ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 14 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1409

Aihe: 29+ semi

Mutta taluta kivikkojuurakko melkein joka kerta märällä, ku ei tiedä mihin se ampuu. Ja näissä ei puhettakaan et olis ylös menny.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Tällästä tänään

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Onko Chroniclet yhtä pulleat kuin knardit?

76 mm leveet ja EI ole pyöreen, vaan tasasempi.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Mites chroniclet pelitti lumipöperössä Knardeihin verrattuna? Viime talvesta knardeista jäi se kuva, että ainoastaan kovalla lumipinnalla oli jonkin sortin pitoa havaittavissa sivusuunnassa. Ainakin tuo kuvio näyttäis semmoiselta, joka ei mene ihan niin helposti tukkoon ja lähde leijaileen pöperön päällä.

Juh hyvin toimi eilen yli 10 sentisessä lumessa, hitaasti mentiin, mut ei lipsunut. Kuvio puhdistuu, senku nuoskalumi lenti.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Pitipä pistää itselle & ECRälle joululahja tilaukseen exo 120tpi tassujen muodossa. Ei jaksa odotella dirt wizardeja tätä talvea....

Mistäpä tilailitte?
    (lausutaan [teräs ä:s])
    Suuni suljen vasta hevonpaskaan ajettuani.

Yläfemmasta.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Pidetääs nyt tämäkin lanka elossa vaikka kuvan voimin.

Piti itekki just nostaa tää. Nyt läskissä edessä chronicle ja on se hyvä rengas! Lumi tuli vast tänään joten siitä en viel tarkemmin osaa sano, voihan siitä sit nappuloita leikellä pois jos silt tuntuu.

Mut tarttis kehittää uus 29er kiekko kun nyt sisäleveyttä 19mm, n 1bar paineella kyl hämmentävän tukeva. Riittäsköhän 25mm sisäleveys näil 3" renkail? Tai jos euroopasta sais jotain 30mm vannetta ni vinkki kelpais.
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

Siis kapone vanne siulla, ite meen 50 mm leveellä.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bulkkaaja Katso viesti
    Piti itekki just nostaa tää. Nyt läskissä edessä chronicle ja on se hyvä rengas! Lumi tuli vast tänään joten siitä en viel tarkemmin osaa sano, voihan siitä sit nappuloita leikellä pois jos silt tuntuu.

Mut tarttis kehittää uus 29er kiekko kun nyt sisäleveyttä 19mm, n 1bar paineella kyl hämmentävän tukeva. Riittäsköhän 25mm sisäleveys näil 3" renkail? Tai jos euroopasta sais jotain 30mm vannetta ni vinkki kelpais.

Mulla on toi Velocityn P35 (nykyään Blunt 35 tms) ja aika pyöreäksi toi jo tollakin menee kun sisäleveys 29mm. Jos siis kehää lähtee ostamaan niin miksei saman tien riittävän leveää? Aattelin että kun Hugot on markkinoilla niin niitä harkitsen vakavasti. Eikös noita n. 29mm sisäleveydeltä ala olla jo aika paljonkin jos sellaiset kuitenkin haluaa, esim:

http://www.justridingalong.com/parts...nt-35-rim.html
    http://www.justridingalong.com/parts...rieb-rims.html
    http://www.actionsports.de/en/ryde-e...er-12584?c=558

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Siis kapone vanne siulla, ite meen 50 mm leveellä.
    Takana on tässä protopyörässä 100mm joten keskimäärin leveemmät vanteet.

50mm leveessä surly lyö vähän jo hinnassa yli mutta tosiaan noita hugoja kans katellu ja kiinnostaa, pelottaa vain ajatus että muuttuu jo läskiksi toi tolla 50mm vanteella mut eikai nää 3" renkaat lähe vetelee ym.

Velocityn vainteita oon koittanu ettiä mut en tahtonut tota löytää ko taala hinnoilla. Kiitos Salomon linkistä! Millasia kokemuksia p35 vanteest? 29mm sisäleveys lienee ihan kohdallaan ja riittävä, se 25mm tosiaan sen aavistuksen liian vähän, eikä tie vaik se lopult olis joku 50mm mikä tulee tilattua...

Mietiskelen Hugon ja Nextie kehien välillä.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bulkkaaja Katso viesti
    Takana on tässä protopyörässä 100mm joten keskimäärin leveemmät vanteet.

50mm leveessä surly lyö vähän jo hinnassa yli mutta tosiaan noita hugoja kans katellu ja kiinnostaa, pelottaa vain ajatus että muuttuu jo läskiksi toi tolla 50mm vanteella mut eikai nää 3" renkaat lähe vetelee ym.

Velocityn vainteita oon koittanu ettiä mut en tahtonut tota löytää ko taala hinnoilla. Kiitos Salomon linkistä! Millasia kokemuksia p35 vanteest? 29mm sisäleveys lienee ihan kohdallaan ja riittävä, se 25mm tosiaan sen aavistuksen liian vähän, eikä tie vaik se lopult olis joku 50mm mikä tulee tilattua...
    Sen mitä Krampusta oon ajanut 50mm kehällä, ei se läskiltä tuntunut siinä mielessä että olisi alkanut vedellä. Ko. ominaisuus on itse asiassa suurin syy miksi ite en tykkää läskipyörällä ajaa.

p35:t on muuten mun mielestä hyvät mutta materiaali on melko pehmeää, eli lommoutuu helposti jos pääsee lyömään läpi. Yhden tuollaisen kehän ajoin melko rujoon kuntoon kesässä normi 29:llä. Tuli tosin ajeltua ehkä vähän turhan matalilla paineilla. Niin ja älyttömän kevyt kehähän tuo ei ole (590g).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Mietiskelen Hugon ja Nextie kehien välillä.
    Nextie olis kyllä kova mutta vähän turhan kalliiksi menee omaan makuun.

^ en ole pahemmin läskillä ajellut! joten mitä tarkoittaa "vetely"?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Varmaankin vähän samanlainen tunne, kuin ajelisit liian tyhjällä kumilla?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Tarkoittaako "vetely" samaa kuin "self-steering"?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mahtuukos 29 semiläskit mihinkään täysjoustopyörään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Tarkoittaako "vetely" samaa kuin "self-steering"?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Juu, tätä ainakin itse meinasin. Tuo liian tyhjällä renkaalla ajamisen tunne kuvaa fiilistä hyvin.

Äkkii laskien ni se 3" 50mm vanteella on melkein sama kuin 4" 80mm vanteella, toki noi läskirenkaat on niin takapyöriä et ei ihme et ne ei oikeen tahdo kääntyä, toki poikkeuksia taatusti on. Ja se vetely tosiaan sellasta haukkailua, ei yhtään kivaa.
    Siksi vaihdoin eteen ton 3" croniklen perus 29 kiekolla kun ei muuta ollut, teitty sit jäi ton 4" takakumin edut pyörään ja omassa käytössä viel se et takapyörän kehä on pienempi auttaa, eli hitaat jyrkät laskut ja semmoset fat69er täyttä parhautta.

Kovin on amerikan foorumeilla kans hehkutettu että ei vetele ja käytös normi maastopyörää lähellä jopa tolla 50mm vanteella. No mut täällähän moni on jo vaihtamas parempiin ni mulle voi tarjota yhtä rabbit hole vannetta..
    Velocityn yli vedän nyt sit viivan jos pehmeetä, ei hyvä juttu todellakaan.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Juu, tätä ainakin itse meinasin. Tuo liian tyhjällä renkaalla ajamisen tunne kuvaa fiilistä hyvin.
    Millä renkaalla tollanen fiilis tulee?? Nää eroo sillä tavalla normimaasturista, että leppoisaan ajoon pannaan löysät paineet ja nopeeseen lisätään. Kun taas täpäriin laitetaan.... eiku.

Niihin laitetaan sopivat paineet.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Millä renkaalla tollanen fiilis tulee?? Nää eroo sillä tavalla normimaasturista, että leppoisaan ajoon pannaan löysät paineet ja nopeeseen lisätään. Kun taas täpäriin laitetaan.... eiku.
    Omat kokemukset on Floaterista ja On-Onen kiekosta jotka pyörineet Fattyssa ja 907:ssa. 907:ssa ilmiötä oli vähemmän.

Toi varmasti riippuu monestakin tekijästä ja ilman muuta myös kuskista, eli toisia häiritsee ja toisia ei. Monia ilmeisesti ei häiritse kun aattelee miten suosittuja läskit on (ja mun ymmärrys on että toi on kaikkien läskien ominaisuus kuitenkin, enemmän tai vähemmän). Kyllä 29+:ssakin sitä snadisti on kun paineet laskee riittävän alas mutta hyvin vähän.

Läskit on oikein jees mun mielestä tietyissä olosuhteissa mutta omalla kohdalla käyttöalue jäi vähän kapoiseksi.

Mitä paineisiin tulee niin läskissä niitä oli yleensä mulla 0,4-0,8bar, maastosta ja ajosta riippuen. Itsellä painoa n. 73kg.

(Tää meni vähän OT:ksi...)

mutanaama Guest
    [ot] No sitten, en ala saarnaamaan eri kumiloisista, mutta noissa on hirmuisesti eroja ja varsinkin läskissä 0,1bar erottaa pidon ja selfsteeringin ja sitten kaikki ei tietenkään sovi kaikille.

Fattyssa on törkee selfsteerinki jo alkuperäisen teräskeulan suuren raken takia.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Tältä ne chroniclet näyttää rabbit hole kehillä.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Monia ilmeisesti ei häiritse kun aattelee miten suosittuja läskit on (ja mun ymmärrys on että toi on kaikkien läskien ominaisuus kuitenkin, enemmän tai vähemmän).
    Moonlanderissa Bud eturenkaana ei selfsteeringia käytännössä ole, kun taas Fattyssa Floaterilla se on erittäin vahva ja huomattavaa jopa metsäpolulla. Meillä oli molemmat pyörät samaan aikaan, joten ilmiö on hyvin tuttu. Tästä on syytetty rengasta, keulakulmaa ja rakea, itse olen sitä mieltä että keulakulma on pääsyylinen, mutta kokonaisuus varmasti ratkaisee, eli kaikki kolme osatekijää vaikuttavat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •