FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 82 / 382 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 72 80 81 82 83 84 92 132 182 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.431 - 2.460 / 11455

Aihe: Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju

^hieno laavupaikka ja hyvä tunnelma!

Tässä vihdoin meijän laavuretki, eli dokumenttivideo Vajosuon kalja-ajelusta:

https://www.youtube.com/watch?v=kqLP34t4enY

Mukavan näköistä meininkiä!
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

mutanaama Guest
    +1. Ei oo ollu kurjaa ei.

Tuossa olis fiilistelyä! JOS olis ne nastat...

^Kivaahan toi on luistimillakin.

---

Mutta kysymys Läskikuskeille: onko kellekään tullut ongelmia tuosta jalat levällään ajelusta? Itseä tälläisenä osa-aikaisena polvivaivaisena alhaisen q-faktorin ystävänä asia mietityttää. Ja onko asiassa iso ero pikkuläskin ja täysläskin välillä?

Ehkä olisi paremmin tech-talk -kysymys, mutta tekeehän se paskan fiiliksen jos polviin sattuu

Muista en tiiä mut ei mulla ainakaan ole pulmia tullut. Enempi ihmetyttää se polvien liki olo kun hyppää (työmatkuttelutarkoituksessa) siklokrossarin päälle.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

^^ mulle tuntuu natsaavan paremmin tuo leveämpi kuin kapeampi asento. Toki en ole mitenkään kapea ihminenkään..

Mulla on polvi paskana eikä pussihousuasento tee mitään. Huoli pois.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Kuinka paljon olette laihduttaneet läskipyöräilyn ansiosta?

Ai lompakkoa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Laihduttaako Läskipyöräily? Sitten mä unohdan koko jutun kun ei oo kukkakepillä varaa

Mä vaan lihon, koska kalj... ruoka maistuu suhteessa normaaliakin paremmin aina kun lenkkeilee.

Nyt kun molemmilla on menty, niin leveämpi polkuasento tuntuu luontevammalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^Kivaahan toi on luistimillakin.

---

Mutta kysymys Läskikuskeille: onko kellekään tullut ongelmia tuosta jalat levällään ajelusta? Itseä tälläisenä osa-aikaisena polvivaivaisena alhaisen q-faktorin ystävänä asia mietityttää. Ja onko asiassa iso ero pikkuläskin ja täysläskin välillä?

Ehkä olisi paremmin tech-talk -kysymys, mutta tekeehän se paskan fiiliksen jos polviin sattuu
    Moi, mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja on tullu ajeltua jonnin verran.

Ei ole leveys mua haitannut eikä ole polvia kolotellut sen takia. Tosin oikein herkkikset reagoi jos totutun kahden eturieskan lisäksi laittaa vielä kolmannen.

Jaska hommaa vaan sen läskin. Jos on epäsopiva niin voin sen hyvää hyvyyttäni nimelistä korvausta vastaan lunastaa.

noniinno Guest
    Yllättävän vähän tuo jalat harallaan ajelu oikeaastaan vaikuttaa mihinkään. Aikaisemmin kuvittelin, että kapea q-factori olisi jokin oikotie onneen, mutta 120mm keskiöön sovitetut kammet tuntuvat ihan hyviltä -vaikka olen kuvitellut xc-kuski olevanikin. Ehkä saattavat jopa auttaa hitaassa kikkailussa. Leveyden unohdin ensimmäisen puolen kilsan aikana.

[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Jaska hommaa vaan sen läskin....
    Nii... kävin iskuterapiassa pitkän (toistettuja tyhmiä kysymyksiä sisältävän ) höpöttelysession. Ei helpottanut oloa, sopivia vaihtoehtoja tulikin lisää.

Jos on epäsopiva niin voin sen hyvää hyvyyttäni nimelistä korvausta vastaan lunastaa.
    No mut hei kiitto! Käyks sulle L vai otanko ämmän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Laihduttaako Läskipyöräily? Sitten mä unohdan koko jutun kun ei oo kukkakepillä varaa
    Eipä ole varaa täälläkään.

Tohon kampien leveysasiaan sanoisin, että oudommalta tuntui siirtyä läskeilyn jälkeen vanhan pyörän kapeille kammille, kuin alunperin siirtyessäni läskiin. Nyttemmin kun olen tarkoituksella vuorotellut eri pyöriä, niin kampien leveyteen kiinnittää entistä vähemmän huomiota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Tohon kampien leveysasiaan sanoisin, että oudommalta tuntui siirtyä läskeilyn jälkeen vanhan pyörän kapeille kammille, kuin alunperin siirtyessäni läskiin. Nyttemmin kun olen tarkoituksella vuorotellut eri pyöriä, niin kampien leveyteen kiinnittää entistä vähemmän huomiota.
    Täällä samat huomio. Takasin siirtyessä tuntui todella oudolta. Polvivaivoja tai muuta riesaa ei ole kummallakaan aiheutunut.

Itse en ole laihtunut läskipyörällä, päinvastoin. Kohta olisi kuitenkin tarkoitus jokunen kilo tiputtaa ja veikkaan, että tuo on iha hyvä työkalu siihen kun menee vesisateella mudassa ja märässä juurakossa aika helposti verrattuna kapee renkaiseen. Tällöin mahdollisuus skipata lenkkejä laskee roimasti.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Mä en edes tuntenut mitään eroa kampien leveydessä.
    Mulla oli kanssa polvivaivoja ennen läskipyörää, mutta fyssarilla selvisi että vika ei ollutkaan polvissa vaan selässä. Alaselän lihakset kun on jumissa niin se vetää pohkeet ja etureidet jumiin. Etureiden jumitus taas vetää lumpion liian tiukasti polviniveltä vasten mikä aiheuttaa kivun. Fyssari muljautti nikamat kohilleen ja opetti muutaman venyttelyliikkeen jaloille ja selälle. Säännöllisen epäsäännöllinen venyttely auttoi, itellä ainakin on tärkeää käyttää vartin verran venyttelyyn ennen ja jälkeen lenkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    Mä en edes tuntenut mitään eroa kampien leveydessä.
    Mulla oli kanssa polvivaivoja ennen läskipyörää, mutta fyssarilla selvisi että vika ei ollutkaan polvissa vaan selässä. Alaselän lihakset kun on jumissa niin se vetää pohkeet ja etureidet jumiin. Etureiden jumitus taas vetää lumpion liian tiukasti polviniveltä vasten mikä aiheuttaa kivun. Fyssari muljautti nikamat kohilleen ja opetti muutaman venyttelyliikkeen jaloille ja selälle. Säännöllisen epäsäännöllinen venyttely auttoi, itellä ainakin on tärkeää käyttää vartin verran venyttelyyn ennen ja jälkeen lenkkiä.
    Älä prkl? Mulla kanssa polvet vinoillu ja jopa lopetin fillaroinnin pitkäksi ajaksi. Selkä mullakin vinoilee, mutta en olisi uskonut, että vika voi olla selässä (yksikään fysioterapeutti ei ole edes vihjannut liitosta polviin). Kiitos vihjeestä!
    Läskipyärä!

ON-ONE Fatty ajelua Loimaalla

https://www.youtube.com/watch?v=rGHMgPCfeLc

Nii... kävin iskuterapiassa pitkän (toistettuja tyhmiä kysymyksiä sisältävän ) höpöttelysession. Ei helpottanut oloa, sopivia vaihtoehtoja tulikin lisää.
    Jos läskipyöriä jostain pitää moittia, niin eniten lukuisista standardeista. Äkkisestään on aika hämmentävää, kun on eri levyisiä haarukoita ja epäloogisia renkaansopivuuksia. Napojen leveyksiä vöi ehkä muuttaa päätyholkeilla tai sit ei jne. Ei ne kysymykset äkkiseltään tyhmiä ole ja kertaus on opintojenäiti.

Ka, enpäs keksiny itteeni esitellä, enkä nicciäs kysellä. Taisin notkua siellä taustapiruna vähän löylyäkin lyömässä. Funtsailin itsekin siinä syntyjä syviä muiden asiakkaiden kans/päälle joristessa ja perustelin itsellenikin ihan järkiperäisiä syitä vaikka mihin. Sain sit viimein illansuussa ne uudet lakrut mun takanapaan asennutettua, meno tuntuikin tahmaiselta aiemmin. Pedal kick -mäiskintä oli vaihteeks ryydyttänyt pahiten vetolaitetta. Nyt on taas niin napakkaa ja jouheeta.

Mitä polvimurheisiin tulee, niin taas on kestäny ihan hyvin Moonlanderin q-factoria ja vähän turhan matalaa penkkiä. Pahimmat könyämiset tietty yleensä putkelta, joka ehkä petraa tossa. Kyllä se oli se juoksu ja puutteellinen liikkuvuus ja ylimäärinen lihasjännitys, joka ne reilun vuoden takaset murheet aiheutti.

Edit: Mulla se fyssari ei menny ihan niin pitkälle. Totes vaan mun lonkankoukistajien rajoittavan jalan oikaisua seistessa/kävellessä/juostessa ja empi pakaroiden olevan vähän perseestä. Jumppaliikkeitä, pilatesrullaa ja järjellisesti mitoitettuja venytyksiä neuvo ja homma rupes oikenee. Pilatesrullasta ja hieronnasta vois moni saada paljon apua. Pitäis rullailla useammin ja ehkä vaikka uskaltautua hierojalle. (Do I want happy ending?)
    petjala muokkasi tätä : 12.12.2014 at 22.25 Syy: Pekka T L:än viestin tarkempi lukeminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    Ka, enpäs keksiny itteeni esitellä, enkä nicciäs kysellä....
    Jaa se olit sää. Oli mulla mielessä, että tuo hemmo on nyt joku, mutta eipä sitä tajunnut hoidella muodollisuuksia

...Sain sit viimein illansuussa ne uudet lakrut mun takanapaan asennutettua...
    Hyvä! Ajattelinkin, että jotain on meneillään ja isännälle pitäis antaa hetkeksi "työrauhaa", muttei siitä tilanteesta oikein päässyt irti aiemmin.

Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju

#VoiViikonloppu
    Kuinkahan kauan pitää/antaa maalin kuivua, että pääsee fiilistelemään poluille. Pyörän kasaus alkaa justiinsa kohta. Toivon, että keli pysyy plussan puolella tai ainaskin -0,02*C
    Kasattu.
    Jake_Kona muokkasi tätä : 12.12.2014 at 16.23
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Oulussa polut mahtavassa ajokunnossa pienen lumisateen jäljiltä http://connect.garmin.com/modern/activity/649646785. Valotkin näytti iltalenkillä huomattavasti paremmin .

Laitetaas pari fiilistely kuvaa runsas lumiselta syötteeltä viime viikonlopulta

Vihdoinkin lunta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •