Nyt napsahti Ice V8 vaijeri poikki ja aivan mulkeron juuresta.
Ei mahda olla muuta korjauskeinoa kuin tilata uusi vaijeri jostain,mutta mistä?
Nyt napsahti Ice V8 vaijeri poikki ja aivan mulkeron juuresta.
Ei mahda olla muuta korjauskeinoa kuin tilata uusi vaijeri jostain,mutta mistä?
Eikö siihen Iceen käy normaali vaihdevaijeri?
Käy. Poraat sen mustan muovitulpan siitä lukitustapin päästä pois, vedät vanhan vaijerin pihalle ja laitat vaihdevaijerin sinne.
En vielä purkanut systeemiä ja fillariosasta kyselemällä uuden mallinen liipasin ja vaijeri tulossa.
Meni niin juuresta poikki että juuri ja juuri sai vedettyä tapin pois reiästä kun ensin purin kiristysmutteri edestä. Olisi ollut ikävä ajella kotiin satula alhaalla vaikka matkaa ei ollutkaan pitkästi. Ja tosiaan vaihdevaijeri käy tilalle mutta otin koko paketin kun edellisen mallinen liipaisin vähän vammainen käyttää![]()
ICE delux lähti tilaukseen. Enää tarttee rojektin mihin sen ripustais kiinni.
"Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson
ICE V8:n hankintaa suunnitteleville vinkkinä, että FORCA-nimellä saa Saksasta samaa tolppaa 80€:lla. Minulla on kolmas talvi menossa tuolla Forcalla ilman mitään ongelmia. Oletettavasti matkan varrella nykyiseen versioon on tullut upgradeja, mutta kuvien perusteella näyttää samalta härpäkkeeltä.
Pitäisi hankkia uusi hissitolppa. Kahden Reverbin jälkeen haluttaisi kokeilla jotain muuta välillä.
Ajattelin seuraavia vaihtoehtoja:
- KS Lev Ti
- Fox D.O.S.S.
- Thomson Elite Dropper
Mitäs näistä suosittelisitte?
Lev olisi kevyt, Fox taasen painava. Fox ja Thomson kiinnostaisivat siinä mielessä että kun ne ovat mekaanisia, niin toimivuus *pitäisi* olla varmempaa.
Foxin iso vipukaan ei haittaa, kun käytössä 1x11 systeemi, joten vivun voi laittaa vasemmalle tangon alapuolelle.
Onko tietoa, huoltaako joku liike Suomessa tai edes Euroopassa Foxin ja Thomsonin tolppia?
Fillariosassa hoituu ainakin KS Levin huolto.
Hell_On_Wheels muokkasi tätä : 11.12.2014 at 00.23
Itse painiskelin Foxin ja Thomsonin välillä, mutta wigglen tarjous ratkaisi pelin Thomsonin hyväksi. Vielä on aikaista sanoa kestävyydestä jne. mitään, mutta ensi vaikutelma on kyllä laadukas ja toiminta erittäin hyvää. Muita plussia suhteessa kettuun: tiputus vapaasti säädettävissä, 2v huoltovapaa toimintatakuu, maltillisempi vipu.
"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.
Mulla on sekä Voksi että Tomssoni. Kumpikin toimivat moitteetta. Elitellä olen ajanut enemmän, ei ainuttakaan ongelmaa. Hieman Foksia tarkempi vaijerin oikeasta mitasta. Infinite Travel on ihana, joskin vaatii vähän opettelua.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Jos tohtii huudella puskista niin toisin esille vielä Spessun Command postin.
Noin kahdeksan kuukautta olen moisen kanssa kurjuuttanut, enkä keksi pahaa sanottavaa. Hankin tuon joskus tuttavapiiristä löytyneiden useampien hyvien toimivuus-ja kestävyyskokemusten rohkaisemana. Rakenne on niin yksinkertainen että tuon huoltaa itsekin. Ja varmasti huolto hoituu myös missä tahansa asiansa osaavassa pyöräpajassa. Ilmapainetta iskaripumpulla hienosäätämällä voi viritellä toimintaa mielensä mukaisesti. Korkeuden portaatonta säätöähän tuossa ei ole, mutta en ole kokenut sen rajoittavan käyttöä millään tavalla. Suuri osa teknisemmistä polkupätkistä tulee ajeltua satula 35 mm:n dropissa.
Vaikka tuolta:
http://www.hibike.com/shop/catalog/n...b437a33ec2c367
Memento mori
Command Postissa on mielestäni muutama ongelma:
1) iso setback
2) alien clamp yhden pultin kiristyksellä
3) karsea vipu (2015 vaihdevipu-tyyppinen on jo tosi jees)
Onko sulla pysynyt satula paikoillaan? Mulla on alien's head -tyyppisestä kiinnityksestä edelliset kokemukset n. 10 vuoden takaa USEn Alien -tolpasta, jossa en saanut koskaan satulaa pysymään paikoillaan eli niiden kokemusten perusteella ei hirveästi napostele tuollainen kiinnitys satulalle.
Ok. Itse tarvitsin setback-tolpan joten se oli listallani plussaa. Oma tolppani on vuoden 2013-mallinen, jonka kanssa ymmärtääkseni on ollut jonkin verran ongelmia satulan keikkumisen kanssa. Pyyhkäisin kitkatahnaa kartioihin ja hyvin on paikallaan pysynyt. Maailmalla huudellaan että 2014 ja uudemmat mallit olisivat vähemmän alttiita tälle riesalle. Mene ja tiedä, en ole heitä nähnyt.
Vipu on tosiaan melko primitiivinen, mutta on toistaiseksi toiminut. Jäsen Brilleaux oli vaihtanut tuohon tilalle KS:n vivun alkuperäisen mentyä rikspoikki kuperkeikassa. Kuulemma hyvä. Kokonaisuutena Command post ei ole järin hienostunut kun verrataan portaattomasti säätyviin hydraulisiin. Tykkään silti. Ainakin tällä käyttökokemuksella.
Memento mori
Command post:iin pittää satula kiinnittää silleen ,et kiristää ruuvin ja sit vääntelee käsillä sitä ja kiristää taas. Tätä toistetaan niin kauan ,et satula
ei enää löysty kun sitä runnoo käsin kunnolla. Sit se rupee pysymään. Pari kertaa saattaa vielä lenkillä joutua kirimään ,mut sit kun se hakee oman paikkansa
niin ei se enää siitä löysty. Näin ainakin mulla.
- Fear is a mindkiller -
Bike Discountilta tilasin läskiin Exaform merkkisen pneumaattisen vaijeri remotella. Kind Shockin tekele. Kattoo sieltä lisää, on ainakin edukas. Vielä ei ole kiinni, jos huomenna.
Jahas, Command Post päätti sitten lakata nousemasta omin voimin ylös asti. Lämpötilasta ei ole kysymys, pidin nimittäin fillaria sisällä lämpeämässä pari yötä. Huoltoonko vai voiko sille itse tehdä jotain?
Roots, bloody roots
Melkosen helppo on itekkin tuo huolto tehdä. Youtuubasta vaan hakuun "command post service" niin löytyy ohjeet videon muodossa..
The end of the road is just the beginning...
Vaikka tuolta.
http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...ance-2012.html
Memento mori
Uupuu tuo strap wrench, prkl. Ilmeisesti paineet ovat vähän falskanneet tahi jotain törkyä on mennyt väliin estäen nousemisen.
Roots, bloody roots
Motonet/Biltema tarjoaa. Tai laita privaa, jos asustellaan lähiseuduilla niin saat lainaan.
Memento mori
Mulla ainaski Command Post laski viime syksynä ekalla kunnon pakkaslenkillä paineet pihalle, eikä sen jälkeen enää pitäny niitä juuri yhtä lenkkiä pidempään. 2014-vuotisen pyörän mukana tullut tolppa.
No, pyörällä mennään pääasiassa alamäkeen, joten ei niin suuri menetys. Tosin etelän leirillä ois välillä ollu kiva, mut siel oli nousut pitkiä kuten laskutkin, ettei ollu ongelma väännellä pikalinkkua.
Nyt tolppa on kauppiaalla huollossa, mutta laitan sen vasta keväällä paikoilleen, jos silloinkaan.
Toisessa pyörässäni on Reverb ja käyttömukavuudeltaan se hakkaa Command Postin mennen tullen. Portaattomuus pientä plussaa ja nopeuden säätö isoa. Mukava kun alamäen loputtua lyhyellä vivun painalluksella saa satulan nousemaan vain osin, eikä säkkejäkään tarvi niin varoa.
Kauppias muuten sanoi Command Postista viel semmoista, ettei sen sais antaa räpsähtää ylös itekseen vaan pitäis ottaa välilihalla tai kiveksillä vastaan. Muuten menee rikki. No, valitse siinä sit tolppa tai kiveksesi..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olen valinnut jostain syystä kivekseni tähän asti, olinpa tyhmä. Kun tuon saan kuntoon lupaan valita paremmin. G-sus, reverbbiäkö pitäisi laittaa tilalle. Se releasekliksu on 2015 CP:ssä huomattavasti parempi.
Roots, bloody roots
Samuli, ajatko normaalisti kiveksillä istuen? Miksi se satula pitää ottaa nyyteille? Miksi sitä ei voi saattaa ylös niinkuin alaskin? Vai painatko nimenomaan säkeillä satulan alas? Karu jätkä.
Jaahas. Kävikin niin että säilytin pyörää tolppa alhaalla ja kun eilen kokeilin niin nousi ylös mutta jumittu siihen. Ensimmäinen hissitolppa kyseessä niin en tiiä miten normaalia toimintaa moinen. Onko ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa tonkimaan? Pari kolme lenkkiä tehty koko pyörällä niin en nyt halua uskoa että rikki meni noin keposeen.
Edit: Tolppa siis KS Lev integra
Edit2: Juuri kun ajattelin että otanpa ja katon mitä saan sille tehtyä niin tolppa rupesikin toimimaan. Jänniä laitteita nämä =)
Möhgis muokkasi tätä : 15.12.2014 at 20.04
Ei tolpassa ole mikään pakko pitää niitä maksimipaineita. Katselee sinne sen verran että jaksaa nousta tappiin eikä yhtään enempää. Tehdasmaksimi on 40 psi, itse ajelin kesän n. 30 psi paineilla ja aina jaksoi nousta. Pakkasella piti lisätä pari pumppausta. Tosin tämä on varmaan väärin koska otan satulakontaktinkin istuinluilla..
Memento mori
Ostin halvalla myyjän mukaan rikkinäisen Ice V8 tolpan. Kuulemma tiputtaa ajessa itsestään välillä satulaa alemmas. Kyseessä käsittääkseni teknisesti yksinkertainen tolppa eli ei liene kauhean vaikea korjata. Onko tuttu ongelma kellekkään, löytyykö korjaus vinkkejä?
Gravity, what a heartless bitch.
Kirjanmerkit