GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 31 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #901
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Nyt napsahti Ice V8 vaijeri poikki ja aivan mulkeron juuresta.
    Ei mahda olla muuta korjauskeinoa kuin tilata uusi vaijeri jostain,mutta mistä?

  2. #902
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Eikö siihen Iceen käy normaali vaihdevaijeri?

  3. #903
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Käy. Poraat sen mustan muovitulpan siitä lukitustapin päästä pois, vedät vanhan vaijerin pihalle ja laitat vaihdevaijerin sinne.

  4. #904
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    En vielä purkanut systeemiä ja fillariosasta kyselemällä uuden mallinen liipasin ja vaijeri tulossa.
    Meni niin juuresta poikki että juuri ja juuri sai vedettyä tapin pois reiästä kun ensin purin kiristysmutteri edestä. Olisi ollut ikävä ajella kotiin satula alhaalla vaikka matkaa ei ollutkaan pitkästi. Ja tosiaan vaihdevaijeri käy tilalle mutta otin koko paketin kun edellisen mallinen liipaisin vähän vammainen käyttää

  5. #905
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    ICE delux lähti tilaukseen. Enää tarttee rojektin mihin sen ripustais kiinni.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  6. #906
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    103
    ICE V8:n hankintaa suunnitteleville vinkkinä, että FORCA-nimellä saa Saksasta samaa tolppaa 80€:lla. Minulla on kolmas talvi menossa tuolla Forcalla ilman mitään ongelmia. Oletettavasti matkan varrella nykyiseen versioon on tullut upgradeja, mutta kuvien perusteella näyttää samalta härpäkkeeltä.

  7. #907
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    ICE delux lähti tilaukseen. Enää tarttee rojektin mihin sen ripustais kiinni.
    Mullaki. On periaatteessa deluxe malli kohta kun tulee uuden mallinen liipasin

  8. #908
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Pitäisi hankkia uusi hissitolppa. Kahden Reverbin jälkeen haluttaisi kokeilla jotain muuta välillä.
    Ajattelin seuraavia vaihtoehtoja:
    - KS Lev Ti
    - Fox D.O.S.S.
    - Thomson Elite Dropper

    Mitäs näistä suosittelisitte?

    Lev olisi kevyt, Fox taasen painava. Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.
    Foxin iso vipukaan ei haittaa, kun käytössä 1x11 systeemi, joten vivun voi laittaa vasemmalle tangon alapuolelle.
    Onko tietoa, huoltaako joku liike Suomessa tai edes Euroopassa Foxin ja Thomsonin tolppia?
    Fillariosassa hoituu ainakin KS Levin huolto.
    Hell_On_Wheels muokkasi tätä : 11.12.2014 at 00.23

  9. #909
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Southpaw Katso viesti
    ICE V8:n hankintaa suunnitteleville vinkkinä, että FORCA-nimellä saa Saksasta samaa tolppaa 80€:lla. Minulla on kolmas talvi menossa tuolla Forcalla ilman mitään ongelmia. Oletettavasti matkan varrella nykyiseen versioon on tullut upgradeja, mutta kuvien perusteella näyttää samalta härpäkkeeltä.

    Hitto kun ois tienny päivää aikasemmin... Toisaalta tässä konkurssissa...😃
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  10. #910
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Torpparinmäki, Hki
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Pitäisi hankkia uusi hissitolppa. Kahden Reverbin jälkeen haluttaisi kokeilla jotain muuta välillä.
    Ajattelin seuraavia vaihtoehtoja:
    - KS Lev Ti
    - Fox D.O.S.S.
    - Thomson Elite Dropper

    Mitäs näistä suosittelisitte?

    Lev olisi kevyt, Fox taasen painava. Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.
    Foxin iso vipukaan ei haittaa, kun käytössä 1x11 systeemi, joten vivun voi laittaa vasemmalle tangon alapuolelle.
    Onko tietoa, huoltaako joku liike Suomessa tai edes Euroopassa Foxin ja Thomsonin tolppia?
    Fillariosassa hoituu ainakin KS Levin huolto.
    Itse painiskelin Foxin ja Thomsonin välillä, mutta wigglen tarjous ratkaisi pelin Thomsonin hyväksi. Vielä on aikaista sanoa kestävyydestä jne. mitään, mutta ensi vaikutelma on kyllä laadukas ja toiminta erittäin hyvää. Muita plussia suhteessa kettuun: tiputus vapaasti säädettävissä, 2v huoltovapaa toimintatakuu, maltillisempi vipu.
    ‎"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.

  11. #911
    Mulla on sekä Voksi että Tomssoni. Kumpikin toimivat moitteetta. Elitellä olen ajanut enemmän, ei ainuttakaan ongelmaa. Hieman Foksia tarkempi vaijerin oikeasta mitasta. Infinite Travel on ihana, joskin vaatii vähän opettelua.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  12. #912
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.
    Taitaa LEV ja Thomson ainakin olla ihan yhtä "mekaanisia", jos sillä tarkoitetaan vaijerivetoa.

    Thomsonin patruuna on tommonen:


  13. #913
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Pitäisi hankkia uusi hissitolppa. Kahden Reverbin jälkeen haluttaisi kokeilla jotain muuta välillä.
    Ajattelin seuraavia vaihtoehtoja:
    - KS Lev Ti
    - Fox D.O.S.S.
    - Thomson Elite Dropper

    *nips*
    Jos tohtii huudella puskista niin toisin esille vielä Spessun Command postin.

    Noin kahdeksan kuukautta olen moisen kanssa kurjuuttanut, enkä keksi pahaa sanottavaa. Hankin tuon joskus tuttavapiiristä löytyneiden useampien hyvien toimivuus-ja kestävyyskokemusten rohkaisemana. Rakenne on niin yksinkertainen että tuon huoltaa itsekin. Ja varmasti huolto hoituu myös missä tahansa asiansa osaavassa pyöräpajassa. Ilmapainetta iskaripumpulla hienosäätämällä voi viritellä toimintaa mielensä mukaisesti. Korkeuden portaatonta säätöähän tuossa ei ole, mutta en ole kokenut sen rajoittavan käyttöä millään tavalla. Suuri osa teknisemmistä polkupätkistä tulee ajeltua satula 35 mm:n dropissa.

    Vaikka tuolta:

    http://www.hibike.com/shop/catalog/n...b437a33ec2c367
    Memento mori

  14. #914
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Jos tohtii huudella puskista niin toisin esille vielä Spessun Command postin.
    Command Postissa on mielestäni muutama ongelma:
    1) iso setback
    2) alien clamp yhden pultin kiristyksellä
    3) karsea vipu (2015 vaihdevipu-tyyppinen on jo tosi jees)

    Onko sulla pysynyt satula paikoillaan? Mulla on alien's head -tyyppisestä kiinnityksestä edelliset kokemukset n. 10 vuoden takaa USEn Alien -tolpasta, jossa en saanut koskaan satulaa pysymään paikoillaan eli niiden kokemusten perusteella ei hirveästi napostele tuollainen kiinnitys satulalle.

  15. #915
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Ok. Itse tarvitsin setback-tolpan joten se oli listallani plussaa. Oma tolppani on vuoden 2013-mallinen, jonka kanssa ymmärtääkseni on ollut jonkin verran ongelmia satulan keikkumisen kanssa. Pyyhkäisin kitkatahnaa kartioihin ja hyvin on paikallaan pysynyt. Maailmalla huudellaan että 2014 ja uudemmat mallit olisivat vähemmän alttiita tälle riesalle. Mene ja tiedä, en ole heitä nähnyt.

    Vipu on tosiaan melko primitiivinen, mutta on toistaiseksi toiminut. Jäsen Brilleaux oli vaihtanut tuohon tilalle KS:n vivun alkuperäisen mentyä rikspoikki kuperkeikassa. Kuulemma hyvä. Kokonaisuutena Command post ei ole järin hienostunut kun verrataan portaattomasti säätyviin hydraulisiin. Tykkään silti. Ainakin tällä käyttökokemuksella.
    Memento mori

  16. #916
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Command Postissa on mielestäni muutama ongelma:
    1) iso setback
    2) alien clamp yhden pultin kiristyksellä
    3) karsea vipu (2015 vaihdevipu-tyyppinen on jo tosi jees)

    Onko sulla pysynyt satula paikoillaan? Mulla on alien's head -tyyppisestä kiinnityksestä edelliset kokemukset n. 10 vuoden takaa USEn Alien -tolpasta, jossa en saanut koskaan satulaa pysymään paikoillaan eli niiden kokemusten perusteella ei hirveästi napostele tuollainen kiinnitys satulalle.
    Command post:iin pittää satula kiinnittää silleen ,et kiristää ruuvin ja sit vääntelee käsillä sitä ja kiristää taas. Tätä toistetaan niin kauan ,et satula
    ei enää löysty kun sitä runnoo käsin kunnolla. Sit se rupee pysymään. Pari kertaa saattaa vielä lenkillä joutua kirimään ,mut sit kun se hakee oman paikkansa
    niin ei se enää siitä löysty. Näin ainakin mulla.
    - Fear is a mindkiller -


  17. #917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Southpaw Katso viesti
    ICE V8:n hankintaa suunnitteleville vinkkinä, että FORCA-nimellä saa Saksasta samaa tolppaa 80€:lla. Minulla on kolmas talvi menossa tuolla Forcalla ilman mitään ongelmia. Oletettavasti matkan varrella nykyiseen versioon on tullut upgradeja, mutta kuvien perusteella näyttää samalta härpäkkeeltä.
    Vielä halvemmalla pääsee, kun tilaa TMARS-merkkisen tolpan ebayn kautta suoraan taiwanista. Yllätyin kun omani saapui jo viikossa suomeen ja vielä postin viikon sähellyksen jälkeen kotiin asti...

  18. #918
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    195
    Bike Discountilta tilasin läskiin Exaform merkkisen pneumaattisen vaijeri remotella. Kind Shockin tekele. Kattoo sieltä lisää, on ainakin edukas. Vielä ei ole kiinni, jos huomenna.

  19. #919
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Jahas, Command Post päätti sitten lakata nousemasta omin voimin ylös asti. Lämpötilasta ei ole kysymys, pidin nimittäin fillaria sisällä lämpeämässä pari yötä. Huoltoonko vai voiko sille itse tehdä jotain?
    Roots, bloody roots

  20. #920
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Melkosen helppo on itekkin tuo huolto tehdä. Youtuubasta vaan hakuun "command post service" niin löytyy ohjeet videon muodossa..
    The end of the road is just the beginning...

  21. #921
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527

  22. #922
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Uupuu tuo strap wrench, prkl. Ilmeisesti paineet ovat vähän falskanneet tahi jotain törkyä on mennyt väliin estäen nousemisen.
    Roots, bloody roots

  23. #923
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Motonet/Biltema tarjoaa. Tai laita privaa, jos asustellaan lähiseuduilla niin saat lainaan.
    Memento mori

  24. #924
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Mulla ainaski Command Post laski viime syksynä ekalla kunnon pakkaslenkillä paineet pihalle, eikä sen jälkeen enää pitäny niitä juuri yhtä lenkkiä pidempään. 2014-vuotisen pyörän mukana tullut tolppa.

    No, pyörällä mennään pääasiassa alamäkeen, joten ei niin suuri menetys. Tosin etelän leirillä ois välillä ollu kiva, mut siel oli nousut pitkiä kuten laskutkin, ettei ollu ongelma väännellä pikalinkkua.

    Nyt tolppa on kauppiaalla huollossa, mutta laitan sen vasta keväällä paikoilleen, jos silloinkaan.

    Toisessa pyörässäni on Reverb ja käyttömukavuudeltaan se hakkaa Command Postin mennen tullen. Portaattomuus pientä plussaa ja nopeuden säätö isoa. Mukava kun alamäen loputtua lyhyellä vivun painalluksella saa satulan nousemaan vain osin, eikä säkkejäkään tarvi niin varoa.

    Kauppias muuten sanoi Command Postista viel semmoista, ettei sen sais antaa räpsähtää ylös itekseen vaan pitäis ottaa välilihalla tai kiveksillä vastaan. Muuten menee rikki. No, valitse siinä sit tolppa tai kiveksesi..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #925
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Olen valinnut jostain syystä kivekseni tähän asti, olinpa tyhmä. Kun tuon saan kuntoon lupaan valita paremmin. G-sus, reverbbiäkö pitäisi laittaa tilalle. Se releasekliksu on 2015 CP:ssä huomattavasti parempi.
    Roots, bloody roots

  26. #926
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Samuli, ajatko normaalisti kiveksillä istuen? Miksi se satula pitää ottaa nyyteille? Miksi sitä ei voi saattaa ylös niinkuin alaskin? Vai painatko nimenomaan säkeillä satulan alas? Karu jätkä.

  27. #927
    Jaahas. Kävikin niin että säilytin pyörää tolppa alhaalla ja kun eilen kokeilin niin nousi ylös mutta jumittu siihen. Ensimmäinen hissitolppa kyseessä niin en tiiä miten normaalia toimintaa moinen. Onko ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa tonkimaan? Pari kolme lenkkiä tehty koko pyörällä niin en nyt halua uskoa että rikki meni noin keposeen.

    Edit: Tolppa siis KS Lev integra

    Edit2: Juuri kun ajattelin että otanpa ja katon mitä saan sille tehtyä niin tolppa rupesikin toimimaan. Jänniä laitteita nämä =)
    Möhgis muokkasi tätä : 15.12.2014 at 20.04

  28. #928
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    *nips*

    Kauppias muuten sanoi Command Postista viel semmoista, ettei sen sais antaa räpsähtää ylös itekseen vaan pitäis ottaa välilihalla tai kiveksillä vastaan. Muuten menee rikki. No, valitse siinä sit tolppa tai kiveksesi..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Ei tolpassa ole mikään pakko pitää niitä maksimipaineita. Katselee sinne sen verran että jaksaa nousta tappiin eikä yhtään enempää. Tehdasmaksimi on 40 psi, itse ajelin kesän n. 30 psi paineilla ja aina jaksoi nousta. Pakkasella piti lisätä pari pumppausta. Tosin tämä on varmaan väärin koska otan satulakontaktinkin istuinluilla..
    Memento mori

  29. #929
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Ostin halvalla myyjän mukaan rikkinäisen Ice V8 tolpan. Kuulemma tiputtaa ajessa itsestään välillä satulaa alemmas. Kyseessä käsittääkseni teknisesti yksinkertainen tolppa eli ei liene kauhean vaikea korjata. Onko tuttu ongelma kellekkään, löytyykö korjaus vinkkejä?
    Gravity, what a heartless bitch.

  30. #930
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Ostin halvalla myyjän mukaan rikkinäisen Ice V8 tolpan. Kuulemma tiputtaa ajessa itsestään välillä satulaa alemmas. Kyseessä käsittääkseni teknisesti yksinkertainen tolppa eli ei liene kauhean vaikea korjata. Onko tuttu ongelma kellekkään, löytyykö korjaus vinkkejä?
    Joo. Säätää sen vaijerin sillälailla että se klunssi on enemmän kuin 0.1mm siellä reiässä
    Ei mekaanisessa voi olla muuta vikaa jos kaikki osat on ehjiä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •