Eikö kiinnosta kesällä läskeillä? Onko muuten kukaan tilannut on onen fattyyn vaihtajakorvaketta? Löytyykö muualta kuin onniwannin sivuilta? En kyllä sieltäkään saanut silmään.
Eikö kiinnosta kesällä läskeillä? Onko muuten kukaan tilannut on onen fattyyn vaihtajakorvaketta? Löytyykö muualta kuin onniwannin sivuilta? En kyllä sieltäkään saanut silmään.
Kyllä mulla läski jää varastoon kun polut jäätyy tai kesä koittaa. Ei se lumessa lyllertäminen nyt niin riemua aina ole. Sori ot.
Tulipa avattua On-One V2 vapaaratas kun kynnet naksahtelivat hieman eri tahtiin kun pyöritti oikein hitaasti.
Kynsien pesiin on tullut hieman eroja ja yksi kynsi liikkuu selkeästi syvyys suunnassa. Kyseinen tuotos on Chosenin tavaraa leimalla CHO-14 SEN-03
Muillakin ollut hankaluuskia samannäköisen vapaarattaan kanssa:
http://weightweenies.starbike.com/fo...p?f=1&t=112298
Itsellä ei ole vielä noin pahasti mennyt mutta tietää mitä odottaa. Kilsoja on kuitenkin vain muutamia satasia ja nyt jo alkaa leviämään joten ei hirveästi herätä luottamusta.
Vanhan On-One takanavan patarauta vapaaratas ei mene tilalle koska vanhan akseli on pienemmällä halkaisijalla ja kynsien vastakappaleet ovat eri halkaisijalla. Noh, ajellaan tuo loppuun ensin ja katsotaan sitten mitä tehdään. Kuitenkin tuommoinen V1 etu- ja takanapa löytyy hyllystä ajamattomana.
^Aika samanlainen oli oma puolvuotta ajettu V2. Kynnet ja hammaskehä moitteeton eli, niissä sentäs laatu kohillaan. V1 ne oli mallia ei kestävää. Tyhmää, kun eivät myy V2 normi vapaaratasta irtona. No mulla toi jäi vara kiekoksi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Jokos tämä on ollut täällä, ei ainakaan omaan silmään ole osunut: http://www.on-one.co.uk/i/q/HUOOFATM...-cassette-body
XD vapaaratas on ollut heti V2 kiekkojen tulosta asti. Normi 10 pakka vara-osalle olis käyttöä, mut ei oo.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Onen fat navoista vielä, osaisko joku sanoo mitähän ne nyt näihin not fat 29er setteihin käyttää? http://www.on-one.co.uk/i/q/WPOOFATN...eelset-29-inch
v1 vai v2? Ja mikä vapaaratas tohon nyt sopis, ei haittaa vaik olis vaan 8 pakalle... Tosta lähtis halvin takanapa omaan projektiin, varsinki siitä setistä missä tulee 38mm nastat mukaan 200€
https://raumamtb.sporttisaitti.com/
Sain viimein OneUpin rattaat asenneltua. Edessä vaihtui 32t > 30t ja takana 11-36-pakkaan tuli uutena 42t ja 15t ja 17t korvattiin 16-piikkisellä.
Yllätyksekseni nykyiset ketjut ylettyivät lisäpiikeistä huolimatta.
Asentaminen oli muuten erittäin yksinkertaista, mutta takavaihtajan säätämisessä meni aikaa. Jostakin syystä pelkkä korkeuden säätö ei riittänyt vaan piti säätää koko vaihtaja alusta alkaen uudelleen. Lopputulos pitkällisen hienosäädön jälkeen oli kuitenkin aika hyvä. Ketju siirtyy yllättävänkin sujuvasti 36:n ja 42:n välillä.
Kunnon koeajo on vielä tekemättä, mutta pikaisen pihatestin perusteella oli hyvä hankinta. 30t+42t oli toimiva yhdistelmä ja fillari kulki umpihangessa ylämäkeen melkein itsekseen. Ei ole enää vaihteista kiinni jos ei mäet nouse. Sinne meni taas yksi hyvä tekosyy tunkkaamiseen.
^Ihanko oikeesti ajat nuo kiekot tuossa "hattuhyllyllä" mitenkään kiinnittämättä?
Jos takakiekko painaa 3,6 kg ja ajat 50 km/h kiinteään esteeseen niin kiekon liikemassa sen osuessa verkkoon on 50 kg. Jos nyt mitään muistan lukion lyhyestä fyssasta. Etukiekko siihen lisäks. Mä ainakin miettisin vielä toisenkin kerran että sopisko ne sittenkin tonne alas.
Saa korjata jos mun laskelmat on ihan p...llään.
Pekka T L muokkasi tätä : 27.12.2014 at 19.21 Syy: typo
Ainakin yhdellä tutulla on V1 kestänyt vaikka kuinka kauan ja kilsoja on kertynyt aika paljon. Tosin elopainoa on alle 80kg joten se varmaan auttaa kestävyyteen.
Ainakin ennen on ollut V1. Veikkaisin että olisi maininta jos olisi vaihdettu V2 mallin takanapaan. Tosin tuolta tulee millon mitäkin joten varmaksi ei voi sanoa.
https://raumamtb.sporttisaitti.com/
Tää vois olla kestävä vaihtoehto kun on 6 kynttä: http://www.halowheels.com/products/part/HUHAFBR92H ???
Myös Hopen navoista on valitettu MTBR foorumilla. Laakereita mennyt aika monella pienillä kilsoilla.
Sarma:
Hub shell material: Aluminium
Freehub body material: Aluminium
Cassette body type: Shimano 9/10/SRAM
Pawl design: 6 pawls, 120 points of engagement
Hub Drilling: 32 Hole
Axle material: Aluminium
Hub/Brake Compatibility: 6-Bolt Disc ISO
Axle type: convertible 10x170 QR, thru 12x170, 12x190, 12x177, 12x197
Bearing: 4 sealed bearing
Cold weather grease rated to -60 C
Weight: 170 mm 360 g (without QR), 190 mm 375 g (without QR)
Alko just 6 kyntiset navat kiinnostaa, noista jo maksais ton fatbike hinnan! Toisaalt jos siitä onen navasta saa pykälärattaan rikki niin jos se on kierteellä kiinni niin voin tehdä siihen kierreadapterin vapaarattaalle, niitä kun saa vääntöä kestäviä hinta tosin nousee äkkiä samoihin kun noilla.
Ihan niin seppä en ole että tällee lähtisin sopivia napoja tekemään, poikki ja pinoon vaan. http://forums.mtbr.com/fat-bikes/les...ke-852064.html <- maailman halvimman fatbiken modausta.
https://raumamtb.sporttisaitti.com/
Mun piti tehdä tuo homma tänään omaan Farleyyn mutta homma tyssäs kun siinä on pakka yhtäpuuta kahta pienintä lukuun ottamatta, pakan tyyppi valmistajan sivuilta Shimano HG50, 11-36. Mikäs pakka tohon pitäis hommata jotta sais tuon 15 ja 17 pois?
Edit: Tuoltahan se OneUp:n sivuilta löyty että XT tai XTR pitää olla, saa sitten uuden pakankin hommata joten tulihan tollekin kokeilulle hintaa...
Liikuva shikaani muokkasi tätä : 28.12.2014 at 18.38 Syy: Tiedon lisäys
Onko kellään tietoa, miten leveä gummi mahtuu tuohon XXL:n sivuilla myynnissä olevaan Fat2 Pro:n runkoon ?
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
En tarvitse kyseistä mallia vaan mahdollisesti vain rungon, jota on varastossa. Nyt ajelen vielä edelleen Fat Pro:lla, mutta siinähän sen max. renkaan leveys takana on 4 ". Ainahan miehen tulee tavoitella suurempaa, vaikka ei tähän asti vastaan tulleissa olosuhteissa ole oikeesti nelosta leveempää kaivannutkaan
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Vanhassa Farleyssä AbsoluteBlackin soikio 32, One Up 42, ja 16, XT pakka. KMC ketju. Kaikki pelitti asennuksesta todella hienosti. Trendisoikiota ei huomaa ollenkaan, paitti se tosiaan tuntuu paremmalta nousussa pitkässä, jossa vielä järki pelaa, ja tajuaa pyörittää, eikä vaan runtata.
Täällä Syötteellä voisi olla 30 hampainenkin, mutta koitan treenata tuolla soikiolla 32 reisilihasta tähän läskiseen kroppaan.
Jackalope uus takavanne. BFL tubelessinä. Mukana tulleella sinisellä teipillä keskiura eli pinnareiät peitetty. Mukana tullut venttiili paikallaan. Stanin litku. Eka päivän pakkasajelut jossa pakkanen vaihteli -13- -26C joutuin pumppaan 3 kertaa renkaaseen lisäilmaa, sitten sen jälkeen ei enää vuotoja. Eli normaalia sanoisin. Vanteessa oli valmiina pikalinkkuakelille asennus, mukana myös 15mm sovitteet. Hieno pakkaus kaikenkaikkiaan. Painoakin lähti verrattuna RD ja GC systeemiin. Vaikuttaa jämäkältä. Vapaarattaan rasvan speksit, lähinnä pakkasia varten vielä kyselyssä TREKiltä. Jos joku jo tietää, niin saa kertoa![]()
Kysymyksiä:
Joko alkaa olla markkinoilla läkien takanapoja, jotka on kunnolla tehtyjä ja kestävät käyttöä sekä pakkasta?
Pitäisikö sarjassa 100+ kg hankkia kerralla leveärenkainen läski vai riittäisikö poluilla ja epävirallisilla kelkkaurilla ajeluun 4" renkaat?
Haaveilun kohteena on tällä hetkellä Farley, Fatboy, ICT, Blackborow ja Puffin.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Mistähän Ski on Jackalopen hankkinut ja mihin hintaan? Vois kiinnostella.
Kirjanmerkit