No sit ei voi auttaa. Täs Raumalla ois ollu pari proohon sopivaa. Tuo XXL asiakaspalvelu on oikeasti todella hyvää.
No sit ei voi auttaa. Täs Raumalla ois ollu pari proohon sopivaa. Tuo XXL asiakaspalvelu on oikeasti todella hyvää.
Heitin erkkaa stongaan ja ainakin sisällä tuntui heti pysyvän paremmin tuo pidike. Ongelma on ehkä tosin nyt ja jatkossa tuo lukitussalpa mikä tuntuu aukeavan todella helposti. Maaston ryminässä vielä, mutta hybridin kanssa maantiellä ei ole ollut ongelmia. Toki kädellä voi helposti suunnata lamppua aina vaikka onkin tiukalla, antaa pyöriä sen verran.
Tsekkasin myös paineet digimittarilla, koska meinasin ajella huomenna töihin tuolla ja jopa vähän kierrellä sen jälkeen. Edessä 1 bar ja takana 1,35 baria. Ja täällä jotkut sepot painelevat alle 0,4 barin paineilla onnessaan.Nuo paineet olivat siis ne mitä XXL:ssä laitettiin käsikopelolla ja silmämääräisesti mekaanikon kanssa vajaan 20km siirtymää varten. Nyt edessä 0,7 ja takana 0,8 baria, katotaan miten huomenna kulkee kelveillä.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Kelvillä tuollainen joku 0,8bar rullaa kyllä mukavasti eikä pompota mutta maastossa jää renkaiden joustot käyttämättä melkein kokonaan. Sisäkumeilla ei ehkä voi taakse kesäkeleillä laittaa alle 0,5bar kun käy välillä vanteella mutta kannattaa joskus kokeilla, ihan järkyttävä ero etenemis kyvyssä.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Huomasin kyllä silloin mitä 0,2 barinkin ero tekee, kun oli pyörä viimeksi ajokunnossa ja mittailin noita. Joustaahan se mukavasti kivikossa ja sehän se idea onkin.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ja kyllähän painelukemat ovat ihan eri asia 70 kg kuskille vs 110 kg. Yhteismitallisen lukeman saisi, jos käyttäisi indeksiä, esim. kg/bar tai jotain. Olen nyt muutamalla läskilenkillä havainnut jotta se, mikä tuntuu hyvältä rengaspaineelta perusmöngerrykseen kivikossa ei olekaan enää riittävä dh-tyyliseen tykitykseen alas kivikkojuurakkoa...
Indeksi ei varmaan menisi ihan suoraan suhteessa eli kun painoa on enemmän niin paineet ei kasva samassa suhteessa, esim 50 kg 0,5 bar vs 100 kg 1,0 bar. Vai?
On tottakai, mutta yhteen aikaan kun oli noita painekeskusteluja niin toin oman panokseni nyt siihen peräjälkeen mittailtujen faktojen muodossa, toisesta ääripäästä nämä meinaa.
Tulipa heitettyä äsken 7,5 viikkoon eka läskilenkki, vajaa kaksi tuntia yhteensä tuli aikaa vietettyä maastossa pääasiassa. Lumeen totuttelua ja jäiden varomista joten meni totaaliseksi mönkimiseksi eli kerkesin tuossa ajassa vaivaiset alle 15km ajaa, mutta kuka näitä katselee.
Tällä erää pyörä on lenkillä aina tuon näköinen, vaihtoon menee vielä tosiaan satula kunhan löydän jostain kohtuuhintaisen ja omalle leveälle perseelle sopivan penkin. Mieluiten tekisin sen nopeasti, koska tämänkin lenkin aikana perse puutui, alkoi särkeä ja hiertää useamman kerran. Myös se säädettävä stemmi on tulossa testaukseen, että saako snadisti pystymmällä ajoasennolla itselle mukavuusefektejä lisää.
Yllätyin miten paljon lunta kerää renkaan sisä- ja ulkokehistä, mutta useamman kuralätäkön jälkeen ymmärsin miksi kyllä. Kivaa on ja lumikausi vasta alussa. Voi pojat.
Jotenkin tuntui, että runko olisi ehkä liian pieni itselle tai sitten stemmin lyhyyden johdosta loppuu ohjaamosta tila, tiedä häntä..
#fillarifoorumi @ IRCNet
^ Mites nykyään se maha? Onko tiellä vai jo sulanut pois?
Sent from my iPad using Tapatalk
Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?
Mä olen 190 x 80 ja itselläni ohjaamo oli ahtaanoloinen, mutta kun vaihdoin siihen noin 110mm säädettävän stemmin, niin pyörä parani valtavasti. Nyt se ei ole ahdas ja asento hieman pystympi eli kaikki kohdillaan. Me likes!
L-kokoinen Interceptori parani huomattavasti, kun vaihdoin 75mm stemmin alkuperäisen (45mm) tilalle. Pienestä se on kiinni. Mittaa minulla 184 cm, ja sellaiseen xc-henkiseen ajoasentoon olen tottunut. Mutta kyllä harmittaa tuo lumi, jota tänne länteenkin nyt saatiin. Nimittäin takakorvakevammainen läskipyörä odottaa tallissa, ja varaosa saapu vasta välipäivinä. Täytyisiköhän sitä taipua hiihtolenkille tai ottaa laiheliini (2,35" renkailla) alle...
Alkuperäiset bibsit hiersivät koko oikean nivusen äsken edestä taakse aivan vereslihalle. Oikeankokoisillahan tätä ei olisi käynyt.
Eikös sulla ollu se Race Fitin vai kenen stemmi juurikin mistä kuvakin oli täällä? Pitää hankkia kyllä itsellenikin, mutta ***** ihan ekana haen välipäivinä jostakin tarpeeksi napakat bibsit, helvetti että sattuu rasvaamisen jälkeenkin. Ja satula jostakin mikä on reippaasti leveämpi kuin vakio.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Minulla on ollut yhdessä pyörässä Bi....a:n satula ja se on kohtuuhintainen ja ainakin minusta kokeilemisen arvoinen. Siinä on vähän pehmustettakin ja kun itsekään en ole mikään anorektikko niin hoiti hyvin tehtävänsä.
Semmoinen seikka kannattaa miettiä että mitä leveämpi satula on niin sitä vaikeaampi on nopeasti siirtää painopistettä taakse koska ei se niin helposti mahdu jalkojen välistä.
Mutta kokeilla kannattaa erilaisia, ei niistä muuten tiedä.
Pikkuveikan whitessä on tämä http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...satula-270086/
On tykänny. Aito Velon satula, asetonilla pyyhkäisee bilteman tekstin veks...
Minä olen laittanut paineita renkaisiin yleensä tarpeeksi ja fiilisten mukaan tyhjentänyt matkalla, kun en presta venttiilille sopivaa mittaria omista.
Mistä saisi Pro:n autonventtiilillä olevan sisurin? Käykö nuo normaalit 26" maastopyörän sisurit, joissa maksimi leveydeksi ilmoitettu 3"?
Jotenkin saan aina vääntymään tuon presta venttiilin pään ja siksi en luota siihen, kun ennen pitkään tuo katkeaa. Tai sitten, en vaan osaa.
Tuo kuvassa oleva pumppu oli lisäksi väärä, niin piti laittaa jalkapumpulla ilmat. Kuvassa olevan pumpun pää on sellainen joustava (pumpatessa voima ei kohdistu venttiiliin). Toinenkin pikku pumppu löytyy, mutta siinä on ongelmana se että se pääsee heilumaan pumpatessa ja venttiilin vääntyy helposti. Jalkapumppua on turhan iso pyöräillessä.
![]()
Joo, totta. Jos ei ajele oudoissa ja vähän vaativammissa paikoissa niin silloin on mukavuus tärkein kriteeri.
Hankalia paikkoja varten voi penkin laskea alas, vaikkapa hissitolpalla. Tuollanen tolppa on erihyvä lisävaruste ladaankin.
Hissitolppa vaikuttaa mielenkiintoiselta lisävempeleeltä. Kun ja jos semmoisen käytön oppii niin helpottaa varmaan paljon monenlaisissa tilanteissa. Mikä ettei olisi läskissäkin ihan käypäinen apu.
Hissitolppa on eri hyvä vehje läskiin.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Hissitolppa voisi olla itelle todella oiva väline, koska olen istun perse niin tiukasti satulassa vaikka olis mimmosta rytyytystä. Laiska paska tai jotain kun en jotenkin saa itseäni nousemaan, mutta voisi toimia itselle aika kivasti ja kun lyö miellyttävämmän satulan vielä mikä ei perseeseen uppoa niin ávot.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Varmaan joku kohta ehdottaa sitten joustokeulaakin...
Kovin kummoista rytyytystä et taida ajaa, jos perse penkissä pystyt ajamaan. Tai sitten on vaan eri käsitys rytyytyksestä.
En. 20 tuntia ajettu maastossa koskaan, ensimmäinen talvi pyörän päällä ja myöskin läskiin (pyörään) totutellaan, joten eri käsitys on minulla ja muilla rytyytyksestä. Joten melko lapsen kengissä tämä harrastelu, mutta joku joskus kuulemma sanonut, että jostain se pitää alottaa..
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ok. No mun suositus on, että et juurruta sitä takalistoa siihen penkkiin. Avautuu aivan eri maailma.
Tiedän sen itekkin, että parempi se olisi noin. Vaatii vaan lisää vielä jaloilta ja keskivartalolta, että jaksaa nousta. Tosin, ehkä se kertoo jotain siitä, että tarpeeksi kovaa ei ajeta suhteessa omaan tasoon jos voi 2,5h ajaa hiertävillä bibseillä, paskalla satulalla ja perse kipeänä hanuri penkissä kiinni.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Pätkä kerrallaan, kyllä se siitä. Otat tekniset pätkät intervalliharjoituksena ja ajat silloin tällöin pätkiä perse irti penkistä vähän kovempaa. Muiden seurassa ajamalla oppii ja kehittyy parhaiten.
No tämä kyllä. Törmäsin eilen päivällä toiseen läskikuskiin maastossa ja ajelin 1,5h perässä tuolla noin ja jo loppuvaiheessa oli kivien ylittäminen ja muu jo vähän "kehittyneempää" kun yksinmenolla, eli oli tullut otettua edessä ajavalta vähän oppeja vaikka ei puhutukaan juurikaan opeista ja muista. Pätee myös moneen muuhun harrastukseen, biljardiin, jääkiekkoon jne.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Oliko suosituksia mikä nastarengas kannattaisi hankkia? Onko kokemuksia Dillinger 5:sta? Mistä olette hankkineet?
Vaihtoehtoina taitaa olla joko Dillinger tai Dillinger (4/5) tai sitten tsi-nastoitus.. Dillinger on hyvä, nelosesta omat kokemukset..
Kirjanmerkit