Ihan hullu vinkki, ei jymmärtä...![]()
Ihan hullu vinkki, ei jymmärtä...![]()
No siitä tuli yksi ylösyrittäjä takaperin alas ja housut jäivät oksaan kiinni ...
ÖRM 2021
No nyt keksin uuden paikan, kun on koko ajan näyttänyt niin älyttömän tutulta. Voin viimeistään tapanina hakea, jos kukaan ei aiemmin käy noutamassa.
Mites muuten tuolle aiemmalle rastille pääsee? Pitääkö tulla pitkospuiden suunnasta rantaviivaa pitkin ja ylittää ensimmäinen mökkitie sekä uida sen kosteikon yli vai onko jostain Järvelän suunnasta kuivempi vaihtoehto?
Minä ajan pääni jäädyksiin
Järvelänsuunnasta luontopolulta oikealle sienitaulun kohdalta sähkölinjaa pitkin rantaan ja siitä Kanilan suuntaan. Tai Kanilasta sillan yli polkua Järvelän suuntaan.
ÖRM 2021
Ok, kiitokset. Pitää käydä tutustumassa.
Vanha rasti
Uusi:
![]()
TeKu muokkasi tätä : 16.08.2015 at 09.13
Pari vihjettä:
-Kyltissä toivotetaan tervetulleeksi perintömetsään.
-Muutaman metrin päässä hiihtolatujen T-risteys.
Perintömetsä löytyi täältä.
Olosuhteet huomioiden uusi ei ole kovin kaukana...
![]()
Vanha:
Mukavampaa ajokeliä luvassa, joten kurvaile Artzi seuraavaksi vähän pidemmälle. Uusi rasti on sellaisessa metsikössä, jossa ei rastia ole ennen ollut. Ei siellä kyllä ollut muita pyöränkään jälkiä tänään.
![]()
Nyt löytyy toisetkin pyörän jäljet täältä.
Piti rasti viedä myös metsään jossa ei ole rasteja vielä ollut, mutta eihän siitä kuvasta saanut tässä valossa mitään selvää.
Joten mennään nyt tällaisella Stonehenge-aiheisella otoksella.
![]()
TeKu muokkasi tätä : 16.08.2015 at 09.15
Vanha rasti: Varissuon käräjäkivet, http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...244511&lang=fi
ja uusi rasti. 1. Vihje tähän pääsee kuivana vain talvella. Vanha siltatolppa löytyy vielä maasto tuosta takapyörän paikkeilta.
![]()
MTB 50+ muokkasi tätä : 01.01.2015 at 13.49
ÖRM 2021
2. Vihje. Alueen pienin saari.
ÖRM 2021
Kyllä tuo vielä kantaa eikä siinä ole kovin syvää![]()
ÖRM 2021
3. Vihje. Saaren halkaisija on luokkaa 2 ... 4 m ja saari on tekolammessa, jonka länsirantaa kulkee yksi piilopolku. Lampi ei näy Google Mapsissa.
ÖRM 2021
4. vihje: Tuosta pyörän luota on aika tarkkaan 25 askelta saareen, jonka kaakkoiskulmassa rasti on. Ajoin tuohon oikein kunnon jäljet lumeen etsimisen helpottamiseksi.
![]()
ÖRM 2021
Tuo käy mulle uudesta kuvarastista, kun ei ole tuostakaan hajuakaan. Pitäisi ajella enemmän kun ei tunnista enää mitään kivoja kiviä![]()
Kun rastin löytäminen tapahtuu 100% tuurilla tai Matin historiallisista vinkeistä osasin kyllä vähän epäillä ilmansuuntaa.
Huomasin lenkin loppupuolella, että perinteiseltä polulta lähti pyörän jälkiä outoon suuntaan, joten uteliaana päädyin seuraamaan jälkiä. Hetken kuluttua ajelinkin hämmästyneenä tekolampea ympäri
Täällä
Kotimatkalla en muutakaan keksinyt.
![]()
TeKu muokkasi tätä : 16.08.2015 at 09.17
Missäs tuo nyt sitten oli? Karttalinkkiä tai menee yöunet...![]()
Ajoin aamulenkillä tekolammen kautta ja näin jonkun siellä käyneen.
Kotiseutuneuvoksella oli aikoinaan kunnianhimoinen suunnitelma rakentaa tuolle alueelle kaikenlaista. Ensin paloi savusauna, sitten luhistui saunan lähellä ollut aitta. Riihimuseo romahti toistakymmentä vuotta sitten ja sen rauniot purettiin pois pari vuotta sitten. Kanila on yhä pystyssä,mutta sen uusi omistaja rakensi tien kanavan poikki. Eipä sekään ole entisellä.
Huvilaa saatiin kaivettua tekolampi ja siihen saari. Saaren silta lahosi hiljalleen ja upposi lopulta lampeen.
ÖRM 2021
1. Vihje: 200 metriä kuvaajasta taaksepäin, niin seistään keskellä hevostilaa.
Nyt on TeKun rasti paikassa, josta olen varmasti mennyt, mutta vain muista missä se on.
... katsoin uudestaan ja taidanpa tietää paikan. Ehtiikö joku ennen minua ?
...tarkastin vielä Google Street'stä ja siellä oli kesäisemi kuva samasta paikasta.
ÖRM 2021
Streetview-auton kyydissä voi tosiaan käydä paikan päällä eli ei olla kovin syvällä metsässä.
Ei löydy sopivaa makkaratehdasta kännyn katugooglella. Hakekaa ny, jos vaikka seuraava löytyisi. Olen jo valmiiksi liikkeellä.![]()
Vanha rasti http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...246938&lang=fi
ja uusi pitäisi selvitä ilman vihjeitä
![]()
ÖRM 2021
Hiekkatien ja -kuopan välissä. Tuota hiekkatietä vähän näkyykin kuvassa.
Onko se tie siis tuo joka näkyy takana? Vai onko se kaatunut puuEmmää siltikään kyllä tiedä...
Juu tuossa takana vähän näkyy hiekkatietä.
Kuvaajan selän takana olevan hiekkakuopan ympäristössä on ollut monta kuvarastia.
Kirjanmerkit