HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 23 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1737

Aihe: Satula vaihtoon

Pistin San Marco Regalen tilaukseen. Nykyinen satula on Fizik:n Antares ja Regalen pitäisi olla sentin leveämpi. Mittasin istuinluut ja sain tulokseksi 125mm. Antaresin päällä kestää istua ilman ongelmia reilun tunnin, mutta useamman tunnin lenkit eivät sillä tunnu onnistuvan. Aavistuksen liian kapea minulle. Mikäli persaus tykkää Regalesta niin erittäin vähän käytetty Antares (musta) irtoaa hyvään hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Täällä paljon ISM Adamojen käyttäjiä? Hieman ruvennut houkuttelemaan tommosen hommaaminen, kun Felt Ar:n alkuperänen Prologo Zero tuntuu hieman epämiellyttävältä aerokahvoilta pidempää siivua ajaessa ja nyt näyttäis olevan vähän jotain tarjouksen tynkää nettikaupoissa noista. Lähinnä mietityttää, että mitä mallia sitä kannattais harkita. Typhoon, Peloton ja Prologue olis halvimpia (100-120e) ja sitten vähän kalliimmalla sais Racing, Road, Attack, TT jne. Onko noissa miten paljon eroja?
    Typhoon on sellainen sohva, ettei se sovellu aktiiviseen ajoon. Upottava fyllinki teki hiertymiä sekä säämiskähousuilla että ilman. Se on myös 10 mm leveämpi kuin esim. Road.

Roadin nokka hiersi sisäreisiä, kuulemma myös Prologue. Harkitsisin mallia, jonka nokka on viistetty.

Kuluvana vuonna kolmas pyörä esitteli paremmalle puoliskolleni aivan uuden penkin, kun aiemmassa kahdessa (täpäri&jäykkä 29) oli samanlainen tyyli ennen terveyttä jakkara (selle italia jokin cube x1 tms.)
    Elikkä läskin mukana tuli Specialized Rivo, vaikkei pyörä spesialisti olekkaan. Satula tuntui niin hyvältä, että nälkä kasvoi ja tilasin Brooksin. Sehän oli juurikin niin hyvä kuin täällä uskotellaan, ja sopii jotenkin paksuun.

Sen sijaan myöskin täällä kehuttu Charge Spoon oli minun tapauksessa täysi huti, perjantaina kiinni ja lauantaina irti.
    vaikka se kai paperilla on leveämpi kuin nuo Sellet, niin sivut kaartaa voimakkaasti alas eikä massa satu luitten varaan tarpeeksi.

Itse olen ajellut Fliten ja SLR:n eri versioilla, nyt oli f. torilla AX-Lightness Phoenix sen verran edullisesti, että oli kokeiltava. Yllättävän hyvä kaikessa kurjuudessaan. Nyt otin pois ettei hajoa läskin alla

IncBuff Guest
    Pitäisi löytää Spessun Phenomille vaihtoehto. Phenom on oikein sopiva, mutta parin tuollaisen kokemuksella noiden laatu on aivan skeidaa. Molemmat ovat vähillä ajoilla alkaneet naksua ja rutista kun kiskot irtoaa rungosta, joten rahojani en moiseen roskaan välittäisi enää laittaa. Noin 143mm leveä ja mahdollisimman Phenomin kaltainen tuoli siis haussa..

Päivitys satulahommiin: Sain viimeinkin Canyonilta VCLS 1.0 tolpan (ilmaiseksi kun olin 2.0:aan tyytymätön!) ja siihen San Marco Regale Carbon FX penkki. Ensiksi tärkeimmät eli ulkonäköseikat. Musta Regale pienillä punaisilla yksityiskohdilla on törkeän hyvännäköinen VCLS 1.0 tolpan jatkeena. Eli ulkonäkö parani edellisen komboon verrattuna selkeästi. (VCLS 2.0 ja Fizik Antares vs VCLS 1.0 ja Regale).

Sekundäärisistä seikoista tulee mieleen ajomukavuus joka oli mukamas vaihto-operaation alkuperäinen pointti. Tässäkin selkeä parannus. Regalen istuinosa sattuu täsmälleen oikeaan kohtaan istuinluita ajatellen eli jalkovälin painetta ei enää ole. Racing version pehmusteet ovat olemattomat (ainakin verrattuna Antarekseen), mutta toisaalta sekin antaa paremman tuntuman siihen missä kohtaa istutaan ja asennon vaihtaminen ei ole samanlaista arpapeliä kuin ennen. Ja olematon pehmuste ei paina vääriä paikkoja eli Regalessa todellakin istutaan vain istuinluiden päällä eikä pehmytkudosten.

Polvi ei vielä anna tehdä pitkää lenkkiä, mutta tunti meni Regalen päällä aivan huomaamatta. Nappivalinta.

P.S.
    IncBuffille kuva jossa Regale on spessun työtuolina:

Yleisimmät vaihtoehdot:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Pitäisi löytää Spessun Phenomille vaihtoehto. Phenom on oikein sopiva, mutta parin tuollaisen kokemuksella noiden laatu on aivan skeidaa. Molemmat ovat vähillä ajoilla alkaneet naksua ja rutista kun kiskot irtoaa rungosta, joten rahojani en moiseen roskaan välittäisi enää laittaa. Noin 143mm leveä ja mahdollisimman Phenomin kaltainen tuoli siis haussa..
    Selle Italia Fliten uudempi versio on aika samanhenkinen ja on kestänyt ajokamoissa yli satakiloisen kuskin alla naksumatta. Minulla on halvin ja painavin versio käytössä. Kevyemmistä en tiedä miten kantavat taakansa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Tänään 3,5 h ns. työmatkamaasturilla sekalaista kauniin sään pk-ajelua lähinnä pyöröteillä ja tuli taas todettua, että monen tykkäämä Arione ei ole minua varten. Eli tää: http://www.fizik.it/saddles/road-saddles/arione/white/
    Loppulenkistä painoi jostain välilihasta niin, että tuntui kuin vessahätä olis vaikka just oli asioilla pysähtynyt. Vieläkin vähän puuduttaa. Tunnin työmatka suuntaansa sillä kyllä menee. Jos joku siitä tykkää (valko-beige) niin tarjous yv:llä. Mulle riitti sillä suoritetut puudutukset. Voi olla, että asteen verran nokan alas kääntäminen kyllä auttais minulla, en tiedä. Mun vanhemman mallin Flite kit carbonio on kyllä selkeesti paras ja se on maantiepyörässä kiinni. Vähän kulunut nahkapäällys siinä kyllä jo on. Vanhemmassa maantiepyörässä on slr gel flow mutta se ei oikein toimi. Maasturissa slr xc ja maastossa se menee kun asento kuitenkin vaihtelee. Jollain pitkällä siirtymällä huono sekin. Maantepyörän orkkis, takaa keskeltä v:n muotoisesti auki oleva, san marco pitää varmaan koittaa laittaa Konaan tilalle. Seuraava kokeiluni jossain vaiheessa tulee olemaan pahasti kylläkin kallis Tunen Komm Vor +. Jos siitä tulis uusi ykkösmaantiepyörän satula ja painokin putois 165 grammasta n. 80 grammaan. Flite sitten johonkin muista pyöristä. Ok, voi olla ettei se sovi mulle pitkän matkan pyörään pitkille lenkeille (vasta kokeilemalla selviää) mutta kyllä sen myymällä hyväkuntoisena varmaan kohtalaisesti saa rahaa takaisinkin jos siihen joutuu menemään.

edit: Katselin silmällä ja otin vatupassinkin apuun ja kyllähän se työmatkamaasturin Arione oli takaviistossa vaikka keulan saginkin huomioi kulmaa muuttavana seikkana. Tein vähän säätöä ja nyt se on vaaterissa sagin kanssa. Ajoin säädön jälkeen eilen taas vain 2 x 1 h työmatkan ja siinä se meni taas joka tapauksessa ongelmitta.
    kauris muokkasi tätä : 03.12.2014 at 21.46

Laitoin läskiin Wtb pure v pro -satulan kun satuin sellaisen löytämään. Silkkaa parhautta mun perseelle. Mun istumaluiden etäisyys on 120mm ja jakkara sopii läskin pystyyn ajoasentoon erinomaisesti. Tukee hyvin mutta pehmentää istumaluiden otekohtaa. Yhtenäinen päällys ilman saumoja ja kevlar-reunat takana. Harmi että tuon pro-mallin saatavuus on heikko. Painoi keittiövaa'alla 280g.

Brooks. Loistavaa parhautta myös nirsommalle takapuolelle! Suosittelen

Club Brooks ketjusta enemmän fiiliksiä satulan vaihtoa suunnitteleville...

T: Entinen SLR:sti, nykyinen Brooksisti.

En muista olenko jo tätä mainostanut ,mutta omaan perään sopii CB: iodine 3. Maasturiin siis. Lyhyimmille lenkeille ei aina viitsinyt edes
    säämiskähousuja laittaa. Loistava satula. Vähän painava 280g mutta ei haittaa mitään kun persongelmat on mennyttä kauraa.
    Näyttää olevan sopivasti tarjouksessakin CRC:ssä
    http://www.chainreactioncycles.com/f...e/rp-prod68937
    - Fear is a mindkiller -

Tämä se tuntuu kerta kerralta paremmalta.

https://app.younited.com/?shareObjec...7-4a1b34930f1f

No eipä F-Securen jaot näköjään toimi. Brooksia kehun.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Ei ole paljon kokemusta mutta pehmeän satulan vaihto Brooksiin kesän jälkeen oli lähellä autuutta.

En ole vieläkään löytänyt sopivaa satulaa, oisko tää? SQLab 611, mikä on tuo jousitushässäkkä!?
    http://www.rosebikes.fi/tuote/sqlab-...dle/aid:715270

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    En ole vieläkään löytänyt sopivaa satulaa, oisko tää? SQLab 611, mikä on tuo jousitushässäkkä!?

Eräs ystävistäni on ollut SQlabiin tyytyväinen, joten testiin vain.
    Minulle osui Selle Italia MAX FLITE Gel Flow black sopivasti istuinluihin:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ow-black-31877

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    (1) SQlab 611 on eri satula kuin linkkaamasi SQlab 611 Active
    (2) Ei aavistustakaan. Tiedän vain sen mikä satula sopii itselleni ja mikä ei.
    (3) Se ei ole jousitushässäkkä vaan lantionkeinutushässäkkä.
    (4) Jos pläräät tätä ketjua, löydät keväällä käydyn melko aktiivisen keskustelun mainituista satuloista. Muistaakseni huuhtikuulta.

ja
    (5) Mitä eroa mahtaa olla saman satulan "Race"- ja "MTB"-malleilla?
    sekä
    (6) Mitä eroa on käytännössä "CroMo"- ja "TiTube"-kiskoilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    (6) Mitä eroa on käytännössä "CroMo"- ja "TiTube"-kiskoilla?
    OT: Ainakin Brooksissa (B15) noin 170g. Se on ero.

Mulle on nyt sitten tulossa maantiepyörään 79 grammainen Tune Komm Vor +.
    Odotan mielenkiinnolla. En ole aiemmin pelkkää kuitusatulaa kokeillut mutta nykyisistä paras eli vanha Flite kit carbonio on kyllä sekin erittäin niukasti pehmustettu.

Fatty huutaa uutta satulaa normaalin Selle Italia X1:n tilalle, aivan liian kapea omalle perseelle ja toisinaan on lähes mahdotonta nousta kivun takia ylös penkistä. Koska pyörä on mukavaan mönkimiseen, saa luvan olla myös satula mukava. Olisikohan yllä mainittu Jupiter hyvä vaihtoehto? Tai esim. Bike Systemiltä tämä tai tämä? Saatavuus noissa tosin huono.

Nimissä linkit satuloihin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

SDG on mun takamukselle ollut hyvä. Itsellä pyörässä tämä http://www.hi5bikes.fi/~yWI9x0000001...&Y104=SDG-0720 Kiskojen materiaalia vaihtamalla hinta tippuu. Tuo FXR on suht leveä ja tuon edgeflexin avulla reunatkin antavat "periksi". Ajokaverit on kehunut myös tätä hyväksi http://www.hi5bikes.fi/~yWI9x0000001...F&Y104=SDG-010 Tosin tuo ei ole niin leveä kuin FXR. Tämä oli yhessä vaiheessa omassa pyörässä http://www.hi5bikes.fi/~yWI9x0000001...F&Y104=SDG-061 Mutta ei ollut mun takamukselle hyvä. Myös tuo "lippa" satulan takapäässä ei tuntunut mulle hyvältä, en löytänyt kuin yhden kohdan missä istua. Tosin tuo Bel on ajokaverilla nykysin pyörässä ja se ei ole valittanut satulasta mitään.

Mulla oli toissakesänä jäykkäperässä TiTube-kiskoinen SQLab:n satula. Näissä postauksissa kommentit ja kuvia: #522 ja #541. Siis TiTube tarkoittaa onttoja titaaniputkia kiinnityskiskoina. Eivät tosiaan kestäneet huonoon satulatolppaan asennettuna kauaa. Sen tilalle hommattu umpiteräskiskoinen Prologo on jo siirtynyt seuraavaan pyörään.

Mittasin tänään tuon Selle Italia X1:n mikä on läskissä ja mitta näytti 14cm. Eli ihan vähintään on 16cm leveä satula haussa, ihan vähintään.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Tuolla(kaan) peballa ei lokki kannata miettiä, vaan ostaa brooks.
    Mulla on läskissä, sopii hyvin touhuun ja pyörähousuja ei tarvi enään...tai siis jotku housut on hyvä pitää jalassa, mutta pehmusteita ei tarvi.

Just asentelin brooksin b17:sta läskiin. En ole vielä ajanut sillä, mutta autotallitestailussa tuntui proofide käsittelyn jälkeen pirun liukkaalta. Selle Italia X1 sai lähteä.

Eikös tuolla ole hintaa lähemmäs 150 euroa?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Liukkaus on totta, se ärsytti muuten alkuun aika pahasti nyt kun mainitsit. Meenasin jo tilata lisäksi sen "aged" mallin, joka ei luista, mutta parin viikon jälkeen liukkauteen ei kiinnitä huomiota tai se on kadonnut. Jotku oli kai hangannukki noita jollain, off topic ja brooks jorinoissa taitaa olla lisää.
    Mun fjällräveneitten ahteri kiiltää kans komeasti, kun yhtenä iltana rasvasin päältäkin enkä muistanut hangata ylijäämiä pois kun lähin ajeleen.

Laatufiilis on varmasti hinnan suhteen balanssissa. Itellä on halvin mitä silloin B-D:stä löytyi.
    Hintaa oli alle 70€.

Bike Discountista musta B17 75 euroa ja ruskea taisi olla vitosen halvempi. Ihme pulju noiden hintojen kanssa, vaihtelee vähän väliä. Pari päivää ennen joulua tilasin tuon B17:n ja C17:sta. C17 oli 125 euroa ja jouluaattona sen olis saanut 105 eurolla ja tänään taas 140 eurolla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ghostrider Katso viesti
    Just asentelin brooksin b17:sta läskiin. En ole vielä ajanut sillä, mutta autotallitestailussa tuntui proofide käsittelyn jälkeen pirun liukkaalta. Selle Italia X1 sai lähteä.
    Satula muuttuu vähemmän liukkaaksi mitä enemmän sillä ajaa. Ajankulua voi hieman jouduttaa karhunkielellä tai n. 800 hiekkapaperilla. Brooks kerhossa lisää juttua.

Halvimmillaan Brooks B17:n saa 60 eurolla Bike-Componentsilta mitä nopsaa tsiigasin Saksan puljut. Leveyttä 175mm eli saa nähdä riittääkö edes, jos ostaisi parin kympin testisatulan ensin tuolla leveydellä vähintään.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Halvimmillaan Brooks B17:n saa 60 eurolla Bike-Componentsilta mitä nopsaa tsiigasin Saksan puljut. Leveyttä 175mm eli saa nähdä riittääkö edes, jos ostaisi parin kympin testisatulan ensin tuolla leveydellä vähintään.
    Jos tarkoitus oli testata miten B17 toimii perseesi alla, niin eihän se yhtään mitään siis pienintäkään aavistusta edes kerro että miten B17 toimisi jos ostat jonkun erimerkkisen "testisatulan", vaikka leveys olisikin ihan mitä tahansa... Vähän sama kuin olisit ostamassa 200 000 eskon autoa (vaikka B M5) ja testaatkin ensin 10 000 eskon Tojotalla kun onhan molemmissa neljä pyörää. Ja sit toteat että Tojota oli paska ja jätät M5:sen ostamatta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •