Toi on kanssa hyvä esimerkki siitä että myös pyörätien jatkeen takaa näkyvyys on hyvä molempiin suuntiin, joten mitään sellaista syytä ei ole pysähtyä vasta pyörätien jatkeelle tai sen jälkeen. Uutena suosiotuksenahan on tehdä vielä ennen pyörätien jatketta shikaani, jolla on tarkoitus hidastaa pyörien vauhtia ja näin lisätä turvallisuutta. Samalla pyörätie on tietenkin kauempana risteyksestä, joka auheuttaa sen että osa autoilijoista ajaa pyörätien jatkeelle asti eikä pysähdy ennen sitä. Näin tapahtui täälläkin tähän kohtaan
http://goo.gl/maps/BKujQ ja vielä tehtiin korotukset, joka varmistaa sen että autot menevät korotuksen päälle odottamaan. Tekijä tuskin näin oletti käyvän. Hauskinta on vielä että viikonlopun lumisateen jälkeen kahdessa hidasteshikaanilla varustetussa suojatiessä/pyörätien jatkeessa aurakin oli vetänyt suoraan eli suojatien vierestä missä on korkea rotvalli. Näihin shikaaneihin ryhdyttiin, kun muutama pyöräilijä menettää henkensä sellaisissa tilanteissa, jossa vauhti on suuri alamäen tms syyn takia, vaikka suurin syy on kolmion tms takaa tuleva autoilija.
Kirjanmerkit