onko ohjaustangolla mitään merkitystä talviajelussa? Olen hankkimassa uutta pyörää ja cc-pyörä kiinnostaisi vaan mua arveluttaa sen ohjaustanko joka on kaikissa malleissa kippurasarvinen. Maastopyörä on itselle osoittautunut hyväksi hankalimmillakin talvsilla keleillä. Kesäkäyttöön mulla on eri pyörä mutta jos cc-pyörä osoittautuisi hyväksi sekä talvi- että kesäajossa niin luopuisin "fitnesspyörästäni".

  21. #4431
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ilman kokemusta käyrätankoisesta, sanoisin, että niissä vauhdeissa kun joudut ajamaan tangon vakaaosalta eli suht pystystä niin et tartte edes jarruja tai vaihteita mitkä ovat sarvien päässä. Luopuisin kyllä hybridistäni mieluusti vaihdossa käyrätankoiseen cyclocrossiin. Ajaahan moni pitkiä lenkkejäkin läpi talven cyclolla, oikea rengastus vaan alle.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  22. #4432
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viesti
    Onko ohjaustangolla mitään merkitystä talviajelussa? Olen hankkimassa uutta pyörää ja cc-pyörä kiinnostaisi vaan mua arveluttaa sen ohjaustanko joka on kaikissa malleissa kippurasarvinen. Maastopyörä on itselle osoittautunut hyväksi hankalimmillakin talvsilla keleillä. Kesäkäyttöön mulla on eri pyörä mutta jos cc-pyörä osoittautuisi hyväksi sekä talvi- että kesäajossa niin luopuisin "fitnesspyörästäni".
    Mitä joskus olen cc pyörien takana talvella ajellut, niin kyllä se kiemurtelu näkyis vähintään tuplaantuvan vähääkään puuroisemmalla pohjalla suorasarviseen verrattuna. Ei ole ollut kovin mukavannäköistä kyytiä, ja kyllä leveä ote menoa varmasti vakauttaa. Jos sohjopäivinä voi valita toisen liikkumistavan niin CC voi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta jos matka on taitettava kelissä kuin kelissä, niin sitten en suosittelisi. Hyvin auratuilla baanoilla CC on todennäköisesti kevyemmin kulkeva peli.

  23. #4433
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Miksi tanko siihen vaikuttaisi? Yhtälailla pyörää voi ohjata tangon mallista riippumatta, kun vain ajoasento muuten on oikea. Cyclocrossia ostaessa vaan kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että alle mahtuu riittävä rengas mieluummin vielä kunnon lokarien kanssa. Kaikissa ei mahdu haarukoihin juuri 32 millistä enempää. Pienissä rungoissa vielä lisäharmina usein se, että kenkä ottaa kiinni renkaaseen (lokasuojaan) käännöksissä.
    -

  24. #4434
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Eikös tuossa HMK juuri tuo ne pääsyyt esille miksei cctä kannata talvipyöräksi hankkia.

  25. #4435
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    kyllä nyt muutamana päivänä ollut ittekin pulassa maantiepyörän kanssa... birkalassa kyllä pääsee mutta tampereella on hölmöläisten hallussa kelvien kunnossapito

  26. #4436
    CC kohtuuleveällä ( lue hieman suosituksia leveämpi) kompaktitangolla toimii hyvin myös talvella.

    Maasturi vaan nyt tuntuu paljon eloisammalta, vaikka vauhdissa varmaan häviän

    Voihan se ero olla myös yksilöissäkin, ei pyörätyypissä, tiedä häntä...

    Higg

  27. #4437
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Miksi tanko siihen vaikuttaisi? Yhtälailla pyörää voi ohjata tangon mallista riippumatta, kun vain ajoasento muuten on oikea.
    Koitas ajaa suorasarvista tuolla lumipuurossa niin että kädet on stemmissä kiinni, ja sitten niin että pidät tangon päistä kiinni. Ajoasento ei juurikaan otteen leveyttä lukuunottamatta muutu, mutta kumpi on vakaampaa ja helpompaa kyytiä? Vähän sama tilanne kippurasarvisen ja leveän suorasarvisen välillä, mutta ei tietenkään noin kärjistettynä.

  28. #4438
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Ei hemmetti mitä paskaa eilen kolmen jälkeen 110-tiellä Turusta Kaarinaan. Oikein alkoi rankemmanpuoleisesti ketuttaa kun väkisin runttasi menemään eikä siltikään pyörä tahtonut kulkea. Ajoradat oli ehditty aurata mutta pyörätietä ei ja hauskana lisämausteena parissa kohtaa ajoradalta muhjut pyörätielle . Ajattelin jo että jos eivät ole aamuun mennessä auranneet kunnolla niin painun ajoradalle, vaikka ajatus sinne siirtymisestä ei kauheesti houkuta. Taas tuli selväksi miten tärkeää pyöräilijän on päästä töihin, tai ylipäätään kenenkään on kulkea kevyen liikenteen väylällä. Nastarengas ei tahtonut purra sen kaiken paskan läpi ollenkaan. Tänään aamulla oli onneksi aurattu sen verran hyvin että meno oli varmaan 4-5 kertaa kevyempää eiliseen verrattuna.

  29. #4439
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Koitas ajaa suorasarvista tuolla lumipuurossa niin että kädet on stemmissä kiinni, ja sitten niin että pidät tangon päistä kiinni. Ajoasento ei juurikaan otteen leveyttä lukuunottamatta muutu, mutta kumpi on vakaampaa ja helpompaa kyytiä? Vähän sama tilanne kippurasarvisen ja leveän suorasarvisen välillä, mutta ei tietenkään noin kärjistettynä.
    Miksi minä tuollasella otteella ajaisin, tangon mallista riippumatta? On tässä suoria sarviakin ehtiny olla, viimeisen möin pois muutama vuosi sitten, kun en keksinyt, mitä mokomalla tekisi. Talviajettava pyörä sekin oli, eikä siitä mitään etua nykyiseen ollut. Maasturin rengastus sitä etua varmaan toisi, mutta sellaista en muuten mihinkään tarvitse, enkä ala hankkimaan eri pyörää pelkästään talven takia.
    -

  30. #4440
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    3 vuoden cc-kokemuksella tietysti leveällä otteella on helpompi pitää suuntavakavuus, mutta sitä myötä kun kokemusta ja sitä myötä pyöränhallintakykyjä karttuu, pystyy cc:llä ajamaan muhjussa lähes yhtä hyvin kuin maasturillakin.

    Nyt oli kyllä aivan mahdoton keli eikä siihen vaikuttanut tanko tuon taivaallista. Kelvit peilijäässä ja alla crossikumit aivan liian isoilla paineilla. Yritin ajaa pienarlumia pitkin vaan aina se ei ollut mahdollista. Ilmalassa 2 kaatumisen jälkeen luovutin ja siirryin ajoradalle.
    Pitäisi uskoa vanhaa viidakon sanontaa 'Jos kaadut, kaadu kunnolla' l. pitäisi uskaltaa pitää ne jalat kiinni polkimissa ja kaatua reilusti pyörän kanssa. Toinen jalka polkimessa ja toinen irrallaan muka maasta tukea ottamassa on typerin tyyli yrittää selvittää liukasta mutkaa. Kun pyörä lähtee alta kaatuen pois päin irti olevasta jalasta taittuu polkimessa olevan jalan nilkka ja muutenkin tulee taistelutappioita kroppaan. Vaan kun ei ole tullut taas harjoiteltua kaatumista ei ole sitä rohkeutta pitää jalkoja lukoissa kiinni. Nimim. kuka niitä nastoja, hä?
    Fuuga muokkasi tätä : 31.12.2014 at 11.16 Syy: lisätty paikallissää kelveillä
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •