GiantGarminElectrobike
Sivu 60 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1771
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Aeroad oli myös itsellä suosikkina, mutta totesin geometrian olevan niin kaukana nykyisestä hyväksi havaitusta, että lopulta jäi se hankkimatta. Ultimate CF SLX lähti tilaukseen ja näillä näkymin jakelussa perjantaina.

  2. #1772
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Aika vähän tuo Aeroad näyttäisi eroavan, jos isoa runkoa katsoo. Esim L -rungossa stemmi olisi samalla tasolla ̃10mm korotusrenkaalla. Myös tangon etäisyys olisi melkein sama, jos stemmin vaihtaa 10mm lyhkäisempään.
    Ultimate Frame size XS (50) S (53) M (56) L (58) XL (60) 2XL (62) 3XL (65)
    Stack 531 546 560 579 598 617 636
    Reach 368 375 383 395 406 417 428








    Aeroad Frame size 2XS (47) XS (50) S (53) M (56) L (58) XL (60) 2XL (62)
    Stack 494 512 533 551 570 592 612
    Reach 363 376 391 397 403 417 423
    delta Stack -19 -13 -9 -9 -6 -5
    Reach 8 16 14 8 11 6

    delta = Aeroad - Ultimate

    Runkojen mitat otettu Canyonin sivuilta:
    Ultimate CF SLX: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3617
    Aeroad CF SLX: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3691




    Jos Aeroad on mielessä, eikös tuon verran säädä komponentteja vaihtamalla? Jos ei pyörä tunnu istuvan, laitat mokoman takaisin Saksaan.

    Tilasin itse ensin 58cm Ultimaten, mutta totesin isomman rungon olevan sopivampi. Isommalla pyörällä sain stemmin alta kororenkaat pois ja mitat pysyi muuten melkoisen samana vanhaan pyörään verrattuna. Pienemmän pyörän palauttaminen oli erittäin helppoa. Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja UPS haki pyörän pois minulta. Vaihtamisrumbassa meni kaksi viikkoa ja köyhdyin 50 euroa.

  3. #1773
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    52
    "Jep, aeroad oli harkinnassa ja totesin myös reach/stack mitat mahdottomiksi itselleni vaikka notkeuttakin löytyy. Pitkät jalat suhteessa yläkroppaan."

    Niin se maku vaihtelee. Samat mittasuhteet ja Aeroadin S-koko näyttäisi olevan juurikin sopiva. Varsinkin kun laittaa Top cover set:n ja pidemmän stemmin, niin saa tankoa vielä hieman eteenpäin ja reilusti alemmaksi...

  4. #1774
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Pitkien jalkojen kanssa tulee monesti pitkät kädet. Ainakin minun tapauksessa.

  5. #1775
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalasatu Katso viesti
    Pitkien jalkojen kanssa tulee monesti pitkät kädet. Ainakin minun tapauksessa.
    Aeroad on silti pitkä ja matala, ei sen mitat miksikään muutu.

  6. #1776
    Anteeksi rönsyily mutta onko kukaan pohtinut vastaavaa uuden Speedmaxin suhteen?
    Canyon laskuri ehdottaa mulle M kokoa mutta vaikuttaa todella pitkältä. Vanha Speedmax on S ja tuntuu sopivalta.

  7. #1777
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Aeroad on silti pitkä ja matala, ei sen mitat miksikään muutu.
    Pieni tarkennus aikaisempaan viestiini. Tässä mallissa ei ole i-lockia, joten ei myöskään Top cover set:iä saatavilla. Headset:n korkeus on kuitenkin sama 16 mm kuin i-lock:ssa, jonka päälle vielä spacereita 25 mm (alla ote sähköpostista). Näin ollen pitkä/matala -suhde on todellisuudessa hieman muutakin kuin pelkästään stack/reach -lukuja silmäiltäessä...turhan korkea...

    "Thank you for your email of today and your interest in Canyon Bicycles. In this case the English translation seems to be wrong. The bike comes with one 10 mm spacer, and two each of 5 mm and 2.5 mm."

  8. #1778
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Hmm.. Canyon mainostaa Aeroadiin tuollaista settiä, mutta onko se sitten vain 2014 malleihin?

    http://www.canyon.com/en/accessories...y=F14&id=35558
    Lainaus: "With the Plane Top Cover Set you can achieve a much lower handlebar position on your Aeroad. Flat headset cover (height: 4.75mm) including wedge. Replaces the Acros i-Lock system! (Height without spacers: 16mm)"


    Tämä on ihan spekulointia:
    Ymmärtääkseni 2015 Aeroadissa on kaulaputki muuttunut 1.25" kokoon. Eikös tuossa voisi sitten käyttää Ultimaten "top cover" settiä ilman ongelmia?

  9. #1779
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    52
    Näin minäkin kuvittelin, mutta eipä voi. Ohessa vastaus Canyonilta, kun asiaa kysyin.

    Niinpä esimerkiksi S-koon uusi Aeroad sellaisenaan ja S-koon Ultimate varustettuna top cover:lla ja 1 cm:n pidemmällä stemmillä ovat mielestäni mitoituksellaan varsin lähellä toisiaan. Ero lienee muutamia millimetrejä Aeroadin hyväksi/haitaksi mausta riippuen. Isommissa kokoluokissa ero on vielä pienempi, taitaa olla Ultimate jopa hieman enemmän "aero" pelkästään mitoituksen osalta! Matemaatikot voivat laskea näille vaihtoehdoille "todellisen" stackin ja reachin...

    "There is a plane top cover set for Aeroad CF, too. But it´s not compatible for the new Aeroad CF SLX.
    The Aeroad CF SLX do not have an I-lock. The headset of the Aeroad CF SLX is like using the plane top cover set."

  10. #1780
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169


    Eilen upsin kaveri kiikutti pyörän kotiin. Ainakin päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Tiistaina tuli ilmoitus postituksesta ja perjantaina perillä. Nopeaa toimintaa.

  11. #1781
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Onnea uudesta pyörästä! Itse olisi tarkoitus tilata juurikin tuo sama hopeisena kokoa S, kun tulee varastoon alkuvuodesta. Onko muuten laadukkaan tuntuinen?

  12. #1782
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    179cm
    74kg
    84cm inseam
    60cm torso length
    45cm shoulder width
    64cm hand length

    Endurace CF S vai M koko? Laskuri antaa M, mutta jos muutan jalan sisämittaa sentillä alemmas niin antaa S koon.

  13. #1783
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Onnea uudesta pyörästä! Itse olisi tarkoitus tilata juurikin tuo sama hopeisena kokoa S, kun tulee varastoon alkuvuodesta. Onko muuten laadukkaan tuntuinen?
    Laadussa ei ole valittamista.

    Vaihdoin tangon 440mm ja eivät tällä kertaa veloittaneet lainkaan extraa. Infliten kohdalla ottivat stemmin ja tangon vaihdosta 40€.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  14. #1784
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Laadussa ei ole valittamista.

    Vaihdoin tangon 440mm ja eivät tällä kertaa veloittaneet lainkaan extraa. Infliten kohdalla ottivat stemmin ja tangon vaihdosta 40€.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Mullakin on toi vaihto edessä. Sekä stemmi että tanko. Oon vain pähkäillyt ostanko SL vai SLX:n Di2 vaihteilla? Mä mietin vaan noita kiekkoja. Kun ei oo Mavicit tuttuja. Alun perin oli tarkoitus hankkia joku pyörä Di2 vaihteilla ja sitten hankkii siihen kehutut Fulcrum zerot alle. Voiko noita Mavic Ksyrium SLR WTS Exalith 2 ja Fulcrum zeroja vertailla keskenään? Mavicit on ainakin kalliimmat....

  15. #1785
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Mullakin on toi vaihto edessä. Sekä stemmi että tanko. Oon vain pähkäillyt ostanko SL vai SLX:n Di2 vaihteilla? Mä mietin vaan noita kiekkoja. Kun ei oo Mavicit tuttuja. Alun perin oli tarkoitus hankkia joku pyörä Di2 vaihteilla ja sitten hankkii siihen kehutut Fulcrum zerot alle. Voiko noita Mavic Ksyrium SLR WTS Exalith 2 ja Fulcrum zeroja vertailla keskenään? Mavicit on ainakin kalliimmat....
    Minä en Maviceista tykänny. Tuntui aika letkuilta 100kg adoniksen alla. Toinen vaihdon syy oli tubeless. Ksyrium SLR:t vaihtui näin ollen Campan Shalmal 2-way fitteihin (siis sama kuin Zero) Schwalben One tubeless kumein. Nyt on mieleiset.

  16. #1786
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Oon laittamassa tilausta sisään Endurace CF:stä. Kannattaako maksutavaksi valita pre-payment vai luottokortti? Pre-paymentilla rahat siirretään kun pyörä on valmiina toimitettavaksi (arvion mukaan huhtikussa) ja luottokortilla rahat lähtee tililtä nyt saman tien?

    Edit: Laitoin maksun visalla ja kortin tietojen antamisen jälkeen tuli lukemaan:

    Procede like this:

    1. In the next few minutes you will receive confirmation that your order has been received and following authorization of your order through our Servicecenter a binding order confirmation with further information will be sent to you.

    2. Your bike will be assembled and prepared for delivery prior to the shipping date indicated in the order confirmation.

    3. As soon as your bike reaches our goods out issuing department your credit card will be debited. It is important that the invoice amount is fully covered by your credit card limit.
    deee muokkasi tätä : 22.12.2014 at 00.40

  17. #1787
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Jos valitsee maksutavaksi luottokortin, tsekkaavat tilausta tehdessä tyyliin 0,01 eurolla, että tilillä on katetta. Varsinainen veloitus tapahtuu luottokortilta vasta kun pyörä lähtee.

  18. #1788
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Oon laittamassa tilausta sisään Endurace CF 9.0 SL:stä.
    Tuoreessa Cycling Plus lehdessä oli testi ja arvio Endurace CF:stä dura ace:n vaihteilla:

    Hyvää "phenomenal value, exciting to ride"
    Huonoa "front not as smooth as back"

    "...like you are floating on air" kuvaus takapään/satulatolpan toiminnasta tuo mittakaavaa tuohon etupään mukavuuteen.

    Frame 1040g
    Fork 340g
    Paino 7.02kg (L-koko)

  19. #1789
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tuoreessa Cycling Plus lehdessä oli testi ja arvio Endurace CF:stä dura ace:n vaihteilla:

    Hyvää "phenomenal value, exciting to ride"
    Huonoa "front not as smooth as back"

    "...like you are floating on air" kuvaus takapään/satulatolpan toiminnasta tuo mittakaavaa tuohon etupään mukavuuteen.
    Tuo on lähestulkoon ikiaikainen suunnitteluongelma: jos ajettavuuteen halutaan skarppiutta, etupään on oltava jämäkkä. Jonkin verran ilmeisesti etupäähän saa mukavuutta lisää hankkimalla jonkun kuitupitoisen high-end-ohjaustangon. Niitä harvemmin näkee tuon(kaan) hintaluokan vehkeissä tehdasasennuksena. Tällainen lienee ainakin kohtuullisen hyvä:

    http://www.chainreactioncycles.com/f...r/rp-prod55163

  20. #1790
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tuoreessa Cycling Plus lehdessä oli testi ja arvio Endurace CF:stä dura ace:n vaihteilla:

    Hyvää "phenomenal value, exciting to ride"
    Huonoa "front not as smooth as back"

    "...like you are floating on air" kuvaus takapään/satulatolpan toiminnasta tuo mittakaavaa tuohon etupään mukavuuteen.
    Tuo oli ilmeisesti sillä VCLS 2.0 tolpalla (jos oikein muistan niin se antaa periksi +-20mm eteen/taaksepäin)? Itse jätin tolpaksi tuon VCLS S23:n mikä on "normaali" hiilikuitutolppa eli tuota floating efektiä tuskin omassa pyörässä on. Verrattiinko pyörän etupäätä joihinkin muihin pyöriin vai pelkästään takapäähän? Luulisi kuitenkin olevan smoothimpi etupää kuin suurimmassa osassa muista maantiepyöristä. Ainakin forumeilla ostajat ovat kehuneet miten ajomukavuus parani edelliseen pyörään verrattuna varsinkin huonommilla teillä.

  21. #1791
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    179cm
    74kg
    84cm inseam
    60cm torso length
    45cm shoulder width
    64cm hand length

    Endurace CF S vai M koko? Laskuri antaa M, mutta jos muutan jalan sisämittaa sentillä alemmas niin antaa S koon.
    Unohdin että olin laittanut Canyonille viestiä kesällä samasta asiasta.

    Vastaus kesällä:

    Even I have checked your data and recommend size M to you.
    Because your torso is longer than your legs, I also recommend a longer stem. You can try a 110mm one, if you want to. You also can try the standard with 100mm first.
    Vastaus tänään:

    According to your PPS data, to achieve a competitive and comfortable riding position I would recommend frame size S.
    Eilen tosiaan tein tilauksen ja laitoin kooksi M. Täältä näkee pyörän mitat: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3694

  22. #1792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Tuo oli ilmeisesti sillä VCLS 2.0 tolpalla (jos oikein muistan niin se antaa periksi +-20mm eteen/taaksepäin)? Itse jätin tolpaksi tuon VCLS S23:n mikä on "normaali" hiilikuitutolppa eli tuota floating efektiä tuskin omassa pyörässä on. Verrattiinko pyörän etupäätä joihinkin muihin pyöriin vai pelkästään takapäähän? Luulisi kuitenkin olevan smoothimpi etupää kuin suurimmassa osassa muista maantiepyöristä. Ainakin forumeilla ostajat ovat kehuneet miten ajomukavuus parani edelliseen pyörään verrattuna varsinkin huonommilla teillä.

    Juu, tuolla VCLS 2.0:lla. Etupäätä tosiaan verrattiin takapäähän...onhan se loistava pyörä.

    "If you´re looking to hit your sportive peak in 2015 and better your personal bests, the Endurance is heartily recommended."

  23. #1793
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Tuo oli ilmeisesti sillä VCLS 2.0 tolpalla (jos oikein muistan niin se antaa periksi +-20mm eteen/taaksepäin)? Itse jätin tolpaksi tuon VCLS S23:n mikä on "normaali" hiilikuitutolppa eli tuota floating efektiä tuskin omassa pyörässä on. Verrattiinko pyörän etupäätä joihinkin muihin pyöriin vai pelkästään takapäähän? Luulisi kuitenkin olevan smoothimpi etupää kuin suurimmassa osassa muista maantiepyöristä. Ainakin forumeilla ostajat ovat kehuneet miten ajomukavuus parani edelliseen pyörään verrattuna varsinkin huonommilla teillä.
    Tuo "perinteinen" VCLS-tolppa on basalttikuitua. Sekin joustaa jo ihan reippaasti ja lisää mukavuutta huomattavasti hiilaritolppaan verrattuna.

  24. #1794
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    53
    Muutama tunti sitten ilmestyi ups:n kuriiri oven taa ison laatikon kanssa. Pitkin vuotta olin pähkäillyt tri/tempokaluston hankintaan ja päädyin tuohon speedmax cf:n. Toimituksen kanssa kesti vähän pidempään kun oli tämän vuoden malli ja uudet ei olleet vielä tulleet. Itseäni arvelutti myös tuo reachin pituus, vaakaputki kun on esim. Cerveloon verrattuna pitkähkö ja geometria muutenkin vähän erilainen. 173cm pitkälle persjalkaiselle kynäniskalle tuo s-koko näyttää sopivan mukavastii näin ensisäätöjen ja kokeilujen perusteella. Säätövaraa satulassa on kohtuullisen paljon ja stongaan tuli mukana ekstrakorokepaloja. Ajoasento oli kertalaakista säädetty hyväksi, johtunee siitä että canyon kysyi aika tarkat mitat tilauksen jälkeen, sääti ohjaamon ja satulan ja pisti vasta sitten postiin. Vähän arvelutti ostaa näkemättä ja kokeilematta mutta ensivaikutelman perusteella, tuli tehtyä ihan hyvä diili. Hyvin toimi toi tilausjärjestelmä ja maksukuviot. Ei onkelmia.

  25. #1795
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373

    Canyon maantiepyörä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Tuo "perinteinen" VCLS-tolppa on basalttikuitua. Sekin joustaa jo ihan reippaasti ja lisää mukavuutta huomattavasti hiilaritolppaan verrattuna.
    Kyllä ne saitillaan sen, siis 2.0 versioidun, ilmoittavat olivan carbon composite, mikä lie jonkin sortin hiilikuitua. Basaltti lienee edelleenkin vulkaaninen kivilaji, ei kuitu. Tai tiedä sitten, vaikka olis myös kuitu, mut kvg ei oikein tukenut sitä käsitystä.

  26. #1796
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    2.0 ei ole se perinteinen, eli 1st gen. Se ei ole "halkaistu" ja siinä on sitä basalttia. Siinä on myös rutosti setback- säätöä, mulla on se juuri siksi.

    https://www.canyon.com/en/technology/vcls_post.html

    https://www.canyon.com/en/accessorie...y=F07&id=34795
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  27. #1797
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Kyllä ne saitillaan sen, siis 2.0 versioidun, ilmoittavat olivan carbon composite, mikä lie jonkin sortin hiilikuitua. Basaltti lienee edelleenkin vulkaaninen kivilaji, ei kuitu. Tai tiedä sitten, vaikka olis myös kuitu, mut kvg ei oikein tukenut sitä käsitystä.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Basalt_fiber

    Taitaa olla köyhän miehen kuitua.

  28. #1798
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    No perhana. Aina oppii uutta. Pahoittelut väärin luulemisesta.

  29. #1799
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Sillai jännää että pirun moni materiaali tai nyt tää kuitu on saanut ekan käyttönsä militääripuolella. Silloin kun on tarve asevarusteluun niin valtioilla rahaa piisaa. Toinen on avaruusteknologia, sieltä itsestään tummuvat linssit ja Gotetex on tulleet.
    Myös akkuporakone.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #1800
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    I väntan på ännu dåligare tidet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •