Fatboyn saa heti, Duden kesäkuussa? Ja kesällä mä ainakaan en tee läskillä yhtään mitään...
Kovat on Duden speksit mutta valitettavasti ihan vaporwarea tällä hetkellä.
Fatboyn saa heti, Duden kesäkuussa? Ja kesällä mä ainakaan en tee läskillä yhtään mitään...
Kovat on Duden speksit mutta valitettavasti ihan vaporwarea tällä hetkellä.
Niin no jos pyörä pitää saada heti niin sitten eria asia, mutta itse kyllä odotan kesään niin saan rahoilleni paljon enemmän vastinetta. Forumeita selatessa näyttää siltä että läskeillä ajetaan muiden maastopyörien tapaan enemmän kesällä kuin talvella. Ei läskipyörä ole mikään talvipyörä.
Vaporwarea? Kuinka monesti Canyon on julkaissut pyörän mitä ei ole tullut myyntiin? Vähän sama kun sanoisi uuden iPhonen julkistustilaisuuden jälkeen että vaporwarea koko puhelin.
Kesäkäyttö on ihan vaan mun oma mielipide, jokainen on vapaa ajamaan ihan millä lystää.
Sitä vaan tarkoitin että minulle henkilökohtaisesti on ihan sama vaikka Dudea ei olis olemassakaan, kun sitä ei ole saatavilla. Hieno pyörä ja saatan kyllä sellaisen joskus ostaa, myydään sit nykyinen pois kun Dudeja alkaa saada.
Läskiini en joustokeulaa halua missään nimessä ja joustamattomat dudet on karseen värisiä. Tällä hetkellä tallissa on yksi Canioni eikä pyörässä sinänsä mitään vikaa ole mutta yhteydenpito ja takuuasiat ovat olleet aivan luokattomalla tasolla. Ja niinkuin jäsen Plus sanoi, kyseistä pyörää ei vielä ole olemassa, enkä halua olla ensimmäisessä testiryhmässä sitä ostamassa. Juu saahan tuolla rahalla varmaan muitakin läskejä mutta kun nyt olen silmänituohon expertiin iskenyt, niin sen aion todennäköisesti ostaa.
Aion päivittää 1x10 välittömästi eikä toi XO takavaihtajana xt:lle kauheasti häviä. Ja muutenkin X7 etuvaihtajana pelittää kyllä ihan tarpeeks hyvin.
Puolessa vuodessa ehtii ajaa paljon. Itse perun oman Dude tilaukseni. Kesäksi tulee täpäri. Talveksi luottaa halvempi.
Ilmeisesti kaikkien testien ja arvostelujen kuvat on trikkikuvattu ja tekstit vedetty hatusta.
http://www.twentynineinches-de.com/2...tbike-kurztest
Itsekkään en ensimmäisenä mitän pyörää ostaisi. Näkihän sen Fatboynkin kohdalla miten 2014 mallien ostajille kävi kun pyöriä alkoi menemään poikki tyyppivian takia.
Sotket nyt Canyonin täpäreihin. Ne katkeilee. Spessuista on vain katkeilleet akselit.
No joo, onhan pyörä olemassa ja arvostelujakin löytyy. Tuo dude on specseiltään kyllä vallan mainio laitos mutta
kohdallani kuitenkin saksan asiakaspalvelu ja takuuprosessit ovat olleet jotain aivan muuta kuin kehuttavia, joten tästä syystä en halua ensimmäisissä erissä tilata.
Ja niinkuin sanoin, olen tykästynyt experttiin, sen ulkonäköön ja sen saatavuuteen 10km sisältä. Jos jonkun mielestä käytän rahani väärin tai maksan merkistä ylimääräistä niin se mielipide heille suotakoon.
Tuolla kyseisessä liikkeessä olen asioinut aikaisemmin hyvinkin useasti ja palvelu on ollut erinomaista niin takuiden, huollon kuin asiantuntijuuden osalta. Tämän takia olen myös valmis kantamaan lisää euroja paikalliseen liikkeeseen.
Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene.
Pyörän ostamista on turha siirtää sillä verukkeella, että ajan X päästä tulee halvempi/parempi/hienompi/lisäätähänylistyssana, sillä sittenhän ei pyörää tulisi vaihdettua koskaan.
^Näin juuri, lopetin moottoripyöräilyn ja siirryin fillaroimaan. Pyöriin, ajovarusteisiin yms on palanut rahaa ihan samalla lailla kuin moottorikäyttöisiinkin..ViliA, eikun Fatboy hakuseen, se on hyvä pyörä, mielestäni. Vastoinkäymisistä huolimatta, niitä on minulle osunut. Kaikenlaista vikaa on muissakin pyörissä, niin halvemmissa kuin kalliimmissa. Huomenna taas kovaa ajoa.
Edit: Juuri tuossa ynnäilin, noin 4000km on tullut jo Fatboylla tunkattua.
Van damme voi vaikka pureskella kynsiään sillä välilä kun meikä naatiskelee naatiskelee Fatboyllä...
Brändinä sinänsä en kyllä arvosta Spessua yhtään Canyonia ylemmäksi, molemmat tuntuvat olevan ns. "well sorted" ja aina testien kärkipäässä
Mites tuon speziaalin vapaarattaan sais auki?
Rattaat saan pois ja akselin.
Sit näkyy toisella puolella laakeri ja toisella puolella jonkinlainen tiivisterengas ja sen takana ilmeisesti laakeri...
- Väkisinkään ei viittis repiä
Kuvia oon koittanut ettiä mutta ei oo vielä tärpännyt.
T. Simo
Jos läskipyörä ei ole talvipyörä, niin mikä se sitten muka on? Se sopii talveen oikein mainiosti.
Hei Iletys,
Joo toi jäi mainitsematta, sain ne molemmat päät auki tolla tavalla.
Mutta sitten se seuraava askel, eli kuis sen reikäakselin saa pois?
T. Simo
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Vapaarattaan pitäisi irrota päätykappaleen irrottamisen jälkeen ihan kiskomalla, mut en mä ainakaan käsipelillä sitä irti saanut kuten Hopessa ja DT:ssä...
Akseli irtoaa kovasti toisesta päästä paukuttamalla, en lähtis siihen ellei laakerit ole jo valmiiksi paskana.
Läskikuume saavuttanut huippunsa ja lääkitykseksi pitäisi löytää "hyllytavarana" kokoa L oleva Expert pääkaupunkiseudulta, joten mistä kaikista liikkeistä kannattaisi kysellä?
Pähkin tässä että vaihdanko pelkän ketjun vai pitäisikö vaihtaa "koko paketti" eli rattaat kanssa. Ketju on nyt kulunut liki 1% arvoon ketjumitalla katsottuna, 0,75% holahtaa suorilteen paikalleen. Onko näistä kuvista mtn apua, kannattaako jo vaihtaa rattaatkin vai laittaa vaan uusi ketju?
![]()
Vaihtaisin pelkän ketjun. Jos uusi pomppii säädöistä huolimatta, voi harkita rattaiden vaihtoa. Harvoin rattaat muuttuu sormia napsauttamalla roskiskamaksi vaikka niillä ajaisi 1% venyneellä ketjulla hetken aikaa.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Samaa mieltä. Ostin loppukesästä käytetyn täpärin ja lumien tultua, kun olin hommannut ketjumitan, muun huollon yhteydessä mittailin ketjua ja oli noin 0,8% kulunut. Putsailin ketjupyörät, vaihdoin uuden ketjun ja öljysin sen. Ja hyvin toimii, paremmin kuin vanhalla ketjulla. Ei mitään hyppimistä eikä rutinoita. Eli kuten edellä sanottiin, ei näköjään kovin äkkiä kulu ketjupyörät pilalle. Ja oli aikaisempi kuski vielä yli 100 kilon kavereita.
^^^kevein ratas näyttää eniten kuluneelta. Yleensä uusi ketju hyppää yli siinä pahimmassa kohtaa ylämäkipuristuksessa, ellei sitten hypytä jo vähemmälläkin poljennalla. Että pikkusen saa olla varuillaan ekalla kokeilulenkillä.
Jees, kiitosta vastauksista. Vaihteet pelaa kyllä edelleen ihan hyvin tuollakin ketjulla mutta ajattelin sen vaihtaa kumminkin uuteen. Jos ei sitten kuluisi rattaan niin nopeaan piloille. Aiemmalla kapokumilla ajoin kahdet ketjut prosentin venymään, ja silti pelasi ihan hyvin kolmannellakin uudella ketjulla. Silmämääräisesti kun tuota katselin niin kauhian huonolta näyttänyt. Moottoripyöräpuolelta taas on periytynyt se että koko setti vaihdetaan aina kerralla.
Uutta ketjua 0.75 tietämillä. Rattaat vaihtoo sitten, kun on loppu. Rattaat voi kestää kirkkaasti useammatkin ketjut, kun niitä ei pilaa ylivenytetyillä ketjuilla tai aja kiviin.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Dodii, tuli laitettua kullitettu ketju. Yhtä hjuva fiilis kun laitellessa moottoripyörään reginan kultaketjuja. Testailin samalla vanhaan ketjuun että toimivatko shimanon ketjutapit myös kmc:n ketjuun. Kyllä niillä uskaltaa reissun päällä liitoksen tehdä. Nyt on sitten reissussa mukana aina pätkät shimpan ja kmc:n 10-ketjua sekä pikalukko ja tappeja. Kerran vasta joutunut kaverin metsästä pelastamaan ketjurikosta.
Edit: Vähän tuntuu takarataspakassa jo pientä klappia... Kauankohan vapaarattaan orkkislaakerit kestää tällä erää
![]()
svheebo muokkasi tätä : 29.12.2014 at 20.06
Rataspakka pikkaisen liikkuukin vaparataan rungossa, mutta jos klappi onkin akselin ja vapaarataan välissä niin lakrut on mennyt.
Kirjanmerkit